Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
    Mijn E92 320d (163pk) vind ik persoonlijk wat "te weinig", bevalt mij maar half.

    Er is genoeg koppel en pk onderaan om goed uit de startingblock te raken bij het optrekken, zeker met mijn automaat, maar dat is niet echt belangrijk bij het rijden...
    'wie heeft de snelste bij de rode lichten' is goed voor mensen met de 'kleine pimmel' komplex

    Vanaf 100km/h heeft hij wel wat te weinig kracht om rap vooruit te gaan, zelf met de kickdown


    Ik zal wel moeten iets doen om dit te verbeteren
    Chipje en al die worries zijn weg. 2.0d177 met chip heeft echt niks te kort qua kracht, ook niet aan hogere snelheden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
      Beweer je nu dat je evengoed met een 320 zou willen rijden ICM?
      Weet niet direkt wat je bedoelt maar die 320 geeft al een fout signaal aan mijn "gevoelssensoren".

      Comment


      • Kan het zijn dat niet kuisen een invloed heeft op bepaalde electronica/sensoren? Ik krijg echt de ene foutmelding na de andere soms...

        Niveauregulierung ausgefallen, PDC ausgefallen,...

        Comment


        • Was hem eens, dan weet je het

          Maar voor PDC is dat idd perfect mogelijk dat dat begint te flippen door vuiligheid.

          Comment


          • Ja sry zal wel aan mij liggen maar...????
            Waarschijlijk voel ik mij zo jong dat ik het niet snap....kan ook lompigheid zijn natuurlijk.
            Last edited by ; 14/01/2011, 18:24.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
              Was hem eens, dan weet je het

              Mogelijkheid tot multiple choice?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                Men spreek hier over een 316i niet over een 316d !!

                Een diesel kan men GEMAKKELIJK chiptunen om meer pk uit te halen dankzij het turbo, dat is absoluut niet het geval ben een atmosferisch benzine.

                De 316i is niet alleen maar electronisch af-getuned maar heeft ook oa andere injectoren.
                Het is niet zo simpel om er zo maar de pk uit een echte 2.0 uit te halen.
                Dit is een urban legend die gespreid wordt door mensen die er niets van kennen.
                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Er heeft ook niemand gezegd dat er op een eenvoudige manier evenveel vermogen uit te puren is als bij een 120i hé. Wel dat het blok wat potentieel heeft.
                Voila, dat bedoel ik
                Dat van die 316d was maar een voorbeeld he

                Comment


                • over mekaar heen praten is een geweldig (vevelend) begrip (koppels) maar blijkbaar over mekaar heen schrijven hoort er ook bij...
                  Last edited by ; 14/01/2011, 19:19.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                    over mekaar heen praten is een (vevelend) begrip (koppels) maar blijkbaar over mekaar heen schrijven hoort er ook bij...

                    Sorry, wou vanmorgen nog antwoorden, maar geen tijd meer en dan s'avonds staan er al 2 pagina's bij

                    Comment


                    • Ja gaat soms snel.
                      Maar het is de reactie van Jeroen_M5 die ik nog steeds niet doorheb..320?..ICM?? Tja, kan er echt niks van maken naargelang mijn opmerking over leeftijd en peekaas...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                        Ja gaat soms snel.
                        Maar het is de reactie van Jeroen_M5 die ik nog steeds niet doorheb..320?..ICM?? Tja, kan er echt niks van maken naargelang mijn opmerking over leeftijd en peekaas...


                        Mijn post was voor ICM bedoeld.

                        Comment


                        • Ah... oké, dacht al dat ik iets mankeerde.. Kon echt geen touw aan je uitleg vastknopen.
                          Last edited by ; 14/01/2011, 19:20.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                            Leeftijd? heeft daar niks mee te maken, zolang dat je jezelf maar niet oud vindt.
                            Nee nee, heb daar nu geen probleem mee.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Bij mij went het nog bijlange na niet, nog steeds een powerfreak. Op da gebied is er bij mij nog steeds een serieuze hoek af.

                              Comment


                              • Power "went" inderdaad wel wat, maar soms schrik ik nog wel eens hoe vlot m'n auto is (en die is verre van snel, 130pk) en ik ben ook meer en meer van mening dat een heel snelle auto niet nodig is, ik kom overal vlot met die 130 in een grote Volvo
                                Wegligging en het karakter van de motor vind ik belangrijker dan hoe snel hij is, met een berg power ben je hier toch niks en geen uitdagingen meer aan de lichten is ook maar zielig

                                Comment


                                • Mwa, ik bekijk het anders, hoe meer ik in mijn stoel wordt gedrukt hoe meer adrenaline naar mijn hoofd gaat.
                                  En ik geniet er elke keer van ook al zijn er die gewenningsverschijnselen.
                                  Is ook één van de redenen dat ik voor een potente diesel heb gekozen. Je hoeft niet door te sleuren om de accelaratie te voelen, het koppel zrgt daar wel voor.
                                  Last edited by ; 15/01/2011, 17:20.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                    Je hoeft niet door te sleuren om de accelaratie te voelen, het koppel zrgt daar wel voor.
                                    Dat vind ik dus ook hé, daarom dat ik het overdreven vind hoe er hier op diesel gebasht wordt, ik vind dat in vele gevallen echt aangenaam rijden

                                    Comment


                                    • Yep, die mening deel ik ook. Koppel...
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Yep, die mening deel ik ook. Koppel...
                                        Inderdaad, gewoon in het verkeer rijdt dat echt aangenaam, vereiste is wel dat hij ook in hogere toeren mooi blijft trekken, anders is er ook niet veel aan.

                                        Comment


                                        • Yep, zeker mee eens. Ook een eis die ik stel bij een diesel, bij hoge "dieseltoeren" genoeg power.
                                          Daarom dat ik een "potente" diesel vernoemde.
                                          Last edited by ; 15/01/2011, 18:54.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X