mijn facelift 1-diesel heeft wel degelijk een distributieketting en wat voor één.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
- US versie met slechts 240 pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenNu je 't zegt, maar voor hetzelfde geld is het een look-a-like hé. Veel van die tuners doen dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McLovin Bekijk BerichtenLekker snel:
+ YouTube Video
Dat gaat serieus vooruit ...
ZONDAG 26 juni om 14u - BMW Meeting E91 - E90 - E92 - E93
HAVEN GENT
Comment
-
Ik ben vorige week op onderhoud geweest met mijne 120d.
Nu had ik melding gedaan dat mijne rechtere buitenspiegel regelmatig bij een herstart van de wagen niet meer in de juiste positie komt te staan. Bij de dealer kon ze geen fout uitlezen. Enorm frusterend dat men WEERAL geen kennis heeft bij de dealer om een storing te achterhalen.
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben gehad met de buitenspiegel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McLovin Bekijk BerichtenLekker snel:
+ YouTube Video Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenZo... zie ik daar die achterwielen niet spinnen? Vertrek met twee voetjes veronderstel ik?
De snelste en efficïënste manier om te vertrekken vanuit stilstand maar bijzonder slecht voor de mechaniek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenIk ben vorige week op onderhoud geweest met mijne 120d.
Nu had ik melding gedaan dat mijne rechtere buitenspiegel regelmatig bij een herstart van de wagen niet meer in de juiste positie komt te staan. Bij de dealer kon ze geen fout uitlezen. Enorm frusterend dat men WEERAL geen kennis heeft bij de dealer om een storing te achterhalen.
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben gehad met de buitenspiegel?
Qua dealership heb ik ook wel issues: al 3 maal langsgeweest voor defecte airco. Nu moeten ze stukken bestellen, wéér 3 à 4 weken. Al 2 maal langsgeweest voor start/stop, nog steeds niet in orde. Een kameraad van me kreeg een brief dat z'n snap-in adapter binnen is. Ze wisten van niets.
Bovendien zijn ze m'n sleutel kwijtgespeeld.
Ik weet dat dit het BMW 'Lovers' draadje is, maar hoeveel kan/wil een mens door de vingers zien voor een merk dat zich als 'premium' positioneert? (moest er even af )
oh yes; ik spreek van dealer in Wijnegem. (Centrauto van Deurne voordien)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk BerichtenHet gebeurt wel eens dat m'n buitenspiegel (rechts) in de achteruit positie blijft staan.
Qua dealership heb ik ook wel issues: al 3 maal langsgeweest voor defecte airco. Nu moeten ze stukken bestellen, wéér 3 à 4 weken. Al 2 maal langsgeweest voor start/stop, nog steeds niet in orde. Een kameraad van me kreeg een brief dat z'n snap-in adapter binnen is. Ze wisten van niets.
Bovendien zijn ze m'n sleutel kwijtgespeeld.
Ik weet dat dit het BMW 'Lovers' draadje is, maar hoeveel kan/wil een mens door de vingers zien voor een merk dat zich als 'premium' positioneert? (moest er even af )
oh yes; ik spreek van dealer in Wijnegem. (Centrauto van Deurne voordien)
Over de bekwamheid van een dealer gesproken.....
Nu ja, ik heb vorig jaar een massakabel van mijne 328i laten vervangen omdat die bloot kwam te staan. De (amateur)technieker haalde het bestelde onderdeel uit de verpakking en zei dat het niet de juiste maat was en dit hier niet op zou passen. Dus gewoon diene kabel van punt A naar punt B vast te maken met 2 vijzen was al een probleem. Een andere technieker kwam erbij en zei dat hij diene gewoon hierdoor moest trekken en het zo moet vastgemaakt dient te worden. Dan vraag ik mij af als zulke klungens aan je auto zit te prutsen om een storing te achterhalen hoe ze dan dit zouden gaan oplossen.
Ooit op mijne 320d een storing nooit kunnen achterhalen/oplossen. Ook op mijne 325Ci een storing nooit kunnen achterhalen/oplossen en nu op mijne 120d lijkt dit ook zo te worden. Wel betalen om het te proberen op te sporen(werkuren) om daarna het probleem toch niet te kunnen oplossen.
Het is gewoon de bekwaamheid van de techniekers dat ontbreekt. Maar ja, ook dat is deels te verklaren als je ziet dat bij ieder onderhoudsbeurt de helft van de techniekers weer andere nieuwe (pas afgestudeerde)techniekers zijn(zonder die jaren ervaring).
