Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat is er eigenlijk mis met de huidige velgen voor in de winter? Wij wisselen ook gewoon de banden en houden dezelfde velgen.

Ik vind geen van bovenstaande echt mooi passen op jullie E91 om eerlijk te zijn.

Comment

• Bij onze bandencentrale zeggen ze dat het niet goed is voor runflat-banden om dikwijls gewisseld te worden van velg. Ze raden daarom aan om een tweede stel velgen te kopen.
      Klopt het wat ze zeggen of bekijken ze het commerciëel? Ik weet het ook niet.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
        Er stond overigens een fout ion mijn vorige post. Het ging over de 284. De keuze gaat nu tussen de 158 of de 159. Wat vinden jullie mooier?
        Styling 158 vind ik de knapste van dit trio.
        OO 00 OO

Comment

• Hetgeen David zegt is een reden maar ook het feit dat de achtervelgen breder zijn dan de voorvelgen blijkt niet samen te kunnen gaan met winterbanden. Of is dit een 'broodje aap' en moeten we ons niks op de mouw laten spelden door de dealer?
          sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Bij onze bandencentrale zeggen ze dat het niet goed is voor runflat-banden om dikwijls gewisseld te worden van velg. Ze raden daarom aan om een tweede stel velgen te kopen.
            Klopt het wat ze zeggen of bekijken ze het commerciëel? Ik weet het ook niet.
            Mijn vader heeft nu voor de 4de keer z'n runflat winterbanden laten steken en (hout vasthouden) we hebben nog geen enkel probleem mee gehad. (de achterbanden zijn nu wel voor het eerst vervangen geloof ik, dus 3 keer zeker)

Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
            Hetgeen David zegt is een reden maar ook het feit dat de achtervelgen breder zijn dan de voorvelgen blijkt niet samen te kunnen gaan met winterbanden. Of is dit een 'broodje aap' en moeten we ons niks op de mouw laten spelden door de dealer?
            Wel bij ons is er hetzelfde probleem wat betreft de achtervelgen. Er bestaan geen rft winterbanden in breedte 255 die op een 17" velg passen, daardoor zijn we verplicht van rondom 225 te steken. Het past, al staan de banden dan achteraan wat getrokken natuurlijk, voor de veiligheid is het echter eerder aan te raden van in de winter niet te breed te gaan.

Comment

• Dus je kunt 225 banden op een 255 velg monteren?
              sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Dus je kunt 225 banden op een 255 velg monteren?
                Ik weet natuurlijk niet wat er van BMW uit aan de dealers wordt geadviseerd, maar om op uw vraag te antwoorden, ja dat lukt perfect.

Wij hebben Bridgestone Blizzak LM25 RFT.

Comment

• Ik zou een tweede stel velgen kopen. Op ebay vind je 17'ers genoeg aan spotprijzen. Zo heb ik destijds die 16'ers van mijn E60 via ebay gevonden voor €250 incl. zomerbanden. Bij BMW vroegen ze €250 enkel per velg.
                  Voor een paar 100 euro kan je toch niet liggen sukkelen met te smalle banden op die brede achtervelgen.
                  OO 00 OO

Comment

• Ik kijk effe op kapaza en heb al onmiddellijk gevonden waar ik die van mij heb gekocht destijds. Het zijn allemaal OEM BMW velgen van wagens die in Duitsland werden gekocht en met een grotere velg werden doorverkocht.

OO 00 OO

Comment

• Styling 158:

OO 00 OO

Comment

• Bedankt voor de tips David. De velgen uit je eerste post zijn nog zeer knap ook.
                        sigpic

Comment

• Toch is de 284 ook wel mooi. Die is speciaal ontwikkeld voor de LCI:

Uploaded with ImageShack.us
                          sigpic

Comment

• Die vind ik het beste passen.

Maar in de winter mag het ook wel makkelijk te kuisen zijn...

Comment

• Het vetste als wintervelg vond ik nog van die zwart gelakte stalen velgen.
                              OO 00 OO

Comment

• Of dit:

OO 00 OO

Comment

• Styling 339...

Juiste maat en makkelijk te onderhouden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                    Binnenkort moeten er nieuwe remblokjes op onze 2008 BMW X5.
                                    Vroeger op onze vorige wagen dat ook altijd zelf gedaan maar ik dacht eens opgevangen te hebben
                                    dat dat niet meer mogelijk is op recente BMW-modellen dat zelf te doen of ben ik verkeerd?
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Toch wel, dat gaat nog altijd, net zoals vroeger. Zorg dat je een inbussleutel maatje 7 hebt, en als 't effe kan een kleine rakketak (evt met verlenging), dat werkt 't makkelijkste.

Enige ding dat je voor kan hebben is dat je een nieuwe slijtindicator moet hebben, soms is dat nodig, soms niet (BMW vervangt dit wel altijd mee met nieuwe remblokken dacht ik).
                                    Moet je wel mee beginnen opletten. Heb al gehoord dat sommige wagens, zelfs met de motor uit, nu en dan de remklauwen aanduwen om ervoor te zorgen dat de klauwen niet te ver van de schijf gaan staan.
                                    Stel dat dat gebeurt net terwijl je er met je vingers tussen zit..
                                    En de batterij afkoppelen is tegenwoordig ook niet zo makkelijk meer als vroeger

Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                    Mijn vader heeft nu voor de 4de keer z'n runflat winterbanden laten steken en (hout vasthouden) we hebben nog geen enkel probleem mee gehad. (de achterbanden zijn nu wel voor het eerst vervangen geloof ik, dus 3 keer zeker)

Wel bij ons is er hetzelfde probleem wat betreft de achtervelgen. Er bestaan geen rft winterbanden in breedte 255 die op een 17" velg passen, daardoor zijn we verplicht van rondom 225 te steken. Het past, al staan de banden dan achteraan wat getrokken natuurlijk, voor de veiligheid is het echter eerder aan te raden van in de winter niet te breed te gaan.
                                    Ik weet hier niets over uit betrouwbare bron, maar ik kan aannemen dat het niet zo ideaal is voor het karkas van een band om elk jaar 2x uitgerokken / bewerkt te worden, bij het verwisselen van de band
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                      Ik weet hier niets over uit betrouwbare bron, maar ik kan aannemen dat het niet zo ideaal is voor het karkas van een band om elk jaar 2x uitgerokken / bewerkt te worden, bij het verwisselen van de band
                                      Komt dan nog bij dat de achterste banden, die zoveel koppel moeten verduren, ook nog eens op zijn minst 2 maten te klein zijn.

Mij geeft het ook geen goed gevoel maar ja, zolang er geen ongevallen gebeuren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                        Moet je wel mee beginnen opletten. Heb al gehoord dat sommige wagens, zelfs met de motor uit, nu en dan de remklauwen aanduwen om ervoor te zorgen dat de klauwen niet te ver van de schijf gaan staan.
                                        Stel dat dat gebeurt net terwijl je er met je vingers tussen zit..
                                        En de batterij afkoppelen is tegenwoordig ook niet zo makkelijk meer als vroeger
                                        Bij de SBC systemen van Mercedes is dat idd het geval

Zijn er al genoeg wijsneuzen hun vingers verloren

Comment

Toch is de 284 ook wel mooi. Die is speciaal ontwikkeld voor de LCI:

Uploaded with ImageShack.us
                                          Probleem is dat ze bij die velgen er meestal getrokken banden op leggen. (225 breed, terwijl 245 er beter op staat)

Comment

Working...
                                          X