Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    geen idee, ik lees alleen af wat er op de papieren staat. ik neem aan dat ze dat makkelijk kunnen weten aan de hand van het correcte vermogen en koppel?
    Nee, want hangt ook af van versnellingsbakverhoudingen, interne en externe weerstandsverliezen... Je kan een testbank bijvoorbeeld ook instellen dat de wagen niet boven een vooraf ingestelde snelheid gaat, gewoon doordat de weerstand van de rollen verhoogt wordt van zodra de ingestelde snelheid bereikt is. Zo kan je 4000tpm rijden in derde, op vol koppel en toch niet meer kunnen versnellen, enkel de motor gaat zwaarder belast worden. Ook de luchtweerstand heb je niet op de testbank. De enige juiste manier om de 0-100 km/h tijd te meten lijkt me dus nog altijd op de weg. Er bestaat geen betere simulatie dan de realiteit.
    7,2s lijkt me aan de snelle kant voor 143kw, maar ik zeg niet dat het onmogelijk is.

    Comment


    • ja maar ook de luchtweerstand kan nogal verschillen van dag tot dag. ik lig er uiteindelijk niet wakker van maar die bmw was indrukwekkend rap
      lets have some more member berries

      Comment


      • Over die cijfers van 0-100 km/u: tuurlijk dat die aan de (te) scherpe kant zijn. Ik vergeleek gewoon maar de waarden op papier tussen 2 wagens.
        In de praktijk zal het idd niet simpel zijn want alle omstandigheden en parameters moeten ideaal zijn: P_eff en T_eff=P_papier en T_papier, banden goed warm, asfalt die maximale grip geeft, buitentemperatuur, motortemperatuur, totale gewicht auto, perfect werkende aut. versnellingsbak, etc.
        Dus zal je heel moeilijk die waarde halen. Gelukkig is het wellicht niet zo ver uit de buurt als wat de fabrikanten opgeven als verbruikcijfers.

        Comment


        • Daarnet voor de eerste keer met een viercilinder F11 gereden.

          Wat een afbreuk doet die motor aan de wagen. acceleratie is niet fenomenaal, trillingen van de diesel zijn nog aanwezig, niet zuinig (bijna 8ltr) hoewel de chauffer er zeer kalm mee reed.

          voor de rest is dat een prachtige wagen en zou ik er direct voor kiezen, enkel niet met de viercilinder diesel. dan spaar ik liever door voor een 30d, of zoek ik mij een jonge occasie.
          BMW X5 45e

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Daarnet voor de eerste keer met een viercilinder F11 gereden.

            Wat een afbreuk doet die motor aan de wagen. acceleratie is niet fenomenaal, trillingen van de diesel zijn nog aanwezig, niet zuinig (bijna 8ltr) hoewel de chauffer er zeer kalm mee reed.

            voor de rest is dat een prachtige wagen en zou ik er direct voor kiezen, enkel niet met de viercilinder diesel. dan spaar ik liever door voor een 30d, of zoek ik mij een jonge occasie.
            Hmm, ben daar toch heel content van. Is natuurlijk minder als een 30d maar die is ook weer minder als een 30i. Zo blijf je bezig, tuurlijk is duurder meestal beter maar is een prachtige reiswagen.

            Comment


            • @kefkie: Hola...wat een statement...maar ik volg je wel hoor en twijfel niet aan je bevindingen. BMW is niet goed bezig....

              Ze hebben achterwielaandrijving en peekaas....en daar houdt het op qua imago.
              De materialen die ze nu gebruiken zijn niet beter als die van bijv. Opel en de service is in mijn ogen NUL.

              Uiteraard zijn de 6 en 7 series buiten twijfel maar hoe zit dat met de rest? Ik heb er geen goed woord voor, sry.
              Last edited by ; 24/05/2013, 16:02.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Daarnet voor de eerste keer met een viercilinder F11 gereden.

