Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
    Moet je wel mee beginnen opletten. Heb al gehoord dat sommige wagens, zelfs met de motor uit, nu en dan de remklauwen aanduwen om ervoor te zorgen dat de klauwen niet te ver van de schijf gaan staan.
    Stel dat dat gebeurt net terwijl je er met je vingers tussen zit..
    En de batterij afkoppelen is tegenwoordig ook niet zo makkelijk meer als vroeger
    Daarom dat ik die vraag hier eens post.
    Heb ook al een dergelijk verhaal gehoord bij een nieuwe(re) wagen..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
      Fack, je had dat geld dat je verspild hebt voor een nieuwe roetfilter beter gebruikt dan voor een goede DPF-off + een remap van wat kwaliteit.
      De kwaliteit was niet echt een probleem. Ik ben gewoon niet geschikt meer als dieselrijder. Tis mijn laatste diesel geweest. Door omstandigheden rijd ik tegenwoordig bijna nog uitsluitend rond de kerktoren rond en dat alleen is al nefast voor de filter. Een remap daarboven is teveel van het goede en verergerd de probs alleen maar.

      Comment


      • Interessant onderwerp. Chiptuning nefast voor de DPF filter? Snap het wel maar..geldt dat ook als je gematigd sportief rijdt (Ook tijdens stadsritten) of heeft dat er niks mee te maken? Bedoel, bij chiptuning en stevig doorrijden gaat er behoorlijk wat meer diesel erdoorheen en zou dus betekenen dat de DPF het meer voor zijn kiezen krijgt ook al is de EGR klep inactief? Vooral dat laatste in acht nemen voor er degelijk antwoord wordt gegeven.
        Last edited by ; 10/11/2010, 17:03.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
          Probleem is dat ze bij die velgen er meestal getrokken banden op leggen. (225 breed, terwijl 245 er beter op staat)
          Een 225 band op een velg van 8 breed is niet echt getrokken hoor. Van m'n 4 225 winterbanden liggen er twee op een 8,5 velg, en zelfs dat is nog niet echt getrokken.

          Comment


          • Gaat vooral over afstand en in hoge toeren rijden. Je moet al praktisch met een bmw toch al min of meer 20 a 25 minuten rijden voor de uitlaatgassen warm genoeg zijn om te kunnen in generatie gaan zelfs langer als je heel laag in toeren rijd en je moet bij voorkeur dus regelmatig es autostrade doen waar je dan bewust ervoor moet kiezen om boven de 3000 toeren te rijden liefst zelfs 3500 toeren voor je min of meer kunt gaan genereren. Dat lijkt weinig te zijn maar is het niet. Als je een 3 liter diesel hebt dan moet ik al een ferme snelheid halen om boven de 3000 toeren te rijden bij normaal gebruik. Dus moet je hem abnormaal gaan gebruiken dus in derde rijden ipv in 5de maar dan ga ik me toch ook vragen stellen bij het nut van filters als je als speciaal hoog in toeren en dus niet meer zuinig moet rijden om het milieu te beschermen. Soit de wet is de wet maar er zijn veel problemen neem dat maar van me aan. Dit geld trouwens voor alle merken. Goedkopere merken hebbne goedkopere filters en hebben er nog meer last van.

            Ergste is : een nieuwe filter kost 15OO euro en er is geen enkele garantie dat mijn prob opgelost is. Binnen 5OOO km kan het weer van dat zijn. Vandaar dat ik geen risico meer wil nemen, de remap is verwijderd zodat ze het de volgende keer toch zeker daar niet meer kunnen op steken. (internet staat vol van niet geremapte wagens die toch met roetfilter probs zitten)
            Last edited by ; 10/11/2010, 17:25.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Een 225 band op een velg van 8 breed is niet echt getrokken hoor. Van m'n 4 225 winterbanden liggen er twee op een 8,5 velg, en zelfs dat is nog niet echt getrokken.
              Kijk eens naar je gelijkvormigheidsattest : 225banden moeten op een 8" velg. Ik heb winterbanden besteld in 17", 225 breed op 8" velgen, conform het gelijkvormigheidsattest. Op de achterste 18"velgen die ik nu heb ligt 255zomerrubber, daar zou ik persoonlijk toch nooit een 225 band laten op monteren (los van het feit dat het niet hoort lijkt het mij ook minder veilig).

