Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
    Ik bedoelde vooral zaken die je niet op de mk1 kunt krijgen, dus ook geen bochtenverlichting daar?

    Die centerlocks, ja, ben daar eigenlijk niet de grootste fan van, die sleutel van 1000 euro is dan een noodzakelijk iets, maar er komen nog andere zaken die ook wel een paar k zullen kosten... Bache voor in de garage, cameraatje + performance box (of VBOX lite), eventuele aanpassingen zoals andere roosterkes voor de voorbumper van Cargraphic,... Soit, eigenlijk zijn dat details die je er zo los bijkoopt hé. We zullen er niet onze laatste euro aan geven, die gaat naar DIV..

    mk1 geen bochtenverlichting nee.
    Bache zou ik niet kopen, doet meer slecht dan goed.
    Andere roosterkes voor de voorbumper, waarom zou ge dat doen? Zijn de standaard roosterkes (die geoptimaliseerd zijn qua airflow) niet goed genoeg?

    Comment




    • Comment




      • .. heeft Rami de GT-R toch stiekem ingeruild!?

        Last edited by ; 14/11/2010, 21:49.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          mk1 geen bochtenverlichting nee.
          Bache zou ik niet kopen, doet meer slecht dan goed.
          Andere roosterkes voor de voorbumper, waarom zou ge dat doen? Zijn de standaard roosterkes (die geoptimaliseerd zijn qua airflow) niet goed genoeg?
          bochtenverlichting & ESP (Jokke), goed om weten, het lijstje wordt toch langer tvv de mk2...
          Die roosterkes, zou te maken hebben met betere bescherming van de 3 radiators. Vandaag pas gelezen op RennTech.org

          The nose of a GT3 is spectacular but so are the wide open vents leading to the three radiators. Protecting your radiators from foreign object damage (rocks and other debris) either on the street or from other cars on the track is extremely important which is where the Cargraphic mesh/screen kit comes in handy
          Ik gaf het ook maar als voorbeeld, uiteindelijk zijn er altijd nog dingen die je wilt en die ook geld kosten, dat was de echte boodschap
          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
            bochtenverlichting & ESP (Jokke), goed om weten, het lijstje wordt toch langer tvv de mk2...
            Die roosterkes, zou te maken hebben met betere bescherming van de 3 radiators. Vandaag pas gelezen op RennTech.org

            The nose of a GT3 is spectacular but so are the wide open vents leading to the three radiators. Protecting your radiators from foreign object damage (rocks and other debris) either on the street or from other cars on the track is extremely important which is where the Cargraphic mesh/screen kit comes in handy
            Ik gaf het ook maar als voorbeeld, uiteindelijk zijn er altijd nog dingen die je wilt en die ook geld kosten, dat was de echte boodschap
            Waar je hier in België last van kan hebben, en daar zijn die roostertjes ook goed voor, bladeren. Die worden bij die standaard roostertjes veel te goed doorgelaten waardoor dat verstopt raakt en oververhit.

            Comment






            • Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                Waar je hier in België last van kan hebben, en daar zijn die roostertjes ook goed voor, bladeren. Die worden bij die standaard roostertjes veel te goed doorgelaten waardoor dat verstopt raakt en oververhit.
                Dikke nonsens.

                de mk1 heeft geen roosters.
                de mk2 heeft wel roosters.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                  Die roosterkes, zou te maken hebben met betere bescherming van de 3 radiators. Vandaag pas gelezen op RennTech.org

                  The nose of a GT3 is spectacular but so are the wide open vents leading to the three radiators. Protecting your radiators from foreign object damage (rocks and other debris) either on the street or from other cars on the track is extremely important which is where the Cargraphic mesh/screen kit comes in handy
                  Ik gaf het ook maar als voorbeeld, uiteindelijk zijn er altijd nog dingen die je wilt en die ook geld kosten, dat was de echte boodschap
                  Dat was bij de MkI. Bij de MkII zitten er wel roosters voor

                  En bochtenverlichting... Eerlijk gezegd, als je voornamelijk circuit doet heb je daar toch geen nut van. Ik heb niet veel in 't donker gereden, om eerlijk te zijn...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                    bochtenverlichting & ESP (Jokke), goed om weten, het lijstje wordt toch langer tvv de mk2...
                    t is ni moeilijk he, de mk2 is in alles de betere tov de mk1

                    t begint al met een betere ophanging, een betere motor en dikkere remmen.

                    Comment






                    • Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                        En bochtenverlichting... Eerlijk gezegd, als je voornamelijk circuit doet heb je daar toch geen nut van. Ik heb niet veel in 't donker gereden, om eerlijk te zijn...
                        Uw auto is dan ook pas van t weekend voor de eerste keer nat geweest

                        Ik heb daar al veel plezier van gehad eerlijk gezegd. Rij maar eens in den donker terug naar huis van de ring, da eerste stuk binnendoor das echt een gigantisch verschil.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Dikke nonsens.

                          de mk1 heeft geen roosters.
                          de mk2 heeft wel roosters.
                          Wel, dat bedoelde ik eigenlijk.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk Berichten
                          Vet!

