Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben eens aan het rondkijken voor winterbanden op mijn 1.

1. Ofwel leg ik maat 225/45R18 op mij originele 18" velgen.
    Geeft dit geen problemen doordat de voorste velgen smaller zijn dan de achterste? Gaat de omvang van de voorste hierdoor niet iets groter zijn? Is 225 niet te breed vooraan? Raakt dit de wielkassen niet?

2. Ofwel koop ik een nieuwe set velgen + banden. Maar ik wil er niet teveel geld aangeven dus keek ik naar een setje 16" velgen. Maar deze maat is niet gehomologeerd voor een 123d. Wel voor 120d enz. Is dit omdat de remmen groter zijn en deze velgen niet passen of is er een andere reden?

Merci voor de hulp

Comment

• Daarstrak gaan testrijden met een 118D. plezante auto met veel zitruimte als chauffeur, maar op de achterbank op mijn formaat viel dit serieus tegen, zelfs mijn ibiza heeft meer ruimte. . de motor viel opzich best mee al mag het natuurlijk altijd een beetje meer zijn. een 116D moet toch maar behelpen zijn (denkik), de verkoper zei wel dat er een powerbox op de optielijst staan die de 116D dan 150pk geeft. Het gemiddeld verbruik was iets van een 7 liter met toch af en toe is deftig doorgetrokken te hebben.

op het groene gebied was dat start stop systeem meer last dan goed dus dat stond al rap af. De schakelindicator was wel een pluspunt.

Na de testrit een offerte opgemaakt voor een tiefseeblau 116d met prof navigatie, cc, automatische airco, bekerhouders, centrale armsteun, gespoten aanbouwdelen, 17" velgen, sportstuur, powerbox en dan nog wat standaar eco zever. kwam op een totaal van 26.000. vind ik nog serieus meevallen
      BMW X5 45e

Comment

• Vind ik veel geld voor een 116d, ik zou dan eerder uitkijken naar een 2dehands exemplaar. Rond de 20k zijn er zeer mooi uitgeruste 120d's op de markt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
          Ik heb klachten!

Ik rij nu een maand 116d, dat ding rijdt degelijk, allemaal goed en wel, maar dat verbruikt ondertussen +8l/100km met een vlotte niet overdreven rijstijl.

Voor een budgetdiesel toch wat vreemd, imo...

Tweede klacht, waarom gaat die radio maar half zo luid als men zou verwachten?
          Mijn vriend heeft mij vandaag laten weten dat hun boordcomputer een gemiddeld verbruik aangeeft van 5,7 liter. Deze wagen wordt enkel door z'n vrouw bestuurd die er enkel korte afstanden mee doet. Ik ben er ook zeker van deze boordcomputer nog niet gereset is geweest sinds de aankoop. Ze hebben nu 14.000km met deze wagen.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
            Vind ik veel geld voor een 116d, ik zou dan eerder uitkijken naar een 2dehands exemplaar. Rond de 20k zijn er zeer mooi uitgeruste 120d's op de markt
            Temeer je een tijdje geleden (of nu misschien ook nog) zo'n gelimiteerde versie kon kopen, met dezelfde uitrusting en opties, voor €19.950,- all in.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Een 116D moet toch maar behelpen zijn (denkik)
              Het is allemaal maar wat je gewoon bent natuurlijk.

Voor mij is dat genoeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                Het is allemaal maar wat je gewoon bent natuurlijk.

Voor mij is dat genoeg
                In de regio waar ik woon kan je die zelfs bijna als 'overpowered' gaan beschouwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Mijn vriend heeft mij vandaag laten weten dat hun boordcomputer een gemiddeld verbruik aangeeft van 5,7 liter. Deze wagen wordt enkel door z'n vrouw bestuurd die er enkel korte afstanden mee doet. Ik ben er ook zeker van deze boordcomputer nog niet gereset is geweest sinds de aankoop. Ze hebben nu 14.000km met deze wagen.

Mja, ofwel is zij eco-kampioene ofwel heb ik een probleem...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    In de regio waar ik woon kan je die zelfs bijna als 'overpowered' gaan beschouwen.

