Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenNet niet, de nieuwe M5 heeft een goede co2 uitstoot en inschrijven in 2012 zal een pak goedkoper zijn dan dit jaar inschrijven ..
Concrete cijfers daarvan?
Want ik dacht dat vanaf 2012 de BIV voor dikke benzine's 10k is ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk dacht onlangs op het nieuws gezien te hebben dat een M3 van 5.000 naar ergens in de 8.000 euro BIV gaat worden.
Een M3 is dan ook geen M5 hé, voor een propere en zuinige M5 betaal je vanaf 01/01/12 "slechts" 3893.47 euro.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk BerichtenEen M3 is dan ook geen M5 hé, voor een propere en zuinige M5 betaal je vanaf 01/01/12 "slechts" 3893.47 euro.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk antwoordde dan ook op z'n vraag over de BIV op 'dikke benzines'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk BerichtenDus besluit: de nieuwe M5 is geen dikke benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk dacht onlangs op het nieuws gezien te hebben dat een M3 van 5.000 naar ergens in de 8.000 euro BIV gaat worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk BerichtenEen M3 is dan ook geen M5 hé, voor een propere en zuinige M5 betaal je vanaf 01/01/12 "slechts" 3893.47 euro.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenIk dacht zelfs 10k
Onderaan klikken dat je akkoord bent, en je kaan de berekening laten starten.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Inderdaad, gisteren nog een gesprek gehad met de garage.
Een Audi RS6 gaat bijvoorbeeld ook van 5.000 euro naar 10.000 euro BIV.
Voor sommige auto's zal de nieuwe reglementering dus serieus nadelig worden.
Voor een 535d daarentegen is het net omgekeerd.
Momenteel: 5.000 euro BIV
Vanaf 01/01/2012: 295 euro BIV
(Laat de M550xd maar komen met blue efficiency!)
TER INFO:
Hoe zal de nieuwe BIV berekend worden?
De nieuwe BIV zal berekend worden aan de hand van:
- de brandstofsoort: benzine, diesel, aardgas, LPG of elektriciteit
- de Euronorm van de wagen (zie inschrijvingsbewijs van de wagen)
- de CO² uitstoot van de wagen (zie ook inschrijvingsbewijs van de wagen)
- de aanwezigheid van een roetfilter
- de ouderdom van de wagen.
Vanaf wanneer?
Natuurlijke personen/eenmanszaken:
Bij nieuwe voertuigen die voor de eerste maal in het verkeer worden gebracht vanaf 2012 wordt de BIV onmiddellijk voor de volle 100% op de nieuwe manier berekend.
Voor tweedehandswagens wordt de nieuwe BIV gefaseerd ingevoerd over drie jaar. Het eerste jaar (2012) wordt de nieuwe berekeningswijze voor 33% gebruikt, de huidige berekeningswijze voor 67%. De te betalen BIV is dan de som van de twee berekeningen. In het tweede jaar (2013) verloopt 67% volgens de nieuwe berekening en 33% volgens de huidige berekeningswijze. Vanaf 2014 wordt de BIV volledig berekend op de nieuwe wijze.
Rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten):
Bij rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten) worden zowel de nieuwe voertuigen als de tweedehandsvoertuigen voor de volle 100% op de nieuwe manier berekend.
Comment
-
Ik heb ook eens effe gekeken.
De M3 is idd de full amount: € 10.000,-
De M5 is met zijn lagere CO2-uitstoot veel gunstiger geprijsd: € 3.893,-OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe berekening van de nieuwe BIV is met een simulatie-tool online te berekenen:
Onderaan klikken dat je akkoord bent, en je kaan de berekening laten starten.
Mijn 318d daalt van 495 euro nu, naar 167,1 euro vanaf 2012.
Comment
-
Als ik het goed begrijp, dan kan ik beter mijn M3 zo snel als mogelijk verkopen, want als de BIV op tweedehands wagens ook zo sterk ghaat stijgen, dan krijg ik dit ding over een paar jaar niet meer verkocht.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenAls ik het goed begrijp, dan kan ik beter mijn M3 zo snel als mogelijk verkopen, want als de BIV op tweedehands wagens ook zo sterk ghaat stijgen, dan krijg ik dit ding over een paar jaar niet meer verkocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMerci voor de link.
Mijn 318d daalt van 495 euro nu, naar 167,1 euro vanaf 2012.
Dit jaar zou dat €383 voor de 5 zijn en €440 voor de Megane.
Ik krijg opeens buikkrampen...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOprijden is ook een optie hé.
Ik ben trouwens ook eens benieuwd in welke mate we privé gaan belast worden op firmawagens. Als hierdoor deze M3 ook privé nog eens flink wat duurder gaat worden, dan ga ik toch sterk overwegen om 'm in het voorjaar te verkopen voor een fiscaalvriendelijkere wagen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk heb dit jaar €5000 betaald voor de 530d en €4000 voor mijn Megane.
Dit jaar zou dat €383 voor de 5 zijn en €440 voor de Megane.
Ik krijg opeens buikkrampen...
Comment
-
Tot vandaag werden er massaal 520d's verkocht omdat een 3.0d qua BIV zoveel duurder was. Vandaag is dat grote verschil in BIV er niet meer. Ik ben echt eens benieuwd of er nu meer 3 liters gaan verkocht worden.
Ook zal het nu terug gemakkelijker worden om zo'n 3 liter verkocht te krijgen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
Comment