Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
    Als je zo redeneert moet je nooit een auto kopen, er zullen altijd snellere auto's geproduceerd worden dan degene die op het moment dat je hem koopt de snelste is...
    Was niet de bedoeling van mijn post eigenlijk. Ik doelde meer op het feit dat men de lat voor de volgende generatie GT3 wel heel hoog legt op die manier :

    996 mkI : 360pk
    mkII : 381 pk
    997 mkI : 415pk
    997 mkII : 435 pk, de RS 450 pk.

    In die rij past een 991 GT3 met 475-480pk, maar als ze nu eentje met 500pk uitbrengen... snappie

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      moondiscs
      Rampzalig voor de koeling maar best aerodynamisch wellicht !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
        Rampzalig voor de koeling maar best aerodynamisch wellicht !
        Eerder iets voor een tijdritvelooke

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Was niet de bedoeling van mijn post eigenlijk. Ik doelde meer op het feit dat men de lat voor de volgende generatie GT3 wel heel hoog legt op die manier :

          996 mkI : 360pk
          mkII : 381 pk
          997 mkI : 415pk
          997 mkII : 435 pk, de RS 450 pk.

          In die rij past een 991 GT3 met 475-480pk, maar als ze nu eentje met 500pk uitbrengen... snappie
          Ah, op die manier, sorry. Wordt inderdaad zeer moeilijk om +500pk te gaan halen uit een atmo flat6...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Weinig?

            1 ronde = 25 km

            Effe omrekenen leert ons .... 10.2 * 4 liter op 100km?
            Ja inderdaad, had even te snel gelezen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
              Heb daarstraks éne gezien met 22" RUF velgen. De design van de RUF velg is niet mooi (imho) maar het gaf de wagen toch al direct een heel andere look.

              De onze? Een zwarte?


              Idd, ik vind deze velgen ook niet echt stijlvol (veel te vulgair) op zich, maar ze maken de auto wel meteen een pak sportiever uitzien.



              Edit: nevermind.
              Last edited by ; 30/09/2010, 19:54.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                quoting myself...

                ...voor degene die het zou interesseren, 't is 375gr voor de standaard zuiger

                Sorry zag nu maar net je pm.

                Comment


                • 2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                    ja maar ik kan Tuurs' reactie wel begrijpen... ergens niet helemaal fair tov mensen die net 150.000 eur hebben uitgegeven aan een RS en de week erna verneem je dat er een limited edition uitkomt met 4.0l motor. Ben er zeker van dat niet elke 997RS klant daarmee opgezet is.
                    Nuja, met 50K kan je al serieus wat circuitdagen/banden/remmen/onderhoud/brokken betalen denk ik dan

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                      Ah, op die manier, sorry. Wordt inderdaad zeer moeilijk om +500pk te gaan halen uit een atmo flat6...
                      991 -> grotere wielbasis en een flat-8 erin

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        991 -> grotere wielbasis en een flat-8 erin
                        RUF-style.

                        Comment


                        • Ze kunnen 'm nog een stukje uitboren misschien?
                          Al is 4 liter al aan de grote kant voor een zescilinder (voor zover dat iets betekent).

                          Comment


                          • Die RUF RGT-8 is super.



                            Ik ben razend benieuwd hoe dat rijdt, klinkt, gaat, etc..

                            Auto intrigeert me enorm. Motor lijkt me echt een parel, die specs zijn om van te smullen!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                              Ze kunnen 'm nog een stukje uitboren misschien?
                              Al is 4 liter al aan de grote kant voor een zescilinder (voor zover dat iets betekent).
                              niks te maken met aantal cilinders.

                              Het probleem zit 'm in de originele structuur van het blok dat oorspronkelijk maar een 2.0k was.
                              Met 3.6 l zitten we aan 80% toename van cilinderinhoud. Verder boren gaat niet meer aangezien de hartafstand van de cilinders dit niet meer toelaat. Het materiaal tussen 2 cilincers is flinterdun (10mm) en nog meer materiaal wegnemen gaat het blok breekbaar maken en komt de koeling niet ten goede.
                              Qua slaglengte is ook niet veel méér mogelijk. Kruktap langer maken is één zaak, maar dan wordt de drijfstang korter worden hetgeen de leibaankracht van de zuiger groter maakt. Ander gezegd => de zuiger gaat meer en meer "frotten" tegen de cilinderwanden waardoor veel kracht verloren gaat en slijtage bevordert. Dit kan niet de bedoeling zijn voor een hoogtoerig blok.

