Mededeling

Collapse
No announcement yet.

COSWORTH lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Pfff shauni wat post gij hier allemaal man

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
      't is toch effectief zo dat cosworth de cilinderkop heeft ontworpen en gemaakt? Dus laat de ' maar weg
      de cilinderkop is maar een deeltje van de auto hé
      Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten


      190 E 2.3 16V and 2.5 16V Cosworth

      In 1979 Mercedes Benz had decided to taking part in motor sport again, this time Mercedes wanted to go rally racing. They needed to get the most out of there little engine and car so that it would be able to compete against the more established names so they turned to Cosworth Engineering. Cosworth came up with a 2.3 litre 16 valve engine and in 1983 the 2.3 16V was launched. The original car produced 177 bhp which was 55 bhp more then the standard car. The top speed of this car was 141 mph, the car came as a rear wheel drive. The plans for rally racing were abandoned by Mercedes as four wheel drive was the norm now. In 1988 the 2.5 litre version was launched costing £38, 272. Although Mercedes did not take part in rally racing they did enter the cars in DTM racing which is the German equivalent to the British touring cars, the cars were entered under the AMG name of Mercedes who now controlled the engineering of the 190 E 2.5 16V. In total the 190 E won 50 races in DTM racing and with this winning numerous DTM titles. The 190 E was designed to increase sales with a small car without compromising quality or image of the Mercedes Benz brand. The 190 E was a very successful car. Mercedes also developed limited edition homologated version of the 2. 5 16V, it was known as the Evo 2. Mercedes only made 502 Evo 2. The main difference between the standard Cosworth 2. 5 model and the Evo 2 is the flared wheel arches and huge rear spoiler.
      Ik ken de geschiedenis wel.

      als je meer over deze cosworth-motor (kuch) wil weten....



      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door shauni Bekijk Berichten
        Escort RS Cosworth 4x4

        Pfff
        Hadje nooit mogen wegdoen.

        Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
          Pfff
          Hadje nooit mogen wegdoen.
          Heb eigenlijk nooit meer aan die auto gedacht sinds ie weg is
          Enkel de FRS I mis ik wel

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door shauni Bekijk Berichten
            En de laatste. 3 keer raden van waar ie komt?
            Ik ga ervanuit dat die stickers al 'n eeuw van de auto af zijn!

            Is de huidige escos bedoelt als 'neen, we gaan niet meedoen aan 't concours. Of allé, toch wel. Oh, gewonnen!' - auto of dient ie om eens goed op z'n staart getrapt te worden?

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              de cilinderkop is maar een deeltje van de auto hé
              Bwa, dan kunt ge ook zeggen dat de FVA (en bij uitbreiding de DFV), BDA en YB eerder Ford als cosworth motoren zijn

              Comment


              • #47
                een "cosworth" bij cosworth.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
                  Ik ga ervanuit dat die stickers al 'n eeuw van de auto af zijn!

                  Is de huidige escos bedoelt als 'neen, we gaan niet meedoen aan 't concours. Of allé, toch wel. Oh, gewonnen!' - auto of dient ie om eens goed op z'n staart getrapt te worden?
                  Als ie af is, ga ik zeker nog eens een keer meedoen aan die concours. Maar met 1 meeting per jaar is dat zeker geen doel

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door shauni Bekijk Berichten
                    Als ie af is, ga ik zeker nog eens een keer meedoen aan die concours. Maar met 1 meeting per jaar is dat zeker geen doel
                    Af? Hebt ge hem uiteen gehaald voor poetswerk of is er meer werk nodig?

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
                      Af? Hebt ge hem uiteen gehaald voor poetswerk of is er meer werk nodig?
                      Heb voorlopig nog niets gedaan Auto komt pas naar huis binnen 2 weken omdat we hier eerst andere gasten hadden
                      Ik denk dat we 'm gewoon in orde gaan zetten om er zo wat mee rond te rijden eerst, maar 't is wel de bedoeling om dan volgend jaar (of zo) aan een full resto te beginnen.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door shauni Bekijk Berichten
                        Heb eigenlijk nooit meer aan die auto gedacht sinds ie weg is
                        Enkel de FRS I mis ik wel
                        Serieus? En waarom wel de FRSI?

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                          Serieus? En waarom wel de FRSI?
                          Een laat antwoord maar kom

                          Ik denk vooral omdat ik dagelijks met die auto reed...
                          Heb er eigenlijk geen echte verklaring voor vrees ik

                          Ondertussen is de nieuwe EsCos wel thuis

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                            de 190-2.3 16v was een Cosworth!
                            De Opel Kadett/ASTRA GSI 2.0 16V (160pk) evenzeer dan want die had ook door Cosworth aangepaste cilinderkop

                            Comment


                            • #54


                              Knap duo!


                              Comment


                              • #55



                                Comment


                                • #56
                                  Chevrolet Cosworth Vega

                                  Comment


                                  • #57
                                    Nog altijd zot van de RWD Sierra?

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                                      Chevrolet Cosworth Vega

                                      Nooit van gehoord!

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                                      Nog altijd zot van de RWD Sierra?
                                      Ja, blijft me fascineren die Sierra's, ooit moet ik er toch eentje gehad hebben

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk Berichten
                                        Nooit van gehoord!



                                        Ja, blijft me fascineren die Sierra's, ooit moet ik er toch eentje gehad hebben
                                        Cosworth heeft veel meer gedaan dan Ford, als je eens zoekt

                                        Dacht het wel Ik moet ooit een Escort gehad hebben!

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ja blijkbaar, dat ze meer deden dan Ford alleen wist ik, maar dit?

                                          Die Escort's zijn ook zalig idd!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X