Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gisteren op de Bimmermeeting W-VL de E90 facelift en F30 naast elkaar zien staan en ik zou meteen voor een E90 gaan!

    Die motorkap/neus van die F30, dat klopt gewoon niet!! Gaat opeens veel te fel naar beneden. Het zijn niet de nieren die mij storen maar de verhoudingen.. Mooie wagen vanaf de achterkant tot de voorruit, maar eens daar voorbij is het fout gelopen, alsof er een dikzak vooraan op is gaan zitten. Jammer! Bij de F10 heb je dat niet, en hij is meteen veel knapper!

    De motorkap zelf van de E90 vind ik ook veel mooier vormgegeven, met die lijnen vanaf het BMW logo, alsof je even met je vingertopjes het wateroppervlak 'streelt'.

    (check ook die 'toevallige reactie' van die persoon die erachter staat )





    Hier de 2 neuzen naast elkaar:



    En hier zie je ook weer de foute verhoudingen... dikke kont en platte snuit:

    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • Geef je volkomen gelijk.
      En als je goed oplet neemt de neus dezelfde duik zoals een z4..wel heel typisch en op een Z4 zooo mooi maar natuurlijk is zijn snuit een stuk langer wat weer een ander optisch effect geeft.
      Maar moet wel toegeven dat de nieuwe 3 met M pakket een snoepje is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
        Geef je volkomen gelijk.
        En als je goed oplet neemt de neus dezelfde duik zoals een z4..wel heel typisch en op een Z4 zooo mooi maar natuurlijk is zijn snuit een stuk langer wat weer een ander optisch effect geeft.
        Maar moet wel toegeven dat de nieuwe 3 met M pakket een snoepje is.
        There you have it!

        De extra diepte die een M-aerodynamicapakket geeft, zorgt ervoor dat de neus wel voldoende lijvig wordt. Ik ervaar dezelfde indruk op een stock F30, zonder dat het me echter écht stoort en me ervan zou weerhouden eentje te bestellen!

        Zie hieronder: een F30 Luxury zonder al teveel opsmuk en toch zo 'njammie' naar mijn mening!





        Bijgevoegde Bestanden

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          Gisteren op de Bimmermeeting W-VL de E90 facelift en F30 naast elkaar zien staan en ik zou meteen voor een E90 gaan!

          Die motorkap/neus van die F30, dat klopt gewoon niet!! Gaat opeens veel te fel naar beneden. Het zijn niet de nieren die mij storen maar de verhoudingen.. Mooie wagen vanaf de achterkant tot de voorruit, maar eens daar voorbij is het fout gelopen, alsof er een dikzak vooraan op is gaan zitten. Jammer! Bij de F10 heb je dat niet, en hij is meteen veel knapper!

          De motorkap zelf van de E90 vind ik ook veel mooier vormgegeven, met die lijnen vanaf het BMW logo, alsof je even met je vingertopjes het wateroppervlak 'streelt'.

          (check ook die 'toevallige reactie' van die persoon die erachter staat )





          Hier de 2 neuzen naast elkaar:



          En hier zie je ook weer de foute verhoudingen... dikke kont en platte snuit:

          ben ik het niet mee eens, ik vind de neus van de E90 er juist verouderd uit zien naast de F30. ik kan die "duikende" neus juist enorm waarderen, en laat me terugdenken aan de sharknose van de jaren '80 modellen.

          Comment


          • Die E90 is natuurlijk ook niet stock van bumpers enzo, zowat het volledige performance gamma zit erop gemonteerd... F30 kan ik meer en meer appreciëren, echt een mooie auto !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Die motorkap/neus van die F30, dat klopt gewoon niet!! Gaat opeens veel te fel naar beneden.
              Veel meer dan dat dat bedoeld is, wordt dat opgelegd door de veel strengere veiligheidsnormen voor (aangereden) voetgangers. Dergelijke aflopende neuzen zijn veel veiliger, en daarom evoleert het sterk in die richting (inclusief opspringende motorkap, voetgangerairbagsystemen e.d.).
              Uiteraard doet men er dan nog altijd mee wat men wil: wilden ze 'm anders vormgegeven hebben, dan konden ze misschien wel (ten dele). Maar weet dus dat het vooral een gevolg is van de strengere veiligheidsnormen.

              Comment





              • Rechts op de foto : 2 goede vriendinnen van ons .... moest je iets meer naar rechts gericht hebben met uw lens zou mijn vrouw er ook opgestaan hebben

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Veel meer dan dat dat bedoeld is, wordt dat opgelegd door de veel strengere veiligheidsnormen voor (aangereden) voetgangers. Dergelijke aflopende neuzen zijn veel veiliger, en daarom evoleert het sterk in die richting (inclusief opspringende motorkap, voetgangerairbagsystemen e.d.).
                  Uiteraard doet men er dan nog altijd mee wat men wil: wilden ze 'm anders vormgegeven hebben, dan konden ze misschien wel (ten dele). Maar weet dus dat het vooral een gevolg is van de strengere veiligheidsnormen.
                  Gelden die dan enkel voor BMW? Want ik zie niet zo'n sterk duikende neus bij nieuwe modellen van andere merken...
                  Idem voor die lijn in de motorkap, vertelden ze bij de dealer ook dat die er is gekomen door die nieuwe normen. Wederom enkel bij BMW.
                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                    Gelden die dan enkel voor BMW? Want ik zie niet zo'n sterk duikende neus bij nieuwe modellen van andere merken...
                    Idem voor die lijn in de motorkap, vertelden ze bij de dealer ook dat die er is gekomen door die nieuwe normen. Wederom enkel bij BMW.