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                Kijk eens naar je gelijkvormigheidsattest : 225banden moeten op een 8" velg. Ik heb winterbanden besteld in 17", 225 breed op 8" velgen, conform het gelijkvormigheidsattest. Op de achterste 18"velgen die ik nu heb ligt 255zomerrubber, daar zou ik persoonlijk toch nooit een 225 band laten op monteren (los van het feit dat het niet hoort lijkt het mij ook minder veilig).
                Mag inderdaad niet, maar er mag zoveel niet als je op dat gelijkvormigheidsattest kijkt. Wijk je 1mm van de originele ET waarde af dan rij je zogezegd ook al gevaarlijk rond, verlaag je auto met 1 cm, net van 't zelfde

                Dat het onveilig zou zijn daar heb ik m'n grootste twijfel over. BMW legt op een 8,5 velg nu een 255, vroeger een 245. Audi legt 245 op een 8, enz.... .
                Het is misschien niet onmiddellijk gebruikelijk om een 225 op een 8,5 te leggen, maar die 12 mm extra breedte van de velg gaat naar mijn mening niet echt tot gevaarlijke toestanden leiden denk ik (vrij zeker van eigenlijk). Is trouwens bij de officiële dealer gedaan, niet dat zoiets een garantie is, maar toch... .

                Comment


                • Welke velgenbreedte ligt er dan nu op onze E91? Kunnen daar dan ook 225 op? Ik begrijp er eigenlijk niets meer van.
                  sigpic

                  www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                    Gaat vooral over afstand en in hoge toeren rijden. Je moet al praktisch met een bmw toch al min of meer 20 a 25 minuten rijden voor de uitlaatgassen warm genoeg zijn om te kunnen in generatie gaan zelfs langer als je heel laag in toeren rijd en je moet bij voorkeur dus regelmatig es autostrade doen waar je dan bewust ervoor moet kiezen om boven de 3000 toeren te rijden liefst zelfs 3500 toeren voor je min of meer kunt gaan genereren. Dat lijkt weinig te zijn maar is het niet. Als je een 3 liter diesel hebt dan moet ik al een ferme snelheid halen om boven de 3000 toeren te rijden bij normaal gebruik. Dus moet je hem abnormaal gaan gebruiken dus in derde rijden ipv in 5de maar dan ga ik me toch ook vragen stellen bij het nut van filters als je als speciaal hoog in toeren en dus niet meer zuinig moet rijden om het milieu te beschermen. Soit de wet is de wet maar er zijn veel problemen neem dat maar van me aan. Dit geld trouwens voor alle merken. Goedkopere merken hebbne goedkopere filters en hebben er nog meer last van.

                    Ergste is : een nieuwe filter kost 15OO euro en er is geen enkele garantie dat mijn prob opgelost is. Binnen 5OOO km kan het weer van dat zijn. Vandaar dat ik geen risico meer wil nemen, de remap is verwijderd zodat ze het de volgende keer toch zeker daar niet meer kunnen op steken. (internet staat vol van niet geremapte wagens die toch met roetfilter probs zitten)
                    Ik begrijp 100% wat je met je uitleg bedoelt en het klopt inderdaad (en dat geheel volgens de regels van onze hypokriete wereld) dat de DPF filter een twijfelachtige zorg draagt voor ons leefmilieu. Zou alleen met zekerheid willen weten dat wanneer de EGR klep uitgeschakeld is, de DPF filter het minder te verduren heeft omdat er dan geen vervuilende uitlaatgassen "roet" in het eten komen gooien.
                    Heb jij indertijd gevraagd om de EGR klep uit te schakelen via de remap?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                      Ik begrijp 100% wat je met je uitleg bedoelt en het klopt inderdaad (en dat geheel volgens de regels van onze hypokriete wereld) dat de DPF filter een twijfelachtige zorg draagt voor ons leefmilieu. Zou alleen met zekerheid willen weten dat wanneer de EGR klep uitgeschakeld is, de DPF filter het minder te verduren heeft omdat er dan geen vervuilende uitlaatgassen "roet" in het eten komen gooien.
                      Heb jij indertijd gevraagd om de EGR klep uit te schakelen via de remap?
                      Het was een Heinz remap met een aantal test runs. Of de klep uitgeschakeld was denk ik niet maar zekerheid heb ik daarom niet. Ik wil ook Heinz niet beschuldigen van oorzakelijk verband ofzo; de hoofdreden is dat ik telkens weken aan een stuk korte ritjes doe, de meesten niet meer dan 2 a 3 km per dag.
                      Ik heb overwogen om via software de sensor van regeneratie uit te schakelen en de roetfilter te verwijderen maar toch maar niet gedaan. Had er metteen 3O pk mee gewonnen denk ik als ik het had gedaan. Mijn oude filter woog trouwens het dubbele van gewicht van een standaard filter. Moet heel vol gezeten hebben.

