Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Onze 120d 177pk uit 2008 hangt het uit. We hebben al een tijd de indruk dat hij niet trekt zoals hij dat zou moeten doen, af en toe gaat hij helemaal niet vooruit en lijkt het op een soort noodloop. Sinds daarnet lijkt het wel permanent een 112d en m'n moeder vindt dat hij wat anders klinkt ook (ik hoor het niet direct). Nu bijna 50.000km, iemand nog zoiets meegemaakt? Ik verdenk de luchtmassameter, ergens een turboslang die niet goed is of de turbo zelf
Bij onze X3 20d heeft mijn pa ongeveer hetzelfde voorgehad. Het was een elektromotor tussen motor en turbo die niet meer werkte.
Bij mijn pa ging de auto niet boven de 80, ook al gaf je volle gas en trok ook traag op.
Jep, auto van m'n moeder en dus vooral korte ritjes. Dan is EGR inderdaad ook wel een kanshebber, da's maar een kwestie van "kuisen" dan zeker?
Hangt af van de hoeveelheid vunzigheid dat er zich afgezet heeft. Als het echt zo slecht is denk ik eerder aan vervangen. Als het plots sterk verslechterd is zal het wel iets anders zijn.
Ik heb even jullie mening nodig.
Momenteel rij ik dus met een 318iS e36 en ik zou deze graag volgend jaar vervangen.
Nu zijn mijn ouders van mening om te wachten tot de nieuwe coupé uitkomt (2013) en dan een nieuwe aan te schaffen. Naar wat ik gehoord heb zal dit naar alle waarschijnlijkheid een 2 liter diesel of naft zijn.
Persoonljik heb ik liever een 2e hands van 1-2 jaar omdat daar de grootste brok verlies toch al vanaf is maar soit.
Nu belde vandaag een vriend van mij dat hij zijn 335i (2009) met 15000km verkoopt omwille van de nieuwe bedrijfstax voor 35000 euro. Deze is echt in nieuwstaat, rood interieur, wit exterieur, full option met sportautomaat, M pakket,..
Nu hebben mijn ouders nee gezegd omdat het model binnen een paar jaar al verouderd zal zijn en die motor veel te zwaar is voor mij.
Persoonlijk is dit toch wel een kleine droom voor mij en ik vind dit toch wel een "koopje" voor deze wagen.
Wat vinden jullie?
Het is niet alleen de aankoopprijs die je moet rekenen, je hebt nog de BIV, de rijtaks, de verzekering en uiteraard de gebruikskosten.
Je moet een de totale rekening maken alvorens te vergelijken. Bovendien is 35.000 € voor een mooie 335i niet uitzonderlijk.
nee het is niet uitzonderlijk, maar het is gewoon perfect de uitvoering dat ik zou nemen en met zo weinig km's nog.
En in maart zou het verschil in BIV ook pakken lager vallen.
Tax en benzine zullen uiteraard groter zijn, maar je krijgt er dan ook heel wat meer voor terug vind ik.
Kans is trouwens nihil dat het deze 335i wordt want mijn ouders zijn er absoluut niet voor. Dan is de discussie rap gesloten e :p
nee het is niet uitzonderlijk, maar het is gewoon perfect de uitvoering dat ik zou nemen en met zo weinig km's nog.
En in maart zou het verschil in BIV ook pakken lager vallen.
Tax en benzine zullen uiteraard groter zijn, maar je krijgt er dan ook heel wat meer voor terug vind ik.
Kans is trouwens nihil dat het deze 335i wordt want mijn ouders zijn er absoluut niet voor. Dan is de discussie rap gesloten e :p
Ik heb even jullie mening nodig.
Momenteel rij ik dus met een 318iS e36 en ik zou deze graag volgend jaar vervangen.
Nu zijn mijn ouders van mening om te wachten tot de nieuwe coupé uitkomt (2013) en dan een nieuwe aan te schaffen. Naar wat ik gehoord heb zal dit naar alle waarschijnlijkheid een 2 liter diesel of naft zijn.
