Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Die nieuwe 5.5 bi-turbo is een monster van een motor, niet normaal..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Die nieuwe 5.5 bi-turbo is een monster van een motor, niet normaal..
      Ja ook gelezen en toch kies ik voor atmo !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Ja ook gelezen en toch kies ik voor atmo !
        Die 6.2 is inderdaad een heerlijke motor. Ik ga die toch missen. Maar ik denk dat de 5.5 nog beter is, zeker in een zware Merc zoals een ML, S, CL, enz.

        Comment


        • Wat bedoel je met beter? Alleen performanter?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            Wat bedoel je met beter? Alleen performanter?
            Qua karakter. Die koppelcurve al eens bekeken? Da's bijna absurd hoe krachtig de nieuwe motor is bij lage toeren; dat geeft ook dat machtige gevoel bij 'normaal' rijden. De x500 motor is nu ook een V8 bi-turbo, 700 Nm

            Niet dat de 6.2 tekort kwam op dat vlak, maar ergens past die beter in een lichtere koets zoals de CLK, C, SLK, enz. Sportiever.

            Ik zou er doodgraag eens een dag mee rijden om het verschil te voelen.

            Comment


            • Atmo is sowieso beter...
              Allez, voor mij toch!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                Atmo is sowieso beter...
                Allez, voor mij toch!
                Definieer 'beter'

                Zonder een hele discussie omtrent atmo vs. drukgevoed in gang te steken, vind ik uw stelling nogal kort door de bocht. Drukgevoed is meer dan alleen turbo's.

                Comment


                • De nieuwe 5.5 zal ongetwijfeld beter presteren, dat koppel (al beschikbaar bij 2000 rpm dacht ik) moet fenomenaal zijn.

                  Maar de 6.2 hoeven we niet te missen, die blijft toch in de C-klasse?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                    Atmo is sowieso beter...
                    Allez, voor mij toch!
                    atmo is vroegere bmw

                    Comment


                    • ik geef toe dat bmw een ivloed heeft op het voortbestaan van amg

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ik geef toe dat bmw een ivloed heeft op het voortbestaan van amg
                        Ik denk eerder Sjeik el blabla en Vitalyi ruski

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                          Atmo is sowieso beter...
                          Allez, voor mij toch!
                          In een SLK/C en andere kleine wagens wel.

                          Maar in een S/CL/GL/ML toch liever biturbo.

                          SL is een twijfelgeval. Als ik de SL 55 AMG vergelijk met de SL 63 AMG weet ik echt niet wat kiezen. De 55 is zo een beestige machine, op en top GT. Power genoeg, koppel genoeg, lekker comfy...
                          Maar de SL 63 was in mijn ogen nagenoeg een sportwagen. Zoveel meer sensatie tijdens het rijden, ophanging veel beter afgesteld op het vermogen, een magistrale automaat,...

                          SLS vs SLR (als dat al een vergelijk is): resoluut de SLS.

                          Comment


                          • 'k stond vannacht buiten rond 12u, hoor ik opeens een vettige borrel afkomen. SLS-002 kwam voorbij.
                            amg klinkt toch zo goed.
                            wimoptiek.be op

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              Definieer 'beter'

                              Zonder een hele discussie omtrent atmo vs. drukgevoed in gang te steken, vind ik uw stelling nogal kort door de bocht. Drukgevoed is meer dan alleen turbo's.
                              Kweenie ja, das gewoon 100% subjectiviteit. Altijd al veel meer fan geweest van gelijk welke auto met N/A motor dan een gelijkaardige exemplaar met drukvoeding.

                              Ik weet dat als ik zeg "drukvoeding is the easy way out om veel vermogen te hebben", verre van correct is maar toch heb ik er altijd zo'n gevoel bij. Een GT3 (RS) spreekt me tien keer meer aan dan een GT2 (RS), ook al heeft die laatste veel meer power. Voor't eerst in mijn leven ben ik niet zo onder de indruk van een nieuwe M5. Op de E60 en E39 M5 was ik meteen verliefd, nu vind ik het maar 'gewoon'. Geen idee hoe komt, maar das gewoon puur eigen goesting.

                              Zoals Carlo hieronder zegt, zijn er inderdaad auto's die meer een turbokarakter hebben dan een andere. Een kleine sportieve auto past somehow inderdaad beter met een atmosferische motor. Toch blijf ik de voorkeur hebben voor grote CC's zonder turbo, ook in grote, zware auto's.
                              Voor een deel zal dat ook te maken hebben met de totaal beleving. Niks dat boven een schreeuwerige atmo motor gaat vind ik...

