Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
    Net niet, de nieuwe M5 heeft een goede co2 uitstoot en inschrijven in 2012 zal een pak goedkoper zijn dan dit jaar inschrijven ..
    Maar geldt deze regel niet enkel voor particulieren? Want deze zullen wel op zaken ingeschreven worden... Of geldt dit ook voor mensen die het op de zaak zetten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
      Net niet, de nieuwe M5 heeft een goede co2 uitstoot en inschrijven in 2012 zal een pak goedkoper zijn dan dit jaar inschrijven ..

Concrete cijfers daarvan?
      Want ik dacht dat vanaf 2012 de BIV voor dikke benzine's 10k is ?

Comment

• Ik dacht onlangs op het nieuws gezien te hebben dat een M3 van 5.000 naar ergens in de 8.000 euro BIV gaat worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Ik dacht onlangs op het nieuws gezien te hebben dat een M3 van 5.000 naar ergens in de 8.000 euro BIV gaat worden.

Een M3 is dan ook geen M5 hé, voor een propere en zuinige M5 betaal je vanaf 01/01/12 "slechts" 3893.47 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
            Een M3 is dan ook geen M5 hé, voor een propere en zuinige M5 betaal je vanaf 01/01/12 "slechts" 3893.47 euro.
            Ik antwoordde dan ook op z'n vraag over de BIV op 'dikke benzines'.

Comment

Ik antwoordde dan ook op z'n vraag over de BIV op 'dikke benzines'.
              Dus besluit: de nieuwe M5 is geen dikke benzine

Comment

Dus besluit: de nieuwe M5 is geen dikke benzine
                Ik antwoordde op het 'algemene' in de woorden: 'dikke benzines'. Ik wist niet dat een M5 zoveel properder is dan een M3.

Comment

Ik dacht onlangs op het nieuws gezien te hebben dat een M3 van 5.000 naar ergens in de 8.000 euro BIV gaat worden.
                  Ik dacht zelfs 10k

Comment

Op voorwaarde wel dat het geen geleasede wagen is.
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                      Ik dacht zelfs 10k
                      De berekening van de nieuwe BIV is met een simulatie-tool online te berekenen:

Onderaan klikken dat je akkoord bent, en je kaan de berekening laten starten.
                      OO 00 OO

Comment

• Inderdaad, gisteren nog een gesprek gehad met de garage.
                        Een Audi RS6 gaat bijvoorbeeld ook van 5.000 euro naar 10.000 euro BIV.
                        Voor sommige auto's zal de nieuwe reglementering dus serieus nadelig worden.

Voor een 535d daarentegen is het net omgekeerd.
                        Momenteel: 5.000 euro BIV
                        Vanaf 01/01/2012: 295 euro BIV

(Laat de M550xd maar komen met blue efficiency!)

TER INFO:

Hoe zal de nieuwe BIV berekend worden?
                        De nieuwe BIV zal berekend worden aan de hand van:

- de brandstofsoort: benzine, diesel, aardgas, LPG of elektriciteit
                        - de Euronorm van de wagen (zie inschrijvingsbewijs van de wagen)
                        - de CO² uitstoot van de wagen (zie ook inschrijvingsbewijs van de wagen)
                        - de aanwezigheid van een roetfilter
                        - de ouderdom van de wagen.

Vanaf wanneer?

Natuurlijke personen/eenmanszaken:

Bij nieuwe voertuigen die voor de eerste maal in het verkeer worden gebracht vanaf 2012 wordt de BIV onmiddellijk voor de volle 100% op de nieuwe manier berekend.

Voor tweedehandswagens wordt de nieuwe BIV gefaseerd ingevoerd over drie jaar. Het eerste jaar (2012) wordt de nieuwe berekeningswijze voor 33% gebruikt, de huidige berekeningswijze voor 67%. De te betalen BIV is dan de som van de twee berekeningen. In het tweede jaar (2013) verloopt 67% volgens de nieuwe berekening en 33% volgens de huidige berekeningswijze. Vanaf 2014 wordt de BIV volledig berekend op de nieuwe wijze.

Rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten):

Bij rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten) worden zowel de nieuwe voertuigen als de tweedehandsvoertuigen voor de volle 100% op de nieuwe manier berekend.
                        Last edited by ; 27/11/2011, 13:39.

Comment

• Ik heb ook eens effe gekeken.

De M3 is idd de full amount: € 10.000,-
                          De M5 is met zijn lagere CO2-uitstoot veel gunstiger geprijsd: € 3.893,-
                          OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            De berekening van de nieuwe BIV is met een simulatie-tool online te berekenen:

Onderaan klikken dat je akkoord bent, en je kaan de berekening laten starten.
                            Merci voor de link.

Mijn 318d daalt van 495 euro nu, naar 167,1 euro vanaf 2012.

Comment

• Als ik het goed begrijp, dan kan ik beter mijn M3 zo snel als mogelijk verkopen, want als de BIV op tweedehands wagens ook zo sterk ghaat stijgen, dan krijg ik dit ding over een paar jaar niet meer verkocht.
                              OO 00 OO

Comment

Als ik het goed begrijp, dan kan ik beter mijn M3 zo snel als mogelijk verkopen, want als de BIV op tweedehands wagens ook zo sterk ghaat stijgen, dan krijg ik dit ding over een paar jaar niet meer verkocht.
                                Oprijden is ook een optie hé.

Comment

Merci voor de link.

Mijn 318d daalt van 495 euro nu, naar 167,1 euro vanaf 2012.
                                  Ik heb dit jaar €5000 betaald voor de 530d en €4000 voor mijn Megane.
                                  Dit jaar zou dat €383 voor de 5 zijn en €440 voor de Megane.

Ik krijg opeens buikkrampen...
                                  OO 00 OO

Comment

Oprijden is ook een optie hé.
                                    Oprijden is geen optie. We hebben dat ding volgend jaar al 4 jaar. Naar mijn normen is dat al redelijk lang.

Ik ben trouwens ook eens benieuwd in welke mate we privé gaan belast worden op firmawagens. Als hierdoor deze M3 ook privé nog eens flink wat duurder gaat worden, dan ga ik toch sterk overwegen om 'm in het voorjaar te verkopen voor een fiscaalvriendelijkere wagen.
                                    OO 00 OO

Comment

Ik heb dit jaar €5000 betaald voor de 530d en €4000 voor mijn Megane.
                                      Dit jaar zou dat €383 voor de 5 zijn en €440 voor de Megane.

Ik krijg opeens buikkrampen...
                                      Je zou voor minder...

Comment

• Bij mijn 335d valt het nog mee.
                                        Mocht ik hem volgend jaar verkopen zal de nieuwe eigenaar maar 878 euro moeten betalen ipv de 5000 euro die ik neertelde...

Comment

• Tot vandaag werden er massaal 520d's verkocht omdat een 3.0d qua BIV zoveel duurder was. Vandaag is dat grote verschil in BIV er niet meer. Ik ben echt eens benieuwd of er nu meer 3 liters gaan verkocht worden.
                                          Ook zal het nu terug gemakkelijker worden om zo'n 3 liter verkocht te krijgen.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X