Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Helemaal correct. En 't gaat een pak beter ook, om maar niet 'makkelijker' te zeggen (maar dat is 't echt wel). Je moet echt spot on bezig zijn met een diesel, zeker op 't droge, en erg vaak ook grotere hoeken driften en/of met de massa werken, dan bij een benzine.Bij 'n benzine heb je echt 100% controle met de rechtervoet. Daar kan je vrij makkelijk (zelfs zonder sper) 'n rond puntje driften zonder aan je stuur te hoeven draaien. Bij 'n diesel is tegoei sturen met 't gaspedaal veel moeilijker.That said... een 120i is wel een beetje teleurstellend. Dat rijdt goed, daar niet van, en 't is naft dus joy, maar ... qua prestaties is dat eigenlijk niet zo denderend veel soeps. Ge moet daar berzerk mee rijden om de vlotheid van de hedendaagse diesels mee te bekomen, en dan zit je verbruik een pak hoger. Voordeel is z'n lagere prijs (tweedehands). Maar ze zijn niet dik gezaaid...
Zelf zal ik nooit mijn aandrijflijn zo belasten, tenzij ongewild maar ach ja, 't is maar wat je belangrijk vindt ook al gaat dat ten koste van onnodig extra slijtage.
Zelf zal ik nooit mijn aandrijflijn zo belasten, tenzij ongewild maar ach ja, 't is maar wat je belangrijk vindt ook al gaat dat ten koste van onnodig extra slijtage.
Je hebt drifttechnieken waarbij je de aandrijflijn niet moet overbelasten, hoor.
Zelf zal ik nooit mijn aandrijflijn zo belasten, tenzij ongewild maar ach ja, 't is maar wat je belangrijk vindt ook al gaat dat ten koste van onnodig extra slijtage.
LOL! Op een kletsnatte ondergrond ziet dat daar echt niet zo van af hoor.
Al dat driften zie jij dus als niks meer of minder dan onnodige slijtage...?
Een leraar van me heeft er ééntje, en is er NIET tevreden over. Hij heeft heel wat problemen gehad met die dubbele turbo's. Ook zit zjin roetfilter om de zoveel km weer vol. Het fijne weet ik er natuurlijk niet over, want dat was wat vragen tussen de elektriciteitsoefeningen door.
Hij heeft de wagen wel gechipt naar 340pk, dus dat kan er ook mee te maken hebben, geen idee.
Hij blijft wel genieten van dat torenhoge koppel. 'Ik blaas porsches eraf op de autostrade', verkondigde hij. Hij had zo'n 680 Nm zitten
Het antwoord op z'n probleem zit eigenlijk in je eigen tekstje.
340PK met DPF nog aanwezig is net wat te veel van 't goede en dat ding gaat te snel volzitten / warm worden (= ook nadelig voor de turbo's natuurlijk).
Oplossing: DPF-removal laten doen. Apec doet dit en heeft er al veel ervaring mee (ook met 35d's). Resultaat is altijd zeer bevredigend..
Een leraar van me heeft er ééntje, en is er NIET tevreden over. Hij heeft heel wat problemen gehad met die dubbele turbo's. Ook zit zjin roetfilter om de zoveel km weer vol. Het fijne weet ik er natuurlijk niet over, want dat was wat vragen tussen de elektriciteitsoefeningen door.
Hij heeft de wagen wel gechipt naar 340pk, dus dat kan er ook mee te maken hebben, geen idee.
Hij blijft wel genieten van dat torenhoge koppel. 'Ik blaas porsches eraf op de autostrade', verkondigde hij. Hij had zo'n 680 Nm zitten
Ik heb mijn remap er ondertussen ook laten uithalen terug. Teveel probs met de roetfilter. Staat al een nieuwe roetfilter op ondertussen ook.
LOL! Op een kletsnatte ondergrond ziet dat daar echt niet zo van af hoor.
Al dat driften zie jij dus als niks meer of minder dan onnodige slijtage...?
Ja oké, daar heb je wel een punt, op nat wegdek maakt dat niks uit maar op droog wel, en daar doelde ik eigenlijk op.
Dat je het plezant vind om te doen, al is het maar om te showen in youtube filmpjes, daar kan ik inkomen maar de essentiële belangrijkheid daarvan trek ik wel in twijfel, en daar gaat het bij mij om, op nat of op droog.
Ja oké, daar heb je wel een punt, op nat wegdek maakt dat niks uit maar op droog wel, en daar doelde ik eigenlijk op.
Dat je het plezant vind om te doen, al is het maar om te showen in youtube filmpjes, daar kan ik inkomen maar de essentiële belangrijkheid daarvan trek ik wel in twijfel, en daar gaat het bij mij om, op nat of op droog.
Ik drift alleen maar in het natte.. droog quasi nooit, is zoals je zegt veel te belastend.
Comment