Oorspronkelijk geplaatst door The Swede
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenDan moet ik kiezen: eieren voor mijn geld en dus een 2002 of 2003 Lexus GS300, of iets meer uitgeven en wat meer risico nemen, en dan zou een 630Ci of 645Ci zeker op de lijst staan, evenals een 840Ci, een E36 M3 Cabrio of een Boxster 2.7 Tiptronic.
Een '8 blijft een speciale auto, maar is duur als er iets aan schort. Eigenlijk niet meteen de beste daily, en qua rijden en Anmutung binnenin echt duidelijk dik 2 decennia oud.
Als je voor 'n 645Ci gaat, neem er eentje van na 08/2004. Wel 'n geestige auto met erg leuke klank. Binnenin eerder klein (tenzij in de breedte) voor zo'n grote auto. Materiaalkwaliteit dashboard en deuren is belabberd (zeker omdat je bij die oudere versies nog met het antracietgrijze plastic zit ipv zwart, dat geeft mij altijd een beetje een "afgeschenen" oosteuropa-gevoel). Is een auto die het niet moet hebben van tragere snelheden en alerte wendbaarheid, maar is overduidelijk een GT die bij lagere snelheden graag flaneert en pas echt in z'n sas komt als 't er sneller aan toe gaat op autostrades. Z'n looks moet je voor zijn, 't is eerder een love it or hate it kar. ICE is bij de 645 altijd de oude iDrive, en dat is (zacht uitgedrukt) niet het meest leuke systeem om mee te werken. Je leert het wel, maar 't blijft toch zware issues hebben, en 't ziet er ook niet uit (met die bruingroene achtergrond altijd). Motorisch is de 645 betrouwbaar, en als er iets aan gaat schelen dan is het nogal vaak dat 'ie wat warm loopt. Sound is subliem, vind ik.
Een 630i mist het verwachte fut dat de 645 wel heeft. Niet dat een 630 traag is, maar je moet toeren maken, en dan nog blijft het uitermate lineair. De auto geeft dus geen erg snel gevoel. Is 'ie wel, als je continu ligt te gassen kan je met dat ding behoorlijk illegaal bezig zijn. De 645 echter heeft met z'n extra longinhoud gewoon die grunt die je in zo'n (zware) auto verwacht. De 630 kan wel erg zuinig zijn als je rustig flaneert. Sound is mooi maar zeer stil, je hoort 'm nauwelijks (wel mechanische motorgeluiden rechtstreeks, geen uitlaatsound en net dat laatste is wat mooi is bij 'n auto waar de intake potdicht zit).
Qua betrouwbaarheid denk ik dat je met je eerste keuze beter zit, ja. Ik heb er niet veel ervaring mee, echter.
Een E36 M3 cabrio is voor mij hetzelfde als een '8: erg leuke derde auto maar als daily zou ik zoiets laten staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNiet geheel onterecht. 't Is geen big Benz en ook geen Japanner.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZou dat met de huidige modellen nog zo zijn?
Kijk echter naar electrische storingen, computers, etc en Benz doet het nog redelijk (de W220 bvb was nog echt betrowubaar, hij had enkel regelmatig onderhoud nodig en je moest niet vergeten op 130K de ventielen van de luchtvering te vervangen). De Jappen doen dat zeker nog goed.
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten986 of 987? Zeker de 986 (en 996) met tiptronic vind ik verschrikkelijk. Zeker als je al een hedendaagse automaat gereden hebt. Ervaring mee?
Een '8 blijft een speciale auto, maar is duur als er iets aan schort. Eigenlijk niet meteen de beste daily, en qua rijden en Anmutung binnenin echt duidelijk dik 2 decennia oud.
