Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMooi gerief om weg te zetten. Rijden best niet, dan ben je binnen de kortste keren arm gestookt.
voor de zondag hémoet wel mooi geluid maken die V12
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenYep, zeker mee eens. Ook een eis die ik stel bij een diesel, bij hoge "dieseltoeren" genoeg power.
Daarom dat ik een "potente" diesel vernoemde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenBeweer je nu dat je evengoed met een 320 zou willen rijden ICM?
Willen? Nee, ik rij liever met een getunede 330. Dat geef ik toe, en daar gaat het ook niet om.
Kunnen? Absoluut. Geen probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenDat vind ik dus ook hé, daarom dat ik het overdreven vind hoe er hier op diesel gebasht wordt, ik vind dat in vele gevallen echt aangenaam rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenOmdat het stinkt.
Buiten een licht zwavelgeurtje ruik ik eigenlijk niet veel extra's meer bij die catalysator en roetfilter diesels hoor.
Comment
-
-
Ie heeft nochtans gelijk!
Wat een zever er hier weer geschreven wordt! Een potente naft geeft evenzeer acceleratiegevoel. Laat staan een drukgevoede naft!
En dan heb je nog geluid waar je kan van genieten ook.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenEn dan heb je nog geluid waar je kan van genieten ook.
²²²²
Voor deze reden alleen al zou ik een 535i willen
Comment
-
De Belg wordt gebrainwashed door de diesel-manie.
Zelfs in autoreclame's op televisie gaat 't hem TELKENS om diesel eco versies, efficient dynamics diesel, fack je ziet gewoon NOOIT reclame over een benzine-versie (oké, soms is er eens wat van die hybride's, wat al niet veel beter is).
Iemand die niet écht autoliefhebber is en de dealer binnenstapt, krijgt zelfs niet te horen over 't benzine-aanbod, waarom zou je, je krijgt 15% overheidspremie op die diesel en dan kost die benzine sowieso meer.
Ze verplichten de Belg er dus bijna toe om met diesel te gaan rijden, maken alles in elk opzicht onaantrekkelijk om een benzine aan te schaffen. Door dergelijke politiek is het dus EFFECTIEF niet meer interessant om een benzine te kopen, en voilà, heel België rijdt met een diesel. Klaar om de volgende jaren de Belg uit te gaan melken voor de roet-uitstoot oid.
Ik zou 1000x liever met een potente naft rijden, ook al heeft die diesel 500pk en 1000Nm.
En met een turbo-benzine heb je sowieso ook genoeg koppel én kan je als het moet ook schakellui rijden. Oftewel een dikke V8 atmo, dat heeft van nature ook genoeg koppel.
En dat komt van een dieselrijder, I'm not biased.
Ben niet anti-diesel, en om goedkoop (veel) km's af te malen is een koppelrijke diesel idd zeer interessant én zelfs leuk/comfortabel (kan toch zeggen dat mijn 5-cyl diesel "voor een diesel" een zeer aangename krachtbron is), en je moet ook nog een beetje aan je duurverdiende centjes denken natuurlijk. 't Is gewoon irritant dat dit land je niet eens meer de keuze geeft om na te denken over de 2 opties.
Shit, wrong topic, 't moest er nog 's ff uit
Comment
-
Natuurlijk heb je gelijk, maar ik bedoel vooral dat het verschil in kosten (verbruik, rijbereik, kost van de brandstof) het verschil in rijplezier niet verantwoordt in vele gevallen imo. Koppel is ook het aangenaamst om gewoon mee in het verkeer te rijden en dat hebben de meeste diesels in overvloed zonder je een heel krachtige versie moet kiezen. Een koppelrijke naft is nog leuker natuurlijk, hoogtoerig ook, maar niet voor gewoon mee rond te rijden.
Comment
-
Klopt, voor mij persoonlijk kan ik mij de jaarlijkse brandstofkosten van een potente benzine niet permiteren.Anders zou ik al een e46 M3 bezitten (E92 is nog te duur in aanschaf).
Een 335i zou zeker ook een optie zijn maar ik vind het zóó dom van BMW dat deze enkel in automaat te verkrijgen is, net zoals de x35d. In ieder geval, ik doe ongeveer 35000 km per jaar dus nee gaat niet, te duur voor mij, spijtig genoeg.
Dan maar een krachtige surrogaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenEen 335i zou zeker ook een optie zijn maar ik vind het zóó dom van BMW dat deze enkel in automaat te verkrijgen is, net zoals de x35d. In ieder geval, ik doe ongeveer 35000 km per jaar dus nee gaat niet, te duur, spijtig genoeg.
Dan maar een krachtige surrogaat.
De 335d kan je enkel in automaat krijgen, dat wel.. Another proof of the diesel brainwashing!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenDie is er toch wel in manueel te krijgen ?
De 335d kan je enkel in automaat krijgen, dat wel.. Another proof of the diesel brainwashing!
Berline en touring automaat, coupé en cabrio DCT.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenDe Belg wordt gebrainwashed door de diesel-manie.
Zelfs in autoreclame's op televisie gaat 't hem TELKENS om diesel eco versies, efficient dynamics diesel, fack je ziet gewoon NOOIT reclame over een benzine-versie (oké, soms is er eens wat van die hybride's, wat al niet veel beter is).
Iemand die niet écht autoliefhebber is en de dealer binnenstapt, krijgt zelfs niet te horen over 't benzine-aanbod, waarom zou je, je krijgt 15% overheidspremie op die diesel en dan kost die benzine sowieso meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenDie is er toch wel in manueel te krijgen ?
De 335d kan je enkel in automaat krijgen, dat wel.. Another proof of the diesel brainwashing!
Dus ja, in mijn dromen ook een optie voor ultimate rijplezier.
Comment
Comment