Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten


    Dikke livery, like it! Simpel, maar 't werkt.

    Frank, hoe zie je dat dat geen RS is? Breedte achterwielkassen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
    Hoort niet alleen hier thuis maar goed

    Die 9ff en 6,6 seconden van 300 naar 0 ... miljaar ik zou dat eens mee willen maken.

    Wel vreemd dat ze de M3 GTS maar tot 280 trekken, die gaat toch boven de 300, las ik ergens?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Dikke livery, like it! Simpel, maar 't werkt.

      Frank, hoe zie je dat dat geen RS is? Breedte achterwielkassen?
      wheel arch extensions vooraan?

      Comment


      • Ik dacht ff dat die erop zaten, maar nu je 't zegt, 't lijkt eerder van niet.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Dikke livery, like it! Simpel, maar 't werkt.

          Frank, hoe zie je dat dat geen RS is? Breedte achterwielkassen?
          • Breedte achterwielkassen
          • Breedte velgen voor en achter
          • Als je niet wilt moeten staren, de Carrera 4 zijschorten
          • En idd. voorste wielkassen bij een 997.2.

          Comment


          • Leuk !



            Nog iemand een betere link?

            Comment


            • Verschillen 996 GT3 MKI - MKII, Club Sport en RS

              Aangezien de 996 GT3 vaak verkeerdelijk wordt geadverteerd (door autohandelaars) als "Club Sport" terwijl het eigenlijk maar een "Comfort" is, wil ik hier even de verschillen verduidelijken. Zelf heb ik ooit es naar Mannheim gereden (1000km heen en terug) om daar te constateren dat het om geen echte Club Sport ging...tja

              Om te beginnen zijn er 2 types 996 GT3...de MkI, gebouwd in 1999, 2000 en nog een 500-tal in 2001 (totaal 1868 exemplaren) en de MkII, gebouwd tussen 2003 en 2005 (ongeveer 2000 van geproduceerd).
              Gebaseerd op de MkII is er ook een RS versie uitgekomen waarvan 500 exemplaren geleverd zijn(2003-2004)..."de boekskes" claimen 200, maar da's larie...in die 500 zitten zelfs de rechtsgestuurde nog niet meegeteld (men spreekt van een 130 "Rechtslenker").

              Het best kan je de 2 types uit mekaar houden door naar de achtervleugel te zien:

              MkI heeft de typische "Boomerang" vleugel





              terwijl de MkII een rechte vleugel in 2 delen heeft:





              Aan de voorzijde zijn de verschillen het duidelijkst met de "facelift" lichten en een andere voorbumper...deze voelt zich ietsje beter thuis op drempels, iets waar menig MkI bezitters last mee hebben.
              Ook de velgen verschillen ietwat, maar het verschil is niet zo groot. Er woedt overigens al een aantal jaar een geanimeerde discussie tussen aanhangers van de MkI enerzijds en MKII fanaten anderzijds over welke de "beste" van de 2 zou zijn...zoiets is natuurlijk zeer subjectief, maar de MkI geniet toch het meeste bijval.

              De MKI produceert volgens Porsche 360pk tegenover 381 bij de MKII. Deze laatste weegt dan weer 30kg meer...hiervoor in de plaats krijgt hij wel grotere (en betere) remmen alsook een stevigere versnellingsbak...2 items die op de MKI wel es durven falen. Vele MKI's zijn dan ook uitgerust met de remmen en remkoeling van de II. Trouwens de auto's die nog in 2001 gebouwd zijn, beschikken over koeling op de versnellingsbak en verstevigde synchromeshen.
              Effe vermelden dat de eerste max. 7800 rpm trekt en de MkII 8200rpm...voor vele MKII aanhangers spreekt deze 8000 toeren grens natuurlijk tot de verbeelding...

              GT3 Touring

              GT3 touring is makkelijk te herkennen...de zetels zijn sportzetels, maar geen racekuipjes, overtrokken met leder.




              ...Maar al te vaak is een touring ook uitgerust met lederen Recaro kuipen (optie) en voorzien van een rolkooi achteraan.





              Deze lederen Recaro's zijn net dezelfde als die in de Club Sport, maar daar zijn ze in Nomex bekleed...zeer verwarrend en als je niet goed op de hoogte bent, kan het je volkomen misleiden. De Club Sport zal altijd meer waarde hebben dan een Touring, komt erop aan de juiste te nemen


              GT3 Club Sport

              De Club Sport is eigenlijk een gratis optie die Porsche aanbiedt op de GT3...gratis, ware het niet dat je de kuipzetels wel moest betalen, tja...

              Deze zijn in tegenstelling tot de Touring dan wel overtrokken in brandvrije stof (Nomex). Verder wordt ook een 6 punts race gordel voor de bestuurder meegeleverd en is er een gelakte rolkooi achter de stoelen gevezen (het voorste gedeelte van de kooi krijg je erbij maar wordt niet gemonteerd). De verankeringspunten op de vloer vooraan voor de kooi zijn trouwens ook een goed herkenningspunt van de Club Sport.
              Een massa-onderbreker (voor batterij) en brandblusser apparaat worden eveneens meegeleverd (niet gemonteerd! => vandaar dat het verschil met bovenstaande Touring soms zo onduidelijk is)

              Specifiek op de MKI Club Sport, is het vliegwiel een single-mass terwijl de Touring een dual-mass uitvoering krijgt...ook zijdelingse airbags ontbreken in een MKI CS! => hieraan kan je het zeker merken!