                Wat een afbreuk doet die motor aan de wagen. acceleratie is niet fenomenaal, trillingen van de diesel zijn nog aanwezig, niet zuinig (bijna 8ltr) hoewel de chauffer er zeer kalm mee reed.

                voor de rest is dat een prachtige wagen en zou ik er direct voor kiezen, enkel niet met de viercilinder diesel. dan spaar ik liever door voor een 30d, of zoek ik mij een jonge occasie.
                Vreemde ervaring Kefkie, min ouders hebben zelf al een tijdje een f10 520d en zijn er super tevreden over.
                Zeer aangename en geraffineerde 4 cilinder motor, itt de xf 2.2d en de a6 2.0 tdi (e klasse geen ervaring) die wij reden. Beduidend stiller, en bij kickdown een véél aangenamer/stiller geluid. Vooral de xf, dat was net een camionette bij het vol optrekken. Needless to say is de 5 zijn dieselgeratel nog steeds zo lelijk als de nacht in vgl met een benzine, maar goed. Wij vonden hier de 520d een héél stuk beter scoren dan de concurrentie.
                Ook qua vebruik zitten wij beduidend lager, wij hebben een gemiddelde van 6 liter. Dat is op 20 inch zomerrubber en voornamelijk binnendoor/ gewestwegen. Geen idee of hij automaat of manueel was? Maar dat is alleszins een extreem hoog verbruik.

                Prestaties volg ik je in, het is geen wagen om stoplicht sprintjes mee te doen.
                -

                Comment


                • Dat niet maar de opgegeven 184 pk is ook niet niks, ja toch?
                  Bedoel, geen stoplichtsprinter maar moet wel goed vooruitgaan, dacht ik zo.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                    Dat niet maar de opgegeven 184 pk is ook niet niks, ja toch?
                    Bedoel, geen stoplichtsprinter maar moet wel goed vooruitgaan, dacht ik zo.
                    Tuurlijk, meer dan vlot genoeg... Nooit een gevoel dat je ook maar iets tekort komt.
                    Zeker icm de schitterende 8 traps automaat, doet zijn werk zeer goed.
                    -

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                      Hmm, ben daar toch heel content van. Is natuurlijk minder als een 30d maar die is ook weer minder als een 30i. Zo blijf je bezig, tuurlijk is duurder meestal beter maar is een prachtige reiswagen.
                      idd, en ik snap de meeste ook wel om voor een x20d te gaan. eens je daarboven gaat komen er weer wat taksen bij, VAA, eventueel verbruik,...
                      Alhouwel, de 335d hier staat op 8 ltr en daar wordt redelijk mee doorgereden. met wat ecorunnen haalde ik zelfs sub 6ltr zonder de mensen in de weg te rijden.

                      Dan moet imo zo'n 4-cilinder toch beter kunnen? zeker met die moderne (super goede) achttraps automaat tegenover een oudere 6-traps.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                      @kefkie: Hola...wat een statement...maar ik volg je wel hoor en twijfel niet aan je bevindingen. BMW is niet goed bezig....

                      Ze hebben achterwielaandrijving en peekaas....en daar houdt het op qua imago.
                      De materialen die ze nu gebruiken zijn niet beter als die van bijv. Opel en de service is in mijn ogen NUL.

                      Uiteraard zijn de 6 en 7 series buiten twijfel maar hoe zit dat met de rest? Ik heb er geen goed woord voor, sry.
                      Bwa, het is mss wat hard gezegd maar ik stoorde mij enorm aan die 4-cilinder .
                      Ik zag ook een paar details dat mij stoorde in het interieur zoals harde plastiek e.d.
                      Niet dat de concurrentie zoveel beter is maar toch..

                      over de service kunnen we best niet beginnen, daar kan ik als jonge persoon verhalen over schrijven

