Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bestaat er eigenlijk een sportuitlaat voor een 3.0d ?
    Genre miltek voor de A5 3.0 TDI.
    Ik heb al gezocht maar ik vind niet direct iets voor een E90.
    2012 E92 Bmw 335i DKG
    1991 E30 320i

    Comment


    • Wat heeft NicolasB steken?

      Dat klinkt als een sportuitlaat

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Wat heeft NicolasB steken?

        Dat klinkt als een sportuitlaat
        Een decat voor de rest standaarduitlaat.
        Zot eigenlijk .
        2012 E92 Bmw 335i DKG
        1991 E30 320i

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Wat heeft NicolasB steken?

          Dat klinkt als een sportuitlaat
          Dat is echt een lekker geluid eh zeker voor een diesel

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

          Comment


          • Heeft er hier iemand verstand van de 8-reeks?

            Maat van mij zou zich graag en 840Ci of 850 kopen. Hij kijkt naar een auto met max 100000 miles (ofte 160000km).

            De vraag is hoe betrouwbaar die zijn en of hij op iets specifieks moet letten.
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Heeft er hier iemand verstand van de 8-reeks?

              Maat van mij zou zich graag en 840Ci of 850 kopen. Hij kijkt naar een auto met max 100000 miles (ofte 160000km).

              De vraag is hoe betrouwbaar die zijn en of hij op iets specifieks moet letten.
              Ik zal vanavond eens horen bij mijn broer, zijn schoonbroer heeft net een 840Ci gekocht
              BMW X5 45e

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Ik zal vanavond eens horen bij mijn broer, zijn schoonbroer heeft net een 840Ci gekocht
                Met dank.

                Ik veronderstel dat het nog wat "nieuw" zal zijn voor een objectief verslag, maar hij zal zijn huiswerk hopelijk gemaakt hebben voor het aankopen.

                Een interessante vraag is waarom een 840Ci ipv een 850 te nemen? Mijne maat zit in UK en de taksen maken daar geen verschil echt.

                Is de 850 minder betrouwbaar?
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Met dank.

                  Ik veronderstel dat het nog wat "nieuw" zal zijn voor een objectief verslag, maar hij zal zijn huiswerk hopelijk gemaakt hebben voor het aankopen.

                  Een interessante vraag is waarom een 840Ci ipv een 850 te nemen? Mijne maat zit in UK en de taksen maken daar geen verschil echt.

                  Is de 850 minder betrouwbaar?
                  De V8 is veel moderner dan die oude V12. Hij weegt een stuk minder zwaar op de neus, en de prestaties zijn quasi gelijkwaardig. Let wel, van de V8 en V12 zijn telkens 2 versies gemaakt, de CSI buiten beschouwing gelaten.
                  Als je eens onder de motorkap kijkt van een 850 dan zie je dat je totaal geen ruimte hebt om aan het blok te werken. Die V12 zit heel erg krap in de carrosserie, kan van belang zijn als uw vriend zelf wat wil sleutelen aan de wagen.

                  Comment


                  • Verbruik zal wel ietsje minder zijn veronderstel ik. Prestaties zullen ook wel niet zo gigantisch verschillen, maar een zijdezachte V12 is natuurlijk wel leuk. Qua onderhoud zal het bij die V12 wel allemaal ietsje meer kosten, er is ook gewoon meer van alles, en naar het schijnt niet allemaal zo schitterend bereikbaar. Ik zou eerder de V12 betrouwbaarder inschatten maar da's een puur subjectief gegeven

                    EDIT: precies net hetzelfde aan het verkondigen als Francis op hetzelfde moment
                    1984 BMW M635CSi F u n
                    1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                      De V8 is veel moderner dan die oude V12. Hij weegt een stuk minder zwaar op de neus, en de prestaties zijn quasi gelijkwaardig. Let wel, van de V8 en V12 zijn telkens 2 versies gemaakt, de CSI buiten beschouwing gelaten.
                      Als je eens onder de motorkap kijkt van een 850 dan zie je dat je totaal geen ruimte hebt om aan het blok te werken. Die V12 zit heel erg krap in de carrosserie, kan van belang zijn als uw vriend zelf wat wil sleutelen aan de wagen.
                      Ik herinner me inderdaad dat de 850 in 5.0 300pk en 5.4 326pk heeft bestaan (de 850 CSi werd nooit in UK ingevoerd).

