Ik vind het een subtiele, doch geslaagde aanpassing!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenOeh nee, precies een kiekeskot
Maar goed, dan maar iets minder discreet, zo lelijk is het nu ook weer niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDie zilver gespoten honingraat grill in de bumper, geslaagd of niet geslaagd?
Ik vind het best wel passen bij de chrome niertjes.
beter dan die felgroene 6 die ik vandaag tegenkwam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenTja, ik zie het ook liever in discreet zwart maar bij de prefacelift coupé is het standaard.
Maar goed, dan maar iets minder discreet, zo lelijk is het nu ook weer niet.
Doet me wat denken aan de titanium inleg toestanden van de E46 330i. Grill in bumper en koplampbehuizing meer bepaald.
Comment
-
En ook bij de E46 vond ik 't niet geslaagd. Hetzelfde heeft BMW "ons" nog geflikt bij de E38 (einde prefacelift) waar ook gedurende bepaalde tijd zilverkleurige koplampbehuizingen verkrijgbaar waren, en ook bij de E46 coupé facelift met optionele xenons met bochtverlichting kreeg je dat. In dat laatste geval nog enigzins mooi, imo.
Bovenstaande
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEn ook bij de E46 vond ik 't niet geslaagd. Hetzelfde heeft BMW "ons" nog geflikt bij de E38 (einde prefacelift) waar ook gedurende bepaalde tijd zilverkleurige koplampbehuizingen verkrijgbaar waren, en ook bij de E46 coupé facelift met optionele xenons met bochtverlichting kreeg je dat. In dat laatste geval nog enigzins mooi, imo.
Bovenstaande
Comment
-
Niet onknappe 535d, al staat hij wel iets te hoog op zijn pootjes
Comment
-
Die grijze honinggraat op die 3-reeks, vind ik niet écht lelijk, maar zwart is toch mooier. Zeker omdat je daar dan grijs plastiek hebt en op andere plaatsen zwart. Dat grijs past ook niet ergens anders bij. De grill is chromé, dus toch nog wat anders dan die honinggraat. Nu, een chromé honinggraat, zou het alleen nóg erger maken. Enfin, zwart dus. Imo stijlvoller.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk BerichtenNiet onknappe 535d, al staat hij wel iets te hoog op zijn pootjes
Het kan natuurlijk iemand zijn die wel het M-pack wou, maar niet de sportophanging. Als je dan kiest voor grote velgen, wordt het idd een beetje belachelijk. Nu, grote velgen én een comfortabele ophanging willen, is sowieso not done.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenStaat die standaard zo hoog op zijn poten?
Het kan natuurlijk iemand zijn die wel het M-pack wou, maar niet de sportophanging. Als je dan kiest voor grote velgen, wordt het idd een beetje belachelijk. Nu, grote velgen én een comfortabele ophanging willen, is sowieso not done.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenSnap eigenlijk BMW niet dat ze een auto zo hoog op zijn poten zetten.
En dan nog een auto met redelijk wat PK's, tja..
;;;tja
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIdem, veel kans dat 't een xDrive is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk BerichtenIs de *30i 6 cilinder van BMW een betrouwbaar blok? Hoeveel km zou dit zonder grote kosten aan de motor kunnen blijven draaien?
Het gaat over de 265pk versie uit de Z4 3.0si en 130i.
Of waren...
Want met de N53 (altijd 3-liters, ook in de x25i, en in full version altijd 272pk krachtig) is het minder goed gesteld. Die motor kreeg directe injectie en daar schort het toch wel wat. Op twee vlakken: qua sound nagelt een direct ingespoten benzine bijna zoals een diesel in vrijloop (niet onder last, gelukkig), en het inspuitsysteem is doorgaans 'n teer beestje. En ook de N53 heeft er last van. Injectoren en hogedrukpompen zijn vaker dan nodig zorgenkindjes, en BMW komt erg vaak tussen in garantie (logisch) en coulance (eigenlijk ook logisch maar niet altijd een feit).
Het jammere is dat je als 2e hands koper die zonder garantie koopt, bij wagens met "teveel" km geen coulance meer van BMW mag verwachten. En als heel 't ding in de soep draait, kost het een paar duizend euro.
Dus, de N52 -> geen zorgen. Beresterke motor met de oude trouwe geilse sound in gelijk welke omstandigheid. Bij de N53 raad ik aan om goed te lezen, te informeren en indien mogelijk met 2 jaar Gebrauchtwagengarantie te kopen.
Het voordeel van de N53 is dat 'ie behoorlijk wat zuiniger is (bij deellast, niet bij vollast) dan de N52 en daardoor ook een pak minder co² uitstoot. Voor die tijd (vergelijk een facelift E60/E61 530i touring maar eens met een E 350 of een A6 3.2 van dezelfde periode) een bijzonder miliieurvriendelijke auto, waardoor 'ie nu ook nog altijd zeer interessant blijft. BIV van om en bij de 2.000 EUR en jaarlijkse rijtax van driekwart duizendje.
Ander voordeel is dat de motor (met 2 of 3 verschillende modi naargelang de versie die je hebt) een bijzonder lineaire vermogensopbouw kent, en onderin de toerenkelder eigenlijk erg gewillig is.
Comment
Comment