Ze zijn enkel goed om olieverversing te doen en dan nog. Mijne eerste onderhoudsbeurt van mijne 328i waren ze aan het zoeken waar de aircofilter zat. Ze zaten het gedeelte achter de ruitenwisser te demonteren(op een E46 zit die daar) om dan achteraf vast te stellen dat ze niet daar moesten zoeken maar op een andere plaats.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
Qua kortzichtigheid kan dit wel tellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenIk heb vandaag naar Bornem gebeld en gevraagd om een technieker te kunnen spreken en hem gevraagd of deze situatie zich al heeft voorgedaan. Voor hem is dit de 1ste maal. Hij zei dat de dealer dit eerst zelf moet uitzoeken/herstellen.
Over de bekwamheid van een dealer gesproken.....
Nu ja, ik heb vorig jaar een massakabel van mijne 328i laten vervangen omdat die bloot kwam te staan. De (amateur)technieker haalde het bestelde onderdeel uit de verpakking en zei dat het niet de juiste maat was en dit hier niet op zou passen. Dus gewoon diene kabel van punt A naar punt B vast te maken met 2 vijzen was al een probleem. Een andere technieker kwam erbij en zei dat hij diene gewoon hierdoor moest trekken en het zo moet vastgemaakt dient te worden. Dan vraag ik mij af als zulke klungens aan je auto zit te prutsen om een storing te achterhalen hoe ze dan dit zouden gaan oplossen.
Ooit op mijne 320d een storing nooit kunnen achterhalen/oplossen. Ook op mijne 325Ci een storing nooit kunnen achterhalen/oplossen en nu op mijne 120d lijkt dit ook zo te worden. Wel betalen om het te proberen op te sporen(werkuren) om daarna het probleem toch niet te kunnen oplossen.
Het is gewoon de bekwaamheid van de techniekers dat ontbreekt. Maar ja, ook dat is deels te verklaren als je ziet dat bij ieder onderhoudsbeurt de helft van de techniekers weer andere nieuwe (pas afgestudeerde)techniekers zijn(zonder die jaren ervaring).
Ze zijn enkel goed om olieverversing te doen en dan nog. Mijne eerste onderhoudsbeurt van mijne 328i waren ze aan het zoeken waar de aircofilter zat. Ze zaten het gedeelte achter de ruitenwisser te demonteren(op een E46 zit die daar) om dan achteraf vast te stellen dat ze niet daar moesten zoeken maar op een andere plaats.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichtengij hebt (nog het) geluk dat je die dingen kan zien. :-) bij ons mag je hun atelier niet binnen en kan je slechts van op een afstand zien wat ze aan het doen zijn
Dat zouden ze bij mij eens moeten zeggen sé, dat ik die werkplaats niet zou mogen betreden.
Op eigen risico ok, maar ik wil erbij zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenAh vertel....Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenIk ben vorige week op onderhoud geweest met mijne 120d.
Nu had ik melding gedaan dat mijne rechtere buitenspiegel regelmatig bij een herstart van de wagen niet meer in de juiste positie komt te staan. Bij de dealer kon ze geen fout uitlezen. Enorm frusterend dat men WEERAL geen kennis heeft bij de dealer om een storing te achterhalen.
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben gehad met de buitenspiegel?
Dit soort problemen zijn erg moeilijk op te sporen. Bij moderne auto's zijn de elektrische systemen zo complex, dat wij ('de onbekwame techniekers') praktisch enkel diagnose kunnen beginnen stellen als er zich een fout opslaat in het geheugen van de wagen; of als een fout dusdanig frequent voorkomt dat we deze in de werkplaats zelf kunnen ervaren/simuleren, en van daaruit dus vertrekken.
Wij kennen de werking en de processen bij de diverse systemen in een voertuig, maar bijvoorbeeld de interne werking van een stuurdoos op zich dus niet. Enkel welke signalen toekomen en weggaan. Het kan dus best zijn dat er een stuurdoos defect is, zonder dat er fouten in het voertuig staan. Begin dat maar eens te zoeken.
Bijkomend lees ik dat je op onderhoud was. Ik weet niet hoeveel lang de wagen daarvoor binnenkomt, maar je moet ook rekening houden met eventueel tijdstekort. Bij dergelijke problemen als hierboven beschreven, is een diagnose stellen vaak érg tijdrovend werk. Je kan niet zomaar willekeurig onderdelen gaan vervangen (zowel in garantie niet, als wanneer de klant betaald (nogal wiedes)), en dus hopen dat het probleem daarmee is opgelost.
