Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenobvious, isn't it? wat ik eigenlijk bedoelde: zomer + zomerbanden = meer grip dan winter + winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenVraagje aan de BMW lovers.
Wat was er mis met de Z8 wat was er goed aan de Z8. (Alpina versie buiten beschouwing gelaten).
Nu één ding moet men het model wel nageven. Die dingen zijn nog altijd veel geld waard!
1. Niet als automaat verkrijgbaar. Heeft 't ding parten gespeeld.
2. Door de oer-runflats (= erg zware wielen die niks meegeven) en de zeer lichte alu space frame durft de Z8 structurele stijfheidsproblemen te vertonen bij (zeer) sportief gebruik. Uit zich door doorbuigende veerkoepels vooraan, en licht verbuigen van 't voorste deel van 't frame.
Punt 1 is makkelijk op te lossen door een Alpina te kopen (ding rijdt ook gevoelig beter). Punt 2 kan voorkomen worden door het OEM BMW Performance Pack te steken bij de dealer. En als de schade al geleden is: vrij dure reparatie...
Punt 2 kan je op het zicht detecteren door de naad tussen voorvleugels en motorkap te inspecteren. Die moet van begin tot eind exact even breed zijn. Als 't smal begint (aan de voorruit) en breder wordt in 't midden, zeker als daar een duidelijk verschil op zit, dan hebt ge ene vast die licht verbogen staat.
O ja, en algemeen, 3e nadeel: te zware wielen en ophanging die niet zo denderend is (moet teveel die droge zware wielen compenseren). Beste is lichte 19" met nonrunflats te steken, en de Alpina-ophanging.
Weet wel: dat is geen sportauto, dat is een lifestyle cruiser die zich af en toe 'es een sportiever pasje gunt, maar meer niet. Genre SL dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtennaar wat ik dacht gelezen te hebben zou 't weggedrag niet echt om over naar huis te schrijven zijn, toch zeker niet evenredig met zijn prijs.
Alpina V8 roadster bewijst dat trouwens ook prachtig. Mee mogen maken vanuit de bestuurdersstoel.
Ding rijdt heerlijk, zeer direct, evenwichtig en verrassend comfortabel. 't is geen F430 of GT3 hè, maar dat laat zich echt zwierig doorheen bochten leiden, en geeft echt de feedback die je nodig hebt. Dat en de V8-roffel... sublieme auto. Met recht en reden behoudt die dan ook z'n waarde (indien 'ie goed is) want 't is een meesterstuk.
Comment
-
Here is the I4 switchover and end of production schedule:
-E89 Z4 sDrive30i to switch to TwinPower I4 in September 2011
-F10/F11 528i to switch to TwinPower I4 in September 2011
-F25 X3 xDrive28i to switch to TwinPower I4 in 4th Quarter 2011
-E81/E87 1 series to end production by August 2011 (new 1-series hatchback launched after Geneva - will herald complete petrol turbo-charged engine line up)
-E82/E88 1 series to end production in 1st Quarter 2012
-E90/E91 3 series and M3 to end production late 2011 or early 2012
-E92/E93 3 series and M3 to end production sometime in 4th Quarter 2012
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWtf ook in de Z4 gaat de atmosferische 6-in-lijn weg (allez toch ene) tvv een drukgevulde vierpitter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk BerichtenNaar het schijnt zit er een verschil op het elektronisch sperdiff van de 135i en de 335i, dat van de 1 zou "beter" zijn... Iemand die daar meer info over heeft?
Werkt dat eigenlijk wat, zo'n elektronisch diff, naar driften toe dan?
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWtf ook in de Z4 gaat de atmosferische 6-in-lijn weg (allez toch ene) tvv een drukgevulde vierpitter.Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk BerichtenHeiligschennis
CO2 ftw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWtf ook in de Z4 gaat de atmosferische 6-in-lijn weg (allez toch ene) tvv een drukgevulde vierpitter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenMoest de sDrive23i vervangen worden, ok, dat kan ik begrijpen. Maar de 30i snap ik totaal niet. 't Lijkt mij dat de 23i en de nieuwe I4 redelijk dicht bij mekaar gaan liggen qua vermogen?
Komt er onder de 23i ook geen viercilinder atmo zoals vroeger? (170 pk dan oid)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenWat een kleur kan doen...
Akkoord, M-Pack/velgen/xenon/chroom evenzeer, maar toch, hulde om géén grijstint te hebben gekozen.
Jakkel, het is en blijft een prachtkar in dat Lemans blauw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten245 pk krijgt die viercilinder zeker? Ze zouden dat imo nog best tussen de 23 en 30i steken...
Komt er onder de 23i ook geen viercilinder atmo zoals vroeger? (170 pk dan oid)
In een BMW, en zeker in eentje als de Z4, hoort de mogelijkheid te bestaan een atmosferische zes-in-lijn te kiezen.Last edited by Beta; 22/01/2011, 23:38.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenVolledig mee akkoord Jan
Jakkel, het is en blijft een prachtkar in dat Lemans blauw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk wilde eigenlijk gewoon het verschil tussen een op uiterlijk vlak complete standaard en goed uitgeruste E91 weergeven. Maar inderdaad, ik ben nog altijd superblij dat ik geen alledaags zwart/grijs ofzo genomen heb.
Niks mis met zwart of grijs, maar ik wou ook eens iets anders.
Daarom dat ik zo content ben met de keuze die ik gemaakt heb
Comment
Comment