Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
    Zou je dempers (op termijn, of als het nog niet strak genoeg is) ook willen vervangen?
    Indien ja => Bilstein B12 Pro-Kit. Kan je starten met de Eibach veren, en later nog de dempers vervangen als het strakker mag, zodat je aan de B12 Pro-Kit komt.
    Indien nee => H&R.

Zo zou ik het toch doen.
    Dempers niet meteen. Die H&R, zouden die wat strakker zijn dan de M-veren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Dempers niet meteen. Die H&R, zouden die wat strakker zijn dan de M-veren?
      Maar wat bedoel je feitelijk met strakker? Voelt hij teveel aan als een boot?
      Ik ken er nu niet extreem veel van, dus me niet afschieten als ik iets verkeerd zeg, maar ik vermoed dat kortere veren (zoals die H&R) zal resulteren in een lager zwaartepunt (duuh), en dus wat minder deining. Vraag is ook hoeveel stijver die veren zijn.
      Als je echter nog altijd te zachte dempers hebt, en H&R is bv ongeveer even stijf als die M-veren, dan zal dat volgens mij niet veel uithalen.
      Vandaar ook m'n vraag of het niet interessant zou zijn om ook deftige dempers bij te nemen.
      Ik had op m'n 330i een KW Variant 2, en ik mocht m'n veren zo zetten dat band kas gelijk stond, en de dempers bv in de zachtste stand (0% hardheid), daar was niet mee te rijden dan. Zette ik die op 50 - 75% hardheid, dan was dat geniaal om mee te rijden.
      M'n ervaring is dat eerder de stijfheid van de dempers vooral doorslag geeft, ipv iets kortere veren.
      Nu ja, feitelijk stel ik dezelfde vraag als jou maar dan gewoon iets uitgebreider precies
      Ik zou eventueel eens contact opnemen met KEAN Suspensions? Die mannen weten u dat direct te zeggen, al is het maar om info te vragen.

Comment

• F30/31 zijn inderdaad (kleine) boten.

Ja, iets strakker, iets lager. En geen zever met de keuring. Als zo'n H&R vering iets stijver is en een fractie lager komt, dan kan die, denk ik, perfect gecombineerd worden met de ori dempers.

Comment

F30/31 zijn inderdaad (kleine) boten.

Ja, iets strakker, iets lager. En geen zever met de keuring. Als zo'n H&R vering iets stijver is en een fractie lager komt, dan kan die, denk ik, perfect gecombineerd worden met de ori dempers.
          Kan zeker, maar dan moet je natuurlijk wel zeker zijn dat de H&R veren effectief stijver zijn. Anders denk ik dat het niet veel zal opbrengen.
          Nu wachten op iemand die ervaring heeft met H&R, oftewel gewoon bellen

Comment

• E34 M5 cabrio (one off/prototype)

M8 prototype

Comment

• Nog een prachtige one-off, imo grote schande dat die nooit gecommericaliseerd is samen met de M3 Compact.
              Zeker die kont, amai...

e46m3wagon-005.jpg
              BMW_E46_M3_Touring_Concept_12.jpg
              BMW_E46_M3_Touring_Concept_11.jpg

Comment

• Een paar spots die nog op de HD stonden....

2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• 1. M-ophanging

2. Subtiele verlaging met AC Schnitzer veren.

Comment

• Vooraan zie je duidelijk verschil, achter precies wat minder.
                    Zijn zo ACS veren niet duur tov concurrenten?
                    Ligt wel deftig zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                      Vooraan zie je duidelijk verschil, achter precies wat minder.
                      Zijn zo ACS veren niet duur tov concurrenten?
                      Ligt wel deftig zo.
                      Ja, adviesprijs van 272 euro. Maar de discrete kleur (naar keuring toe) en de subtiele verlaging staat mij wel aan.
                      ACS veren zouden naar 't schijnt gemaakt worden door Eibach. Ik weet niet of ze identiek zijn aan de Eibach pro.

Comment

• Comment

Ja, adviesprijs van 272 euro. Maar de discrete kleur (naar keuring toe) en de subtiele verlaging staat mij wel aan.
                          ACS veren zouden naar 't schijnt gemaakt worden door Eibach. Ik weet niet of ze identiek zijn aan de Eibach pro.

Heb de ACS steken. Tevreden van. Minder rolbeweging, discrete verlaging. Komt met certificaat. Mijn ervaring wel X drive
                          2014 BMW (F31) 335 d
                          2011 Mini One D
                          2007 Kawasaki ZX6R
                          1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                          1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

• Kan je die veren met de adaptieve ophanging combineren? Volgens m'n dealer dus niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk Berichten
                              Heb de ACS steken. Tevreden van. Minder rolbeweging, discrete verlaging. Komt met certificaat. Mijn ervaring wel X drive
                              Bedankt voor de info.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
                                knap !

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Liever volledig origineel, maar dit is toch ook best lekker!

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Comment

Working...
                                          X