Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In 1979 Mercedes Benz had decided to taking part in motor sport again, this time Mercedes wanted to go rally racing. They needed to get the most out of there little engine and car so that it would be able to compete against the more established names so they turned to Cosworth Engineering. Cosworth came up with a 2.3 litre 16 valve engine and in 1983 the 2.3 16V was launched. The original car produced 177 bhp which was 55 bhp more then the standard car. The top speed of this car was 141 mph, the car came as a rear wheel drive. The plans for rally racing were abandoned by Mercedes as four wheel drive was the norm now. In 1988 the 2.5 litre version was launched costing £38, 272. Although Mercedes did not take part in rally racing they did enter the cars in DTM racing which is the German equivalent to the British touring cars, the cars were entered under the AMG name of Mercedes who now controlled the engineering of the 190 E 2.5 16V. In total the 190 E won 50 races in DTM racing and with this winning numerous DTM titles. The 190 E was designed to increase sales with a small car without compromising quality or image of the Mercedes Benz brand. The 190 E was a very successful car. Mercedes also developed limited edition homologated version of the 2. 5 16V, it was known as the Evo 2. Mercedes only made 502 Evo 2. The main difference between the standard Cosworth 2. 5 model and the Evo 2 is the flared wheel arches and huge rear spoiler.
Ik ken de geschiedenis wel.
als je meer over deze cosworth-motor (kuch) wil weten....
Ik ga ervanuit dat die stickers al 'n eeuw van de auto af zijn!
Is de huidige escos bedoelt als 'neen, we gaan niet meedoen aan 't concours. Of allé, toch wel. Oh, gewonnen!' - auto of dient ie om eens goed op z'n staart getrapt te worden?
Ik ga ervanuit dat die stickers al 'n eeuw van de auto af zijn!
Is de huidige escos bedoelt als 'neen, we gaan niet meedoen aan 't concours. Of allé, toch wel. Oh, gewonnen!' - auto of dient ie om eens goed op z'n staart getrapt te worden?
Als ie af is, ga ik zeker nog eens een keer meedoen aan die concours. Maar met 1 meeting per jaar is dat zeker geen doel
Af? Hebt ge hem uiteen gehaald voor poetswerk of is er meer werk nodig?
Heb voorlopig nog niets gedaan Auto komt pas naar huis binnen 2 weken omdat we hier eerst andere gasten hadden
Ik denk dat we 'm gewoon in orde gaan zetten om er zo wat mee rond te rijden eerst, maar 't is wel de bedoeling om dan volgend jaar (of zo) aan een full resto te beginnen.
Comment