Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
    Deze middag is in een duif op mijn voorruit gevlogen op de autostrade. Resultaat volledig gebarsten dus er moet een nieuwe voorruit in. Ga eens vragen morgen bij de verzekering als dit verzekerd is. Wat is normaal het geval bij glasschade met dieren? Wel efkes verschieten als zo'n beest tegen uw ruit vliegt :o
    Als je verzekerd bent tegen glasbreuk, dan is dit verzekerd. Anders niet (tenzij je de eigenaar van de duif zou kunnen aanspreken natuurlijk, en die verzekerd is )
    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
      Tja mea culpa, zal wel iets gemist hebben dan...
      Huh? Da's niet slecht naar jou toe bedoeld hé
      'T is gewoon omdat voor dbr ook de lichtste motoren meer dan voldoende zijn

En over het feit of een 316d dat waard is of niet, ikzelf vind het ook wat zonde dat het dan 'maar' een 316d zou zijn, en zelf zou ik er niet extra voor opleggen.
      Moesten ze me echter de keuze laten tussen eentje met of zonder dat pakket, geef dan maar met. Ziet er goed uit, en da's voor sommige mensen genoeg

Comment

• Ik heb er geen problemen mee moest het een 316d zijn. Iedereen kiest de motor die hij of zij wilt. Ik zou het alleen niet verwachten, das al.
        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Ik zou het niet kunnen, met zo'n sportief ogende, sportief rijdende auto rijden maar dan door de eerste de beste ecobox achter gelaten worden in sprinten/hernemingen.

iedern zijn ding natuurlijk.
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Ik zou het niet kunnen, met zo'n sportief ogende, sportief rijdende auto rijden maar dan door de eerste de beste ecobox achter gelaten worden in sprinten/hernemingen.

iedern zijn ding natuurlijk.
            Dus, als je zo'n sportief ogende kar hebt, ben je verplicht bij machte te zijn om elke ecobox op z'n doos te geven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Dus, als je zo'n sportief ogende kar hebt, ben je verplicht bij machte te zijn om elke ecobox op z'n doos te geven?
              Ja!
              Nee even serieus, moest ik zo eentje hebben met een 316d, dan zou ik gewoon geen sprintjes doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                Ja!
                Nee even serieus, moest ik zo eentje hebben met een 316d, dan zou ik gewoon geen sprintjes doen.
                Nee tuurlijk geen sprintjes, want dan ga je op je doos krijgen van een ecobox.

Comment

In mijn ogen momenteel ja. Wat heb je aan zo'n goed chassis als deze, dat je niet vooruit raakt na enkele leuke bochtjes? Zit je te stampen om een beetje vaart te maken, tegen dat er een beetje snelheid is moet je terug remmen voor de volgende bocht. Dat zou mij enorm storen.

wie weet wordt ik ooit nog zoals u, maar momenteel wil ik ook wat vermogen tussen de bochten door .

vorige keer een 116d gehad als vervangwagen. Toffe kar, beetje mee aan het spelen geweest, maar zo traag en je voelt dat die motor/chassis zoveel meer kan.

en voor jullie zeggen dat ik te verwend ben, ik stapte uit mijn tamme leon
                  Last edited by kefkie; 16/09/2013, 19:47.
                  BMW X5 45e

Comment

Nee tuurlijk geen sprintjes, want dan ga je op je doos krijgen van een ecobox.

+1!

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    In mijn ogen momenteel ja. Wat heb je aan zo'n goed chassis als deze, dat je niet vooruit raakt na enkele leuke bochtjes? Zit je te stampen om een beetje vaart te maken, tegen dat er een beetje snelheid is moet je terug remmen voor de volgende bocht. Dat zou mij enorm storen.

wie weet wordt ik ooit nog zoals u, maar momenteel wil ik ook wat vermogen tussen de bochten door .

vorige keer een 116d gehad als vervangwagen. Toffe kar, beetje mee aan het spelen geweest, maar zo traag en je voelt dat die motor/chassis zoveel meer kan.
                    Ik ben het met je eens hoor, ik zou ook liever minstens een 320d daar in willen. Maar ja, voor sommige mensen zijn looks belangrijker
                    En wie kan het hen kwalijk nemen, met het verkeer tegenwoordig.

Comment

Ik kom hier in mijn buurt zelden zo'n wegen tegen, die jij beschrijft. En als ik ze al tegen kom dan hangt er negen op de tien een sliert slenterende ecoboxen voor me, geldt er een inhaalverbod en een max snelheid van 70 per uur, staat er een flitser, een hoop putten in de baan, een wegversmalling, een drempel, een school, een randdebiel die plots de baan op rijdt,... . Ik rij meer dan 20 jaar met de auto, voor mij is de fun er fameus af hoor. Ik kan hier zelfs nog zelden het volle potentieel van die lamme 318d van me gebruiken (je weet wel, die blauwe E91 op z'n BBS'en). De tijd dat ik met m'n eerste karretje, een 205 GTI nog ongestoord kon scheuren en ik alleen in de file stond op de E313 tijdens de spitsuren is voltooid verleden tijd. Spijtig genoeg. En ik heb het nog al gezegd, écht trage auto's worden heden ten dage niet meer gemaakt, enkel minder vlotte.