Ook is het vandaag de dag vaker zo dat bij de nieuwere auto's veel te maken heeft met de geheugeninstellingen van de klant, of bepaalde basisinstellingen.
Wij hebben bijvoorbeeld lang een klant gehad die klaagde over het zogezegde feit dat zijn instaphulp de ene keer wel werkte, de andere keer niet. Erg lang naar zitten zoeken, voertuig is verschillende malen binnengekomen, contact gemaakt met PI en zelfs PAG, voor wat uiteindelijk bleek dat de klant vaak gewoonweg ongeduldig was en de wagen niet de tijd gaf om stoel en stuur in een andere positie te laten zetten.
Nog zo iets: mensen die klagen dat 'plots' hun rechter achteruitkijkspiegel niet meer naar beneden klapt als ze de achteruitversnelling inschakelen. Wij dan maar zoeken, terwijl dan veelal blijkt dat ze het per ongeluk zelf hebben gedeactiveerd in de boordcomputer...
Waarmee ik niet wil zeggen dat uw specifiek probleem hetzelfde is, maar het komt wel degelijk voor.
Uiteraard moet de dealer u wel op de hoogte stellen van de bevindingen, en u advies geven ivm het eventueel langer binnenbrengen van het voertuig, zodat er uitvoeriger kan worden gezocht naar het probleem.
Als die technieker die aan jouw auto werkte, dat probleem las op zijn werkfiche, zal hij hoogstwaarschijnlijk enkele malen het voertuig afgesloten en terug opgestart hebben, in de hoop dat hij het zelf kan ervaren. Dit is namelijk de enige manier om dit soort problemen te diagnosticeren.
Indien hijzelf het probleem niet voorheeft, wat stel jij dan voor dat hij doet? Blijven proberen, zoeken naar 'spoken', etc? En dus de werktijd die oploopt waardoor niet alleen hij in de problemen komt met zijn planning, maar ook de klant ontevreden is omdat hij "zoveel moet betalen en er is niéts gebeurt!!!"
Als hij voor de andere optie kiest is het natuurlijk zijn taak zijn bevindingen te melden aan de receptie, die op hun beurt u als klant moeten adviseren ivm het verdere verloop (wordt er opnieuw verdergezocht een andere keer, of wordt het voorlopig hierbij gelaten, etc.?).
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenIk heb vandaag naar Bornem gebeld en gevraagd om een technieker te kunnen spreken en hem gevraagd of deze situatie zich al heeft voorgedaan. Voor hem is dit de 1ste maal. Hij zei dat de dealer dit eerst zelf moet uitzoeken/herstellen.
Over de bekwamheid van een dealer gesproken.....
Nu ja, ik heb vorig jaar een massakabel van mijne 328i laten vervangen omdat die bloot kwam te staan. De (amateur)technieker haalde het bestelde onderdeel uit de verpakking en zei dat het niet de juiste maat was en dit hier niet op zou passen. Dus gewoon diene kabel van punt A naar punt B vast te maken met 2 vijzen was al een probleem. Een andere technieker kwam erbij en zei dat hij diene gewoon hierdoor moest trekken en het zo moet vastgemaakt dient te worden. Dan vraag ik mij af als zulke klungens aan je auto zit te prutsen om een storing te achterhalen hoe ze dan dit zouden gaan oplossen.
Ooit op mijne 320d een storing nooit kunnen achterhalen/oplossen. Ook op mijne 325Ci een storing nooit kunnen achterhalen/oplossen en nu op mijne 120d lijkt dit ook zo te worden. Wel betalen om het te proberen op te sporen(werkuren) om daarna het probleem toch niet te kunnen oplossen.
Het is gewoon de bekwaamheid van de techniekers dat ontbreekt. Maar ja, ook dat is deels te verklaren als je ziet dat bij ieder onderhoudsbeurt de helft van de techniekers weer andere nieuwe (pas afgestudeerde)techniekers zijn(zonder die jaren ervaring).
Ze zijn enkel goed om olieverversing te doen en dan nog. Mijne eerste onderhoudsbeurt van mijne 328i waren ze aan het zoeken waar de aircofilter zat. Ze zaten het gedeelte achter de ruitenwisser te demonteren(op een E46 zit die daar) om dan achteraf vast te stellen dat ze niet daar moesten zoeken maar op een andere plaats.
