Dat esp vangnet houdt me sterk bezig is mijn grote twijfel, maar dan is een rs uitgesloten. Tevens zijn de banden van zo een rs MkII nog is extra duur evenals een set extra velgen..... Moeilijk allemaal .....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Op de RS zit hetzelfde esp als op de de GT3
Voor banden zijt ge ongeveer 380 euro kwijt voor de voor en 450 euro kwijt voor de achterbanden
De slijtage ligt aan de chauffeur
Je kunt kiezen tussen Michelin en Pirellibanden maar voorlopig alleen semi slickbanden
De michelins worden verdeeld door Kronos en er zit dus geen korting op
Door de lancering van de GT2RS is er voorlopig schaarste op de Cupbanden
Bij Michelin kun je kiezen tussen de N0 en de N1 die iets harder is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno RS Bekijk BerichtenOp de RS zit hetzelfde esp als op de de GT3
Voor banden zijt ge ongeveer 380 euro kwijt voor de voor en 450 euro kwijt voor de achterbanden
De slijtage ligt aan de chauffeur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk heb mijn twijfels over die PS2"s eerlijk gezegd.Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenTuning, als in het vervangen van de standaard ophanging door een kw exemplaar en het prutsen aan de motor om er wat meer pk's uit te persen?
Geometrie valt er voor mij niet onder. Dat is in mijn ogen zoiets als bandendruk.
...trouwens, die "tuning" levert geen 5s tijdswinst op hoor, want dat wordt wel vaak geinsinueerd.
We zitten terug bij onze 997RS MKI camera-auto en we jagen op een 996 GT3 MKII... volledig stock, uitgezonderd Alcon remmen:
voila, 997 MKI is niet noodzakelijk sneller dan 996... ben er al langer vast van overtuigdPorsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten'k stond erbij in den box fuel... checked, 't was echt op PS2's! Je ziet trouwens dat de camera-wagen in de bochten wel wat beter grip heeft
Comment
-
Kan je ergens deftige foto's zien van de verschillende kleurencombo's op de GT3RS MKII?
Om eerlijk te zij zie ik altijd wel iets fout en de Porsche website laat echt niet veel zien.
Een witte met gouden decals, jakkes, konden dat geen zwarte decals en velgen zijn?
Aqua blauw: ik vind dat prachtig, maar is niet mijn kleur, ook hier vind ik goud of rood echt storend.
Dat grey black: dat is een vetlak, daar zie je nu eens elk krasje op. Met rode stickers is het niet mijn favoriet en met goud heb ik mijn vragen (vandaar dat ik eens graag duidelijke foto's zie).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk zie vooral dat die met zijne mk2 niet echt supergoed rijdt en waar je die andere ziet vechten is in de 2e ronde, omdat hij te snel het gat gecreerd door het vermogen richting les combes wilt dichtrijden en daardoor op en over de limiet van zijn auto gaat. De eerste ronde moet hij dat niet doen en dan volgt hij toch vrij gemakkelijk imo.
In die ronde van 2'47 nadert hij op de MKII... laat ons zeggen (ken het ni van buiten en zou het filmje terug moeten bezien) dat hij dat in 2'48-2'49 afhaspelt.
Is da ni ferm => 2'49 op PS2's... denk ni dat k dat zou halen hoor op PS2's eerlijk gezegd!Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Al je alles gaat vergelijken zou ik zelfs durven stellen dat een 996GT3(RS) sneller is dan een 997MKI, daar volg ik u in.
Dat zie je ook in dit vergelijk met gemeten gegevens waaronder 3 circuits.
Ook op fastestlaps.com kan je gelijkaardige conclusies trekken. De 996RS is beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichtenlaatste ronder zegt alles...die is nagenoeg verkeersvrij. Dat haspelt de camera auto af in 2'47...zonder verkeer en "inhouden op 't eind" zou da ne 2'45 zijn (en dat is zéér snel, dat moet ik u ni vertellen).
In die ronde van 2'47 nadert hij op de MKII... laat ons zeggen (ken het ni van buiten en zou het filmje terug moeten bezien) dat hij dat in 2'48-2'49 afhaspelt.
Is da ni ferm => 2'49 op PS2's... denk ni dat k dat zou halen hoor op PS2's eerlijk gezegd!
Da zijn idd al straffe tijden. t is dat het zoveel geld kost maar ik zou ook wel eens willen weten hoe groot het verschil is op een circuit dat ik goed ken (Mettet bv) tussen PS2's en een setje Corsa's ( of nu Trofeo's) op mijn auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDa zijn idd al straffe tijden. t is dat het zoveel geld kost maar ik zou ook wel eens willen weten hoe groot het verschil is op een circuit dat ik goed ken (Mettet bv) tussen PS2's en een setje Corsa's ( of nu Trofeo's) op mijn auto.
of eerder 't verschil in tijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenAl je alles gaat vergelijken zou ik zelfs durven stellen dat een 996GT3(RS) sneller is dan een 997MKI, daar volg ik u in.
Dat zie je ook in dit vergelijk met gemeten gegevens waaronder 3 circuits.
Ook op fastestlaps.com kan je gelijkaardige conclusies trekken. De 996RS is beter.
Tweede verschilpunt met de 996 is dat de 997 korter "trekt"... de motor maakt wat meer toeren, dus konde ze de boite korter maken, hetgeen het hogere gewicht wat compenseert.
Uiteindelijk is er inderdaad weinig verschil in performance tussen beide, de 997 gedraagt zich wel wat stabieler en de kas is een pak stijver.Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten't Verschil als in "relatief groot" "behoorlijk", "noemenswaardig", "merkbaar",
of eerder 't verschil in tijden?
De butt-dyno is niet echt nauwkeurig te noemen heb ik al mogen merken
Comment
-
Dus neem je een MKIRS omdat dit het mooist is en gaat aan de slag:
- chauffeur tunen
- ophanging tunen
- motor tunen
- remmen tunen.
- een set velgen met semi's
- esp is voor pussy's dat hebben we niet nodig (slik)
En dan ben je min of meer "mee" .
En ik weet dat ik volgens sommigen tunen niet mag gebruiken laat ons dan zeggen "aanpassen"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk BerichtenHad geen gewone gordels in de 964RS (zo geleverd), keuring geen probleem, wel erin en eruit kruipen.
Zelfs 1x een boete gekregen toen ik ze wel aan maar niet vast geklikt had
Dus zal hier wel mogen, tenzij het weeral anders is.
Meen mij te herinneren dat het alleen is toegelaten in combinatie met een kooi.
In geval van het op z'n dak gaan en vastgesnoerd zitten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geeteethree Bekijk BerichtenGT3 Clubsport hier is ook reeds zonder probleem gekeurd met die 6punts.
Meen mij te herinneren dat het alleen is toegelaten in combinatie met een kooi.
In geval van het op z'n dak gaan en vastgesnoerd zitten?
De gewone gordels zitten toch ook nog altijd in de auto he. Die mag je niet verwijderen.
en ik denk niet dat het woord "rolkooi" een keer in de technische voorschriften staat in Belgie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtenehh. dat is naast de kwestie.
De gewone gordels zitten toch ook nog altijd in de auto he. Die mag je niet verwijderen.
en ik denk niet dat het woord "rolkooi" een keer in de technische voorschriften staat in BelgiePorsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
Comment