Als je voor 'n 645Ci gaat, neem er eentje van na 08/2004. Wel 'n geestige auto met erg leuke klank. Binnenin eerder klein (tenzij in de breedte) voor zo'n grote auto. Materiaalkwaliteit dashboard en deuren is belabberd (zeker omdat je bij die oudere versies nog met het antracietgrijze plastic zit ipv zwart, dat geeft mij altijd een beetje een "afgeschenen" oosteuropa-gevoel). Is een auto die het niet moet hebben van tragere snelheden en alerte wendbaarheid, maar is overduidelijk een GT die bij lagere snelheden graag flaneert en pas echt in z'n sas komt als 't er sneller aan toe gaat op autostrades. Z'n looks moet je voor zijn, 't is eerder een love it or hate it kar. ICE is bij de 645 altijd de oude iDrive, en dat is (zacht uitgedrukt) niet het meest leuke systeem om mee te werken. Je leert het wel, maar 't blijft toch zware issues hebben, en 't ziet er ook niet uit (met die bruingroene achtergrond altijd). Motorisch is de 645 betrouwbaar, en als er iets aan gaat schelen dan is het nogal vaak dat 'ie wat warm loopt. Sound is subliem, vind ik.
Een 630i mist het verwachte fut dat de 645 wel heeft. Niet dat een 630 traag is, maar je moet toeren maken, en dan nog blijft het uitermate lineair. De auto geeft dus geen erg snel gevoel. Is 'ie wel, als je continu ligt te gassen kan je met dat ding behoorlijk illegaal bezig zijn. De 645 echter heeft met z'n extra longinhoud gewoon die grunt die je in zo'n (zware) auto verwacht. De 630 kan wel erg zuinig zijn als je rustig flaneert. Sound is mooi maar zeer stil, je hoort 'm nauwelijks (wel mechanische motorgeluiden rechtstreeks, geen uitlaatsound en net dat laatste is wat mooi is bij 'n auto waar de intake potdicht zit).
Qua betrouwbaarheid denk ik dat je met je eerste keuze beter zit, ja. Ik heb er niet veel ervaring mee, echter.
Een E36 M3 cabrio is voor mij hetzelfde als een '8: erg leuke derde auto maar als daily zou ik zoiets laten staan.
Wel, paar dingen die ik in aanmerking moet nemen:
1. het is niet echt een "daily" want uiteindelijk gebruikt Marketa hem enkel voor wat lokaal verkeer.
2. Het moet een automaat zijn. Zeker in de zomer is het verkeer nl erg druk met als die rothollanders, spaghettislikkers en linksrijders met hun renters. (anders ging ik zeker voor een manuele Porsche of M3)
3. het moet betrouwbaar zijn in de zin dat ik echt geen supergrote kosten wil doen aan een goedkope wagen die hier staat. 'k Heb al twee serieuze "onkostenposten".
4. Snel rijden kan je hier zowieso niet. Flaneren wel. Als je snel wil rijden, moet je de bergen in en daar moet je een hot hatch hebben of een Evo / STi.
Ideaal, mits een wat hoger budget, ware iets als een 6 reeks cabrio.
Aan de 630Ci denk ik om enkele reden (spreek me tegen als die verkeerd zijn):
1. BMW heeft altijd goeie en betrouwbare 6-in-lijn benzinemotoren weten te bouwen. Ik veronderstel dus dat dit ding nog snor zit. Van de V8'en ben ik altijd wat bang dat er meer complexiteit aan zit en minder ervaring. Bovendien, waarom vervingen ze de 645 door een 650?
2. Met de tijden die lopen, zal een 630Ci in 3 jaar makkelijker verkopen dan een 645, vrees ik.
3. Als je hoofdzakelijk flaneert en rustig enkele kilometers doet met veel fileverkeer, dan ga je uit die 645 niet de extra pk's gebruiken. Vergeet niet dat ze nu met een IS300 rijdt die een gelijkaardig karakter heeft: superstil, heel geleidelijk, niet brutaal met z'n koppel bij traag verkeer (met de S63 zou ze wat meer problemen hebben want die springt vooruit telkens ge in de buurt van het gas komt) en als je even wil doortrekken, dan is het toch niet traag.
