Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
    Echt he, damn!

    Serieus positief verschoten van die ketel
    Ben altijd grote fan geweest van de 911 TT's, met als uitschieter de 964 3.6 TT.

    De 997 echter heeft me op esthetisch vlak teleurgesteld. De mistlampen staan hem niet, achteraan oogt ie iets te 'techno' en de velgen zijn m'n ding niet. Hij straalt niet die elegantie uit die een 993 zo knap maakt.

    Maar goed, daar is altijd wel iets aan te doen, Rami's aanpassingen aan z'n ex Ruf waren stuk voor stuk winners. Toch vind ik dat een 'standaard' TT je altijd moet doen kwijlen. Ik geniet meer van een Targa dan van een Turbo nu.

    Over de motor niks dan lof uiteraard, ik heb er helaas geen ervaring mee.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Altijd leuk om te zien dat het stuur zo goed bij de auto past.

      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...=1&tabNumber=2
      Het - best wel interessante - verhaal achter deze wagen kan je vinden in Total 911 nr. 2. Ik heb dit op CD-Rom, dus als je het eens wil lezen, geef maar een gil en ik mail het artikel door in PDF.
      Last edited by galhund; 28/09/2010, 12:18. Reden: Kleine typfout...

      2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
      2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
      2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
      2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
      2013 Nissan Leaf (daily)
      1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Dit is toch veel vetter dan dat nieuwe gedrocht!?
        Ik vind dat ook, alleen mag je dat niet al te luid zeggen want Cayenne-bashing is nogal populair (en niet in het minst bij andere Porsche bezitters)

        Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
        Op een GTS gaat dit wel imho. Als is het GTS rood wel mooier.

        Is die van u geen zwarte?
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Is de straat-Porsche bij uitstek, zo een turbo. Overal power aanwezig. Een GT3 is het andere uiterste. Die moet je zijn nek uitwringen als je het onderste uit de kan wilt halen.

          En als je "goedkoop" wil knallen is een 996 Turbo een ideale aanschaf op dit ogenblik. En 420 stock paarden en genoeg koppel.
          Als ervaringsdeskundige kan ik dit alleen maar beamen. "Goedkoop" is natuurlijk relatief want ze zijn nogal onderhoudsgevoelig als je er stevig mee doorblaast en al eens op circuit zit. Heb zelf recent een buis afgeblazen waardoor linkse turbo vuil en water heeft opgezogen en vervangen moest worden (1.500 EUR bij Turbo's Hoet + werk en ik ga nu ook van die versterkte buizen steken. Heb ook al een gesprongen waterdarm gehad, maar dat was niet zo erg, behalve véél witte doemp ;-)...). Maar voor het overige enorm veel leute op de weg en een absolute aanrader, zeker tgo een 996C4S, die slechts een beetje goedkoper is maar op geen enkele manier de 996TT kan benaderen qua prestaties.

          In vergelijking met de 997 TT Mk1 voelt de 996 TT een stuk losser en ook wat lichter (puur subjectief, dat laatste), dus de ervaring bij gelijke snelheid is toch nog iets intenser. De 997 is een stuk meer "planted" vooraan en ook rustiger qua stuurgedrag. De 60 pk verschil laten zich niet enorm voelen bij de acceleratie (wslk omdat het bij een manuele vooral afhangt van de chauffeur, me thinks)

          Grootste nadeel (en de reden dat ik op termijn ga uitkijken naar een 996 of 997 GT3) is de 4x4 en de (relatief) slappe ophanging als je op circuit wil rijden (om het gewicht nog niet te vermelden). Je zit dan voortdurend te vechten tegen het onderstuur en je kan ook heel moeilijk controleerbare driftjes uitlokken omdat de wagen zoveel grip heeft. Maar hoedanook, m'n 996TT van bijna 10 jaar oud blijft me elke keer opnieuw verbazen. It's quite the animal ;-)))))

          Ben vorige week twee dagen op Abbeville geweest voor de track days van 911motorsport.be en van zodra ik wat audiovisueel materiaal heb zwier ik het hier op!