Comment

Mja, ofwel is zij eco-kampioene ofwel heb ik een probleem...
                      Trek het u niet aan, ik verbruik ook veel te veel volgens velen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                        Vind ik veel geld voor een 116d, ik zou dan eerder uitkijken naar een 2dehands exemplaar. Rond de 20k zijn er zeer mooi uitgeruste 120d's op de markt
                        Uiteraard, maar ik had hem veel duurder verwacht eiglijk. Als ge nu een 1serie koopt krijgt ge nog 2.000euro gratis opties erbij blijkbaar.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Temeer je een tijdje geleden (of nu misschien ook nog) zo'n gelimiteerde versie kon kopen, met dezelfde uitrusting en opties, voor €19.950,- all in.
                        zo'n checkered flag edition. denk dat die al even niet meer te koop zijn.

Zit er eiglijk launch control achtig iets op zo'n 1serie? bij stilstand in 1ste vitesse blijf die bij 2.500toeren hangen om te vertrekken.
                        BMW X5 45e

Comment

• BMW 3 Series Wagon has been voted as one of the best cars for dog owners, says a report published by CNN and quoting AAA.

Comment

• Comment

• Tech Spec
                              2009 BMW 335i
                              Owner: Studie AG
                              Occupation: BMW tuner

Engine: three-liter 24v straight-six twin-turbo with Active Autowerke Active Processor 2 piggyback ECU, front-mount intercooler and blow-off valve, aFe dual intake system, Arqray custom muffler, Pivot Racing 3-Drive Flat throttle controller, Link Earth TP-Checker, Okada Projects Plasma Direct and Plasma Ground ignition coils. The straight-six should be close to 400hp at the crank

Drivetrain: six-speed manual with Active Autowerke short shift, golf ball shifter

Brakes: Brembo GT 355mm front and 345mm rear slotted rotors with four-piston calipers (painted blue), Glad ZGplus pads

Suspension: 3D Design coilovers, AutoRefine sway bars and carbon fiber front strut-tower bar, Studie ball-joint and control-arm extension front and rear

Wheels & Tires: 19x9'' ET22 front, 19x10'' ET25 rear BBS Japan RE-V wheels painted matte black, 35mm spacers on rear, 235/35 R19 front, 265/30 R19 rear Yokohama Advan Neova AD08 tires

Exterior: carbon fiber Schubert Motorsport widebody kit, BMW Motorsport side skirts, WTCC hood vents and E36 M3 mirrors, Aerocatch hood pins, Schroth towing hook, Brex exterior bulbs

Interior: Recaro SP-A driver's seat and SP-G3 passenger seat on Studie frames, interior reupholstered in black leather and alcantara by Newing, BMW Performance T-2 steering wheel, Stack ST8130 instrument display, custom JBL loudspeakers, Glad white LED interior bulbs

Contact: Studie AG (studie.jp), Active Autowerke (activeautowerke.com)

Comment

• Comment

• pracht bmw
                                  het begin van een era

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                                    wtf

heel die airbox naar de kloten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                                      Ben eens aan het rondkijken voor winterbanden op mijn 1.

1. Ofwel leg ik maat 225/45R18 op mij originele 18" velgen.
                                      Geeft dit geen problemen doordat de voorste velgen smaller zijn dan de achterste? Gaat de omvang van de voorste hierdoor niet iets groter zijn? Is 225 niet te breed vooraan? Raakt dit de wielkassen niet?

2. Ofwel koop ik een nieuwe set velgen + banden. Maar ik wil er niet teveel geld aangeven dus keek ik naar een setje 16" velgen. Maar deze maat is niet gehomologeerd voor een 123d. Wel voor 120d enz. Is dit omdat de remmen groter zijn en deze velgen niet passen of is er een andere reden?

Merci voor de hulp
                                      ik had op mijn 3 coupe , 18'' velgen maat 225 vooraan en 255 achteraan; winterbanden op deze velgen was perfect mogelijk ( pirelli) maar kostprijs circa 1250 euro; nieuwe set velgen ( lichtmetaal 16'' namaak bmw design + banden zelf = 900€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten

Die maxi-cosi is hilarisch

Comment

Maar nee, da's overdreven hé... Ik rij ermee in het verkeer, vaak Brussel-Leuven, dus file, stadsverkeer dus planché beperkt zich tot de momenten dat de baan vrij is, in die optiek vind ik 8l/100km veel te veel voor een eco-diesel. Enfin, ik zeg 8 liter maar 't zal meer zijn denk ik, het gemiddeld verbruik stond na 2800km op 6.2l/100km, ik rij er nu een maand mee, pakweg 500km en de teller staat op 7.5l/100 (niet gereset).
                                          Als het een troost mag zijn : voor hetzelfde traject zit ik juist aan het dubbele qua verbruik.

Comment

Working...
                                          X