Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
    In Olland wel, als facelift. Met enkele pijp zoals 520d.
    Oeps, dat wist ik niet!

    Enfin, die nep M5 van hierboven is nen Belgische E60 met één buis, dus dat zal wel een 520d zijn hé.

    Comment








    • Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
        Het x25i blok, uit de 1-serie coupe, en vanaf 10/2007 ook uit de 3- en 5-serie, is muug te tunen Het 3-liter blok dus, voor 10/2007 was dat nog een 2.5

        Gaat met simpele chiptuning op maat naar 270pk

        Blijkbaar kunnen ze het niet allemaal, ik zie alleen bij shiftech redelijke waarden staan.

        In een 125i moet ie zo rond de 5,5 naar 100 gaan dan
        Volgens mij klopt dat niet, de 125i hebben altijd, vanaf de introductie, de 3-liter gehad (N52B30).

        Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        Is wel ferm... is dat dan de N52B30 die teruggeschroefd is? De variant met directe injectie levert zo'n 272 pk.

        Edit: nee, N53 heeft pas directe injectie. gTa?
        De 130i heeft nooit directe injectie gehad, da's idd de N53, de 130i (en de 125i in Europa en de 128i in de landen waar die beschikbaar is) hebben de N52. Bij de 130i dus eigenlijk de 3-liter die maximaal 265pk heeft geleverd, 258pk nadien voor de emissies. In de '5 en '6 en andere is wel de N53B30 gekomen met directe injectie, die tot 272pk leverde.

        De 125i en 128i hebben wel een andere intake en een "simpeler" sturing van de Valvetronic, waardoor die motoren beter bestand zouden zijn tegen de brandstoffen met lager octaangetal (zoals je nog vaak in de U.S. vindt, b.v.). En ik ben niet zeker maar ik dacht dat er ook een verschil is aan de uitlaatzijde, zou 'es moeten opzoeken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Volgens mij klopt dat niet, de 125i hebben altijd, vanaf de introductie, de 3-liter gehad (N52B30).


          De 130i heeft nooit directe injectie gehad, da's idd de N53, de 130i (en de 125i in Europa en de 128i in de landen waar die beschikbaar is) hebben de N52. Bij de 130i dus eigenlijk de 3-liter die maximaal 265pk heeft geleverd, 258pk nadien voor de emissies. In de '5 en '6 en andere is wel de N53B30 gekomen met directe injectie, die tot 272pk leverde.

          De 125i en 128i hebben wel een andere intake en een "simpeler" sturing van de Valvetronic, waardoor die motoren beter bestand zouden zijn tegen de brandstoffen met lager octaangetal (zoals je nog vaak in de U.S. vindt, b.v.). En ik ben niet zeker maar ik dacht dat er ook een verschil is aan de uitlaatzijde, zou 'es moeten opzoeken.

          Ik bedoelde eigenlijk vanaf 10/2007 het x25i blok een 3 liter wordt. En dat zit dus sowieso in de 1, omdat die na 2007 gemaakt is.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
            http://www.ds-motorsport.de/bmw-tuni.../e88-125i.html




            Vooral in de 2e link


            Edit: Ik wil zo'n 125i coupe Incl. goede uitlaat moet dat richting 300pk gaan
            'k Vrees ervoor. Met een chipje en een andere uitlaat kom je er niet. Zelfs een 130i geraakt nauwelijks aan 300 echte pk's met chip en uitlaat. En de 125i/128i hebben dan nog een andere inlaat (smaller + niet variabel), dus dat moet je ook al vervangen.

            Een 130i geraakt zonder zwans "makkelijk" op 285-290pk met goeie software en goeie uitlaatlijn. Om 100 pk / liter uit dat blok te halen denk ik dat je ook een equal length collector moet gaan halen, minstens.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
              Ik bedoelde eigenlijk vanaf 10/2007 het x25i blok een 3 liter wordt. En dat zit dus sowieso in de 1, omdat die na 2007 gemaakt is.
              Ah, op die manier, ja klopt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                'k Vrees ervoor. Met een chipje en een andere uitlaat kom je er niet. Zelfs een 130i geraakt nauwelijks aan 300 echte pk's met chip en uitlaat. En de 125i/128i hebben dan nog een andere inlaat (smaller + niet variabel), dus dat moet je ook al vervangen.

