Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenIk heb het idee dat ik de laatste weken een meer uitgesproken "gefluit" hoor bij het gezapig optrekken. Bij hard optrekken hoor of merk ik hier alvast niks van door het aanwezige geluid van de uitlaat. Bij rustig rijden is er merkelijk een meer hoorbaar gefluit of gezoem aanwezig. Motor is een 428i, N20. Iemand ideeën wat dit kan zijn?
Op deze link vind je meer uitleg van het probleem. Op internet zijn wel meer topics te vinden hieromtrent... https://bmwtechnician.com/2016/08/07...g-chain-issue/
Bmw erkent het probleem dus niet, de betreffende wagens zijn niet teruggeroepen als recall. Het probleem staat wel gekend als een P.U.M.A. Wagen mag dus spoedig voor een 2 à 3-tal dagen binnen om het probleem nader te bekijken...
De dealer denkt dat BMW zal tussenkomen in de kost van de stukken, maar mogelijks maar een deeltje of niet in de werkuren... Als dat werkje 2-3 dagen duurt, zullen de werkuren wel een ton kosten dus ik vind dit allesbehalve normaal :o Men sprak ook al dat de versnellingsbak eruit zou moeten etc... Wat is hier gangbaar in hoeverre BMW tussenkomt in dergelijke zaken? Wat kan ik eisen en schiet ik best al in actie voor de reparatie effectief plaatsvindt? Voor zo een jonge wagen is het alleszins allesbehalve normaal!Last edited by mysticwizard; 14/02/2017, 22:39.
Comment
-
Is er niemand die mij hier interessante tips kan meegeven? Ik ga morgen alleszins eens langs bij de dealer om te luisteren wat zij denken dat mogelijk is en duidelijk maken dat ik niet van plan ben om een aanzienlijk aandeel van de kosten te betalen. Als trouwe klant vind ik dat ze sowieso een efforke mogen doen (ikzelf 10j onderhoud + ouders elk 30 jaar klant bij BMW en al hun onderhouden), betreffende wagen heeft al zijn onderhouden gehad bij die garage en steeds mooi op tijd. Volgende week laat ik de wagen dan herstellen en ben eens benieuwd wat de factuur zal brengen... Kan een aangetekende protestbrief aan de betreffende dealer (of Bornem) eventuel een goed drukmiddel zijn indien men amper tegemoet zou komen in de werkuren?
Comment
-
Heb er ook geen ervaring mee MystiekeTovenaar. 'k Sta zelf eveneens voor de uitdaging om mijn Bullen Met 4 Wielen terug in optima forma te krijgen... dat begint al bij het stellen van een diagnose... Ik denk dat de wagen last heeft van wat omschreven wordt als "intermittent lifter tick", maar aangezien het intermittent is heeft het weinig zin om naar de dealer te rijden. Ik zal 'em daar weer een paar dagen moeten achterlaten waarschijnlijk. zucht.
Als je dealer zegt dat BMW tussenbeide komt dan is dat toch al iets, ze moeten eigenlijk niks meer. Voor de rest vooral een blaam voor BMW als je 't mij vraagt... ze staan bekend omwille van puike motorbouwers te zijn, welnu, strookt dat nog met de realiteit? Ik heb nog nooit problemen gehad met een motorblok, maar met mijn eerste BMW meteen prijs.
Comment
-
BMW 320i Colani | Karl Heinz Becker und sein BMW 320i Gruppe 5 im Fahrerlager beim Meisterschaftslauf der DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft, Vorläufer der DTM) auf dem US-Militär-Flugplatz in Mainz-Finthen. Das Fahrzeug wurde dort am 22.5.1977 zum ersten mal eingesetzt, das völlig neue Design von Star-Designer Luigi Colani war eine Sensation, machte den Rennwagen aber nicht wirklich schneller! Leider ist das Auto bei seinem ersten Rennen ausgefallen.
Foto Copyright by Lutz Koch!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenHeb er ook geen ervaring mee MystiekeTovenaar. 'k Sta zelf eveneens voor de uitdaging om mijn Bullen Met 4 Wielen terug in optima forma te krijgen... dat begint al bij het stellen van een diagnose... Ik denk dat de wagen last heeft van wat omschreven wordt als "intermittent lifter tick", maar aangezien het intermittent is heeft het weinig zin om naar de dealer te rijden. Ik zal 'em daar weer een paar dagen moeten achterlaten waarschijnlijk. zucht.
Als je dealer zegt dat BMW tussenbeide komt dan is dat toch al iets, ze moeten eigenlijk niks meer. Voor de rest vooral een blaam voor BMW als je 't mij vraagt... ze staan bekend omwille van puike motorbouwers te zijn, welnu, strookt dat nog met de realiteit? Ik heb nog nooit problemen gehad met een motorblok, maar met mijn eerste BMW meteen prijs.
Wagen net gaan ophalen. Distributieketting en oliepomp zijn vervangen. Alles in garantie gebeurd! Heel erg tevreden van de dealer dat alles zo verlopen is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenWagen net gaan ophalen. Distributieketting en oliepomp zijn vervangen. Alles in garantie gebeurd! Heel erg tevreden van de dealer dat alles zo verlopen is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenDie kettingen zijn toch bij veel merken een probleem precies.
1 van de neveneffecten van downsizing en kostenbeheersing
Stel dat je wagen intussen gechipt werd dan ben je waarschijnlijk de pineut
Comment
-
Is eebn empirische vaststelling
kettingproblemen bij VAG zijn begonnen toen ze die TSI'tjes op de markt brachten 1.2,1.4, 1.8 in mindere mate
idem bij PSA/Mini met die 1.6 THP
Voorheen had een ruime meerderheid van de motoren een riem
Downsizing valt samen met het gebruik van kettingen, is geen toevalMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Vroeger was dat zo (bij benzines toch), om 1 of andere reden hebben ze bij het ontwerp van kleinere TSI/THP ook voor een ketting gekozen.
Bij VAG is men daar trouwens na een paar jaar al opnieuw van afgestapt. Denk dat de 1.2 tsi sinds 2013 opnieuw een riem heeft.
Falen was/is vooral een probleem van slechte constructie, ligt op zich niet aan het motorontwerpMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenIs eebn empirische vaststelling
kettingproblemen bij VAG zijn begonnen toen ze die TSI'tjes op de markt brachten 1.2,1.4, 1.8 in mindere mate
idem bij PSA/Mini met die 1.6 THP
Voorheen had een ruime meerderheid van de motoren een riem
Downsizing valt samen met het gebruik van kettingen, is geen toeval
Uitzonderingen als BMW niet meegeteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwas echt een natte droom, en die uitlaten
Comment
Comment