Oorspronkelijk geplaatst door kefkie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenEn een driecilinder klinkt niet slecht.
Dat is echt zowat het dieptepunt van diesel, een 3 cilinder die stationair staat te kletteren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenStationair al eens gehoord?
Dat is echt zowat het dieptepunt van diesel, een 3 cilinder die stationair staat te kletteren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenEen halve 35d?
Comment
-
Hoop dat ik mij vergis maar de loopcultuur van een driepitter diesel kun je hoogstwaarschijnlijk klasseren onder "bagger".
Zelfs een benzine driepitter is waardeloos om aan te horen, laat staan een diesel.
De mooist klinkende diesels zijn vanaf de zescilinder, period. Al de rest trekt op niks, inclusief mijn "hi-tech" 123d. Moet wel opmerken dat tijdens het rijden en met K&N filter het geluid nog te pruimen valt maar stationair....
(Ik mis mijn 330d)
@dj-fille: supermooi dat matt-black..... en die velgen...
Comment
-
Ik vind mijn E91 330d eigenlijk niet veel beter klinken dan onze X3 2.0d.
Het gekletter stoort me wel iets minder, en onder volle belasting is het soms best nog aangenaam, maar ik word er toch niet echt warm van. Die downpipe mod zou ik eigenlijk nog wel willen doen binnenkort, dat geluid staat me meer aan.
Het is wel een zeer efficiënte krachtbron, snel en toch zuinig.
Met een 318i lag m'n gemiddeld verbruik gedurende een maand toch een liter of 4 hoger.
Comment
-
Nou nou nou, al dat geleuter over het geluid van een motor...
Dat kan natuurlijk mooi zijn en zo maar dat is toch wel ongeveer het laatste waar ik naar kijk (of beter: luister) als ik een nieuwe/andere wagen moet kiezen!
Rij-eigenschappen, verbruik en fiscaliteit komen dan eerder aan bod.
Als die (kleine?) driecilinder over een jaar dezelfde prestaties haalt als een viercilinder van 3 jaar terug (of zelfs de huidige) en dat op een efficiëntere manier, dan snap ik niet wat daar tegen kan zijn. En zelfs al presteert die minder maar is die dan daardoor fiscaal aantrekkelijker en zuiniger, dan is dat ook een goeie zaak, zelfs voor BMW.
Van die zelfverklaarde (pseudo-) puristen die vinden dat een BMW per sé een zescilinder moet zijn hebben eigenlijk geen recht van klagen zolang ze die motoren blijven aanbieden.
En als ze daar ooit mee stoppen kan je dat jammer vinden maar dan is dat waarschijnlijk omdat er ander en beter is.
Alle swat, dat is mijn gedacht hé.Last edited by Schussboelie; 10/01/2011, 16:48.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenVan die zelfverklaarde (pseudo-) puristen die vinden dat een BMW per sé een driecilinder moet zijn hebben eigenlijk geen recht van klagen zolang ze die motoren blijven aanbieden.
Comment
-
Amai, qua dikke flater kan dat inderdaad tellen.
Ik zal maar gauw terug in mijn hoekske kruipen...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk BerichtenIk vind mijn E91 330d eigenlijk niet veel beter klinken dan onze X3 2.0d.
Het gekletter stoort me wel iets minder, en onder volle belasting is het soms best nog aangenaam, maar ik word er toch niet echt warm van. Die downpipe mod zou ik eigenlijk nog wel willen doen binnenkort, dat geluid staat me meer aan.
Het is wel een zeer efficiënte krachtbron, snel en toch zuinig.
Met een 318i lag m'n gemiddeld verbruik gedurende een maand toch een liter of 4 hoger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenAch ja, zal wel. Ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Geldt ook voor de vorige opmerkingen, jullie snappen er echt geen bal van... tjonge, jonge..pfff ..laat maar..
Comment
-
My baby, sinds vandaag met Alpina'sBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenLeg eens uit. Natuurlijk is er een verschil tussen een 4 cilinder en 6 cilinder diesel, een 6 cilinder draait mooier, nagelt minder, is doorgaans wat minder nerveus en klinkt een beetje zwaarder. Ik vond die 525d best wel vlot, maar dat vind ik van een 320d zeker ook, het verschil was gewoon niet erg groot en que geluid hoor je al niet veel en wat je hoort is niet heel zwaar. (Een Audi 3.0 TDI vond ik een pak zwaarder klinken bijvoorbeeld, bij een x20d en x25d was het verschil niet erg groot).
Klinkt wat zwaarder, enz...
Degene die hier geen boodschap aan heeft hoeft er geen bal van te snappen hoor maar gelieve zich verder te onthouden van niet onderbouwt commentaar....
Comment
Comment