                      Kmoest eens een reserve sleutel gaan halen voor de bmw hier. ik kom de showroom binnen en wordt amper bekeken. Wanneer ze eindelijk (na 15min in hun buroke te zitten wachten) eens goesting hebben kwamen ze af en vroegen met een air van wat ik hier kom doen.
                      Dan zei ik maar met een air terug dat ik een sleutel kwam halen voor -met de nadruk op- MIJN 335d. ooh wat waren ze vriendelijk, ze zouden net niet mijn gat kussen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                      Vreemde ervaring Kefkie, min ouders hebben zelf al een tijdje een f10 520d en zijn er super tevreden over.
                      Zeer aangename en geraffineerde 4 cilinder motor, itt de xf 2.2d en de a6 2.0 tdi (e klasse geen ervaring) die wij reden. Beduidend stiller, en bij kickdown een véél aangenamer/stiller geluid. Vooral de xf, dat was net een camionette bij het vol optrekken. Needless to say is de 5 zijn dieselgeratel nog steeds zo lelijk als de nacht in vgl met een benzine, maar goed. Wij vonden hier de 520d een héél stuk beter scoren dan de concurrentie.
                      Ook qua vebruik zitten wij beduidend lager, wij hebben een gemiddelde van 6 liter. Dat is op 20 inch zomerrubber en voornamelijk binnendoor/ gewestwegen. Geen idee of hij automaat of manueel was? Maar dat is alleszins een extreem hoog verbruik.

                      Prestaties volg ik je in, het is geen wagen om stoplicht sprintjes mee te doen.
                      Het was een automaat ook met 20inch velgen. ik heb nog geen ervaring met de 4-cilinder jag maar wel met de A6 en de E. Beide zijn idd luider dan de 5 reeks.
                      Maar ik vind het spijtig dat zo'n motor niet iets beter, iets stiller kan zijn. Het doet net wat meer afbreuk aan zo'n statige berline/break.

                      Want voor de rest ben ik een grote fan van de huidige 5-reeks.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                      Dat niet maar de opgegeven 184 pk is ook niet niks, ja toch?
                      Bedoel, geen stoplichtsprinter maar moet wel goed vooruitgaan, dacht ik zo.
                      Het gaat niet slecht vooruit daar niet van, maar mijn leon had 143pk en had volgens mij niet veel moeite om deze te volgen.
                      mss dat ik iets of wat te verwend ben met de daily waar ik mee bol.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
                        http://www.youtube.com/watch?feature...&v=2o96xcZtaVI

                        Het geluid van de wagen........machtig
                        Wat een lekker wijf, man!
                        Volvo V60 D3 R-design

                        Comment


                        • daarnet zo'n dikke 6 GC gezien... wat een machiene
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • die madame verpest wel veel van het geluid van de auto.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                              Wat een lekker wijf, man!
                              Op 0:47 komt ze al klaar.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Weet er iemand hoeveel de BIV (Vlaanderen) bedraagt voor een 2003 E46 M3 (252kw, 343pk, 16 fiscale PK, 287 gCO²/km)? De web site van de belastingsdienst waar je dat kan berekenen is al weeeeeeken 'tijdelijk' onbeschikbaar en ook in Bornem kan BMW me blijkbaar niet verderhelpen!

                                alvast bedankt voor de reacties.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fabeman Bekijk Berichten
                                  Weet er iemand hoeveel de BIV (Vlaanderen) bedraagt voor een 2003 E46 M3 (252kw, 343pk, 16 fiscale PK, 287 gCO²/km)? De web site van de belastingsdienst waar je dat kan berekenen is al weeeeeeken 'tijdelijk' onbeschikbaar en ook in Bornem kan BMW me blijkbaar niet verderhelpen!

                                  alvast bedankt voor de reacties.
                                  bij mij werkt die site nog gewoon?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                                    ja, als je de gegevens van een nieuwe wagen ingeeft, krijg je idd de berekening. Doe ik dat voor een M3 uit 2003, dan blijft de berekening of 'tijdelijk onbeschikbaar'

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fabeman Bekijk Berichten
                                      ja, als je de gegevens van een nieuwe wagen ingeeft, krijg je idd de berekening. Doe ik dat voor een M3 uit 2003, dan blijft de berekening of 'tijdelijk onbeschikbaar'

                                      Heb uiteindelijk naar de Vlaamse overheid zelf gebeld. Blijkbaar zijn er tal van 'onverklaarbare en sporadische problemen' met de simulatietool op de web site. Voor de ene persoon lukt dit wel, voor de andere niet. Enfin, mocht het iemand interesseren: de BIV voor een E46 M3 uit 2003 bedraagt 1249.58 Pleuro's en de jaarlijkse verkeersbelasting 996.07€ (dit geldt voor Vlaanderen uiteraard).

                                      Comment










                                      • Comment

                                        Working...
                                        X