Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
    Wetende hoeveel beter de MkII ook is dan de MkI, toch gaat mijn voorkeur nog steeds naar de Mk1. Rij-eigenschappen zijn niet onbelangrijk, maar het oog wil ook wat.
    Idem! Toen ik naast de MkII stond, was ik in gedachten aan het overlopen wat er allemaal beter aan kon, bij de MkI heb ik dit totaal niet ... Ik vind die kar echt AF zoals hij geleverd wordt. De MkII lijkt, naar mijn mening, een stuk minder dik.
    Ik heb de MkII wel alleen nog maar in die toch wel tamelijk lelijke grijs/rode combo gezien, misschien dat mijn mening verandert als ik eens een exemplaar gezien heb met zwarte velgen, dat doet in mijn ogen altijd veel aan de présence van een RS. Een MkI met zilvergrijze velgen staat ook totaal niet vind ik, zoals die wat op een voorgaande pagina gepost werd

    Comment


    • Compleet het tegenovergestelde hier. De MKI verdwijnt in het niets naast een MKII. Enkel zijn belachelijke decals storen me mateloos maar da's makkelijk op te lossen.

      Comment


      • Ik begrijp het ook écht met de beste wil van de wereld niet. Qua looks zijn dat op een half percent na identieke auto's. Maar technisch en qua rijden is een Mk.I RS so to speak geen échte volbloed RS, de Mk.II des te meer. Ik kan er dan ook echt niet bij waarom je (buiten owv de prijs, uiteraard) voor een Mk.I zou gaan.

        Als je dan toch zo'n auto haalt, dan gaat 't 'm toch enkel en alleen om wille van de technische eigenschappen? Want voor het volk dat in Knokke rondloopt zijn 't alletwee tuningporsches...

        Comment


        • Bij een Mk.I RS heb ik altijd al het gevoel gehad van naar een Mk.I GT3 te staan kijken met een "optiekpakket" (impressionante vleugel, om-speciaal-te-doen-kleurke, allemaal érg duur betaald maar daar stopt het ook). En als je dan overal leest dat 'ie eigenlijk een pak karakter mist tegenover z'n gewone broertje ... en hoe goed Porsche weer orde op zaken heeft gesteld met de Mk.II GT3 en GT3 RS ... dat maakt de Mk.I RS voor mij dan nog minder yum.

          Al blijft het -uiteraard- een yum kar, 't zal wel zijn. Maar voor dat geld haal ik mij zonder verpinken een 996 GT3 RS die veel puurder is, moeilijker ook, meer uitdaagt. Of een Mk.II GT3, die op zich al beter is dan de Mk.I RS.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Ik begrijp het ook écht met de beste wil van de wereld niet. Qua looks zijn dat op een half percent na identieke auto's. Maar technisch en qua rijden is een Mk.I RS so to speak geen échte volbloed RS, de Mk.II des te meer. Ik kan er dan ook echt niet bij waarom je (buiten owv de prijs, uiteraard) voor een Mk.I zou gaan.

            Als je dan toch zo'n auto haalt, dan gaat 't 'm toch enkel en alleen om wille van de technische eigenschappen? Want voor het volk dat in Knokke rondloopt zijn 't alletwee tuningporsches...
            Zo zie je maar weer eens hoe verschillend mensen kunnen denken over éénzelfde iets. En om te zeggen dat je 'm enkel en alleen in huis haalt voor de prestaties die hij levert, daar ben ik het ook niet echt mee eens. Ik wil, als ik mijn garagepoort open doe, iets hebben dat ik zelf ook echt mooi vind, en niet iets waar de gemiddelde Knokke-Boy zijn buurman wil mee overtreffen. "There is an inverse relationship between the size of a man's penis and the size of his automobile."

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Eerlijk gezegd denk ik dat je die piloot teveel eer toedicht en ons (of vooral jezelf) wat onderschat, in vergelijking. Op de video vind ik dat uitbreekmoment nogal vreemd, en ik vermoed dat een deel van het feit net te wijten is aan de trage of niet snel afgebouwde tegenstuurreacties van de piloot. Z'n mondelinge reactie nadien is ook niet meteen die van een ervaren rot die z'n kar in een warm momentje kon controleren.
              eh

              gTa....

              nu ni voor t een of t ander ....

              maar weet jij over welke piloot het gaat?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
                Compleet het tegenovergestelde hier. De MKI verdwijnt in het niets naast een MKII. Enkel zijn belachelijke decals storen me mateloos maar da's makkelijk op te lossen.
                Zondag voor het eerst gezien in de kleurstelling van de mk1 RS in het oranje met zwart. Was de eerste keer IRL dat ik iets had van "zo is hij schitterend". Alle andere aangeboden kleurencombo's (en dan zeker de standaard) vind ik allemaal zo "net niet". Dat heeft de mk1 veel minder vind ik.

                Dat is dan voor de RS, voor de gewone GT3 staat voor mij de mk2 torenhoog boven de mk1 qua looks.

