Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    En een driecilinder klinkt niet slecht.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
      En een driecilinder klinkt niet slecht.
      Stationair al eens gehoord?

      Dat is echt zowat het dieptepunt van diesel, een 3 cilinder die stationair staat te kletteren

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
        Stationair al eens gehoord?

        Dat is echt zowat het dieptepunt van diesel, een 3 cilinder die stationair staat te kletteren
        Tsja...

        Comment


        • Een 4 cilinder die stationair staat te kletteren is ook niet dat hoor.

          Zolang de 6cil maar blijft bestaan, it's all good.

          Comment


          • Ik ben toch benieuwd naar deze motor.

            150 PK uit een 3-pitter, welke cilinderinhoud gaat die hebben ?

            Bizarre keuze, echt echt curieus. Loopcultuur. Koppel.

            Comment


            • Een halve 35d?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                Een halve 35d?
                Of een 123d met een cilinder minder?

                Comment


                • hier is mijnen Bimmer, ...
                  Last edited by ; 11/01/2011, 19:47.

                  Comment


                  • Hoop dat ik mij vergis maar de loopcultuur van een driepitter diesel kun je hoogstwaarschijnlijk klasseren onder "bagger".
                    Zelfs een benzine driepitter is waardeloos om aan te horen, laat staan een diesel.
                    De mooist klinkende diesels zijn vanaf de zescilinder, period. Al de rest trekt op niks, inclusief mijn "hi-tech" 123d. Moet wel opmerken dat tijdens het rijden en met K&N filter het geluid nog te pruimen valt maar stationair....
                    (Ik mis mijn 330d)

                    @dj-fille: supermooi dat matt-black..... en die velgen...
                    Last edited by ; 10/01/2011, 15:47.

                    Comment


                    • Ik vind mijn E91 330d eigenlijk niet veel beter klinken dan onze X3 2.0d.
                      Het gekletter stoort me wel iets minder, en onder volle belasting is het soms best nog aangenaam, maar ik word er toch niet echt warm van. Die downpipe mod zou ik eigenlijk nog wel willen doen binnenkort, dat geluid staat me meer aan.
                      Het is wel een zeer efficiënte krachtbron, snel en toch zuinig.
                      Met een 318i lag m'n gemiddeld verbruik gedurende een maand toch een liter of 4 hoger.

                      Comment


                      • Tja, 't is maar hoe je het ervaart maar er is wel een héél duidelijk verschil tussen een 4 pitter of een 6 pitter diesel. Dat jij dat niet zo hoort vind ik op zijn zachts gezegd wel vreemd maar, no offence verder, 't is natuurlijk allemaal heel persoonlijk.

                        Comment


                        • Nou nou nou, al dat geleuter over het geluid van een motor...
                          Dat kan natuurlijk mooi zijn en zo maar dat is toch wel ongeveer het laatste waar ik naar kijk (of beter: luister) als ik een nieuwe/andere wagen moet kiezen!
                          Rij-eigenschappen, verbruik en fiscaliteit komen dan eerder aan bod.

                          Als die (kleine?) driecilinder over een jaar dezelfde prestaties haalt als een viercilinder van 3 jaar terug (of zelfs de huidige) en dat op een efficiëntere manier, dan snap ik niet wat daar tegen kan zijn. En zelfs al presteert die minder maar is die dan daardoor fiscaal aantrekkelijker en zuiniger, dan is dat ook een goeie zaak, zelfs voor BMW.

                          Van die zelfverklaarde (pseudo-) puristen die vinden dat een BMW per sé een zescilinder moet zijn hebben eigenlijk geen recht van klagen zolang ze die motoren blijven aanbieden.
                          En als ze daar ooit mee stoppen kan je dat jammer vinden maar dan is dat waarschijnlijk omdat er ander en beter is.

                          Alle swat, dat is mijn gedacht hé.
                          Last edited by Schussboelie; 10/01/2011, 16:48.
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Van die zelfverklaarde (pseudo-) puristen die vinden dat een BMW per sé een driecilinder moet zijn hebben eigenlijk geen recht van klagen zolang ze die motoren blijven aanbieden.
                            Groot gelijk.







                            Comment



                            • Amai, qua dikke flater kan dat inderdaad tellen.
                              Ik zal maar gauw terug in mijn hoekske kruipen...
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                Ik vind mijn E91 330d eigenlijk niet veel beter klinken dan onze X3 2.0d.
                                Het gekletter stoort me wel iets minder, en onder volle belasting is het soms best nog aangenaam, maar ik word er toch niet echt warm van. Die downpipe mod zou ik eigenlijk nog wel willen doen binnenkort, dat geluid staat me meer aan.
                                Het is wel een zeer efficiënte krachtbron, snel en toch zuinig.
                                Met een 318i lag m'n gemiddeld verbruik gedurende een maand toch een liter of 4 hoger.
                                Ik heb eens met een 525d gereden waarvan men had gezegd dat het een 520d was, en ik geloofde het nog ook, tot ik de 2 pijpjes zag bij het uitstappen

                                Comment


                                • Ach ja, zal wel. Ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Geldt ook voor de vorige opmerkingen, jullie snappen er echt geen bal van... tjonge, jonge..pfff ..laat maar..
                                  Last edited by ; 10/01/2011, 17:22.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                    Ach ja, zal wel. Ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Geldt ook voor de vorige opmerkingen, jullie snappen er echt geen bal van... tjonge, jonge..pfff ..laat maar..
                                    Leg eens uit. Natuurlijk is er een verschil tussen een 4 cilinder en 6 cilinder diesel, een 6 cilinder draait mooier, nagelt minder, is doorgaans wat minder nerveus en klinkt een beetje zwaarder. Ik vond die 525d best wel vlot, maar dat vind ik van een 320d zeker ook, het verschil was gewoon niet erg groot en que geluid hoor je al niet veel en wat je hoort is niet heel zwaar. (Een Audi 3.0 TDI vond ik een pak zwaarder klinken bijvoorbeeld, bij een x20d en x25d was het verschil niet erg groot).

                                    Comment


                                    • My baby, sinds vandaag met Alpina's
                                      Bijgevoegde Bestanden

                                      Comment


                                      • Schitterend.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                          Leg eens uit. Natuurlijk is er een verschil tussen een 4 cilinder en 6 cilinder diesel, een 6 cilinder draait mooier, nagelt minder, is doorgaans wat minder nerveus en klinkt een beetje zwaarder. Ik vond die 525d best wel vlot, maar dat vind ik van een 320d zeker ook, het verschil was gewoon niet erg groot en que geluid hoor je al niet veel en wat je hoort is niet heel zwaar. (Een Audi 3.0 TDI vond ik een pak zwaarder klinken bijvoorbeeld, bij een x20d en x25d was het verschil niet erg groot).
                                          Gaat niet over vlot zijn maar je vernoemt het zelf: Draait mooier, NAGELT MINDER, snapé vous?
                                          Klinkt wat zwaarder, enz...
                                          Degene die hier geen boodschap aan heeft hoeft er geen bal van te snappen hoor maar gelieve zich verder te onthouden van niet onderbouwt commentaar....
                                          Last edited by ; 10/01/2011, 17:49.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X