Natuurlijk is een dik blok onder de kap best wel eens interessant, ik ga dat zeker niet ontkennen. En een smeuïge zes-in-lijn is zalig (zowel m'n ma als m'n pa hebben jaren met zespitters gereden). Maar de meerkost die je dient af te leggen voor een dikke motor (335 kost al snel 15.000 euro's meer dan bijvoorbeeld een 318 ), de extra taksen, meerverbruik, de mindere herverkoopwaarde,... voor die extra duw waarvan je nauwelijks nog gebruik kan maken. Nee, dat hoeft echt niet voor mij hoor. Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk. Nu, als je kijkt wat er rond rijdt op onze wegen, dat zegt eigenlijk al genoeg. Je ziet tegenwoordig zelfs haast meer 318d's dan 320d's heb ik de indruk (en de m-pakjes zijn fameus in bij die slappe vierpitters), en een 330 of 335 zie je héél zelden op onze wegen. Blijkbaar ben ik dus niet de enige die er zo over denkt. En nee, niet al die '318/320 m-pakjes rijdertjes' hebben maar een 318/320 omdat ze zich niks meer zouden kunnen veroorloven hoor. Het is 'meestal' simpelweg een kwestie van prioriteiten.

Comment

• Goh, die wegen zijn er wel degelijk hoor, op m'n weg naar het werk kan ik langs 'achter' rijden, komt bijna geen kat, en is echt plezierig, ene bochtje na het andere. Maar ze worden inderdaad wel schaarser.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                          Goh, die wegen zijn er wel degelijk hoor, op m'n weg naar het werk kan ik langs 'achter' rijden, komt bijna geen kat, en is echt plezierig, ene bochtje na het andere. Maar ze worden inderdaad wel schaarser.
                          In Zele misschien nog wel.
                          Hier in de (voor)kempen haast niks meer. Probleem is ook dat er tegenwoordig haast altijd verkeer is. Weekend- of weekdagen, vroeg of laat, altijd volk op die baan.

Comment

In Zele misschien nog wel.
                            Hier in de (voor)kempen haast niks meer. Probleem is ook dat er tegenwoordig haast altijd verkeer is. Weekend- of weekdagen, vroeg of laat, altijd volk op die baan.
                            Ja, de hoofdbanen zijn niet plezant meer, tenzij je 's nachts rijdt.
                            Toen ik nog naar Mechelen ging werken, da's echt een hel!
                            Ja in Zele zijn er nog een paar, maar die gaan ook wat achteruit, wel spijtig. Genieten nu het nog kan.

Comment

Ik kom hier in mijn buurt zelden zo'n wegen tegen, die jij beschrijft. En als ik ze al tegen kom dan hangt er negen op de tien een sliert slenterende ecoboxen voor me, geldt er een inhaalverbod en een max snelheid van 70 per uur, staat er een flitser, een hoop putten in de baan, een wegversmalling, een drempel, een school, een randdebiel die plots de baan op rijdt,... . Ik rij meer dan 20 jaar met de auto, voor mij is de fun er fameus af hoor. Ik kan hier zelfs nog zelden het volle potentieel van die lamme 318d van me gebruiken (je weet wel, die blauwe E91 op z'n BBS'en). De tijd dat ik met m'n eerste karretje, een 205 GTI nog ongestoord kon scheuren en ik alleen in de file stond op de E313 tijdens de spitsuren is voltooid verleden tijd. Spijtig genoeg. En ik heb het nog al gezegd, écht trage auto's worden heden ten dage niet meer gemaakt, enkel minder vlotte.

