Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij mij zit die sleutel vast onder een afdekplaatje aan de rechterkant in de koffer. Misschien heeft een 1 ook zoiets?

Comment

• Toch nog eens gaan zien, met de zaklamp erbij.
      Ik heb hem gevonden. Hij zit tussen dat zakje en mijn trekhaak, in een stuk plastic weggeklikt. Ik had hem vanmiddag al gezien, maar hij is klein en hij leek vast te zitten. Ik dacht dat het iets anders was.
      Net was ik dat ding wat beter aan het bekijken en zag tussen het plastic door dat er aan de binnenkant een zeshoekig stuk zit. Blijkbaar moet ik dat stuk plastic aan de andere kant dicht knijpen om hem er uit te krijgen.
      Dus eigenlijk is het meer een adaptertje dan een echte sleutel.

Edit:
      Vanmiddag dacht ik dat dat ding een bevestigingspunt was van iets van de batterij, die aan de andere kant van het plastic zit.
      Last edited by Beta; 16/01/2011, 23:19.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Verlaging...

Hey,

ik wil mjjn Z4 laten verlagen, staat nog ietske te hoog zoals op de foto te zien is...

kennen jullie goede adressen (omgeving Oost Vlaanderen) en weet iemand hoeveel dit ongeveer kost, heb er geen flauw idee van eerlijk gezegd.
        Je mag me dit gerust in PM laten weten!
        thx

Comment

• Deze zal je best kunnen helpen. Staan bekent bij veel BMW liefhebbers als zeer professioneel en betrouwbaar. Hopelijk een beetje in de buurt voor jouw.

Comment

• Gisteren nog schreef Wouter over de nieuwe viercilinder van BMW met TwinPower turbo. Vandaag lanceert BMW officieel het eerste model met deze motor! En laat je niet foppen: de 28 in de typeaanduiding staat voor 2.0 liter. Ook nieuw voor de X1: het M-pakket.

De nieuwe motor heeft zijn weg gevonden naar het vooronder van de X1. Voorzien van een handmatige zesbak levert de mini-SUV 245 pk en 350 Nm koppel dankzij de TwinPower Turbo technologie die we ook kennen van de .35i en .40i motoren. Afijn, gisteren heeft Wouter jullie al het één en ander verteld over deze nieuwe motor. Maar wat levert dat ding eigenlijk voor prestaties?
            In de X1 ga je straks naar de 100 kilometer per uur in 6.1 seconden, tenzij je kiest voor de 0.4 seconden tragere achttraps automaat. De nieuwe xDrive28i hoest nog maar 189 gram CO2 per kilometer uit gebruikt 7.9 liter brandstof per 100 kilometer. Uiteraard is er ook een Start/Stop unit ingehangen om die lagere uitstoot te bereiken. En om de enorme *kuch* sportiviteit van de X1 een beetje te benadrukken heeft BMW natuurlijk het M-pakket, dat overigens op alle X1′s leverbaar is vanaf nu.

Bron: autoblog.nl

Ik zou graag ooit een BMW met zescilinder benzinemoter kopen. Als dit zo doorgaat zal dit nog enkel als tweedehands kunnen denk ik.
            Te Koop: Mercedes C220 W205 Avantgarde

Comment

• Schitterend nieuws anders, eindelijk zijn die 2.0 benzinevarianten terug de baas over de diesels

Wel stom van de type aanduiding.

Comment

• Net de winterwielen gemonteerd (die ik sinds een kleine twee weken heb).
                Bij het controleren van de bandenspanning gemerkt dat er 3,5 bar in elke band zit (voor 205/55-17").
                BTW, winterbanden moeten toch dezelfde bandenspanning krijgen als zomerbanden, nee?
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• 't kan aan mij liggen, maar 3,5 bar voor 'n gemiddelde wagen vind ik toch precies vrij veel
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                    't kan aan mij liggen, maar 3,5 bar voor 'n gemiddelde wagen vind ik toch precies vrij veel
                    Nogal, ja.

