Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tekst van Autoblog.nl over de 316d:

--- Vandaar dat ze de BMW 316d lanceren met de slogan: “Alleen een trapauto is zuiniger.” De type-aanduiding is natuurlijk vrij lullig, maar in de kroeg kun je gewoon vertellen dat je een BMW met 2-liter diesel hebt. Als je daarna meteen een rondje bier bestelt of een dansje doet op de bar, zal niemand meer doorvragen. Dan komen ze ook niet te weten dat het niet de 204 pk sterke 123d is, ook niet de 177 pk sterke 320d en dat de 143 pk sterke 318d en 136 pk 318d Corporate Lease ook al buiten bereik lagen. In plaats daarvan biedt het 2.0 liter blok een vooroorlogse 116 pk en 260 nm trekkracht. De prestaties gaan nog: de top is 201 km/u en in 10,9 seconden staat 100 km/u op de teller. Daarmee kan je nog steeds de buurvrouw in haar “sportieve” iQ3 dollen. Toch vermoeden we dat de 316d niet direct “Freude am Fahren” oproept, de 318d voelt namelijk ook al zo veel trager aan dan je zou verwachten met 143 pk onder de kap.----

En weet je wat, het wordt mijn volgende kar ! Een 316d !

Laat maar komen die vooroorlogse auto.

Comment

• Wel,

ik ben er nu eens zeker van dat de 316d motor veel kopers zal vinden

Comment

• Bij het achteruitrijden met een aanhanger aan de wagen, kunnen we de deur niet openen (veiligheid). Dit lukt echter wel wanneer de gordel is ingeklikt.

Nu weet ik dat er zo'n sleutels op de markt zijn om in te klikken, waar je nadien ook geen last meer hebt van signalen wanneer je de gordel niet draagt.

Iemand die weet waar we dat kunnen vinden?

Comment

• + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Pffff, I want to too

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
            Tekst van Autoblog.nl over de 316d:

--- Vandaar dat ze de BMW 316d lanceren met de slogan: “Alleen een trapauto is zuiniger.” De type-aanduiding is natuurlijk vrij lullig, maar in de kroeg kun je gewoon vertellen dat je een BMW met 2-liter diesel hebt. Als je daarna meteen een rondje bier bestelt of een dansje doet op de bar, zal niemand meer doorvragen. Dan komen ze ook niet te weten dat het niet de 204 pk sterke 123d is, ook niet de 177 pk sterke 320d en dat de 143 pk sterke 318d en 136 pk 318d Corporate Lease ook al buiten bereik lagen. In plaats daarvan biedt het 2.0 liter blok een vooroorlogse 116 pk en 260 nm trekkracht. De prestaties gaan nog: de top is 201 km/u en in 10,9 seconden staat 100 km/u op de teller. Daarmee kan je nog steeds de buurvrouw in haar “sportieve” iQ3 dollen. Toch vermoeden we dat de 316d niet direct “Freude am Fahren” oproept, de 318d voelt namelijk ook al zo veel trager aan dan je zou verwachten met 143 pk onder de kap.----

En weet je wat, het wordt mijn volgende kar ! Een 316d !

Laat maar komen die vooroorlogse auto.
            Goede keuze.

Comment

• Iemand die weet hoe je de water en/of olietemperatuur in je Bimmer kunt checken?

Ik heb een e87, en ik kan me maar moeilijk inbeelden dat dit onmogelijk is, evt via een hidden menu ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                Iemand die weet hoe je de water en/of olietemperatuur in je Bimmer kunt checken?

Ik heb een e87, en ik kan me maar moeilijk inbeelden dat dit onmogelijk is, evt via een hidden menu ofzo?
                1er - Servicemenü

1. Tageskilometer-Rückstellknopf drücken und gedrückt halten
                2. "Schlüssel" einstecken --> Radiobereitschaft
                3. den Tageskilometer-Rückstellknopf drücken, bis Menüpunkt 19 erscheint.
                4. 2s. warten bis er ins Menü springt
                5. Quersumme aus den 5 letzten Zahlen der Fahrgestellnummer bilden und eingeben

Bedeutung der Menüs :

1. Fahrgestellnummer
                2. KI Test
                3. Unbelegt
                4. Verbrauch momentan
                5. Reichweitenverbrauch
                6. Tank links/rechts/summe
                7. Kühlmitteltemperatur
                8. Geschwindigkeit effektiv
                9. Batteriespannung
                10.
                11. Zeit-Einheiten
                12. Geschwindigkeit Ankunftszeit
                13. Audio
                14. Fehlerspeicher Einträge
                15. Port h
                16. Dimrand CAN
                17. Disp. Heiz
                18. Check Control Test
                19. Lock/Unlock
                20. Korrektur Verbrauch

Staat het er tussen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                  1er - Servicemenü

Bedeutung der Menüs :

1. Fahrgestellnummer
                  2. KI Test
                  3. Unbelegt
                  4. Verbrauch momentan
                  5. Reichweitenverbrauch
                  7. Kühlmitteltemperatur
                  9. Batteriespannung
                  10.
                  11. Zeit-Einheiten
                  13. Audio
                  15. Port h
                  16. Dimrand CAN
                  17. Disp. Heiz
                  18. Check Control Test
                  19. Lock/Unlock
                  20. Korrektur Verbrauch

Staat het er tussen?
                  Dus als ik het goed begrijp

1. de tagteller ingedrukt houden
                  2. sleutel erin
                  3. blijven indrukken die dagteller tot er iets verschijnt
                  4. Som van laatste 5 serienummers ingeven

Comment

Iemand die weet hoe je de water en/of olietemperatuur in je Bimmer kunt checken?

