Oorspronkelijk geplaatst door toere
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk BerichtenVeel Z1 eigenaren hebben er toch moeite mee om van de standaard uitlaat en wielen af te blijven!
Maar tis wel waar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenKuch...avatar...kuch...
Maar tis wel waar
beschouw mijn eigen wagen nu niet echt als een klassieker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk BerichtenZ1 =/= Z4
beschouw mijn eigen wagen nu niet echt als een klassieker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk BerichtenBen eens aan het rondkijken voor winterbanden op mijn 1.
1. Ofwel leg ik maat 225/45R18 op mij originele 18" velgen.
Geeft dit geen problemen doordat de voorste velgen smaller zijn dan de achterste? Gaat de omvang van de voorste hierdoor niet iets groter zijn? Is 225 niet te breed vooraan? Raakt dit de wielkassen niet?
2. Ofwel koop ik een nieuwe set velgen + banden. Maar ik wil er niet teveel geld aangeven dus keek ik naar een setje 16" velgen. Maar deze maat is niet gehomologeerd voor een 123d. Wel voor 120d enz. Is dit omdat de remmen groter zijn en deze velgen niet passen of is er een andere reden?
Merci voor de hulp
Alhoewel op een '1 bandbreedte 225 niet gehomologeerd is vooraan, past dat perfect, zonder slepen. De voorste velg is 7,5 duim breed, normaal gezien, en daarop past een 225 zonder problemen.
Achteraan heb je een 8 of 8,5 duim brede velg, en ook daarop past een 225/40R18, zo werden ze zelfs lange tijd af fabriek geleverd.
Wat je ook kan doen, als je voor Pirelli W240 Sottozero's gaat, is vooraan 215/40R18 leggen, die kosten wel iets meer dan de 225/40R18 (zo'n 30 EUR verschil ongeveer).
Ikzelf zou kiezen voor 225 rondom.- Zo kan je na de eerste winter die van vooraan op de achtervelg laten monteren (en draaien indien richtingsgebonden), zodat je volgende winter met tweevoudig gedraaide setup rondrijdt.
- Het biedt m.i. de beste grip.
- Je vindt goeie banden voor aanvaardbare prijzen, veel keuze.
- Als je wil kan je zelfs voor runflats gaan (W240 Sottozero Runflat, meerprijs ca. 60 EUR tegenover non-runflat).
Reken op een 180 à 190 EUR per band, zonder montage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenAllez allez, de Z4 is wel al een klassieker
Ik heb nog tot rond 2023
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAchteraan heb je een 8 of 8,5 duim brede velg, en ook daarop past een 225/40R18, zo werden ze zelfs lange tijd af fabriek geleverd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk rijd ook met 225/40R18 rondom rond in de winter (Continental WinterContact TS810S), en ik ben er erg tevreden over.
Alhoewel op een '1 bandbreedte 225 niet gehomologeerd is vooraan, past dat perfect, zonder slepen. De voorste velg is 7,5 duim breed, normaal gezien, en daarop past een 225 zonder problemen.
Achteraan heb je een 8 of 8,5 duim brede velg, en ook daarop past een 225/40R18, zo werden ze zelfs lange tijd af fabriek geleverd.
Wat je ook kan doen, als je voor Pirelli W240 Sottozero's gaat, is vooraan 215/40R18 leggen, die kosten wel iets meer dan de 225/40R18 (zo'n 30 EUR verschil ongeveer).
Ikzelf zou kiezen voor 225 rondom.- Zo kan je na de eerste winter die van vooraan op de achtervelg laten monteren (en draaien indien richtingsgebonden), zodat je volgende winter met tweevoudig gedraaide setup rondrijdt.
- Het biedt m.i. de beste grip.
- Je vindt goeie banden voor aanvaardbare prijzen, veel keuze.
- Als je wil kan je zelfs voor runflats gaan (W240 Sottozero Runflat, meerprijs ca. 60 EUR tegenover non-runflat).
Reken op een 180 à 190 EUR per band, zonder montage.
Merci voor de nuttige uitleg!
Ik ga dan winterbanden op mijn 18" velgen leggen. Komt nog goedkoper uit en ik moet geen hele winter met lelijke velgen rondrijden .