Natuurlijk is een dik blok onder de kap best wel eens interessant, ik ga dat zeker niet ontkennen. En een smeuïge zes-in-lijn is zalig (zowel m'n ma als m'n pa hebben jaren met zespitters gereden). Maar de meerkost die je dient af te leggen voor een dikke motor (335 kost al snel 15.000 euro's meer dan bijvoorbeeld een 318 ), de extra taksen, meerverbruik, de mindere herverkoopwaarde,... voor die extra duw waarvan je nauwelijks nog gebruik kan maken. Nee, dat hoeft echt niet voor mij hoor. Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk. Nu, als je kijkt wat er rond rijdt op onze wegen, dat zegt eigenlijk al genoeg. Je ziet tegenwoordig zelfs haast meer 318d's dan 320d's heb ik de indruk (en de m-pakjes zijn fameus in bij die slappe vierpitters), en een 330 of 335 zie je héél zelden op onze wegen. Blijkbaar ben ik dus niet de enige die er zo over denkt. En nee, niet al die '318/320 m-pakjes rijdertjes' hebben maar een 318/320 omdat ze zich niks meer zouden kunnen veroorloven hoor. Het is 'meestal' simpelweg een kwestie van prioriteiten.
                              ik kan u wel gelijk geven daar niet van maar ik kom zo'n baantjes wel tegen. Ik zit 2 a 3x per maand in duitsland, hier in de buurt van schoten rij ik om, om toch op zo'n baantjes te rijden. Gewoon omdat het kan.
                              Ik heb mij met die 116 ook goed geamuseerd. Balans en zitpositie is super, maar dan vind ik de motor gwn te weinig.

imo he! Voor iemand anders kan dat perfect genoeg zijn.

Dat jij u amuseert met u 18d is goed voor u. Hebt ge u geld goed gespendeerd . En is het een mooier model dan dat saai grijs/zwart dat je overal ziet.

Stel dat je een budget hebt van 40k, dan zou ik toch kiezen voor een "dikkere" occasie dan een nieuwe "kleinere" motor.
                              maar als ik mss u leeftijd heb, denk ik er mss anders over en is een 18d genoeg voor mij. Of wie weet zelfs een 16d.

maar nu is dat niets voor mij.
                              BMW X5 45e

Comment

• Ik zou me eigenlijk sowieso al minstens een 20d kopen moest ik nog een nieuwe BMW aanschaffen. Ik ben blij met het vermogen van de 118d, maar toch vind ik het nog wat weinig om me echt te amuseren.

Comment

ik kan u wel gelijk geven daar niet van maar ik kom zo'n baantjes wel tegen. Ik zit 2 a 3x per maand in duitsland, hier in de buurt van schoten rij ik om, om toch op zo'n baantjes te rijden. Gewoon omdat het kan.
                                  Ik heb mij met die 116 ook goed geamuseerd. Balans en zitpositie is super, maar dan vind ik de motor gwn te weinig.

imo he! Voor iemand anders kan dat perfect genoeg zijn.

Dat jij u amuseert met u 18d is goed voor u. Hebt ge u geld goed gespendeerd . En is het een mooier model dan dat saai grijs/zwart dat je overal ziet.

Stel dat je een budget hebt van 40k, dan zou ik toch kiezen voor een "dikkere" occasie dan een nieuwe "kleinere" motor.
                                  maar als ik mss u leeftijd heb, denk ik er mss anders over en is een 18d genoeg voor mij. Of wie weet zelfs een 16d.

maar nu is dat niets voor mij.
                                  Ik volg je volledig.

Btw, over welke baantjes spreek jij rond Schoten?

Comment

Ik volg je volledig.

Btw, over welke baantjes spreek jij rond Schoten?
                                    Via de houtlaan naar de 's gravenwezelsteenweg en de victor frislei door, dan de alice nahonlei en dan al die baantjes daar in de buurt. Is nu wel een villawijk, maar da zijn heel schone ronde puntjes die vlot genomen kunnen worden en korte bochtjes, maar ook overzichtelijke lange bochten en mooie brede stukken.

zijn de leukste baantjes hier zowat. Voor de rest is het best triestig gesteld hier.
                                    BMW X5 45e

Comment

Via de houtlaan naar de 's gravenwezelsteenweg en de victor frislei door, dan de alice nahonlei en dan al die baantjes daar in de buurt. Is nu wel een villawijk, maar da zijn heel schone ronde puntjes die vlot genomen kunnen worden en korte bochtjes, maar ook overzichtelijke lange bochten en mooie brede stukken.

zijn de leukste baantjes hier zowat. Voor de rest is het best triestig gesteld hier.
                                      Ah ja, da's achter vogelenzang naar links. Ik ken dat daar, ooit gaan testrijden met een superduke in die wijk. Nu, om in die woonwijk wat te gaan raggen kom ik toe met de power van m'n 318d hoor.

Comment

• Ik voel het ook zo, het verkeer wordt steeds verstikkender en frustrerender maar het weerhoudt mij toch niet om toch heerlijk te genieten van mijn machien, zowel traag als snel. Traag met het enorme koppel en snel door zijn fameuze acceleratie. Ik kies eerst voor het rijplezier en daarna voor de looks maar goed, iedere heug zijne meug.

Comment

• E46 03 Jul. 02.jpgE46 05 Jul. 02.jpgE46 13 Jul. 02.jpgE46 15 Jul. 02.jpgE46 20.jpg
                                          De knoop is doorgehakt en deze baby heeft een nieuwe thuis gevonden! Gewoon zalig...

Comment

Working...
                                          X