Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    is een 1.6 . de diesel versie is wel een 2 liter
    116i is ook een 2 liter hoor.

Comment

is een 1.6 . de diesel versie is wel een 2 liter
      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      idd, kijk maar op de configurator of in de prijzenlijst van de 1reeks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
        idd, kijk maar op de configurator of in de prijzenlijst van de 1reeks
        aah serieus? ik keek daarnet op autoweek en daar stond een 1.6.
        my bad
        BMW X5 45e

Comment

my bad
          Vanaf modeljaar 2008 is het blijkbaar een 2 liter, daarvoor idd een 1600.

Comment

my bad
            De 16i in de 3serie is wel een 1.6 als ik mij niet vergis, en ik denk ook dat er vroeger in de 1 een 1.6 zat maar dat is nu een 2.0.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
              Ik denk als ik zo eens vlug eens kijk over hoe ze het bij hun huidige modellen hebben gedan, dat het nieuwe model rond de €8000 duurder gaat zijn ten opzichte van de huidige met alle kortingen aan af. Natuurlijk maar een gok maar ik denk dat die gok er wel eens dicht zou kunnen tegen zitten. En zeg nu zelf, dat is wel een gigantisch prijs verschil.

De motor is een 116i met automaat. De 16i van de 1 is een 2 liter dus daar zit, denk ik, wel nog wat potentieel in
              Neem aan dat je met die 8000€ meerprijs bedoelt als je de 20% korting erbij rekent die je nu zou krijgen.
              Kan mij moeilijk voorstellen dat het nieuwe model, kaal, 8000€ meer zou kosten dan het huidige.

"De motor is een 116i met automaat. De 16i van de 1 is een 2 liter dus daar zit, denk ik, wel nog wat potentieel in "

Als je op tuning doelt zal het potentiëel zonder turbo zwaar tegenvallen, denk ik zo.

Comment

• Niet persé. Als die softwarematig zwaar toegeknepen is kan daar veel uitgehaald worden nog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                  Niet persé. Als die softwarematig zwaar toegeknepen is kan daar veel uitgehaald worden nog.
                  Inderdaad, als je weet dat de 120i met hetzelfde blok, 170 paarden haalt uit die tweeliter, dat zegt genoeg denk ik.

Comment

• Voila. En ik neem aan dat er qua hardware weinig (tot waarschijnlijk zelfs geen) verschillen zullen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                      Neem aan dat je met die 8000€ meerprijs bedoelt als je de 20% korting erbij rekent die je nu zou krijgen.
                      Kan mij moeilijk voorstellen dat het nieuwe model, kaal, 8000€ meer zou kosten dan het huidige.

"De motor is een 116i met automaat. De 16i van de 1 is een 2 liter dus daar zit, denk ik, wel nog wat potentieel in "

Als je op tuning doelt zal het potentiëel zonder turbo zwaar tegenvallen, denk ik zo.
                      Die 8000 bedoel ik inderdaad met 20% aan af. Ik schat dat de nieuwe rond de 35000 zal kosten als je hem gelijkaardig uitrust aan de huidige (34000)
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                      Niet persé. Als die softwarematig zwaar toegeknepen is kan daar veel uitgehaald worden nog.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Inderdaad, als je weet dat de 120i met hetzelfde blok, 170 paarden haalt uit die tweeliter, dat zegt genoeg denk ik.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                      Voila. En ik neem aan dat er qua hardware weinig (tot waarschijnlijk zelfs geen) verschillen zullen zijn.
                      En inderdaad dat bedoel ik.
                      Een vriend van mij zijn pa heeft zijn 316d gechipt tot 177 pk.

Comment

• Ah oké, op die manier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                          Die 8000 bedoel ik inderdaad met 20% aan af. Ik schat dat de nieuwe rond de 35000 zal kosten als je hem gelijkaardig uitrust aan de huidige (34000)

En inderdaad dat bedoel ik.
                          Een vriend van mij zijn pa heeft zijn 316d gechipt tot 177 pk.
                          Men spreek hier over een 316i niet over een 316d !!

Een diesel kan men GEMAKKELIJK chiptunen om meer pk uit te halen dankzij het turbo, dat is absoluut niet het geval ben een atmosferisch benzine.

De 316i is niet alleen maar electronisch af-getuned maar heeft ook oa andere injectoren.
                          Het is niet zo simpel om er zo maar de pk uit een echte 2.0 uit te halen.
                          Dit is een urban legend die gespreid wordt door mensen die er niets van kennen.
                          2014 Porsche Boxster 981
                          2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                            Men spreek hier over een 316i niet over een 316d !!

Een diesel kan men GEMAKKELIJK chiptunen om meer pk uit te halen dankzij het turbo, dat is absoluut niet het geval ben een atmosferisch benzine.

De 316i is niet alleen maar electronisch af-getuned maar heeft ook oa andere injectoren.
                            Het is niet zo simpel om er zo maar de pk uit een echte 2.0 uit te halen.
                            Dit is een urban legend die gespreid wordt door mensen die er niets van kennen.
                            Er heeft ook niemand gezegd dat er op een eenvoudige manier evenveel vermogen uit te puren is als bij een 120i hé. Wel dat het blok wat potentieel heeft.

Comment

• Ik ga niet chippen, de 316d bevalt me perfect.

Heeft wel een beeteke gas nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                Ik ga niet chippen, de 316d bevalt me perfect.

Ah, je hebt 'm al! Wij willen pics!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                  Ik ga niet chippen, de 316d bevalt me perfect.

Mijn E92 320d (163pk) vind ik persoonlijk wat "te weinig", bevalt mij maar half.

Er is genoeg koppel en pk onderaan om goed uit de startingblock te raken bij het optrekken, zeker met mijn automaat, maar dat is niet echt belangrijk bij het rijden...
                                  'wie heeft de snelste bij de rode lichten' is goed voor mensen met de 'kleine pimmel' komplex

Vanaf 100km/h heeft hij wel wat te weinig kracht om rap vooruit te gaan, zelf met de kickdown

Ik zal wel moeten iets doen om dit te verbeteren
                                  2014 Porsche Boxster 981
                                  2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten

Pics, pics. Is een brilleke ook goe?

edit: ongepast.
                                    Kijk ff in het ikwileennieuwenoto-topic
                                    Ik zou niet weten wat het één met 't ander te maken heeft. Enfin, 'k zal eens gaan kijken dan, mercikes voor den info hé!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                      Mijn E92 320d (163pk) vind ik persoonlijk wat "te weinig", bevalt mij maar half.
                                      325 of 330d kopen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ah, je hebt 'm al! Wij willen pics!!!
                                        Ja, hij staat idd in het "ik wil een andere auto" (pagina 104 of zo), er is ook maar 1 foto.
                                        Daarmee dat je het waarschijnlijk gemist hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten

Pics, pics. Is een brilleke ook goe?

edit: ongepast.
                                          Kijk ff in het ikwileennieuwenoto-topic
                                          Zeer ongepast ! Ambetanterik

Op naar Wisali !

Comment

Working...
                                          X