                          Comment




                          • WTF


                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Uw auto is dan ook pas van t weekend voor de eerste keer nat geweest

                              Ik heb daar al veel plezier van gehad eerlijk gezegd. Rij maar eens in den donker terug naar huis van de ring, da eerste stuk binnendoor das echt een gigantisch verschil.
                              nog aan toevoegen dat dat systeem ook de lichtbundel aanpast bij gewoon rechtdoor rijden.

                              Maar t is zoals veel zaken hoor, als ge het niet hebt mist ge het niet, maar nekeer ge da gewoon zijt ......

                              Comment






                              • Comment


                                • @individualizer: interessante lectuur.....conclusie: de chauffeur maakt het grote verschil.


                                  I think the MK1 GT3/RS are brilliant cars and it is hard to imagine what Porsche can do to make them better other than the obvious: more power, grip (tires and downforce and suspension tuning), better brakes. Well, that is exactly what they did. They did not ruin the cars, but only made them better...BUT, these enhancements are still very minor in my book and can easily be done to an MK1 without warranty issues (some of which you mentioned). How many here run 9" front wheels for track use with more rubber up front? How many use the Cup front lip spoiler for more downforce (cheaper too), and some kind of brake upgrade even if it is just race pads for the track? These are all common wear items that get replaced anyway on a regular basis if you track your GT3 on a regular basis.

                                  If you don't mind buying a used GT3, then an MK1 is a heck of a deal compared to a new MK2 at or close to MSRP. But if you must have a new car, then the MK2 is a smokin' deal with REAL uprgrades over the MK1 (not just marketing fluff). But don't expect to blow past an MK1 with one on the track. Driver skill level differences are more likely to be greater than the performance difference of these two great cars. And if that skill level is higher with the MK1 driver, then only a slightly better driver would be enough to equalize the cars on the track, and an even higher ability should easily put the MK1 out ahead. Even better, I think that individual driver inconsistencies (driving the same GT3) will result in greater lap time differences than what a pro can extract from the MK2 over the MK1.

                                  And all of this also applies to the performance advantage of the new RS over the new GT3. The advantage is there, but it will only be seen on paper and extracted by a pro.
                                  __________________
                                  .

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                    @individualizer: interessante lectuur.....conclusie: de chauffeur maakt het grote verschil.


                                    I think the MK1 GT3/RS are brilliant cars and it is hard to imagine what Porsche can do to make them better other than the obvious: more power, grip (tires and downforce and suspension tuning), better brakes. Well, that is exactly what they did. They did not ruin the cars, but only made them better...BUT, these enhancements are still very minor in my book and can easily be done to an MK1 without warranty issues (some of which you mentioned). How many here run 9" front wheels for track use with more rubber up front? How many use the Cup front lip spoiler for more downforce (cheaper too), and some kind of brake upgrade even if it is just race pads for the track? These are all common wear items that get replaced anyway on a regular basis if you track your GT3 on a regular basis.

                                    If you don't mind buying a used GT3, then an MK1 is a heck of a deal compared to a new MK2 at or close to MSRP. But if you must have a new car, then the MK2 is a smokin' deal with REAL uprgrades over the MK1 (not just marketing fluff). But don't expect to blow past an MK1 with one on the track. Driver skill level differences are more likely to be greater than the performance difference of these two great cars. And if that skill level is higher with the MK1 driver, then only a slightly better driver would be enough to equalize the cars on the track, and an even higher ability should easily put the MK1 out ahead. Even better, I think that individual driver inconsistencies (driving the same GT3) will result in greater lap time differences than what a pro can extract from the MK2 over the MK1.

                                    And all of this also applies to the performance advantage of the new RS over the new GT3. The advantage is there, but it will only be seen on paper and extracted by a pro.
                                    __________________
                                    .
                                    ...de ophanging blijft toch de Achilles-pees van de MKI hoor.

                                    Ten tweede is een MKII RS met z'n 450pk toch wel echt "sterker " dan een 3.6. Zelfs de 435pk in een non-RS zijn voelbaar, met een talent achter 't stuur een ware challenge om proberen te verschalken!

                                    Er bestaat een filmpje waar een zeer verdienstelijk piloot in een 997RS MKI (ophanging + remmen upgrade, semi's) een 450pk MKII RS volgt op Spa.... de MKII staat echter op gewone PS2's... de MKI moet alles uit de kast halen om die dappere MKII rijder voorbij te komen.

                                    Mijn mening: de MKII is wel degelijk een verschil met een MKI, zeker in RS versie!!!
                                    Porsche 996 GT3 RS
                                    Porsche 964 RS
                                    BMW ///M3 e30
                                    Mercedes c250 CDI AMG
                                    www.flamebox.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                                      ...de ophanging blijft toch de Achilles-pees van de MKI hoor.
                                      Kan jammer genoeg niet vergelijken, maar ik weet wel dat ik enorm tevreden ben van de ophanging van de mijne, zowel op straat als op circuit.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        @individualizer: interessante lectuur.....conclusie: de chauffeur maakt het grote verschil.
                                        Altijd, maar dat is een dooddoener. Wat ook een groot verschil maakt is verdere "tuning" voor circuitgebruik hé, ik durf te verwijzen naar de mods die Mich zijn RS heeft ondergaan en die 'm toch duidelijk performanter maken dan een basic RS...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Altijd, maar dat is een dooddoener.
                                          Herinner je je nog die 599 GTO op Spa?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X