Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
    Ben van plan om nieuwe auto te kopen.
    Nu twijfel ik tussen de 335i en 330i coupe, 335i met automaat en 330i wss manueel (steptronic blijkt traag te zijn).
    Heeft er hier iemand ervaring (kosten-verbruik) met de nieuwe N55 motor en dagelijks gebruik icm DKG en ook of er iemand al met de 330i coupe gereden heeft? Want die hebben ze niet in bornem staan dus dat model heb ik niet kunnen testen...
    Ik zou er zeker vijftal jaar mee gaan rijden.
    Allebei de wagens zouden nieuw gekocht worden.
    Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
    en zou er dan ineens ook de performance uitlaat bijbestellen, want geluid viel wat tegen tijdens de testrit.
    Ik zou voor de 335i (natuurlijk ) met handbak of DKG gaan, allebei goede keuze.

    Ik rijd 335i N54 icm Steptronic en dat is een fantastische combinatie, de Steptronic is zeer alert en direct.

    Qua sound, je moet de klep open zetten in de uitlaat. Maar de BMW P uitlaat is ook super, dan wordt die echt luid (luider dan stock M3)

    Comment


    • Als je echt luid wil gaan: Akrapovic heeft 'n evolution lijntje voor de 335i.

      Comment


      • De gewone Akrapovic klinkt al geweldig!
        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


        Eisenmann Race
        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
          Als je echt luid wil gaan: Akrapovic heeft 'n evolution lijntje voor de 335i.
          Dat is echt wel buiten budget, de PE valt er nog net in met z'n toch al niet goedkope prijs... Maar denk dat ik eerst nog met de gewone uitlaat ga rijden.

          Comment


          • Lightweight Springs and Brakes Under Development for Future BMWs

            Here's some interesting news which highlights BMW's dedication to reduce weight in its future models. In addition to using lighter materials such as advanced steel and carbon fiber and using more aluminum to cut future vehicle weight, BMW is now looking to lighten future car's suspension springs and brakes. The reduction of unspring weight at a car's corners should yield particularly greater improvements in performance, handling, and feel.

            Lightweight Rotors

            According to Motor Trend, BMW's new lightweight rotors called "Slim Rim," despite being larger in diameter than a traditional rotor, weighs in at only 28.6 pounds, versus 39.2 pounds for the traditional rotor. The larger diamater should also allow for more braking surface and potentially better braking performance, at least theoretically.

            How does this work? Proportions is the answer.
            Originally Posted by Motor Trend
            The steel friction surface, the ring the brake calipers actually clamp on to, is far and away the heaviest piece of the puzzle. While the Slim Rim rotor’s steel ring is larger in diameter, which gives the brake caliper better leverage, the friction surface is shorter top to bottom, saving weight. The result is that the same amount of work is done by the brake pads, but the rotor weighs less. Add an aluminum rotor hat that’s been turned into Swiss Cheese to remove all non-essential material and you’ve got over 10 pounds of weight savings at every wheel. Combined with a new, slimmed down two-piston caliper, BMW says the whole package will reduce the total weight of the car by at least 17.6 pounds.
            Lightweight Springs

            To reduce the weight of traditional steel coiled springs, BMW is developing glass fiber reinforced plastic springs - saving at least 13.2 pounds from the total weight of all four springs combined. This, combined with the lightweight rotors reduces the car's weight by at least 44 pounds, according to BMW's estimates. This may not sound like much, but keep in mind that this is a reduction of unsprung weight, which yields more benefit per pound than reducing the sprung weight of the car (i.e. the car's body) by the same weight.

            Source: Motor Trend





            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten

              Mooi

              Je zou bijna zweren dat de schijven hier carboceramics zijn...

              Comment


              • Knap. Het werd eens stilaan tijd dat ze die ouderwetse schijfremmen gingen herzien...

                Comment


                • + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                    Eisenmann Race
                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                    Wat een stoombuizen seg, al een geluk dat er een cool merk opstaat.

                    Comment






                    • Comment


                      • Comment


                        • Bwurk, staat echt totaal niet met die zwarte wielen. Sowieso raar kleurtje, maar met zilveren velgjes zou dat er tenminste nog doenbaar uitzien.
                          1984 BMW M635CSi F u n
                          1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk Berichten
                            Bwurk, staat echt totaal niet met die zwarte wielen. Sowieso raar kleurtje, maar met zilveren velgjes zou dat er tenminste nog doenbaar uitzien.
                            Atacama geel, OEM BMW kleurtje.

                            Nu, ik vind het ook niet echt super hoor.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten




                              Hahahahahhaha, zalig !

                              M-pakket erop, nog wat droppen, zwarte nieren erop, uitlaatstuk. En misschien nog niet eens verkeerd

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                Hahahhahhaha, zalig !

                                M-pakket erop, nog wat droppen, zwarte nieren erop, uitlaatstuk. En misschien nog niet eens verkeerd

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                  Hahahahahhaha, zalig !

                                  M-pakket erop, nog wat droppen, zwarte nieren erop, uitlaatstuk. En misschien nog niet eens verkeerd
                                  Zou goed kunnen, nu ziet 'ie er wat te standaard uit voor die kleur.

                                  Comment


                                  • Ik vind 't ook niet lelijk, maar niet op zo'n 'dertien in een dozijn'-auto. Personaliseer dat ding wat, maak 't wat originele (BMA zegt) en lelijk zou ik het niet vinden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                      + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                      Knap geluid maar stock klinkt precies nog iets beter.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Lierse / Berchem Sport supporter?
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          Knap geluid maar stock klinkt precies nog iets beter.
                                          er klopt iets niet met de opname (camera dempt het wat precies)
                                          kan je verzekeren dat hij in het echt beter klinkt dan stock. (ik ken de eigenaar)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X