                    De normen schrijven een grote vrije hoogte voor pal boven het motorblok, zodat een voetganger die wordt opgeschept een soort kreukelzone heeft vooraleer hij op het massief metalen motorblok stoot. De meeste merken lossen dit op met hoge, stompe neuzen.

                    Het alternatief is wat BMW hier doet met de F30: een neus die hoger is boven het motorblok, maar dan naar beneden duikt. Omdat de neus ook niet eindeloos lang kan worden (het is tenslotte geen voorwielaangedreven langneusaap ), gaat die duikende lijn vrij steil. Mij stoort het alvast niet, integendeel, ik vind dat de F30 erin geslaagd is om de F10 op dat ene punt te verbeteren, want de stompe, bijna terreinwagenachtige neus van de F10 is voor mij het enige minpunt van die voor het overige subliem gelijnde wagen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                      Gelden die dan enkel voor BMW? Want ik zie niet zo'n sterk duikende neus bij nieuwe modellen van andere merken...
                      Idem voor die lijn in de motorkap, vertelden ze bij de dealer ook dat die er is gekomen door die nieuwe normen. Wederom enkel bij BMW.
                      Dan moet je toch 'es goed kijken. Enkele nieuwe Hyundais hebben 'm, de nieuwe V40 ook, en dat zijn nog maar de eerste waar ik aan denk; er zullen er ongetwijfeld meer zijn.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Dan moet je toch 'es goed kijken. Enkele nieuwe Hyundais hebben 'm, de nieuwe V40 ook, en dat zijn nog maar de eerste waar ik aan denk; er zullen er ongetwijfeld meer zijn.
                        Je hebt gelijk, de i40 heeft ook die lijn... Vreemd, die was me, in tegenstelling tot de f30, nog helemaal niet opgevallen tot nu toe.

                        En Volvo, tja... dat zijn nu eenmaal zo'n beetje de groene jongens van de autowereld.
                        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                        Comment


                        • Echt knap zo



                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Mijn F30 335i

                            Comment


                            • Neen Toere, dan had je hopelijk sowieso het M-pack genomen !

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                Neen Toere, dan had je hopelijk sowieso het M-pack genomen !
                                Klopt

                                Comment


                                • En naargelang de foto's die ik al heb gezien is de F30 gruwelijk mooi met het M-pakket.

                                  Comment


                                  • Factuur "afleveringsvoorbereiding nieuw voertuig"

                                    Bij het ophalen van een nieuwe wagen geconfronteerd met een factuur "afleveringsvoorbereiding nieuw voertuig".
                                    Ronde som van € 470.

                                    NA RONDVRAAG

                                    Het mysterie van die extra factuur lijkt nu ± duidelijk:
                                    -> het bedrag van de extra factuur wordt in min gebracht van de factuur van de wagen,
                                    -> waarvoor die opsplitsing goed is, is mij niet duidelijk.

                                    Maar ze mogen dat wel vooraf communiceren... voorkomt een slechte nachtrust.
                                    Last edited by ; 05/03/2012, 23:56. Reden: RECHTZETTING / AANVULLING bericht

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                      De normen schrijven een grote vrije hoogte voor pal boven het motorblok, zodat een voetganger die wordt opgeschept een soort kreukelzone heeft vooraleer hij op het massief metalen motorblok stoot. De meeste merken lossen dit op met hoge, stompe neuzen.

                                      Het alternatief is wat BMW hier doet met de F30: een neus die hoger is boven het motorblok, maar dan naar beneden duikt. Omdat de neus ook niet eindeloos lang kan worden (het is tenslotte geen voorwielaangedreven langneusaap ), gaat die duikende lijn vrij steil. Mij stoort het alvast niet, integendeel, ik vind dat de F30 erin geslaagd is om de F10 op dat ene punt te verbeteren, want de stompe, bijna terreinwagenachtige neus van de F10 is voor mij het enige minpunt van die voor het overige subliem gelijnde wagen.
                                      De F10 is net veel knapper, komt enorm goed weg met zijn neus. De neus van de F30 klopt van geen kanten.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Audiart Bekijk Berichten
                                        Is er iemand bij het ophalen van een nieuwe wagen al geconfronteerd
                                        met een factuur "afleveringsvoorbereiding nieuw voertuig".
                                        Ronde som van € 470.

                                        Is dit normaal bij BMW?
                                        Daar zou ik toch eens achter vragen...

                                        Het enige wat ik mij kan indenken is dat snel even de bandenspanning, olie, water en ruitenwisservloeistof wordt gecontroleerd en de wagen wordt gewassen maar effekes 470€ aanrekenen?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audiart Bekijk Berichten
                                          Is er iemand bij het ophalen van een nieuwe wagen al geconfronteerd
                                          met een factuur "afleveringsvoorbereiding nieuw voertuig".
                                          Ronde som van € 470.

                                          Is dit normaal bij BMW?
                                          Als dit niet op je bestelbon staat kunnen ze dat niet vragen !!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X