                              Let wel, dat betekent niet dat ik geen turbo motoren kan appreciëren. Vraag maar naar de smile op mijn gezicht telkens ik meerijd met Simoni in de RS2. Maar zelf zou ik het niet snel kopen denk ik.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              In een SLK/C en andere kleine wagens wel.

                              Maar in een S/CL/GL/ML toch liever biturbo.

                              SL is een twijfelgeval. Als ik de SL 55 AMG vergelijk met de SL 63 AMG weet ik echt niet wat kiezen. De 55 is zo een beestige machine, op en top GT. Power genoeg, koppel genoeg, lekker comfy...
                              Maar de SL 63 was in mijn ogen nagenoeg een sportwagen. Zoveel meer sensatie tijdens het rijden, ophanging veel beter afgesteld op het vermogen, een magistrale automaat,...

                              SLS vs SLR (als dat al een vergelijk is): resoluut de SLS.

                              Comment


                              • Geweldig niet akkoord!

                                Drukvoeding heeft echt zijn plaats in zware auto's, dat rijdt zoveel moeitelozer snel, voelt zoveel comfortabeler aan op hoge snelheid, die krachtreserve onderin.

                                Wie spreekt er van beleving en de kloten eraf revven in limo's? Elk karakter heeft z'n plaats imo...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                  Geweldig niet akkoord!

                                  Drukvoeding heeft echt zijn plaats in zware auto's, dat rijdt zoveel moeitelozer snel, voelt zoveel comfortabeler aan op hoge snelheid, die krachtreserve onderin.

                                  Wie spreekt er van beleving en de kloten eraf revven in limo's? Elk karakter heeft z'n plaats imo...
                                  Weinig gebrek aan power gemerkt in een n/a CLS63 AMG of ML63 AMG of E63 AMG of E39 M5... 't Kan altijd meer met turbo maar voor mij hoeft het niet alleszins.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                    Geweldig niet akkoord!

                                    Drukvoeding heeft echt zijn plaats in zware auto's, dat rijdt zoveel moeitelozer snel, voelt zoveel comfortabeler aan op hoge snelheid, die krachtreserve onderin.

                                    Wie spreekt er van beleving en de kloten eraf revven in limo's? Elk karakter heeft z'n plaats imo...
                                    Volledig akkoord!

                                    Beste voorbeeld is de S65 AMG..

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                    Weinig gebrek aan power gemerkt in een n/a CLS63 AMG of ML63 AMG of E63 AMG of E39 M5... 't Kan altijd meer met turbo maar voor mij hoeft het niet alleszins.
                                    Dat zijn dan ook geen echte hoogtoerige blokken hé.

                                    Al met een E60 M5 gereden? Dat gaat pas écht vooruit boven de 5000 rpm. Idem E9x M3.

                                    Comment


                                    • Ik vraag mij toch ook af of een xxx63 wel de geschikte wagen is als luxepaard in stad of file.
                                      Het ding haalt met gemak +7000 toeren, dat zegt genoeg. Circuit style. Bruut geweld, rauw. Strak en vlammen. In de stad rijden met een wagenconcept dat daaruit volgt is een beetje lichte straf.

                                      De koppelrijke 5.5 is imo dus idd beter geschikt voor wagens die in het lage koppel kunnen gebruiken. Comfort, zwaar, .... "normaal" - uhum - gebruik

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                        Geweldig niet akkoord!

                                        Drukvoeding heeft echt zijn plaats in zware auto's, dat rijdt zoveel moeitelozer snel, voelt zoveel comfortabeler aan op hoge snelheid, die krachtreserve onderin.

                                        Wie spreekt er van beleving en de kloten eraf revven in limo's? Elk karakter heeft z'n plaats imo...
                                        +2
                                        als de naft niet zo gelachelijk duur was,
                                        'k haalde mij een G55 COMPRESSOR

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                          Ik vraag mij toch ook af of een xxx63 wel de geschikte wagen is als luxepaard in stad of file.
                                          Het ding haalt met gemak +7000 toeren, dat zegt genoeg. Circuit style. Bruut geweld, rauw. Strak en vlammen. In de stad rijden met een wagenconcept dat daaruit volgt is een beetje lichte straf.

                                          De koppelrijke 5.5 is imo dus idd beter geschikt voor wagens die in het lage koppel kunnen gebruiken. Comfort, zwaar, .... "normaal" - uhum - gebruik


                                          Ja, in de stad rijden tussen de fiesta's met 150Nm is echt wel een ramp als je een 6.3 atmosferisch hebt die zelfs op stationair toerental meer koppel heeft dan diezelfde Fiesta's op vol vermogen

                                          Ga eerst eens rijden met een 6.3 en kom dan nog eens je mening geven over circuit style, bruut geweld en rauw

                                          Comment

                                          Working...
                                          X