Persoonljik heb ik liever een 2e hands van 1-2 jaar omdat daar de grootste brok verlies toch al vanaf is maar soit.
Nu belde vandaag een vriend van mij dat hij zijn 335i (2009) met 15000km verkoopt omwille van de nieuwe bedrijfstax voor 35000 euro. Deze is echt in nieuwstaat, rood interieur, wit exterieur, full option met sportautomaat, M pakket,..
Nu hebben mijn ouders nee gezegd omdat het model binnen een paar jaar al verouderd zal zijn en die motor veel te zwaar is voor mij.
Persoonlijk is dit toch wel een kleine droom voor mij en ik vind dit toch wel een "koopje" voor deze wagen.
Wat vinden jullie?
Ik vind dat 'binnen een paar jaar is hij al verouderd' onzin. Als je het volgend model koopt, zal dat binnen een paar jaar ook weer verouderd zijn, als er een facelift komt. Zo kan je blijven wachten. Als je het zelf een mooie auto vind, zie ik het probleem niet.
Betaal jij die auto of je ouders? Indien je hem zelf betaald (wat wel zot is voor iemand van 22 imo), hebben je ouders hier toch niet veel in te zeggen?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Bij onze X3 20d heeft mijn pa ongeveer hetzelfde voorgehad. Het was een elektromotor tussen motor en turbo die niet meer werkte.
Bij mijn pa ging de auto niet boven de 80, ook al gaf je volle gas en trok ook traag op.
Hangt af van de hoeveelheid vunzigheid dat er zich afgezet heeft. Als het echt zo slecht is denk ik eerder aan vervangen. Als het plots sterk verslechterd is zal het wel iets anders zijn.
Het bleek een "werkset" (ofzoiets) van/aan de turbo te zijn volgens de uitleg m'n moeder, geen idee wat dat is Kost 20€ naar het schijnt, oef dus
In mijn GPS van de 535d staat mijn thuis adres ... waar kan ik dit verwijderen ?
Vind het precies niet
Deleting all destinations from address book
1. Open the start menu.
2.Press the controller to open the menu.
3.Select "Settings" and press the controller.
4.Select "Vehicle and tires" and press the
controller.
5. Select "Delete data" and press the controller.
Editing the destination list
1.Select the desired destination from the destination
list and press the controller.
2.The selected destination can be edited:
net eens een mini toertje in de nieuwe 118D mogen rijden, was ook meteen de eerste keer dat ik met een bmw mocht rijden, twas me goed bevallen, stuur ligt echt zalig in de hand
Je hebt gelijk hoor. Een M3 zal stukken moeilijker verkocht geraken. De prijs zal zeker fors dalen. Uiteindelijk is het een CO2-bom. Ook in andere laden willen ze dat minder en minder zien rijden. Ook zullen milieubewuste mensen dit niet willen hebben.
Echte milieubewuste mensen, niet het gepeupel dat wel graag 15% meepikt maar eigenlijk vooral en alleen aan zijn portemonnee denkt, zijn niet zo dik gezaaid, en ik kan u zeggen dat ze zeker niet weten wat een M3 is, laat staan dat ze 1 willen.
[quote] Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Je hebt gelijk hoor. Een M3 zal stukken moeilijker verkocht geraken. De prijs zal zeker fors dalen. Uiteindelijk is het een CO2-bom. Ook in andere laden willen ze dat minder en minder zien rijden. Ook zullen milieubewuste mensen dit niet willen hebben.[quote]
Echte milieubewuste mensen, niet het gepeupel dat wel graag 15% meepikt maar eigenlijk vooral en alleen aan zijn portemonnee denkt, zijn niet zo dik gezaaid, en ik kan u zeggen dat ze zeker niet weten wat een M3 is, laat staan dat ze 1 willen.
+1
@BMWMB: Je bent weer zo'n simpele moraalridder die in het zand moet bijten, ook al verwacht ik niet dat het je snapt..
Comment