Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Intressant, bedankt!

Veel 328i's staan er nu wel niet te koop voor de moment,maar echt dringend is het niet. Natuurlijk liefst van al zou ik een x28i kopen maar ik woon nog thuis en mijn ouders zien er niet bepaald het nut van in om met zo'n zware motor te rijden. Eerst wilden ze niet meer dan een x18i toestaan, maar mijn broer heeft die gehad en daarna een 6 cilinder versie en die heeft mijn ouders toch overhaalt om minstens voor een zescilinder te gaan. Ik neig zelf meer naar de x20i omdat er op jaarlijkse rijtax 200€ eur verschil zit met de x25i en komende van 85pk zal 150pk toch zeker al genoeg zijn . Verder zal het onderhoud gedaan worden door mijn schoonbroer dus dat zal ook wel wat schelen. Maar € 200 voor 1 achterbandje ...
    BMW X5 45e

Comment

• Edit: dubbel
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Intressant, bedankt!

Veel 328i's staan er nu wel niet te koop voor de moment,maar echt dringend is het niet. Natuurlijk liefst van al zou ik een x28i kopen maar ik woon nog thuis en mijn ouders zien er niet bepaald het nut van in om met zo'n zware motor te rijden. Eerst wilden ze niet meer dan een x18i toestaan, maar mijn broer heeft die gehad en daarna een 6 cilinder versie en die heeft mijn ouders toch overhaalt om minstens voor een zescilinder te gaan. Ik neig zelf meer naar de x20i omdat er op jaarlijkse rijtax 200€ eur verschil zit met de x25i en komende van 85pk zal 150pk toch zeker al genoeg zijn . Verder zal het onderhoud gedaan worden door mijn schoonbroer dus dat zal ook wel wat schelen. Maar € 200 voor 1 achterbandje ...
        Ik zou toch nog altijd minstens voor een 325 gaan, 320 heeft imo net iets te weinig punch maar maak es een testritje natuurlijk! En ja die banden, dat zijn prijzen voor premiumbanden à la Michelin PS2.
        Op mijn E46 kwamen vier van deze jongens vorig jaar op 900 en iets euro. Je kan natuurlijk ook voor goedkopere opties gaan, Kumho's ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
          Ik zou toch nog altijd minstens voor een 325 gaan, 320 heeft imo net iets te weinig punch maar maak es een testritje natuurlijk! En ja die banden, dat zijn prijzen voor premiumbanden à la Michelin PS2.
          Op mijn E46 kwamen vier van deze jongens vorig jaar op 900 en iets euro. Je kan natuurlijk ook voor goedkopere opties gaan, Kumho's ofzo.
          Michelins zijn nog iéts duurder. De prijzen die ik gaf zijn voor Bridgestones.
          Het kan inderdaad nog iets goedkoper met Kumho's en dergelijke, maar echt rommelbanden (Nangkang, ...) zou ik toch nooit steken op een achterwielaandrijver met wat pk's...
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Een gemiddelde 325 en 328i bestuurder verbruikt 12a14l.
            9l is mogelijk maar dan rij je echt als een slak .
            Zoiets is ook gemaakt om te vegen dus verbruik moet je erbij nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
              Wat zijn de ervaringen met een m52 blok ?

Waar moet ik opletten bij een kmstand van ong 155k?
              Hier vind je alles over de M52.
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Een gemiddelde 325 en 328i bestuurder verbruikt 12a14l.
                9l is mogelijk maar dan rij je echt als een slak .
                Zoiets is ook gemaakt om te vegen dus verbruik moet je erbij nemen.
                Er gaat hier toch een groot bullshit-alarm af bij mij

Ten eerste, als ik als een slak rij naar mijn normen (traag, maar niet gevaarlijk traag), dan kom ik toe met een goede 7 liter! Dat is dan wel 100 op de autoweg rijden ook.

Een normale rijstijl (waarvan ik mijn verbruik gepost heb, maar ja, mijn 328i zal wel stuk zijn en jij zal het beter weten!) is bij mij = overal de max. toegelaten snelheid rijden, normaal optrekken (met de stroom van het verkeer mee), af en toe eens de paarden de vrije loop laten gaan. Niet liggen racen dus.

Een auto is gemaakt om mee te rijden, dat eerst en vooral. Je kan crimineel gaan rijden met een Toyota Aygo en je kan héél beschaafd rijden met een Ferrari. Dat weet ik uit héél goede bron.

En kijk, het gemiddelde verbruik van 70 exemplaren is 9.6 liter! Allemaal stuk waarschijnlijk. Er zit er zelfs ene tussen van 8.3 gemiddeld! En de meest verbruikende is nog niet eens 12 liter...
                En dan moet je weten dat daar de cabrio's tussenzitten (die een slokje meer lusten door het hogere gewicht, alsook waarschijnlijk de automaten die eveneens een slokje meer lusten).

Soit, dit gezegd, ik doe er geen moeite meer aan. Een legertje mensen vanachter hun computer weet toch beter dan ikzelf wat mijn wagen verbruikt. Ik heb de discussie in het verleden meermaals gevoerd, en ik zal wel liegen omtrent mijn verbruik uiteraard!

Vraag het na aan RRD, of aan Roger BMW, die hebben respectievelijk een 328i en een 528i gehad.
                Of vraag't desnoods na aan de vorige eigenaar van mijn wagen, Knalpot, die hier ook op't forum zit.

Ik voor alle eerlijkheid ga ik er ook nog bijvermelden dat het verbruik in de winter 'n dikke halve liter hoger ligt.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Bedankt voor u inbreng, was zeer intressant. die 12 a 14 is dan volgens mij egt overdreven . Ik rekende/hoopte zelf op een 10 a 11 ltr voor normaal gebruik. Bij mijn wete wordt een cabrio gebruikt voor wa te cruise en vant zonneke te genieten en niet voor constant te liggen planken
                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                    Is dit Monaco-blauw Simoni? Velgen staan er niet echt onder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                      550i

Knappe ketel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                        Is dit Monaco-blauw Simoni? Velgen staan er niet echt onder.
                        Ik denk eerder carbonschwarz. Maar moeten idd andere OEM velgen onder.

Comment

550i

Gisteren stond krak dezelfde op het zuid. Wat een auto
                          BMW X5 45e

Comment

• Die F10's en F11's zijn écht mooi.

Maar dit ook:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                              Bedankt voor deze, alweer ongelooflijk nuttig bijdrage.

Ik heb heus al op google gezocht, maar had graag enkele persoonlijke ervaringen gehoord.

Comment

• I kinda like it

Comment

• Wow

van welk land is deze plaat?
                                  BMW X5 45e

Comment

• Thailand.

Comment

550i

Knap!

Nog knapper als het dak in de kleur van de diffusor was gestoken.

En de velgen ook, nu we toch bezig zijn...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten

I kinda like it
                                      Mo how seg

Comment

• Comment

• Deze rijdt sinds 2 weken rond on mijn dorp.
                                          Echt zo'n knappe wagen!

Comment

Working...
                                          X