                Een 130i geraakt zonder zwans "makkelijk" op 285-290pk met goeie software en goeie uitlaatlijn. Om 100 pk / liter uit dat blok te halen denk ik dat je ook een equal length collector moet gaan halen, minstens.

                Prijzen staan er niet bij, dus wat ze allemaal vervangen blijft een raadsel. Ze zijn wel vrij optimistisch in hun cijfers, dat wel, als je bvb naar de diesels kijkt...

                Comment


                • 't Is me een raadsel wat je in een 125i Coupé ziet, eigenlijk. Zeker als er zoiets als een 135i bestaat, als je dan toch met dat koetswerk moet leven ( ) doe het dan meteen met de motor die zich voor minder dan 2.500 EUR op resistente manier laat tunen naar 400 pk hé.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    't Is me een raadsel wat je in een 125i Coupé ziet, eigenlijk. Zeker als er zoiets als een 135i bestaat, als je dan toch met dat koetswerk moet leven ( ) doe het dan meteen met de motor die zich voor minder dan 2.500 EUR op resistente manier laat tunen naar 400 pk hé.

                    Met M-pack vind ik dat wel te pruimen. Ik bekeek het meer qua kostenplaatje, 125i zal een pak minder kosten in gebruik dan een 135i..

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                      Prijzen staan er niet bij, dus wat ze allemaal vervangen blijft een raadsel. Ze zijn wel vrij optimistisch in hun cijfers, dat wel, als je bvb naar de diesels kijkt...
                      Hoezo?, Als je naar de tuningwaarden kijkt van de 120d/123d dan kan dat toch kloppen als je dat vergelijkt met de pk winst bij andere tuners.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                        Hoezo?, Als je naar de tuningwaarden kijkt van de 120d/123d dan kan dat toch kloppen als je dat vergelijkt met de pk winst bij andere tuners.

                        535d 350pk

                        x20d pfl 205pk

                        dat halen ze toch niet allemaal denk ik...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                          Met M-pack vind ik dat wel te pruimen. Ik bekeek het meer qua kostenplaatje, 125i zal een pak minder kosten in gebruik dan een 135i..
                          Hier in 't dorp rijdt een 125i. Klinkt zeer mooi.
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Deze 520d met M5 badge toch niet?
                            Heb ik een jaar of twee geleden eens gespot in Nieuwpoort
                            Neen die in Ieper is volledig omgebouwd qua exterieur uitgezonderd de uitlaten..

                            Edit: tis de garage die me zei dat het een 520i was..
                            Last edited by xxx; 30/10/2010, 02:50.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                              waarschijnlijk 520d. een 520i heeft 2 uitlaten

                              edit: ahnee, als het een FL is dan heeft de 520i ook een viercilinder en dus ook 1 pijp en dan kan het wel
                              En tis zo n platte uitlaat

                              Comment


                              • + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                Comment




                                • schoon kleurke
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Photoshop?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                      + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                      Wat een vrouw, wat een vrouw

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                                        Met M-pack vind ik dat wel te pruimen. Ik bekeek het meer qua kostenplaatje, 125i zal een pak minder kosten in gebruik dan een 135i..
                                        Wow dat vliegt wel
                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                        Dat in M-sport in Sedonarood met die knappe 18ers
                                        edit: zoiets
                                        Last edited by stradge; 30/10/2010, 17:11.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                          Wow dat vliegt wel
                                          + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                          Dat in M-sport in Sedonarood met die knappe 18ers
                                          edit: zoiets
                                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...er=2&picture=1

                                          Jep

                                          Kosten nog wel wat

                                          Comment

                                          Working...
                                          X