                Comment


                • Ze heeft dan ook slechts een 10.000 tal rondjes gereden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Cé911 Bekijk Berichten
                    Zo zie je maar weer eens hoe verschillend mensen kunnen denken over éénzelfde iets. En om te zeggen dat je 'm enkel en alleen in huis haalt voor de prestaties die hij levert, daar ben ik het ook niet echt mee eens. Ik wil, als ik mijn garagepoort open doe, iets hebben dat ik zelf ook echt mooi vind, en niet iets waar de gemiddelde Knokke-Boy zijn buurman wil mee overtreffen. "There is an inverse relationship between the size of a man's penis and the size of his automobile."
                    Agree. Het totaalpakket moet kloppen imo. Hij mag nog zo performant zijn als wat, als dat ding hondslelijk is zou ik em ook niet moeten hebben. Een vrouw kies je toch ook niet enkel en alleen op basis van haar "prestaties"?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Ze heeft dan ook slechts een 10.000 tal rondjes gereden
                      understatement of the year dan nog

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        eh

                        gTa....

                        nu ni voor t een of t ander ....

                        maar weet jij over welke piloot het gaat?
                        Ik durfde het niet zeggen en ook niet dat ik met wat ik weet en zie over de gewichtstransfers van de 911 toch wel vind dat een 911 die aan een slingerbeweging, begint enorm moeilijk correct terug te nemen is.
                        Vincent Raedemecker heeft me ooit gezegd dat een slingerende 911 ongeveer het moeilijkste is voor een chauffeur.
                        Last edited by Jokke_vlo; 12/10/2010, 01:47.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Onbegrijpelijk...
                          Ja ik ga effe 150K leggen voor een auto, maar ik vind em niet mooi.


                          NOT

                          Comment


                          • Volgens mij moet je wel al een aardig stukje kunnen sturen en de bijbehorende bigsized balls hebben om enig voordeel uit een mk2RS te puren tov de mk1

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Volgens mij moet je wel al een aardig stukje kunnen sturen en de bijbehorende bigsized balls hebben om enig voordeel uit een mk2RS te puren tov de mk1
                              Toch niet.

                              The magic word being:

                              E S P

                              (of PSM voor de Porschisten )

                              Comment


                              • Met dat dus buiten beschouwing gelaten

                                Comment


                                • Nu vraag ik me soms af wat voor verdoken wagenpark sommigen hebben als ze een 997RS zo kunnen vergelijken met een 997/2RS .. om eerlijk te zijn vraag ik het me niet af, maar het is zo onbeleefd mensen blaaskaak te noemen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                                    Nu vraag ik me soms af wat voor verdoken wagenpark sommigen hebben als ze een 997RS zo kunnen vergelijken met een 997/2RS .. om eerlijk te zijn vraag ik het me niet af, maar het is zo onbeleefd mensen blaaskaak te noemen.
                                    Waarom opent ge dan zo van die polls als ge weet dat 99% van het forum met geen enkel van die 3 auto's ervaring heeft?

                                    Comment


                                    • De vraag van de poll is niet welke de beste rij-eigenschappen heeft. Dat zou inderdaad geen goeie vraag zijn.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        eh

                                        gTa....

                                        nu ni voor t een of t ander ....

                                        maar weet jij over welke piloot het gaat?
                                        Nee.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Ze heeft dan ook slechts een 10.000 tal rondjes gereden
                                        Nu wel. Behoorlijk schuivertje.

                                        Niettemin, ik méénde wat ik zei toen ik aangaf dat ik Jokke te bescheiden vind.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Agree. Het totaalpakket moet kloppen imo. Hij mag nog zo performant zijn als wat, als dat ding hondslelijk is zou ik em ook niet moeten hebben. Een vrouw kies je toch ook niet enkel en alleen op basis van haar "prestaties"?
                                        Uiteraard niet, maar hoe verschillend zijn een Mk.I en een Mk.II qua looks?

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Ik durfde het niet zeggen en ook niet dat ik met wat ik weet en zie over de gewichtstransfers van de 911 toch wel vind dat een 911 die aan een slingerbeweging, begint enorm moeilijk correct terug te nemen is.
                                        Vincent Raedemecker heeft me ooit gezegd dat een slingerende 911 ongeveer het moeilijkste is voor een chauffeur.
                                        Ok.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Ja ik ga effe 150K leggen voor een auto, maar ik vind em niet mooi.

                                        NOT
                                        Hoe kan je nu een 997/1 GT3 mooi vinden en een 997/2 GT3 lelijk, of omgekeerd?

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                                        Nu vraag ik me soms af wat voor verdoken wagenpark sommigen hebben als ze een 997RS zo kunnen vergelijken met een 997/2RS .. om eerlijk te zijn vraag ik het me niet af, maar het is zo onbeleefd mensen blaaskaak te noemen.
                                        Vreemd! Ikzelf vind die Chris Harris helemaal geen blaaskaak.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Hoe kan je nu een 997/1 GT3 mooi vinden en een 997/2 GT3 lelijk, of omgekeerd?
                                          Oei. Ik vrees toch wel dat er meerdere zijn die dat hebben hoor. In de één of andere richting. Ik vind persoonlijk dat een MK1 GT3 in het niets verdwijnt tov een MK2 GT3. Vooral het front is gewoon onvergelijkbaar. Dat van de MK1 is een wirrewar van gaten en honinggraat, de MK2 daarentegen is veel mooier uitgewerkt.
                                          Achterkant valt nog mee maar ik vind de lichtblokken van de MK2 dan weer een stuk mooier/moderner ogen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X