Dit zijn inderdaad allemaal negatieve persoonlijke ervaringen. En dus ik begrijp uw reacties die je hier neertypt.
Bekwaamheid van de techniekers is ook zo iets. Inderdaad, er zitten bij praktisch élke dealer techniekers die er weinig van bakken, of die niet al te snugger zijn. Maar volgens mij mag je er toch van uit gaan dat de meeste techniekers vandaag de dag min of meer weten waarmee ze bezig zijn. Ze worden meer dan ooit bijgeschoold, omdat dat echt nodig is. Zoals ik hierboven al zei, een modern voertuig is bij momenten écht moeilijk om te diagnosticeren. Omdat oorzaken van problemen (en dan spreek ik hoofdzakelijk over elektrische problemen) zich op verschillende niveau's kunnen bevinden. Bijkomende moeilijkheden zijn inderdaad wanneer er geen fouten zitten in één van de systemen in het voertuig, of wanneer een 'fout' zich slechts 'af en toe' voordoet, enzovoort.
Wees trouwens blij dat er zoveel jonge, pas afgestudeerde techniekers zijn. Vaak zijn zij diegene die na een bepaalde periode veel sneller kunnen denken in het hedendaagse diagnosticeren van die complexe systemen. Zij kunnen vaak ook sneller en verfijnder werken met de moderne diagnose-apparatuur.
Op 2 jaar tijd ben ikzelf opgeklommen van iemand die onderhoudjes doet naar een volwaardig diagnosetechnieker. Ik los de meeste elektronica-problemen op waarbij de meeste andere techniekers van in hun haar staan te krabben. En ik ben ook 'maar een pas afgestudeerde knul', die overigens nul ervaring had.
Een jong persoon leert 10 keer sneller. Ik moet vaak oudere techniekers die meer dan 10-20 jaar ervaring hebben gaan bijstaan voor een diagnose, of het gebruik van het diagnosetoestel, etc.
Iedereen moet overigens de kans krijgen om te leren. Het kost iedereen tijd en geld, maar on the long run is het de enige (en beste) manier.
Ik wil trouwens, voor alle duidelijkheid, bepaalde fouten gemaakt door uw dealer, niet goedpraten. Er worden overal wel fouten begaan, soms kleine en af en toe grote. Maar we zijn tenslotte allemaal mensen. Ik kan me niet voorstellen dat er in uw beroep (weet niet wat je doet) nooit de mist ingegaan wordt.
Uiteraard moeten dergelijke zaken steeds zo professioneel mogelijk trachten opgelost te worden, zowel vantwege het bedrijf als van de klant zijn zijde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichtengij hebt (nog het) geluk dat je die dingen kan zien. :-) bij ons mag je hun atelier niet binnen en kan je slechts van op een afstand zien wat ze aan het doen zijn
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenOver welke s/dealer spreek jij dan?
Dat zouden ze bij mij eens moeten zeggen sé, dat ik die werkplaats niet zou mogen betreden.
Op eigen risico ok, maar ik wil erbij zijn.
Begrijpelijk dat je als klant 'erbij' wilt zijn en dat je een oogje in het zeil wilt houden. Het is tenslotte uw wagen en uw geld.
Vergeet alleen niet dat veel techniekers gestresseerd geraken als er een klant op hun vingers staat te kijken. Dit wil zeggen dat ze 'te' voorzichtig gaan proberen werken, en dus tijd verliezen, of zelfs domme fouten gaan maken.
Mij niet gelaten als er een klant naar wil staan kijken, maar als ik ergens op moet kloppen met een hamer, of met een bandijzer ergens moet tussenwrikken, dan doe ik dat ook. Ik ga mij heus niet inhouden, het is namelijk druk genoeg om geen tijd te verspelen.
Als de klant problemen maakt verzoek ik hem vriendelijk of hij een andere methode in gedachten heeft om iets op te lossen. Indien niet, pech, ik doe het mijn manier of ik roep hulp in van collega's.