Content voor de rest?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Content voor de rest?

Zeer content. Al is het in vergelijking met alles wat ik al had een beetje steriel rijden.
                      Het merendeel van de BMW's die ik al gereden had waren automaten, en ik dacht dus dat een manueel wat minder steriel zou overkomen. Niet dus.
                      Door dat steriel zijn, voelt alles nogal traag aan, terwijl het dat eigenlijk niet echt is.

Voor de rest super tevreden. Wegligging dik in orde, kwaliteit super. Supergoeie zetels ook, die sportstoelen.

Ja, ik ben supertevreden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                        1er - Servicemenü

Bedeutung der Menüs :

1. Fahrgestellnummer
                        2. KI Test
                        3. Unbelegt
                        4. Verbrauch momentan
                        5. Reichweitenverbrauch
                        7. Kühlmitteltemperatur
                        9. Batteriespannung
                        10.
                        11. Zeit-Einheiten
                        13. Audio
                        15. Port h
                        16. Dimrand CAN
                        17. Disp. Heiz
                        18. Check Control Test
                        19. Lock/Unlock
                        20. Korrektur Verbrauch

Staat het er tussen?
                        Net gedaan.

Druk op dagteller
                        Steek sleutel erin
                        en ik krijg een ander menu, dat ik kan wijzigen door op de dagteller knop te draaien.

Ik krijg echter wel maar 10 menuutjes, ipv 20, waaronder een aantal items die in de lijst staan.

Maar verre van alles en geen temperatuur

Comment

Zeer content. Al is het in vergelijking met alles wat ik al had een beetje steriel rijden.
                          Het merendeel van de BMW's die ik al gereden had waren automaten, en ik dacht dus dat een manueel wat minder steriel zou overkomen. Niet dus.
                          Door dat steriel zijn, voelt alles nogal traag aan, terwijl het dat eigenlijk niet echt is.

Voor de rest super tevreden. Wegligging dik in orde, kwaliteit super. Supergoeie zetels ook, die sportstoelen.

Ja, ik ben supertevreden.
                          Leuk
                          Pics ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                            Leuk
                            Pics ?
                            Hierzo.

het is een bedrijfswagen, vandaar geen xenons e.d.

Ben al ferm content met zoiets

Het was dus dat of een Volvo V50 drive fully specced
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Net gedaan.

Druk op dagteller
                              Steek sleutel erin
                              en ik krijg een ander menu, dat ik kan wijzigen door op de dagteller knop te draaien.

Ik krijg echter wel maar 10 menuutjes, ipv 20, waaronder een aantal items die in de lijst staan.

Bij een facelift is het misschien anders.

Comment

• Enorm knappe Einser
                                En dat voor een bedrijfswagen, zo'n Mpakje doet echt veel!

Comment

• de olietemp kan je ook checken, allez toch half en half

je moet namelijk gewoon via de B/C scrollen naar 'oil' (dient om het oliepeil uit te lezen) en als je het kan aflezen is de olie minstens 70° (ongeveer, zo lees ik het toch af in de 335i, die heeft een olietempmeter)

als hij koud staat verschijnt er een klokje.

watertemp kan je ook aflezen maar is niet interessant, je moet telkens in het geheim menu gaan. (uitleg staat hierboven al, eerst in unlocken in menu 19 en pas dan kan je het bekijken -> is menu 6 of 7 ofzoiets)

Comment

Net gedaan.

Druk op dagteller
                                    Steek sleutel erin

eerst unlocken in menu 19, als je het getal hebt ingegeven gewoon blijven drukken en normaal (bij BMW toch) springt hij naar menu 1 en kan je zo verder gaan

kan zijn dat het lichtjes verschilt, maar bij alle BMW's (en MINI's) is het basisprincipe gelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Goede keuze.
                                      Thx

Als alles goed gaat (lease-contract), zou de bestelling binnenkort een feit moeten zijn

Comment

Hierzo.

het is een bedrijfswagen, vandaar geen xenons e.d.

Ben al ferm content met zoiets

Zeer knappe bedrijfswagen ! Zalig !

En een witte ! Bij ons verplicht metaalkleur omwille van herverkoopwaarde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                          Zeer knappe bedrijfswagen ! Zalig !

En een witte ! Bij ons verplicht metaalkleur omwille van herverkoopwaarde.
                                          Ja, het kon er voor de baas blijkbaar door Had het ook niet gedacht.

Op een 1 is dat toch een vrij common kleur.

Is btw ook een 16d
                                          Last edited by ; 18/08/2010, 14:00.

Comment

Working...
                                          X