          2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
          2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
          2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
          2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
          2013 Nissan Leaf (daily)
          1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

          Comment


          • Maar op den uwe zit ook nog de "comfort" ophanging zeker?

            btw dat van die waterdarm is precies echt een ziekte. ge moet maar eens op rennlist gaan zien. Hoeveel GT3's dat al hebben voorgehad

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Maar op den uwe zit ook nog de "comfort" ophanging zeker?

              btw dat van die waterdarm is precies echt een ziekte. ge moet maar eens op rennlist gaan zien. Hoeveel GT3's dat al hebben voorgehad
              Yep! Comfort animal, me! ;-) Voor op de gebochelde en gepokte Vlaamse en Waalse wegen is dat wel ideaal, want zo knal je nooit tot de bumpstops. Scheelt een hoop in spoilerlipjes en samengeduwde ruggewervels

              2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
              2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
              2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
              2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
              2013 Nissan Leaf (daily)
              1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Hoeveel GT3's dat al hebben voorgehad
                996'en of 997'ens? Is ook endemisch op 996TT (cfr. de berichtjes op Renntech.org).
                Last edited by galhund; 28/09/2010, 13:06. Reden: Verkeerde quote...

                2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                2013 Nissan Leaf (daily)
                1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door galhund Bekijk Berichten
                  996'en of 997'ens? Is ook endemisch op 996TT (cfr. de berichtjes op Renntech.org).
                  Beide.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Beide.
                    Bij deze richt ik de PGFTIOWCHOP (*) op! Enough is enough!



                    (*) Pressure (**) Group For The Improvement Of Water Cooling Hoses On Porsches

                    (**) No pun intended

                    2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                    2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                    2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                    2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                    2013 Nissan Leaf (daily)
                    1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                      Steeds meer geruchten dat er een homologatie editie komt van de GT3 RS(R), 4.0l & 500pk.
                      Klopt, spel zou mss ook nog KERS krijgen, Limited edition op 500 exemplaren.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                        Klopt, spel zou mss ook nog KERS krijgen, Limited edition op 500 exemplaren.
                        Wat klopt?
                        Dat er geruchten zijn?

                        Comment



                        • Porsche by ///amg87, on Flickr

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            Dit is toch veel vetter dan dat nieuwe gedrocht!?
                            Bwa, dat is waarschijnlijk een kwestie van goesting, ik vind de nieuwe minstens zo vet! Vandaag toevallig een Turbo tegengekomen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                              Dit is toch veel vetter dan dat nieuwe gedrocht!?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                Geef ik hem gelijk in hoor.
                                Die MY 2010 vindk echt afschuwelijk. In de voorkant kan ik me eventueel nog vinden, al is het wel met dichtgenepen ogen.
                                De achterkant trekt gewoon op niets imo.

                                2009 BMW E91 320d
                                2002 BMW E46 M3
                                2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  Ik vind dat ook, alleen mag je dat niet al te luid zeggen want Cayenne-bashing is nogal populair (en niet in het minst bij andere Porsche bezitters)



                                  Is die van u geen zwarte?
                                  Ik heb geen GTS he, t is een DIESEL. Dubbel fout dus
                                  Kleur is Dark olive green (wordt nogal vaak verward met zwart, echter in zonlicht is er een duidelijk verschil).

                                  Comment


                                  • Uit http://www.sportauto-online.de/news/...r-1914011.html

                                    Zo weinig??

                                    Last edited by 3000; 28/09/2010, 20:42.

                                    Comment


                                    • Ik lieg niet als ik zeg dat ik een Hyundai Santa Fe achteraan knapper vond dan de nieuwe Cayenne.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                        Ik lieg niet als ik zeg dat ik een Hyundai Santa Fe achteraan knapper vond dan de nieuwe Cayenne.
                                        Tot ge ze IRL naast elkaar ziet staan
                                        De Santa Fe is een smal hoog ding terwijl de Cayenne behoorlijk bombastisch blijft. Op foto komt dat inderdaad helemaal niet over maar als ge hem op de baan ziet rijden is het toch een heel ander verhaal.

                                        Comment


                                        • IRL is hij idd veel knapper dan op foto.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X