Misschien moet ik gewoon eens gaan proberen. Destijds reed ik met een 650Ci toen ik de Evo bestelde en dat was een erg aangename wagen. Geen idee of de 645 erg verschillend is.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenHet hangt er van af of ge benzine of diesel neemt. De diesels ontsnappen niet aan de grillen van teveel power te willen uit Mickey Mouse motoren.
Kijk echter naar electrische storingen, computers, etc en Benz doet het nog redelijk (de W220 bvb was nog echt betrowubaar, hij had enkel regelmatig onderhoud nodig en je moest niet vergeten op 130K de ventielen van de luchtvering te vervangen). De Jappen doen dat zeker nog goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOpgelegde emissienormen dwingen fabrikanten wel naar kleine(re) turbo geblazen motoren. De benzine gaat er ook niet aan kunnen ontsnappen. Al voorbeelden genoeg van. Nu, ik ken een mecanicien van bij Mercedes, en die klaagt toch regelmatig over allerhande elektrische en elektronica problemen bij Mercedes. Ik denk dat de tijd van de oerbetrouwbare Mercedes toch ook stilaan voorbij is.
Het ideale ware een betrouwbare tweedehands BMW 6 of zo te vinden. Mak is erg te vinden voor de lijn van de 6 en persoonlijk vind ik het ook best een passende auto voor haar.
Alternatief is echt terug naar Lexus grijpen. GS300 ware het antwoord, al is een GS430 ook een mogelijkheid of een RX350.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten986 of 987? Zeker de 986 (en 996) met tiptronic vind ik verschrikkelijk. Zeker als je al een hedendaagse automaat gereden hebt. Ervaring mee?
Wij hadden hier thuis een boxster 2.7 (facelift) met die tiptronic. Ik, persoonlijk, vond dat een heerlijk automaat.
Je mag er natuurlijk geen PDK/DKG/DSG wonderen van verwachten maar ik vond de automaat, zonder een seconde twijfel, beter dan die in onze 320dA.
In D schakelde hij zeer rustig op, zonder schokken en in manuele modus vond ik dat een enorm leuke ervaring... Ging best snel.. nooit echt het gevoel gehad dat die automaat daar niet in paste. Zonder twijfel is de huidige PDK een verbetering op zo goed als elk vlak, maar wij hebben die tiptronic ons nooit beklaagd.
Ik ben weliswaar van de playstation generatie maar toch-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenWat vond je er precies zo verschrikkelijk aan?
Wij hadden hier thuis een boxster 2.7 (facelift) met die tiptronic. Ik, persoonlijk, vond dat een heerlijk automaat.
Je mag er natuurlijk geen PDK/DKG/DSG wonderen van verwachten maar ik vond de automaat, zonder een seconde twijfel, beter dan die in onze 320dA.
In D schakelde hij zeer rustig op, zonder schokken en in manuele modus vond ik dat een enorm leuke ervaring... Ging best snel.. nooit echt het gevoel gehad dat die automaat daar niet in paste. Zonder twijfel is de huidige PDK een verbetering op zo goed als elk vlak, maar wij hebben die tiptronic ons nooit beklaagd.
Ik ben weliswaar van de playstation generatie maar toch
Met dank voor deze andere visie.
Een automaat van 2000 gaat zowieso minder goed schakelen dan eentje van 2005 en nog minder dan een moderne van 2010.
Hoeveel verhoudingen heeft die op de 2.7 Boxster trouwens ? 4 of 5 ?
En Die op de 630Ci? 5 of 6 ?Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Sanchez Bekijk BerichtenKan iemand mij zeggen of een standaard radio in een E81 cd's met MP3's ondersteunt?Senna, Driven To Perfection
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenWeet er iemand hoeveel Watt het standaard luidsprekersysteem heeft?Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
Met dank voor deze andere visie.
Een automaat van 2000 gaat zowieso minder goed schakelen dan eentje van 2005 en nog minder dan een moderne van 2010.
