Oorspronkelijk geplaatst door Simoni
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenWaar zou zo'n bobbel zich bevinden?
Comment
-
Sport Auto 0-300km/h tijden van GT2 RS en "concurrenten"
0-300-0 test
up to 300kmh
gt2 rs in 28,6 sec
Bugatty 20.7 secs (but the high speed key was not on place so he could do a bit faster
lamgorgini sl 32,3 secs
zr1 35,4 secs (on the level of gt2)
sls 42,2 sec (looses power on high speed
lexus lfa 50,6 sec (pretty bad for sutch en expensive car)
bmw m3 GTs 54,3 sec to 280 kmh (nothing special
tuners cars
9ff bt1000 4wd 17,3 secs (faster than veron)
mtm rs6 clubsport 33,5 (limo is faster than the last year tested mtm avant)
nissan import racing gtr 590 hp in 36 secs ( not so special for an 110 hp increase)
Väth v60 rs (a tuned sl 63) 41,7 sec
Wimmer c63 51,9 secs
ac schnitzer x6 m 54,4 sec to 270
Comment
-
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten'k Zou 't niet onmiddellijk zelf doen, maar lelijk vind ik 't niet.
Kan dit trouwens via Porsche zelf, zo'n 'GT3-kit'?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenSport Auto 0-300km/h tijden van GT2 RS en "concurrenten"
Zogezegd zou een Lambo LP670 het in 29.7 sec. kunnen, ZR1 32.6, GT2 33.0, GT2 RS 28.9.
Lexus LFA is wel erg traag naar 300, naar de 200 gaat hij anders wel in 11,5 sec..
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenDe lichtgewicht kuipen zijn onveranderd overgenomen van mk.I naar mk.II, de sportkuipjes waren denk ik niet beschikbaar op de GT3 mk.I, je ziet er wel maar ik dacht dat die nageplaatst zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenHeeft Fuel zo geen dikkere bobbel ter ondersteuning van de knie? Moesten die GT3 topics nu eens niet vol zever staan had ik al lang een fotootje gezocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk BerichtenIk DENK dat men gewoon de onderdelen besteld bij de dealer en dan laat spuiten. Of die er dan ook makkelijk opgevezen kunnen worden is een andere vraag? Ik meen me van een ombouw te herinneren van een Turbo mk. 1 naar een Turbo mk. 2 dat die al ingewikkeld was.2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenIemand die me kan zeggen of er forumleden zijn met een Cayenne diesel (vorig model)? Dank u.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWat bedoel je daar exact mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk BerichtenSlecht voorbeeld, maar misschien bedoelt hij dit?
Comment
-
Hoe langer hoe meer lijkt 't een rasechte attractie te zijn die GT2 RS...
Anyway, at the end of the evening for reasons I won’t bore you with I was given a hot lap ride in what I suspect is currently the UK’s only GT2 RS. Now, a passenger ride is not necessarily something I get overly excited about these days. I don’t mean to sound churlish, but I generally want the full picture – I really rather want to drive the car because… well, just because. I hope you understand.
Anyway, it was painted all black (the bonnet with its very cool sticker badge is actually naked carbon fibre but obviously looks black, albeit slightly matt) looked very menacingly cool and I was intrigued to see what it would be like. I hopped in the passenger seat and said hello to Gordon Robertson who is the very friendly chief driving consultant at the Porsche Centre. He used to be based up at Knockhill so clearly likes tight and twisty circuits and I’m suspect that the evening’s rain soaked tarmac wasn’t exactly an unfamiliar surface either. But familiarity or not, what Gordon did next was extraordinary.
He sat very close to the Alcantara wrapped steering wheel and then proceeded to delight in tackling pretty much every corner as sideways as possible. We started out by heading onto the sinuous low-friction infield circuit where Gordon skilfully linked all the corners by transitioning gracefully from lockstop to lockstop. Then once he’d ‘got the tyres warm’ we went onto the main handling circuit and just drove monstrously fast. His clear favourite was a long cresting third gear right-hander that is completely off-camber. It also has a blind entry so it took me completely by surprise when he first bunged the RS’s nose in early and hard and then lit the turbos so that we were completely sideways long before clipping the apex. The fact that it was almost certainly emitting a bluey-orange flame from the exhaust at the same time is almost too brilliant for my boyish excitement to bear.
It would have been a deeply impressive display in a Carrera S, but in the GT2 RS with 611bhp and lightly treaded Pilot Sport Cups it was unforgettable. When the torque hits you it is head-swimmingly fast. All the clichés about fairground rides and runaway trains thumping into you really are appropriate… it’s that fast. Despite this, and admitting that you have to have pretty snappy reactions to catch it, Gordon said it’s actually more driveable than the standard GT2. I certainly never drove quite like that in a standard GT2 so I’ll happily take his word for it…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
wat een schitterende aktie shot zeg, zelf geschoten?
Comment
Comment