Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
PCCB : ik had het er ook over bij de aanschaf van mijn GT3 met de mensen van Porsche.
Nut van PCCB stijgt eigenlijk met het aantal kilometers on track omdat pas dan het voordeel dat je de schijven amper verslijt tot uiting komt. Maar anderzijds rekenden ze zelf voor mij uit dat je toch wel 5 keer je stalen schijven kan vervangen eer je aan dezelfde kost zit van PCCB.
Remblokken zijn ook duurder. Ik had op de 2S de voorste laten vervangen en dat kostte mij 600 euro, ik dacht dat de gewone blokken op een zelfde wagen vervangen op 300-400 euro kwam...
Idd, en reken maar dat de blokken op de GT3 nog een pak duurder gaan zijn. En uw "besparing" met PCCB's is om zeep als ge er ene keer iets mee voor hebt (een grindbakje in Abbeville ofzo ) en wa pech hebt.
Na een hoop trackdays moet ik zeggen zeer tevreden te zijn van de OEM remmen : wel wat haarscheurtjes, maar anderzijds zelfs vooraan nog meer dan 50% over op mijn remblokken, nooit last van fading gehad (al doe ik nooit superlange stints). Wel een belangrijke opmerking : allemaal bij droge omstandigheden, bij nat weer tracken doet de slijtage van de blokken met factor 10 stijgen denk ik.
Over regen kan ik niet meespreken. Scheuren doen die schijven idd, maar das eigen aan de geperforeerde schijven. Zal volgend voorjaar ook wel weer een nieuw setje vooraan mogen steken denk ik. Fading, onbestaande. Toegegeven je moet wel redelijk doorduwen op die pedaal on track (t is niet dat je maximale remkracht hebt na 1cm pedal travel), maar ik vind dat geen nadeel, je kan heel mooi doseren omdat je geen overbijterige remmen hebt. Wel relatief natuurlijk he, op straat voelen ze veel agressiever aan. Ik heb wel al superlange stints gedaan ( geen idee wat je definitie van superlang is, maar pakweg 40 minuten aan een stuk a fond gaan vind ik al redelijk lang), en die remmen remmen even hard na 5 minuten als na 40 minuten.
Mits een ezeltje dat geld schijt had ik opnieuw wel PCCB genomen
Idem hier. Als ik niet zou wakkerliggen van 3K euro voor een schijf zou ik het ook pakken. Het valt niet te ontkennen, technologisch gezien IS het een beter product. Maar het is absoluut geen must.
Man man, die MKI wordt gewoon weggeblazen (visueel bedoel ik dan)!
IMHO he Jokke ... ik heb al van het moment dat de MKI GT3 uitkwam enorm veel problemen met die frontbumper. Die van de MKII is zoveel puurder. 6 luchtinlaten is gewoon teveel van het goede (vooral als de wagen gene zwarte is).
En toch zou voor mij de ideale combinatie zijn; de achterkant van de MKII met de voorkant van de MKI. Als je dan voor de oranje kiest, is het contrast met die zwarte contrasten op de kofferklep gewoon subliem.
En neem daarbij de leds die er niet zijn vooraan nog bij, 't plaatje is af
Dit zou m'n keuze zijn voor een MKI, maar dan wel zonder de rode zonneband op de voorruit.
Al zou ik het moeilijk hebben in de keuze met een volledig zwarte met grijze velgen
Welja, net gekeken, is een "standaard" metaalkleur.
Niet gelijk da smurfenblauw van sommigen hier
Klopt, Aqua was ook een mogelijkheid geweest maar uiteindelijk vond ik dat er sowieso een unikleurtje op mijn GT3 moest Ik vind Riviera steeds maar mooier worden trouwens, moest ik moeten/mogen herbeginnen ik neem exact dezelfde config. Ja, mét lederen dash en loads of alcantara Die laatste kwestie is trouwens een stille dood gestorven zoals het hoort
Comment