Hoeveel verhoudingen heeft die op de 2.7 Boxster trouwens ? 4 of 5 ?
En Die op de 630Ci? 5 of 6 ?
De bmw heeft, als ik mij niet vergis, 6 versnellingen.
Zo'n 6serie is natuurlijk ook magnifiek, en mss idd de betere wagen voor te flaneren en hier en daar eens een korte rit van de madam. Zal zich ongetwijfeld makkelijker laten rijden imo.
Qua betrouwbaarheid kan ik enkel meegeven dat onze boxster nooit achter overbodige kosten heeft gevraagd. Maar die had in het totaal maar een 65000 km gelopen dus mss niet de ideale referentie.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenDat is indd zo! De onze had 5 versnellingen. Ik kan zo'n wagen, zeker als occasionele auto voor de madam enkel en alleen maar aanraden. De hoeveelheid plezier prijs/kwaliteit dat geeft is werkelijk ongelooflijk. Mss iets minder interessant voor de madam is het feit dat de wagen een relatief zwaar stuur heeft.
De bmw heeft, als ik mij niet vergis, 6 versnellingen.
Zo'n 6serie is natuurlijk ook magnifiek, en mss idd de betere wagen voor te flaneren en hier en daar eens een korte rit van de madam. Zal zich ongetwijfeld makkelijker laten rijden imo.
Qua betrouwbaarheid kan ik enkel meegeven dat onze boxster nooit achter overbodige kosten heeft gevraagd. Maar die had in het totaal maar een 65000 km gelopen dus mss niet de ideale referentie.
Merci. Flaneren is inderdaad een juist woord hier aan de Zuidfranse kust. Je kan neregsn snel heen. 't Is ofwel langs de kustweg aan 50km/u, of langs de "moyenne Corniche" aan een iets redelijker tempo, maar nooit snel.
Zij gaf nu wel aan dat ze liever wel 3 - 4 man in de auto wil kwijt kunnen zonder met een break te eindigen. Met de Benz rijden, ziet ze echt niet zitten.
De 6 vindt ze erg knap, al zijn er nu wel tal van andere mogelijkheden, dus 'k ben wat aan het kijken.
Een GS430 Lexus begint wel sterker en sterker op de uiteindelijke optie te lijken.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk BerichtenDe Business radio ondersteunt geen MP3 cd's, hiervoor heb je de Professional nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenVan welk model?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenVan de E83 X3 en F10 5 reeks.
Ik weet nog bij God niet wat er in mijn auto steekt
Trouwens, als ge een BMW of zo hebt, dan hebt ge gene radio nodig. Doen als ik: raampje naar beneden en genieten van de motorklank.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenMerci. Flaneren is inderdaad een juist woord hier aan de Zuidfranse kust. Je kan neregsn snel heen. 't Is ofwel langs de kustweg aan 50km/u, of langs de "moyenne Corniche" aan een iets redelijker tempo, maar nooit snel.
Zij gaf nu wel aan dat ze liever wel 3 - 4 man in de auto wil kwijt kunnen zonder met een break te eindigen. Met de Benz rijden, ziet ze echt niet zitten.
De 6 vindt ze erg knap, al zijn er nu wel tal van andere mogelijkheden, dus 'k ben wat aan het kijken.
Een GS430 Lexus begint wel sterker en sterker op de uiteindelijke optie te lijken.
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenJeezus Christus ! Da's een specialistenvraag !
Ik weet nog bij God niet wat er in mijn auto steekt
Trouwens, als ge een BMW of zo hebt, dan hebt ge gene radio nodig. Doen als ik: raampje naar beneden en genieten van de motorklank.
tis een diesel he...
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenJeezus Christus ! Da's een specialistenvraag !
Ik weet nog bij God niet wat er in mijn auto steekt
Met wat geluk weet iemand dat wel.
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenTrouwens, als ge een BMW of zo hebt, dan hebt ge gene radio nodig. Doen als ik: raampje naar beneden en genieten van de motorklank.
Comment
Comment