Ik was al sowieso van plan om er Dunlop Winter Sport 3D's onder te leggen. We hebben hier thuis nu 2 auto's met Dunlop winterbanden en 1 met Bridgestone Blizzark's en die laatste presteert toch duidelijk minder in de sneeuw terwijl we van die Dunlop banden zéér tevreden zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMijn vriend heeft mij vandaag laten weten dat hun boordcomputer een gemiddeld verbruik aangeeft van 5,7 liter. Deze wagen wordt enkel door z'n vrouw bestuurd die er enkel korte afstanden mee doet. Ik ben er ook zeker van deze boordcomputer nog niet gereset is geweest sinds de aankoop. Ze hebben nu 14.000km met deze wagen.
Mijn dagelijks verkeer: 35 km autostrade, 15 km zone 50/70.
Soms verschilt dit traject wel, maar dan eerder in meer autosnelweg.
gemiddeld: 6.1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe opgefokte vertegenwoordigers met een TDI onder hun gat die liggen te bumperkleven op de E313 tijdens het spitsuur vind ik veel gevaarlijker bezig dan deze M3 rijder.
En die rijden er veel rond hoor.
Ik vind eigenlijk niet dat 'ie echt onverantwoorde dingen doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAlhoewel op een '1 bandbreedte 225 niet gehomologeerd is vooraan, past dat perfect, zonder slepen.
Comment
-
Plongske uittrekken, Porker. Zo schakel je ook meteen de CBC uit.
Welkom in de wondere wereld van de door fucking runflat banden verneukte wegligging.
(echt, daaraan ligt het, steek daar gewone banden onder en die auto rijdt subliem)
Maar blijven vasthouden aan die brolbanden, hé.
Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk BerichtenMerci voor de nuttige uitleg!
Ik ga dan winterbanden op mijn 18" velgen leggen. Komt nog goedkoper uit en ik moet geen hele winter met lelijke velgen rondrijden .
Ik was al sowieso van plan om er Dunlop Winter Sport 3D's onder te leggen. We hebben hier thuis nu 2 auto's met Dunlop winterbanden en 1 met Bridgestone Blizzark's en die laatste presteert toch duidelijk minder in de sneeuw terwijl we van die Dunlop banden zéér tevreden zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenAh? want aan de binnenkant van mijn deur waar de bandendruk opstaat, daar staat wel vooraan de bandenmaat 225/40/18 op vermeld. Kijk eens bij de uwe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenPlongske uittrekken, Porker. Zo schakel je ook meteen de CBC uit.
Welkom in de wondere wereld van de door fucking runflat banden verneukte wegligging.
(echt, daaraan ligt het, steek daar gewone banden onder en die auto rijdt subliem)
Maar blijven vasthouden aan die brolbanden, hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenPlongske uittrekken, Porker. Zo schakel je ook meteen de CBC uit.
Welkom in de wondere wereld van de door fucking runflat banden verneukte wegligging.
(echt, daaraan ligt het, steek daar gewone banden onder en die auto rijdt subliem)
Welk plongske want ik zie me anders weer dingen uittrekken die beter niet uitgetrokken worden!
Ik kan niet wachten op die sublieme handling....
... oh wacht, mijn 1 is niet uitgerust met RFT's...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk BerichtenVanaf modeljaar 2010 steken er geen runflats meer standaard op de 1 reeks...
Op de grotere velgen wel. En net daar zijn ze zo storend.
't Klopt van geen kanten zeg ik u.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk BerichtenVanaf modeljaar 2010 steken er geen runflats meer standaard op de 1 reeks...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenop alle velgen? krijg je dat een reservewiel?
Is trouwens al meer dan een jaar zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNeen. 't Is een budgetoplossing, en niet enkel op de '1 trouwens, ook op de '3. De basismodellen krijgen op hun standaardwielen en op sommige optionele lichtmetalen 16" geen runflats meer, maar gewone banden. Zuiver budgettaire maatregel, terwijl het the other way around zou moeten zijn: sportmodellen of sportievere wielsets géén runflats, en niet omwille van 't budgettaire maar omwille van de rijdynamiek.
Is trouwens al meer dan een jaar zo.
Comment
Comment