Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Veel Z1 eigenaren hebben er toch moeite mee om van de standaard uitlaat en wielen af te blijven!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
      Veel Z1 eigenaren hebben er toch moeite mee om van de standaard uitlaat en wielen af te blijven!
      Kuch...avatar...kuch...

Maar tis wel waar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
        Kuch...avatar...kuch...

Maar tis wel waar
        Z1 =/= Z4
        beschouw mijn eigen wagen nu niet echt als een klassieker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
          Z1 =/= Z4
          beschouw mijn eigen wagen nu niet echt als een klassieker
          Allez allez, de Z4 is wel al een klassieker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
            Ben eens aan het rondkijken voor winterbanden op mijn 1.

1. Ofwel leg ik maat 225/45R18 op mij originele 18" velgen.
            Geeft dit geen problemen doordat de voorste velgen smaller zijn dan de achterste? Gaat de omvang van de voorste hierdoor niet iets groter zijn? Is 225 niet te breed vooraan? Raakt dit de wielkassen niet?

2. Ofwel koop ik een nieuwe set velgen + banden. Maar ik wil er niet teveel geld aangeven dus keek ik naar een setje 16" velgen. Maar deze maat is niet gehomologeerd voor een 123d. Wel voor 120d enz. Is dit omdat de remmen groter zijn en deze velgen niet passen of is er een andere reden?

Merci voor de hulp
            Ik rijd ook met 225/40R18 rondom rond in de winter (Continental WinterContact TS810S), en ik ben er erg tevreden over.

Alhoewel op een '1 bandbreedte 225 niet gehomologeerd is vooraan, past dat perfect, zonder slepen. De voorste velg is 7,5 duim breed, normaal gezien, en daarop past een 225 zonder problemen.
            Achteraan heb je een 8 of 8,5 duim brede velg, en ook daarop past een 225/40R18, zo werden ze zelfs lange tijd af fabriek geleverd.

Wat je ook kan doen, als je voor Pirelli W240 Sottozero's gaat, is vooraan 215/40R18 leggen, die kosten wel iets meer dan de 225/40R18 (zo'n 30 EUR verschil ongeveer).

Ikzelf zou kiezen voor 225 rondom.
            • Zo kan je na de eerste winter die van vooraan op de achtervelg laten monteren (en draaien indien richtingsgebonden), zodat je volgende winter met tweevoudig gedraaide setup rondrijdt.
            • Het biedt m.i. de beste grip.
            • Je vindt goeie banden voor aanvaardbare prijzen, veel keuze.
            • Als je wil kan je zelfs voor runflats gaan (W240 Sottozero Runflat, meerprijs ca. 60 EUR tegenover non-runflat).
            Mocht ik nu nieuwe winterbanden moeten kopen, ik zou de Dunlop SP Winter Sport 3D kiezen (omdat ik die nog niet gehad heb en het is een band die altijd topscores haalt), of de W240 Sottozero (zeer sportieve winterband, die schitterend scoort op natte ondergrond, maar - vermoed ik - wel een pak sneller zal slijten dan andere).

Reken op een 180 à 190 EUR per band, zonder montage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
              Allez allez, de Z4 is wel al een klassieker
              vooruit dan... als mijn auto ook zo oud is als die Z1 vandaag, gaan de originele wielen er weer onder...
              Ik heb nog tot rond 2023

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Achteraan heb je een 8 of 8,5 duim brede velg, en ook daarop past een 225/40R18, zo werden ze zelfs lange tijd af fabriek geleverd.
                De 17' 194M wielen hebben ook die breedtes (8 en 8,5), hebben ze rondom ook 225 winterschoeisel op gemonteerd. Ik vond dat eerst nogal raar, maar het blijkt dan toch een normale manier van werken te zijn.

Comment

Ik rijd ook met 225/40R18 rondom rond in de winter (Continental WinterContact TS810S), en ik ben er erg tevreden over.

Alhoewel op een '1 bandbreedte 225 niet gehomologeerd is vooraan, past dat perfect, zonder slepen. De voorste velg is 7,5 duim breed, normaal gezien, en daarop past een 225 zonder problemen.

Wat je ook kan doen, als je voor Pirelli W240 Sottozero's gaat, is vooraan 215/40R18 leggen, die kosten wel iets meer dan de 225/40R18 (zo'n 30 EUR verschil ongeveer).

Ikzelf zou kiezen voor 225 rondom.
                  • Zo kan je na de eerste winter die van vooraan op de achtervelg laten monteren (en draaien indien richtingsgebonden), zodat je volgende winter met tweevoudig gedraaide setup rondrijdt.
                  • Het biedt m.i. de beste grip.
                  • Je vindt goeie banden voor aanvaardbare prijzen, veel keuze.
                  • Als je wil kan je zelfs voor runflats gaan (W240 Sottozero Runflat, meerprijs ca. 60 EUR tegenover non-runflat).
                  Mocht ik nu nieuwe winterbanden moeten kopen, ik zou de Dunlop SP Winter Sport 3D kiezen (omdat ik die nog niet gehad heb en het is een band die altijd topscores haalt), of de W240 Sottozero (zeer sportieve winterband, die schitterend scoort op natte ondergrond, maar - vermoed ik - wel een pak sneller zal slijten dan andere).

Reken op een 180 à 190 EUR per band, zonder montage.

Merci voor de nuttige uitleg!

Ik ga dan winterbanden op mijn 18" velgen leggen. Komt nog goedkoper uit en ik moet geen hele winter met lelijke velgen rondrijden .

