Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AMG Lovers
Collapse
X
-
-
C63 AMG
1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
Comment
-
1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Mercedes C63 AMG doet 900 pk [video]
Geef een C63 AMG aan octaanhoofden uit Amerika met voorliefde voor NOS (nee, niet de omroep) en binnen de kortste keren heb je een dragstrip-koning met 900 pk aan boord. Kijk maar.
Terwijl tuners uit Europa het nog enigszins bescheiden houden met vermogens die zelden de 700 pk-grens doorbreken, gaat het er bij de technici van MHP (Modern Horsepower) heel anders aan toe als ze besluiten een C-Klasse te kietelen. Logisch, want hun enige doel was om deze Mercedes zo snel mogelijk over een dragstrip sturen.
In hoeverre de AMG V8 preciesis toegetakeld is niet helemaal duidelijk, wat we wel weten is dat er een Stage 3 CMR Package is gemonteerd waardoor er nu 625 Amerikaanse pk’s op het asfalt worden afgevuurd. Geef je niet om de levensduur van je motor en druk je op het beruchte NOS-knopje om wat nitro-oxide richting de cilinders te spuiten, dan slaat de pk-meter plotseling uit naar 900 paardenkrachten.
Resultaat: een sprint naar de 96 km/h doe je hiermee in 3.04 seconden, naar de 160 km/h ga je in 6.19 tellen en de beruchte kwartmijl weet deze Euro-dragracer in 10.41 seconden af te leggen. Daar kun je je in de VS best mee vertonen, mocht je waarde hechten aan het fenomeen heel hard en nutteloos rechtuit rijden.
Of zulks nog een beetje lekker in het gehoor ligt? Ja, de soundtrack van deze rubberroker is niet verkeerd. Hieronder het bewijs. (via Carscoop)
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
hopelijk nog met Nico V.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtendinsdag NA Pasen test ik zo ééntje,
hopelijk nog met Nico V.
Gelukzakje
Zal totaal iets anders zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtendinsdag NA Pasen test ik zo ééntje,
hopelijk nog met Nico V.
Ik ben niet snel jaloers maaar...
Comment
-
-
-
-
Comment