                              De paar mm vergroting van boring die nog mogelijk is (104 voor 3.9, 105 voor 4.0), maakt het blok daarenboven nog meer overvierkant dan het al is en enkel supersportieve motoren hebben daar nog iets aan. Een seriemodel a la 991 kan beter wat mnder overvierkante motor hebben voor wat meer koppel en meer elasticiteit.

                              Kort gezegd: het 2.0l concept van begin jaren 60 is na 50j uitgezongen... ferme staat van dienst en blijft een fantastisch blok.
                              Porsche 996 GT3 RS
                              Porsche 964 RS
                              BMW ///M3 e30
                              Mercedes c250 CDI AMG
                              www.flamebox.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Nuja, met 50K kan je al serieus wat circuitdagen/banden/remmen/onderhoud/brokken betalen denk ik dan
                                voor 25k hebt ge een 3.9l
                                voor 35k hebt ge een 4.1l

                                ...en dan is er nog veel over voor te tracken
                                Porsche 996 GT3 RS
                                Porsche 964 RS
                                BMW ///M3 e30
                                Mercedes c250 CDI AMG
                                www.flamebox.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                  Ze kunnen 'm nog een stukje uitboren misschien?
                                  Al is 4 liter al aan de grote kant voor een zescilinder (voor zover dat iets betekent).
                                  Nope.
                                  t is gedaan met uitboren aan de 4.0. De 3.8 is eigenlijk al op het randje. De 4 heeft een grotere slag.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                                    voor 25k hebt ge een 3.9l
                                    voor 35k hebt ge een 4.1l

                                    ...en dan is er nog veel over voor te tracken
                                    Hoe maken ze er dan een 4.1 van? En wat motorkarakter krijg je dan terug?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Hoe maken ze er dan een 4.1 van? En wat motorkarakter krijg je dan terug?
                                      Onder 3000rpm zal er wel iets meer fut in zitten hé... daar is mijne echt wel pover en rauw, weet ni hoe dat bij de jouwe aanvoelt.

                                      Langere slag is sowieso minder toerengeil... verder hangt het af van de roterende massa hé... je zou dat eens moeten kunnen vergelijken tussen 3.8 en 4.0l.
                                      Porsche 996 GT3 RS
                                      Porsche 964 RS
                                      BMW ///M3 e30
                                      Mercedes c250 CDI AMG
                                      www.flamebox.be

                                      Comment


                                      • Ik denk dat je naast de kwestie antwoordt

                                        Je zegt dat je voor 35K een 4.1 hebt. Ik zou graag weten wat je dan krijgt qua motor, motorkarakter, boring/slag rpm range etc. aangezien 4.0 al op de limiet is qua cilinderwand.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat je naast de kwestie antwoordt

                                          Je zegt dat je voor 35K een 4.1 hebt. Ik zou graag weten wat je dan krijgt qua motor, motorkarakter, boring/slag rpm range etc. aangezien 4.0 al op de limiet is qua cilinderwand.
                                          daar wordt niks over vrijgegeven... en ik ben ook ni de persoon die daarvoor effe gaat bellen naar de firma als ik zulke upgrades niet van plan ben. Als ze aan telefoon voelen dat je geinteresseerd bent, zullen ze misschien wel iets lossen.

                                          Alleszinds wordt de slag wel verlengd bij 4.1, want de kit bevat een andere krukas en drijfstangen.

                                          Als we ervan uitgaan dat hun 3.9l pistons de basis blijven dan zegt een simpele berekening dat de slaglengte van 76.4 naar iets van 80.4mm toeneemt. Een 4mm dus.

                                          Revv limiet... keine Ahnung
                                          Porsche 996 GT3 RS
                                          Porsche 964 RS
                                          BMW ///M3 e30
                                          Mercedes c250 CDI AMG
                                          www.flamebox.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X