              Bij de MKII heeft men bij Porsche minder verschil gemaakt...de binnenuitrusting is gelijkaardig aan die van de MKI Club Sport, maar zijdelingse airbags en dual-mass vliegwiel werden behouden...vooral dat laatste is jammer en vele MKII CS'en zijn dan ook omgebouwd naar single-mass vleigwiel, meerbepaald het item uit de GT3RS!

              De Nomex-Recaro's (brandvrij):


              De uitgebreide rolkooi tot vooraan (op aanvraag tot de A-stijl)


              De brandblusser met massa onderbreker voor de pook



              GT3 RS

              'k Denk niet dat deze veel specifieke uitleg nodig heeft...hij was enkel verkrijgbaar in 't wit in combinatie met rode of blauwe velgen en stickers (verwijzing naar eerste RS van 1973, 30 jaar voordien).

              Kofferdeksel is uit carbon, de achterruit is plexi, en er is fameus beknibbeld op de aanwezigheid van het handschoenkastje (=> hieraan kan je makkelijk een echte van namaak onderscheiden!)...de rechtsgestuurde RS'en hebben dit dan weer wel.

              ...gewichtsbesparing: 20kg tov de GT3 MKII waarop hij gebaseerd is...weegt trouwens 10kg meer dan de MKI (maar dan wel mét rolkooi ingebouwd)

              De motor is nog steeds de 381pk sterke MKII krachtbron, ware het niet dat ze voor de RS toch ietwat meer power kregen al heeft Porsche dat nooit bekend gemaakt...400pk is een realistischer getal. In de RS geeft de motor ook een betere respons omwille van het single-mass vliegwiel.
              Trouwens als je de motorcode erop checkt, de RS heeft een ietsje andere motorcode hetgeen toch impliceert dat er wijzigigen zijn gebeurd. Zo is de kop oa ietsje meer geflowed, de overige wijzigingen zijn van miniscule omvang.
              De RS komt ook standaard met air-duct op de motorkap hetgeen het vermogen op hoge snelheid ten goede komt... kan 'm 10pk schelen mt de standaard.

              De uitrusting is te vergelijken met het Club Sport pakket...dus brandvrije Nomex Recaro's, rolkooi, 6 punts gordel bestuurder, brandblusser en massa onderbreker. Airco kon je desgewenst laten monteren, het betekende wel een gewichtstoename van 20kg!

              Op gebied van ophanging verschilt de RS ook op een paar punten van zijn gewone broer...de ophangingselementen worden gedeeld met de GT3 R racewagen...zo kunnen stabi's, wielvlucht, sporing, caster en hoogte specifiek ingesteld worden.








              Porsche 996 GT3 RS
              Porsche 964 RS
              BMW ///M3 e30
              Mercedes c250 CDI AMG
              www.flamebox.be

              Comment


              • Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                  Iemand die me kan zeggen of er forumleden zijn met een Cayenne diesel (vorig model)? Dank u.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                  Dimas rijdt met een Cayenne diesel geloof ik.
                  Aanwezig! Stel je vra(a)gen anders via pm, het gaat hier vooral over übervetgeile GT2/3RSjes en hun addenda

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mvl Bekijk Berichten
                  Het kleur is zwart/donkergroenachtig. Iemand enig idee wat de naam van deze kleur zou kunnen zijn?
                  Dat zal dunkelolive metallic zijn, wordt nogal eens verward met zwart in het donker of bij betrokken weer. Met de zon erop is het prachtig!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    de eerste mod die typt "max3foto's" doen we diesel drinken

                    MERCI MICH!!!!!!!!!!!!!!!!!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Frank, hoe zie je dat dat geen RS is? Breedte achterwielkassen?
                      Stond vroeger een gewone GT3-spoiler op

                      Comment


                      • Interessante toevoeging aan het Porsche topic thanks Mich!
                        Mr Drift

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                          de eerste mod die typt "max3foto's" doen we diesel drinken

                          MERCI MICH!!!!!!!!!!!!!!!!!
                          Ik ben benieuwd iig!


                          thanks 4 the write-up Mich!

                          Comment


                          • Super Mich, weer het één en het ander bijgeleerd

                            Comment


                            • Prachtige uitleg Mich! Idem voor die 964 uitleg die je es gepost hebt..
                              Dank!

                              Comment


                              • Vanmorgen gespot en serieus impressive als je dat zo ziet, in the wild. Machtige kar waar ik echt eens mee zou willen rijden. Dat dakje maakt t zo cool.

                                Comment


                                • Comment


                                  • Degene die deze combinatie gekozen heeft ...



                                    En blijkbaar is er wel degelijk een verschil tussen Riviera en Mexico Blue, en is het niet dezelfde kleur zoals hier eens beweerd geweest is? De GT3 is Mexico, de Carrera Riviera.

                                    Comment


                                    • Beide dezelfde kleurcode, er kan geen verschil zijn...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                        Full slicks? Kan toch ook geen standaard ophanging meer zijn dan vermoed ik?

                                        Coole kar, maar "RS" op non-RS blijft een beetje idioot imo...
                                        Waarom ben je zeker dat dat geen RS is?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
                                          Waarom ben je zeker dat dat geen RS is?
                                          Wat vind je van de vorige pagina?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X