Gelukkig heb je af en toe klanten die er gewoon willen bij zijn omdat ze petrolheads zijn, en dus geïnteresseerd in de techniek en hoe iets wordt gedaan in de werkplaats. Zij komen de atelier niet binnen met de gedachte 'ik zal die prutsers eens in het oog gaan houden!', en dat zorgt al meteen voor een andere sfeer, en dus vaak ook betere werkkwaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenDit soort problemen zijn erg moeilijk op te sporen. Bij moderne auto's zijn de elektrische systemen zo complex, dat wij ('de onbekwame techniekers') praktisch enkel diagnose kunnen beginnen stellen als er zich een fout opslaat in het geheugen van de wagen; of als een fout dusdanig frequent voorkomt dat we deze in de werkplaats zelf kunnen ervaren/simuleren, en van daaruit dus vertrekken.
Wij kennen de werking en de processen bij de diverse systemen in een voertuig, maar bijvoorbeeld de interne werking van een stuurdoos op zich dus niet. Enkel welke signalen toekomen en weggaan. Het kan dus best zijn dat er een stuurdoos defect is, zonder dat er fouten in het voertuig staan. Begin dat maar eens te zoeken.
Bijkomend lees ik dat je op onderhoud was. Ik weet niet hoeveel lang de wagen daarvoor binnenkomt, maar je moet ook rekening houden met eventueel tijdstekort. Bij dergelijke problemen als hierboven beschreven, is een diagnose stellen vaak érg tijdrovend werk. Je kan niet zomaar willekeurig onderdelen gaan vervangen (zowel in garantie niet, als wanneer de klant betaald (nogal wiedes)), en dus hopen dat het probleem daarmee is opgelost.
Ook is het vandaag de dag vaker zo dat bij de nieuwere auto's veel te maken heeft met de geheugeninstellingen van de klant, of bepaalde basisinstellingen.
Wij hebben bijvoorbeeld lang een klant gehad die klaagde over het zogezegde feit dat zijn instaphulp de ene keer wel werkte, de andere keer niet. Erg lang naar zitten zoeken, voertuig is verschillende malen binnengekomen, contact gemaakt met PI en zelfs PAG, voor wat uiteindelijk bleek dat de klant vaak gewoonweg ongeduldig was en de wagen niet de tijd gaf om stoel en stuur in een andere positie te laten zetten.
Nog zo iets: mensen die klagen dat 'plots' hun rechter achteruitkijkspiegel niet meer naar beneden klapt als ze de achteruitversnelling inschakelen. Wij dan maar zoeken, terwijl dan veelal blijkt dat ze het per ongeluk zelf hebben gedeactiveerd in de boordcomputer...
Waarmee ik niet wil zeggen dat uw specifiek probleem hetzelfde is, maar het komt wel degelijk voor.
Uiteraard moet de dealer u wel op de hoogte stellen van de bevindingen, en u advies geven ivm het eventueel langer binnenbrengen van het voertuig, zodat er uitvoeriger kan worden gezocht naar het probleem.
Als die technieker die aan jouw auto werkte, dat probleem las op zijn werkfiche, zal hij hoogstwaarschijnlijk enkele malen het voertuig afgesloten en terug opgestart hebben, in de hoop dat hij het zelf kan ervaren. Dit is namelijk de enige manier om dit soort problemen te diagnosticeren.
Indien hijzelf het probleem niet voorheeft, wat stel jij dan voor dat hij doet? Blijven proberen, zoeken naar 'spoken', etc? En dus de werktijd die oploopt waardoor niet alleen hij in de problemen komt met zijn planning, maar ook de klant ontevreden is omdat hij "zoveel moet betalen en er is niéts gebeurt!!!"
Als hij voor de andere optie kiest is het natuurlijk zijn taak zijn bevindingen te melden aan de receptie, die op hun beurt u als klant moeten adviseren ivm het verdere verloop (wordt er opnieuw verdergezocht een andere keer, of wordt het voorlopig hierbij gelaten, etc.?).
Dit zijn inderdaad allemaal negatieve persoonlijke ervaringen. En dus ik begrijp uw reacties die je hier neertypt.
Bekwaamheid van de techniekers is ook zo iets. Inderdaad, er zitten bij praktisch élke dealer techniekers die er weinig van bakken, of die niet al te snugger zijn. Maar volgens mij mag je er toch van uit gaan dat de meeste techniekers vandaag de dag min of meer weten waarmee ze bezig zijn. Ze worden meer dan ooit bijgeschoold, omdat dat echt nodig is. Zoals ik hierboven al zei, een modern voertuig is bij momenten écht moeilijk om te diagnosticeren. Omdat oorzaken van problemen (en dan spreek ik hoofdzakelijk over elektrische problemen) zich op verschillende niveau's kunnen bevinden. Bijkomende moeilijkheden zijn inderdaad wanneer er geen fouten zitten in één van de systemen in het voertuig, of wanneer een 'fout' zich slechts 'af en toe' voordoet, enzovoort.