                      Welke waren de twee versies van de 840Ci? heeft die ooit nog met 4.0 286 pk bestaan of enkel met 4.4 ?

                      Er zijn eigenlijk stukken meer 840Ci's op de markt, maar de V12 blijft natuurlijk steeds tot dromen aanzetten.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        Ik herinner me inderdaad dat de 850 in 5.0 300pk en 5.4 326pk heeft bestaan (de 850 CSi werd nooit in UK ingevoerd).

                        Welke waren de twee versies van de 840Ci? heeft die ooit nog met 4.0 286 pk bestaan of enkel met 4.4 ?

                        Er zijn eigenlijk stukken meer 840Ci's op de markt, maar de V12 blijft natuurlijk steeds tot dromen aanzetten.
                        klopt eerst de 840 met een 4ltr met 286pk daarna kwam de 840Ci met een 4.4 maar met hetzelfde aantal pk's maar meer koppel dacht ik. er bestond ook een 830i met een 3lt V8 van 218pk
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          er bestond ook een 830i met een 3lt V8 van 218pk
                          Interessant!

                          Maar volgens wiki:

                          De 830i was bedoeld als goedkoper instapmodel voor de 8-serie maar werd uiteindelijk nooit in productie genomen. Als krachtbron werd gekozen voor een M60B30 3 liter V8, maar deze werd te licht bevonden voor de zware 8-serie. De 18 gebouwde prototypes werden vernietigd.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            klopt eerst de 840 met een 4ltr met 286pk daarna kwam de 840Ci met een 4.4 maar met hetzelfde aantal pk's maar meer koppel dacht ik. er bestond ook een 830i met een 3lt V8 van 218pk
                            830i is, buiten enkele fabrieksversies, nooit in productie gebracht dacht ik.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                              Interessant!

                              Maar volgens wiki:


                              Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                              830i is, buiten enkele fabrieksversies, nooit in productie gebracht dacht ik.
                              Aja idd, mijn excuses
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door RubenVandevoorde Bekijk Berichten
                                Dat is echt een lekker geluid eh zeker voor een diesel

                                + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                Cool, lekker die turbo opjagen en dan onmiddellijk de motor stilleggen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  klopt eerst de 840 met een 4ltr met 286pk daarna kwam de 840Ci met een 4.4 maar met hetzelfde aantal pk's maar meer koppel dacht ik. er bestond ook een 830i met een 3lt V8 van 218pk
                                  Kut, Dat maakt het dus nog ingewikkelder

                                  Kerel heeft zijn oog laten vallen op dit exemplaar.




                                  Ik keek efkes zelf op autotrader en het verschil in prijzen tussen de 4.4 en de 4.0 is echt stevig. Blijkbaar wordt die 4.4 echt wel een stuk beter gewaardeerd.
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • Wheeler Dealers heeft eens een 840i gedaan, als ik me niet vergis, kan handig zijn.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Kut, Dat maakt het dus nog ingewikkelder

                                      Kerel heeft zijn oog laten vallen op dit exemplaar.




                                      Ik keek efkes zelf op autotrader en het verschil in prijzen tussen de 4.4 en de 4.0 is echt stevig. Blijkbaar wordt die 4.4 echt wel een stuk beter gewaardeerd.
                                      Ik denk nu niet dat er veel verschil is tussen beide motore alleen levert de 4.4 20nm extra koppel en is 0.4sec rapper naar de honderd. de 4.4 verbruikt ongeveer 14 a 15 ltr volgens mijn broer. straks of morgen weet ik meer
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                        Wheeler Dealers heeft eens een 840i gedaan, als ik me niet vergis, kan handig zijn.
                                        Yep een 840Ci:
                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                          Met dank.

                                          Ik veronderstel dat het nog wat "nieuw" zal zijn voor een objectief verslag, maar hij zal zijn huiswerk hopelijk gemaakt hebben voor het aankopen.

                                          Een interessante vraag is waarom een 840Ci ipv een 850 te nemen? Mijne maat zit in UK en de taksen maken daar geen verschil echt.

                                          Is de 850 minder betrouwbaar?
                                          Wij hebben tien jaar met een 840ci gereden op aanraden van onze leverancier (Bosch). Toen mijn ouders een bezoek brachten aan de fabriek raadden ze ons toen de 840ci aan!

                                          God, wat mis ik die kar

                                          Comment

                                          Working...
                                          X