is die 6 serie nieuw bij hem?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichtenis die 6 serie nieuw bij hem?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDat kan ja.
Mijn broer heeft dat voor een X5 gedaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVraagje.
Kan je aan de hand van het chassisnummer van een bepaalde wagen (BMW) de onderhoudshistoriek ervan opvragen bij een officiële dealer?
- Elke dealer kan de "garantiehistoriek" opvragen (door BMW gecrediteerde prestaties en wisselstukken).
- Niet elke dealer kan de onderhoudshistoriek opvragen (facturatiehistoriek dus), dacht ik. De garages waar 'ie werd onderhouden kunnen dat uiteraard wel.
Van mijnen dikken (E61 gekocht en onderhouden in Duitsland) kon men hier in België meteen de garantiehistoriek aanleveren, maar de onderhoudshistoriek en de facturen met detail van prestaties en prijzen kon ik enkel krijgen bij de dealer waar 'ie altijd is gegaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJa en neen.
- Elke dealer kan de "garantiehistoriek" opvragen (door BMW gecrediteerde prestaties en wisselstukken).
- Niet elke dealer kan de onderhoudshistoriek opvragen (facturatiehistoriek dus), dacht ik. De garages waar 'ie werd onderhouden kunnen dat uiteraard wel.
Van mijnen dikken (E61 gekocht en onderhouden in Duitsland) kon men hier in België meteen de garantiehistoriek aanleveren, maar de onderhoudshistoriek en de facturen met detail van prestaties en prijzen kon ik enkel krijgen bij de dealer waar 'ie altijd is gegaan.
Comment
-
Nog ter info: Wat mijn auto betreft heb ik indertijd naar Bornem gebeld om te weten hoeveel keer de auto binnen is geweest voor gebreken die in garantie zijn afgehandeld.
Tot mijn grote vreugde melde men mij dat de auto nog niet één keer was binnen gebracht i.v.m. gebreken. Blijkbaar geen "maandag morgend auto" dus.
Toch een hele geruststelling gezien de uiterlijke staat van de wagen toen (Premium onwaardig!!), het aantal km (64.000) en het jaartal, 01/2007. (Gekocht door mij eind 2011)
Het onderhoud was in mijn geval van minder belang omdat ik ervan uit ga dat dat het zowiezo bij BMW gebeurt i.v.m. de garantie en omdat de auto verder altijd bij BMW in onderhoud is geweest.
Of dat nu gerustellend is of niet maakt mij niet zoveel uit want een andere "non BMW" garage kan minstens net zo'n goede kwaliteit en service geven.
Maar zoals reeds geweten: Geluk is spijtig genoeg een belangrijke factor in de autosector, ook bij nieuwkoop.
Comment
-
Gezien op de nieuwe B3BT in Genève: displaysysteem voor je BMW
Installeert in 1 van de ventilatieopeningen.
Beschikbaar voor E30, E46, E9x, ....
Meetwaarden:
- Drehmoment (nicht bei 335i)
- Kühlwassertemperatur
- Öltemperatur
- Bordspannung
- Geschwindigkeit (inkl. Vmax)
- Beschleunigungsmessung 0-100 / 0-200 km/h
- Ladedruck (nur bei 335i)
Voor info en webshop enz:
(Disclaimer: ik heb geen enkele commerciële band met dit bedrijf, dus het is geen spam )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJa en neen.- Elke dealer kan de "garantiehistoriek" opvragen (door BMW gecrediteerde prestaties en wisselstukken).
Van mijnen dikken (E61 gekocht en onderhouden in Duitsland) kon men hier in België meteen de garantiehistoriek aanleveren, maar de onderhoudshistoriek en de facturen met detail van prestaties en prijzen kon ik enkel krijgen bij de dealer waar 'ie altijd is gegaan.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Ja kan ook en is zeer uitgebreid maar zoals je zelf al aangeeft, via een smartphone is het toch wat omslachtig.
FF iets anders. Zag daarnet een Alpina 5 serie station waggon voorbij rijden bij ons in 't straat maar kon net niet zien welk type het juist was.
Hetgeen ik nog net kon zien was D5... en verder was ik het kwijt maar wel duidelijk dubbelle ovale uitlaten links en rechts.
Iemand enig idee over welke uitvoering het gaat?
Wat een geile bak, mensen. En het klinkt misschien raar maar het viel extra op omdat het een station was...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenFF iets anders. Zag daarnet een Alpina 5 serie station waggon voorbij rijden bij ons in 't straat maar kon net niet zien welk type het juist was.
Hetgeen ik nog net kon, zien was D5... maar wel duidelijk twee ovale uitlaten links en rechts.
Iemand enig idee over welke uitvoering het gaat?
Max output (kW / hp / 1/min) 257 / 350 / 4000 Max torque (Nm / 1/min) 700 / 1500-3000 Acceleration 0-100km/h (s) 5.3 Top speed (km/h) 273
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenIk kon de onderhoudgeschiedenis van mijn 525d ook niet opvragen bij mijn dealer. Ze kunnen dit enkel doen in de garage waar de auto wel degelijk onderhouden is. Heb toen kort even gebeld en aan telefoon hebben ze alles overlopen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ja vreemd inderdaad, al moet ik wel vermelden dat in mijn geval ik de dealer moest contacteren waar de auto oorspronkelijk gekocht was geweest.
Voor de duidelijkheid: Was een premium selection in Brugge maar was oorspronkelijk van....ehm, eh ..Roeselare, dacht ik.
Nu ja, maakt verder niet uit maar in Brugge hoorden ze vreemde klokken luiden bij mijn vraag over de historie van de wagen Maar goed, bij de oorspronkelijke dealer wisten ze waar het over ging...en uiteraard in Bornem ook.
Vreemd dat die info niet automatisch wordt meegdragen naar een volgende BMW dealer.
Lijkt allemaal simpel maar is het verre van, blijkbaar.
Comment
Comment