Wees trouwens blij dat er zoveel jonge, pas afgestudeerde techniekers zijn. Vaak zijn zij diegene die na een bepaalde periode veel sneller kunnen denken in het hedendaagse diagnosticeren van die complexe systemen. Zij kunnen vaak ook sneller en verfijnder werken met de moderne diagnose-apparatuur.
Op 2 jaar tijd ben ikzelf opgeklommen van iemand die onderhoudjes doet naar een volwaardig diagnosetechnieker. Ik los de meeste elektronica-problemen op waarbij de meeste andere techniekers van in hun haar staan te krabben. En ik ben ook 'maar een pas afgestudeerde knul', die overigens nul ervaring had.
Een jong persoon leert 10 keer sneller. Ik moet vaak oudere techniekers die meer dan 10-20 jaar ervaring hebben gaan bijstaan voor een diagnose, of het gebruik van het diagnosetoestel, etc.
Iedereen moet overigens de kans krijgen om te leren. Het kost iedereen tijd en geld, maar on the long run is het de enige (en beste) manier.
Ik wil trouwens, voor alle duidelijkheid, bepaalde fouten gemaakt door uw dealer, niet goedpraten. Er worden overal wel fouten begaan, soms kleine en af en toe grote. Maar we zijn tenslotte allemaal mensen. Ik kan me niet voorstellen dat er in uw beroep (weet niet wat je doet) nooit de mist ingegaan wordt.
Uiteraard moeten dergelijke zaken steeds zo professioneel mogelijk trachten opgelost te worden, zowel vantwege het bedrijf als van de klant zijn zijde.
Ik kom al 10 jaar bij mijne dealer en ik heb eigenlijk al te veel gezien en ik weet ondertussen ook dat het zekers niet slecht is om erbij te staan. Niet dat ik met die gedachten erbij staat, want ik doe graag ne babbel en zie graag wat er allemaaal aan het gebeuren is(puur uit interesse)
Ik wil ook niet veralgemene maar er lopen er tussen dat je best niet graag aan uwe auto ziet werken. Geloof me.
Maar ik begrijp ook het punt dat iedereen zich continu moet bijscholen(wat heel normaal is gezien nieuwe technieken/toepassingen tegenwoordig) maar dat is nu juist het punt. Ze vervangen continu andere techniekers die dan nooit de kennis van die type wagens kent. Als ik bijvoorbeeld met mijne E36 langskom dan zijn er die zeggen dat dit hune eerste E36 is waar ze aan werken. Dus ze weten de zwake punten niet van de wagen waar er opgelet dient te worden enz,..
En ik zal ook de 1ste zijn om te zeggen dat we maar mensen zijn en fouten kunnen maken, maar er zijn fouten die niet meer toelaatbaar zijn.
Maar als klant is het héél frusterend dat problemen niet opgelost geraken, zekers als ervoor betaald is om even ver te staan als ervoor.
Kijk ik kan hier nog een hele tijd doorgaan over wat ik allemaal zie/gezien heb(is misschien een voordeel/nadeel? om op de werkplaats aanwezig te zijn) en wil zekers niet veralgemen zoals ik al eerder zei want voor ik een BMW had heb ik ook met andere auto's gereden en daar ziet men ook zulke dingens gebeuren, alsook verhalen van andere mensen/merken.
Allesinds ik loop momenteel op de toppen van mijn tenen met die situatie(s) die er nu aan de gang zijn, want het probleem van mijne E46 is ook iets waar ik met Bornem nog in overleg ben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenIk ben vorige week op onderhoud geweest met mijne 120d.
Nu had ik melding gedaan dat mijne rechtere buitenspiegel regelmatig bij een herstart van de wagen niet meer in de juiste positie komt te staan. Bij de dealer kon ze geen fout uitlezen. Enorm frusterend dat men WEERAL geen kennis heeft bij de dealer om een storing te achterhalen.
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben gehad met de buitenspiegel?2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk BerichtenDe mijne heeft dit ook,staat altijd naar beneden(dus ook als je je spiegelkeuzeschakelaar naar links zet) sucks
*boink*
150euro incl. werkuren.
Comment
Comment