                      Comment


                      • Ah oké, duidelijk maar het is geen kwestie van iemand te beschuldigen, verre van maar van tevoren duidelijk afspreken dat met de remap de EGR klep wordt uitgeschakeld. Lijkt mij wel een must, wetende dat er dan geen extra roetvorming wordt afgezet.
                        Ik vermoed dat het bij jouw niet is gebeurt maar zolang er geen zekerheid is kan ik niet echt concluderen of het uitschakelen van de EGR klep kan voorkomen dat de DPF filter vroegtijdig de geest geeft, spijtig.
                        Al bij al is je ervaring toch interessant en goed om te weten, dat bij chiptuning en korte ritten de DPF filter het er moeilijk mee heeft.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                          Goedkopere merken hebbne goedkopere filters en hebben er nog meer last van.
                          Daar zou ik zo zeker niet van zijn...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                          Al bij al is je ervaring toch interessant en goed om te weten, dat bij chiptuning en korte ritten de DPF filter het er moeilijk mee heeft.
                          Chiptuning, diesel, dpf en korte ritten is sowieso een zeer slechte combinatie.
                          Als jij op een ritje van 10km met je gechipte diesel al op koude motor gaat liggen raggen is dat al niet geweldig gezond. Laat staan dat er nog een dpf op zit die geen kans krijgt om te regenereren.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                            Welke velgenbreedte ligt er dan nu op onze E91? Kunnen daar dan ook 225 op? Ik begrijp er eigenlijk niets meer van.
                            M velgen zeker? Zo ja, vooraan 8, achteraan 8,5. Geen probleem om ook die 8,5's met 225 banden te schoeien. Als je 'r niet op let zie je haast het verschil niet met de 8.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                              Daar zou ik zo zeker niet van zijn...



                              Chiptuning, diesel, dpf en korte ritten is sowieso een zeer slechte combinatie.
                              Als jij op een ritje van 10km met je gechipte diesel al op koude motor gaat liggen raggen is dat al niet geweldig gezond. Laat staan dat er nog een dpf op zit die geen kans krijgt om te regenereren.
                              Van goedkope merken moet ik inderdaad wel wat relativeren want zoals ik heb begrepen is een honda of frans merk filter niet zoveel goedkoper dan een bmw filter maar soit , ik ging er van uit dat een premium merk een iets efficientere filter had wat niet zeker is als general statement

                              indeed, korte ritten en diesel en remap is af te raden. Ik ging zeker niet raggen op korte afstanden , gewoon gebruik was al erg genoeg

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                M velgen zeker? Zo ja, vooraan 8, achteraan 8,5. Geen probleem om ook die 8,5's met 225 banden te schoeien. Als je 'r niet op let zie je haast het verschil niet met de 8.
                                Wel wat getrokken, maar niet extreem.

                                Om een idee te geven op 17 inch velgen van 8,5 breed:





                                Vooraan velgen van 8 breed.
                                Last edited by ; 10/11/2010, 20:55.

                                Comment


                                • Wij hebben ook een wintersetje moeten nemen in 18" zoals onze zomervelg, ook omdat de standaardvelg te breed is volgens de bandenboer.
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                    Wij hebben ook een wintersetje moeten nemen in 18" zoals onze zomervelg, ook omdat de standaardvelg te breed is volgens de bandenboer.
                                    Wat is er dan gemonteerd op wat?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                      Wel wat getrokken, maar niet extreem.
                                      Inderdaad, een dikke 6 mm aan elke kant.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                        Wij hebben ook een wintersetje moeten nemen in 18" zoals onze zomervelg, ook omdat de standaardvelg te breed is volgens de bandenboer.
                                        Pirelli Sottozero bestaat nochtans in de juiste maat en in RFT voor die velgen. (correct me if I'm wrong)

                                        Comment


                                        • Zie ik daar schade boven het achteerwiel op de bovenste foto? Of is het een reflectie?
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X