Ik was al sowieso van plan om er Dunlop Winter Sport 3D's onder te leggen. We hebben hier thuis nu 2 auto's met Dunlop winterbanden en 1 met Bridgestone Blizzark's en die laatste presteert toch duidelijk minder in de sneeuw terwijl we van die Dunlop banden zéér tevreden zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Mijn vriend heeft mij vandaag laten weten dat hun boordcomputer een gemiddeld verbruik aangeeft van 5,7 liter. Deze wagen wordt enkel door z'n vrouw bestuurd die er enkel korte afstanden mee doet. Ik ben er ook zeker van deze boordcomputer nog niet gereset is geweest sinds de aankoop. Ze hebben nu 14.000km met deze wagen.
                    Ik haal met de mijne rond de 6. Lager ga ik zeer moeiljk.

Mijn dagelijks verkeer: 35 km autostrade, 15 km zone 50/70.

Soms verschilt dit traject wel, maar dan eerder in meer autosnelweg.

gemiddeld: 6.1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      De opgefokte vertegenwoordigers met een TDI onder hun gat die liggen te bumperkleven op de E313 tijdens het spitsuur vind ik veel gevaarlijker bezig dan deze M3 rijder.
                      En die rijden er veel rond hoor.
                      Ik vind eigenlijk niet dat 'ie echt onverantwoorde dingen doet.
                      Inderdaad

Comment

Alhoewel op een '1 bandbreedte 225 niet gehomologeerd is vooraan, past dat perfect, zonder slepen.
                        Ah? want aan de binnenkant van mijn deur waar de bandendruk opstaat, daar staat wel vooraan de bandenmaat 225/40/18 op vermeld. Kijk eens bij de uwe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porker
                          in tussentijd, kan iemand me zeggen hoe ik het abs op een 1-reeks uitschakel? Komt geweldig storend vaak en vroeg tussen naar m'n zin,
                          12345

Comment

• Plongske uittrekken, Porker. Zo schakel je ook meteen de CBC uit.

Welkom in de wondere wereld van de door fucking runflat banden verneukte wegligging.

(echt, daaraan ligt het, steek daar gewone banden onder en die auto rijdt subliem)

Maar blijven vasthouden aan die brolbanden, hé.

Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                            Merci voor de nuttige uitleg!

Ik ga dan winterbanden op mijn 18" velgen leggen. Komt nog goedkoper uit en ik moet geen hele winter met lelijke velgen rondrijden .

Ik was al sowieso van plan om er Dunlop Winter Sport 3D's onder te leggen. We hebben hier thuis nu 2 auto's met Dunlop winterbanden en 1 met Bridgestone Blizzark's en die laatste presteert toch duidelijk minder in de sneeuw terwijl we van die Dunlop banden zéér tevreden zijn.
                            Gewoon zorgen dat je SP Winter Sport 3D legt, en geen SP Winter Sport M3, want die zijn een pak ouder en helemaal niet goed meer.

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                            Ah? want aan de binnenkant van mijn deur waar de bandendruk opstaat, daar staat wel vooraan de bandenmaat 225/40/18 op vermeld. Kijk eens bij de uwe.
                            Ook voor vooraan? Wist ik niet! Voor achteraan staat dat erop, ja. Vooraan dacht ik niet, maar ik kan me vergissen...

Comment

Plongske uittrekken, Porker. Zo schakel je ook meteen de CBC uit.

Welkom in de wondere wereld van de door fucking runflat banden verneukte wegligging.

(echt, daaraan ligt het, steek daar gewone banden onder en die auto rijdt subliem)

Maar blijven vasthouden aan die brolbanden, hé.
                              Vanaf modeljaar 2010 steken er geen runflats meer standaard op de 1 reeks...

Comment

Plongske uittrekken, Porker. Zo schakel je ook meteen de CBC uit.

Welk plongske want ik zie me anders weer dingen uittrekken die beter niet uitgetrokken worden!

Ik kan niet wachten op die sublieme handling....

... oh wacht, mijn 1 is niet uitgerust met RFT's...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                                  Op 16" niet, neen. Om wille van de kost.

Op de grotere velgen wel. En net daar zijn ze zo storend.

't Klopt van geen kanten zeg ik u.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                                    op alle velgen? krijg je dat een reservewiel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      op alle velgen? krijg je dat een reservewiel?
                                      Neen. 't Is een budgetoplossing, en niet enkel op de '1 trouwens, ook op de '3. De basismodellen krijgen op hun standaardwielen en op sommige optionele lichtmetalen 16" geen runflats meer, maar gewone banden. Zuiver budgettaire maatregel, terwijl het the other way around zou moeten zijn: sportmodellen of sportievere wielsets géén runflats, en niet omwille van 't budgettaire maar omwille van de rijdynamiek.

Is trouwens al meer dan een jaar zo.

Comment

• Op de 17" erkes van mijn bestelde 316d, zijn het ook RFT

Comment

Neen. 't Is een budgetoplossing, en niet enkel op de '1 trouwens, ook op de '3. De basismodellen krijgen op hun standaardwielen en op sommige optionele lichtmetalen 16" geen runflats meer, maar gewone banden. Zuiver budgettaire maatregel, terwijl het the other way around zou moeten zijn: sportmodellen of sportievere wielsets géén runflats, en niet omwille van 't budgettaire maar omwille van de rijdynamiek.

Is trouwens al meer dan een jaar zo.
                                          Jammer!

Comment

Working...
                                          X