Die nieuwe 5.5 bi-turbo is een monster van een motor, niet normaal..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AMG Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenDie nieuwe 5.5 bi-turbo is een monster van een motor, niet normaal..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenJa ook gelezen en toch kies ik voor atmo !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenWat bedoel je met beter? Alleen performanter?
Niet dat de 6.2 tekort kwam op dat vlak, maar ergens past die beter in een lichtere koets zoals de CLK, C, SLK, enz. Sportiever.
Ik zou er doodgraag eens een dag mee rijden om het verschil te voelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenAtmo is sowieso beter...
Allez, voor mij toch!
Zonder een hele discussie omtrent atmo vs. drukgevoed in gang te steken, vind ik uw stelling nogal kort door de bocht. Drukgevoed is meer dan alleen turbo's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenAtmo is sowieso beter...
Allez, voor mij toch!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik geef toe dat bmw een ivloed heeft op het voortbestaan van amg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenAtmo is sowieso beter...
Allez, voor mij toch!
Maar in een S/CL/GL/ML toch liever biturbo.
SL is een twijfelgeval. Als ik de SL 55 AMG vergelijk met de SL 63 AMG weet ik echt niet wat kiezen. De 55 is zo een beestige machine, op en top GT. Power genoeg, koppel genoeg, lekker comfy...
Maar de SL 63 was in mijn ogen nagenoeg een sportwagen. Zoveel meer sensatie tijdens het rijden, ophanging veel beter afgesteld op het vermogen, een magistrale automaat,...
SLS vs SLR (als dat al een vergelijk is): resoluut de SLS.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenDefinieer 'beter'
Zonder een hele discussie omtrent atmo vs. drukgevoed in gang te steken, vind ik uw stelling nogal kort door de bocht. Drukgevoed is meer dan alleen turbo's.
Ik weet dat als ik zeg "drukvoeding is the easy way out om veel vermogen te hebben", verre van correct is maar toch heb ik er altijd zo'n gevoel bij. Een GT3 (RS) spreekt me tien keer meer aan dan een GT2 (RS), ook al heeft die laatste veel meer power. Voor't eerst in mijn leven ben ik niet zo onder de indruk van een nieuwe M5. Op de E60 en E39 M5 was ik meteen verliefd, nu vind ik het maar 'gewoon'. Geen idee hoe komt, maar das gewoon puur eigen goesting.
Zoals Carlo hieronder zegt, zijn er inderdaad auto's die meer een turbokarakter hebben dan een andere. Een kleine sportieve auto past somehow inderdaad beter met een atmosferische motor. Toch blijf ik de voorkeur hebben voor grote CC's zonder turbo, ook in grote, zware auto's.
Voor een deel zal dat ook te maken hebben met de totaal beleving. Niks dat boven een schreeuwerige atmo motor gaat vind ik...
Let wel, dat betekent niet dat ik geen turbo motoren kan appreciëren. Vraag maar naar de smile op mijn gezicht telkens ik meerijd met Simoni in de RS2. Maar zelf zou ik het niet snel kopen denk ik.
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIn een SLK/C en andere kleine wagens wel.
Maar in een S/CL/GL/ML toch liever biturbo.
SL is een twijfelgeval. Als ik de SL 55 AMG vergelijk met de SL 63 AMG weet ik echt niet wat kiezen. De 55 is zo een beestige machine, op en top GT. Power genoeg, koppel genoeg, lekker comfy...
Maar de SL 63 was in mijn ogen nagenoeg een sportwagen. Zoveel meer sensatie tijdens het rijden, ophanging veel beter afgesteld op het vermogen, een magistrale automaat,...
SLS vs SLR (als dat al een vergelijk is): resoluut de SLS.
Comment
-
Geweldig niet akkoord!
Drukvoeding heeft echt zijn plaats in zware auto's, dat rijdt zoveel moeitelozer snel, voelt zoveel comfortabeler aan op hoge snelheid, die krachtreserve onderin.
Wie spreekt er van beleving en de kloten eraf revven in limo's? Elk karakter heeft z'n plaats imo...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenGeweldig niet akkoord!
Drukvoeding heeft echt zijn plaats in zware auto's, dat rijdt zoveel moeitelozer snel, voelt zoveel comfortabeler aan op hoge snelheid, die krachtreserve onderin.
Wie spreekt er van beleving en de kloten eraf revven in limo's? Elk karakter heeft z'n plaats imo...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenGeweldig niet akkoord!
Drukvoeding heeft echt zijn plaats in zware auto's, dat rijdt zoveel moeitelozer snel, voelt zoveel comfortabeler aan op hoge snelheid, die krachtreserve onderin.
Wie spreekt er van beleving en de kloten eraf revven in limo's? Elk karakter heeft z'n plaats imo...
Beste voorbeeld is de S65 AMG..
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenWeinig gebrek aan power gemerkt in een n/a CLS63 AMG of ML63 AMG of E63 AMG of E39 M5... 't Kan altijd meer met turbo maar voor mij hoeft het niet alleszins.
Al met een E60 M5 gereden? Dat gaat pas écht vooruit boven de 5000 rpm. Idem E9x M3.
Comment
-
Ik vraag mij toch ook af of een xxx63 wel de geschikte wagen is als luxepaard in stad of file.
Het ding haalt met gemak +7000 toeren, dat zegt genoeg. Circuit style. Bruut geweld, rauw. Strak en vlammen. In de stad rijden met een wagenconcept dat daaruit volgt is een beetje lichte straf.
De koppelrijke 5.5 is imo dus idd beter geschikt voor wagens die in het lage koppel kunnen gebruiken. Comfort, zwaar, .... "normaal" - uhum - gebruik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenGeweldig niet akkoord!
Drukvoeding heeft echt zijn plaats in zware auto's, dat rijdt zoveel moeitelozer snel, voelt zoveel comfortabeler aan op hoge snelheid, die krachtreserve onderin.
Wie spreekt er van beleving en de kloten eraf revven in limo's? Elk karakter heeft z'n plaats imo...
als de naft niet zo gelachelijk duur was,
'k haalde mij een G55 COMPRESSOR
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenIk vraag mij toch ook af of een xxx63 wel de geschikte wagen is als luxepaard in stad of file.
Het ding haalt met gemak +7000 toeren, dat zegt genoeg. Circuit style. Bruut geweld, rauw. Strak en vlammen. In de stad rijden met een wagenconcept dat daaruit volgt is een beetje lichte straf.
De koppelrijke 5.5 is imo dus idd beter geschikt voor wagens die in het lage koppel kunnen gebruiken. Comfort, zwaar, .... "normaal" - uhum - gebruik
Ja, in de stad rijden tussen de fiesta's met 150Nm is echt wel een ramp als je een 6.3 atmosferisch hebt die zelfs op stationair toerental meer koppel heeft dan diezelfde Fiesta's op vol vermogen
Ga eerst eens rijden met een 6.3 en kom dan nog eens je mening geven over circuit style, bruut geweld en rauw
Comment
Comment