Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Wilt niks zeggen hoor, de E breekt soms ook ongewild uit in de regen, ondanks het esp

    Electronics can't change fysics.
    Ma da ligt aan uw rijstijl z manneken

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      Wie z'n recente BMW breekt gemakkelijk ongewild uit (in regen bvb)?
      Als alles aan staat dan breekt hij nooit uit. In Sport+ wordt de traction control uitgeschakeld en dan kan 'ie soms heel snel heel dwars gaan.

      Comment


      • Je kan er idd mee doen wat je wil en dat spel gaat niet uitbreken tenzij in sportstand of als je zelf de DSC/DTC uitzet. Op de driver training (met 118d's) was dit heel duidelijk, valt gewoon niet scheef te krijgen als alles aan staat.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          Als alles aan staat dan breekt hij nooit uit. In Sport+ wordt de traction control uitgeschakeld en dan kan 'ie soms heel snel heel dwars gaan.
          In sport kan je hem ook wat dwars krijgen, maar daar moet je meer moeite voor doen. Uiteraard gaat die dan niet zo dwars als in sport+

          Comment


          • Ik heb een maat die z'n E46 geprakt heeft door wild overstuur met DSC aan en merk dat een 120d ook erg wild kan uitbreken, zelfs met DSC op de tussenstand. Erg leuk, zolang het verwacht is toch, daarom m'n nieuwsgierigheid omdat ik mensen heb horen beweren dat ook recente BMW's giftig kunnen zijn in het nat. Maar het zal wel aan het bazeke liggen voor het grootste deel

            Comment


            • Ik krijg die van mij ook erg moeilijk uit de lijn met alle rijhulpmiddelen aan. Je moet al erg hard op massatransfer, bruusk lift-off overstuur e.a. gaan rekenen om het ESP te verschalken. Laatste winter nog geprobeerd op sneeuw (grote parking): wat je ook doet (met gas, rem en stuur), rondkrijgen gaat niet als alles op staat. Ofwel schuift 'ie over z'n voorwielen (b.v. teveel stuurhoek) en gaat 'ie 't binnenste achterwiel afremmen, ofwel snijdt 'ie ogenblikkelijk de power af en remt 'ie evt de aangedreven wielen bij tot je geen wielspin meer hebt. Op licht vochtige ondergrond gaat 't nog 't makkelijkst (en zelfs dan nog erg moeilijk): lift-off overstuur uitlokken door stevig insturen (net niet stevig genoeg om onderstuur te hebben), zodat de kont zich even verslikt. Ik heb op zo'n moment nooit eraan gedacht om niet kort en krachtig tegen te sturen, moest ik dat niet doen dan zou 'ie misschien wel rond durven gaan, maar ik vrees ervoor.

              Ik kan me inbeelden dat je, als je véél te hard een natte oprit afknalt en plotseling (de bocht nemend) in staand water rijdt waardoor je aquaplaning hebt op één of meerdere wielen, je de auto wel nog kan wrecken, ja. Maar met een beetje gezond verstand moet je toch echt zeer hard je best doen om 't ESP te verschalken.
              Last edited by ; 05/08/2011, 14:51.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                Je kan er idd mee doen wat je wil en dat spel gaat niet uitbreken tenzij in sportstand of als je zelf de DSC/DTC uitzet. Op de driver training (met 118d's) was dit heel duidelijk, valt gewoon niet scheef te krijgen als alles aan staat.
                Rondpunt hier in Zwijnaarde. Nat. Remmend insturen, bruusk lossen en je staat rond. Zelfs met alles aan.

                Massatransfer issue zoals gTa zegt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                  Rondpunt hier in Zwijnaarde. Nat. Remmend insturen, bruusk lossen en je staat rond. Zelfs met alles aan.

                  Massatransfer issue zoals gTa zegt.
                  Massatransfer? bedoel je daar mee ene lastwissel ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                    Massatransfer? bedoel je daar mee ene lastwissel ?
                    Ja

                    345

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      Rondpunt hier in Zwijnaarde. Nat. Remmend insturen, bruusk lossen en je staat rond. Zelfs met alles aan.

                      Massatransfer issue zoals gTa zegt.
                      Dan moet je toch al zeer hard uw best doen.

                      Los daarvan, wel een schitterend systeem die DSC/DTC, zolang je niet dubbel zo snel dan fysisch mogelijk een bocht door wil .