Anderzijds, met vier personen en bagage erin, raden ze te toch iets meer dan 3 bar aan.
                    Voor "gewone" ritten zit het rond de 2,5 bar (afhankelijk van de as uiteraard).
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• mja, m'n focus doet 2,3 en 2,4 resp. voor en achter (1 persoon).

en om op je vraag te antwoorden: ik steek daar evenveel op als m'n zomerbanden
                      2015 BMW F11 520dA

Comment

• 3,5 is geschift veel hoor, zeker voor die maat.

Comment

mja, m'n focus doet 2,3 en 2,4 resp. voor en achter (1 persoon).

en om op je vraag te antwoorden: ik steek daar evenveel op als m'n zomerbanden
                          OK.

Is er eigenlijk een reden waarom die banden zo hard opgepompt geleverd worden?
                          Ik was de spanning vergeten te controleren voor mijn eerste rit. Tijdens de rit even wat gezigzagd om te zien hoe die banden aanvoelen. Ze slingerden wel wat meer dan mijn zomerbanden. Ik dacht eerst de spanning te laag stond. Dat zal dus eerder verlies van grip geweest zijn wegens te hard opgepompt.
                          Bij oneffenheden voelden die banden dan weer wél hard genoeg. Now I know why.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                            3,5 is geschift veel hoor, zeker voor die maat.
                            I know. In de banden van mijn vorige wagen (205/55-16") moest er maar iets meer dan 2 bar per band.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              OK.

Is er eigenlijk een reden waarom die banden zo hard opgepompt geleverd worden?
                              Ik was de spanning vergeten te controleren voor mijn eerste rit. Tijdens de rit even wat gezigzagd om te zien hoe die banden aanvoelen. Ze slingerden wel wat meer dan mijn zomerbanden. Ik dacht eerst de spanning te laag stond. Dat zal dus eerder verlies van grip geweest zijn wegens te hard opgepompt.
                              Bij oneffenheden voelden die banden dan weer wél hard genoeg. Now I know why.
                              Wrs om drukverlies en flatspots tijdens stockage tegen te gaan.

Maar dat geslinger kan ook komen doordat het nog nieuwe banden zijn. En vooral ook wel doordat het winterbanden zijn. Ik vrees dat dat erger wordt met minder druk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                Wrs om drukverlies en flatspots tijdens stockage tegen te gaan.

Maar dat geslinger kan ook komen doordat het nog nieuwe banden zijn. En vooral ook wel doordat het winterbanden zijn. Ik vrees dat dat erger wordt met minder druk
                                I hope not, maar het kan. Ik vond ze zo al vaag genoeg aanvoelen.
                                Het is niet dat ik de banden voelde plooien, maar beide assen hadden de neiging de buitenkant op te gaan en bij dat slingeren was dat voor- en achteraan een tegengestelde richting op.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• misschien moeten ze eerst nog een beetje afslijten voor ze hun effectieve grip hebben?
                                  2015 BMW F11 520dA

Comment

• Eerst een paar honderd km afwachten, dan is die vettige laag eraf

En als het daarna nog is... tsja, het zijn winterbanden

Zo kreeg ik laatst een sms van mijn kameraad dat hij met zwaar remmen opeens alle kanten begon op te slingeren op zijn winterbanden

Comment

misschien moeten ze eerst nog een beetje afslijten voor ze hun effectieve grip hebben?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                      Eerst een paar honderd km afwachten, dan is die vettige laag eraf

En als het daarna nog is... tsja, het zijn winterbanden

Zo kreeg ik laatst een sms van mijn kameraad dat hij met zwaar remmen opeens alle kanten begon op te slingeren op zijn winterbanden
                                      Idd.
                                      Mij hebben ze eens gezegd dat nieuwe banden 100 km ingereden moeten worden.
                                      Enfin, Ik ben voor 17"-winterwielen met runflatbanden gegaan om zoveel mogelijk het weggedrag van mijn zomerbanden te behouden. Die zomerbanden meten trouwens 205/50-17" voor en 225/45-17" achter.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• met de winterbanden heb ik wel beduidend meer grip dan met zomerbanden... in de winter.

ik weet nog met met m'n saab: zomer + 17" goodyear exellence tegenover winter met 15" goodyear ultragrip 7+... ik was altijd blij als ik die exellences er terug kon onder leggen
                                        2015 BMW F11 520dA

Comment

met de winterbanden heb ik wel beduidend meer grip dan met zomerbanden... in de winter.
                                          Best.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X