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                        Dan moet je toch al zeer hard uw best doen.

                        Los daarvan, wel een schitterend systeem die DSC/DTC, zolang je niet dubbel zo snel dan fysisch mogelijk een bocht door wil .
                        Nee, eigenlijk gaat dat zeer makkelijk. Als je het niet verwacht, rij je de kar naar de kl*!en.

                        Comment


                        • Is mij nog nooit gelukt, zelfs niet met opzet.

                          Welke auto was dat? Een X5 met gigantisch overbemeten achterbanden?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

                            Welke auto was dat? Een X5 met gigantisch overbemeten achterbanden?
                            Pas op, die Naish-mobiel plakt verbazend goed aan de weg

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Is mij nog nooit gelukt, zelfs niet met opzet.

                              Welke auto was dat? Een X5 met gigantisch overbemeten achterbanden?
                              E92. Michelin PS2. Op vochtige ondergrond.

                              Gewoon bochtje nemen: no prob. Sneller: no prob.

                              Snel komen aanrijden, bruusk remmen, remmend insturen no prob. Op dat punt zeg je: snelheid ok, hoek van de kar ok, stuurhoek ok. Dan laat je te bruusk je rem los, en de achterkant wordt opnieuw zwaar en breekt onmiddellijk uit.



                              Je komt van Gent op de Grotesteenweg-Noord, en je draait de Tramstraat in.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                Pas op, die Naish-mobiel plakt verbazend goed aan de weg
                                Maar is verschrikkelijk spoorgevoelig zo een X5 met 21".

                                Ik heb zelfs RRD in een onbewaakt moment horen beweren dat hij misschien toch kleinere velgen zou overwegen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                  Pas op, die Naish-mobiel plakt verbazend goed aan de weg
                                  Dat doen ze allemaal, maar wat die gigantisch brede sloefen achteraan ook allemaal doen is erg snel grip verliezen als 't erg nat ligt, wanneer je in de remmen zit en stuurt (zoals 'ie zegt). Logisch ook. Gigantisch brede banden (wat is dat 315 of 325?) + enorm gewicht dat erg hoog staat maar toch zeer strak opgehangen is + bocht.

                                  Edit: ah 't is een E92, geen X5. Ff verward.

                                  19" runflats, parazaar?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                    Rondpunt hier in Zwijnaarde. Nat. Remmend insturen, bruusk lossen en je staat rond. Zelfs met alles aan.

                                    Massatransfer issue zoals gTa zegt.
                                    Pa heeft het ook al aan de hand gehad op een besneeuwd rondpunt .
                                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                                    1991 E30 320i

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                      E92. Michelin PS2. Op vochtige ondergrond.

                                      Gewoon bochtje nemen: no prob. Sneller: no prob.

                                      Snel komen aanrijden, bruusk remmen, remmend insturen no prob. Op dat punt zeg je: snelheid ok, hoek van de kar ok, stuurhoek ok. Dan laat je te bruusk je rem los, en de achterkant wordt opnieuw zwaar en breekt onmiddellijk uit.



                                      Je komt van Gent op de Grotesteenweg-Noord, en je draait de Tramstraat in.
                                      Dat lijkt daar 1 groot drift parcours

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                        Ma da ligt aan uw rijstijl z manneken
                                        Ik vermoed dat versleten achterbanden + veel regen + off camber rotonde er ook wel mee te maken hebben

                                        En 't is niet dat ik rond ga dan, maar 'ie zwaait toch even serieus uit eer het ESP de touwtjes terug in handen krijgt hoor.

                                        En dat is vaak echt niet opzettelijk uitgelokt, want net dan heb ik de indruk is het precies alerter...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                          E92. Michelin PS2. Op vochtige ondergrond.

                                          Gewoon bochtje nemen: no prob. Sneller: no prob.

                                          Snel komen aanrijden, bruusk remmen, remmend insturen no prob. Op dat punt zeg je: snelheid ok, hoek van de kar ok, stuurhoek ok. Dan laat je te bruusk je rem los, en de achterkant wordt opnieuw zwaar en breekt onmiddellijk uit.



                                          Je komt van Gent op de Grotesteenweg-Noord, en je draait de Tramstraat in.
                                          Ook een vriend van Tjeu?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X