Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten


    Ja, in de stad rijden tussen de fiesta's met 150Nm is echt wel een ramp als je een 6.3 atmosferisch hebt die zelfs op stationair toerental meer koppel heeft dan diezelfde Fiesta's op vol vermogen

    Ga eerst eens rijden met een 6.3 en kom dan nog eens je mening geven over circuit style, bruut geweld en rauw
    dat is moeilijk doen he carlo
    alsof fiesta's met 150Nm hier een optie zijn in deze draad, de keuze is tussen een übermonster 1 en übermonster 2, dus de discussie is sowieso al uitvergroten van de verschillen
    allicht dat beide uit de voeten kunnen als je afstand genoeg neemt en ik zie mijzelf niet de een slechter vinden dan de andere

    Ik snap nog steeds niet waarom ik bepaalde woorden niet zou mogen gebruiken (en anderen wel)
    Last edited by ; 20/06/2011, 11:49.

    Comment


    • Comment


      • wereldrecord driften
        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

          Wat me eigenlijk nog het meeste stoort in de hele turbo vs atmo discussie (en ik heb het al zelf mogen vaststellen en nog een paar anderen hier hebben dezelfde ervaring) is dat zo een dik atmosferisch blok vaak zuiniger is dan een turbo blok met kleinere cilinderinhoud als beide serieus worden op de staart getrapt. En dat is wel jammer, want een van de redenen om naar turbo's te grijpen is de zuinigheid van die blokken (zogezegd). Natuurlijk zijn ze wel zuiniger in de EU-norm cyclus, maar wie koopt er nu een auto met 300+ pk om daar op die manier mee te rijden ....

          Dat een turboblok meer verbruikt dan een gelijkwaardig atmo-blok is logisch.
          ('Gelijkwaardig' is nog zoiets: Dit wil logischerwijze zeggen dat je twee motoren vergelijkt met hetzelfde luchtdebiet bij vollast bij het toerental van maximum koppel of vermogen. Dus een 3 liter turbomotor die onder vollast evenveel lucht verwerkt als een 4 liter atmosferische motor. En dat is al een hele nuance, omdat je tracht een stochiometrisch mengsel te bekomen. En dus theoretisch gezien zouden die twee motoren praktisch evenveel brandstof moeten verbruiken.)
          Echter, bij een turbomotor heeft de brandstof een tweede doel, namelijk koelen.
          Bij oude turbomotoren kon je dat fenomeen zelfs heel erg duidelijk zien, horen en ruiken, dat die onder belasting eigenlijk 'te rijk' draaiden.
          Een turbomotor is ook veel gevoeliger aan z'n mengsel. Laat een atmosferische motor een tijdje te arm draaien, dat zal niet meteen problemen geven, doe dat met een turboblok en binnen een paar seconden zitten er gaten in de zuigers.


          Maar inderdaad, tegenwoordig gebruiken ze drukvoeding vooral om door de EU-normen te geraken. Logisch, omdat je tijdens die cyclus in het onderdrukgebied rommelt van zo'n motor. Dus theoretisch gezien verbruiken een 2 liter turbo en een 2 liter atmo identiek evenveel in die cyclus. Pas als je onder vollast gaat werken gaat die eerste 250pk leveren en de tweede 150. En dan is het verbruiks-aspect wel weg natuurlijk.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
            dat is moeilijk doen he carlo
            alsof fiesta's met 150Nm hier een optie zijn in deze draad, de keuze is tussen een übermonster 1 en übermonster 2, dus de discussie is sowieso al uitvergroten van de verschillen
            allicht dat beide uit de voeten kunnen als je afstand genoeg neemt en ik zie mijzelf niet de een slechter vinden dan de andere

            Ik snap nog steeds niet waarom ik bepaalde woorden niet zou mogen gebruiken (en anderen wel)

            Aangezien je het over stadrijden hebt, maakt het dus geen bal uit of je nu 600Nm atmosferisch koppel hebt, of 800Nm drukgevoed. (in't stad mag je 50, en aangezien een S-klasse AMG tot 80 per uur wielspin heeft, kan je even snel naar 50 accelereren als wanneer je 300Nm hebt.)
            Alsof je dat gebruikt in't stad.

            Het gaat hem uiteindelijk gewoon om rijstijl, en dus voorkeur.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichten
              wereldrecord driften
              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              Proper!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Dat een turboblok meer verbruikt dan een gelijkwaardig atmo-blok is logisch.
                ('Gelijkwaardig' is nog zoiets: Dit wil logischerwijze zeggen dat je twee motoren vergelijkt met hetzelfde luchtdebiet bij vollast bij het toerental van maximum koppel of vermogen. Dus een 3 liter turbomotor die onder vollast evenveel lucht verwerkt als een 4 liter atmosferische motor. En dat is al een hele nuance, omdat je tracht een stochiometrisch mengsel te bekomen. En dus theoretisch gezien zouden die twee motoren praktisch evenveel brandstof moeten verbruiken.)
                Echter, bij een turbomotor heeft de brandstof een tweede doel, namelijk koelen.
                Bij oude turbomotoren kon je dat fenomeen zelfs heel erg duidelijk zien, horen en ruiken, dat die onder belasting eigenlijk 'te rijk' draaiden.
                Een turbomotor is ook veel gevoeliger aan z'n mengsel. Laat een atmosferische motor een tijdje te arm draaien, dat zal niet meteen problemen geven, doe dat met een turboblok en binnen een paar seconden zitten er gaten in de zuigers.


                Maar inderdaad, tegenwoordig gebruiken ze drukvoeding vooral om door de EU-normen te geraken. Logisch, omdat je tijdens die cyclus in het onderdrukgebied rommelt van zo'n motor. Dus theoretisch gezien verbruiken een 2 liter turbo en een 2 liter atmo identiek evenveel in die cyclus. Pas als je onder vollast gaat werken gaat die eerste 250pk leveren en de tweede 150. En dan is het verbruiks-aspect wel weg natuurlijk.
                Mooie uitleg

                Comment


                • Eén van de leukere Kompressors van AMG vind ik nog altijd degene van de SLR omdat die zo karaktervol is. Maar misschien komt dat omdat ik een SLR sowieso boven zowat elke andere auto prefereer...

                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                  (boksen volle neute!)

                  Leerrijke discussie voor de rest!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door yannick-m. Bekijk Berichten
                    Ooit







                    Hoop ik er eens mee te mogen rijden (want kopen zal er wel niet inzitten)

                    Comment


                    • Morgen rijden met de nieuwe CLS63 AMG!!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                        Morgen rijden met de nieuwe CLS63 AMG!!
                        pfffffffffffffff


                        t amusement

                        Comment




                        • Mijn week was ook goed begonnen, gisteren voormiddag nog met een SLK55 AMG kunnen bollen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            Morgen rijden met de nieuwe CLS63 AMG!!


                            Holy fack!

                            Comment


                            • C63 AMG coupé.. ik wil er eentje... zo hard

                              miljaar wat een kar!!!

                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                              Porsche 996 GT3 RS
                              Porsche 964 RS
                              BMW ///M3 e30
                              Mercedes c250 CDI AMG
                              www.flamebox.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
                                Eén van de leukere Kompressors van AMG vind ik nog altijd degene van de SLR omdat die zo karaktervol is. Maar misschien komt dat omdat ik een SLR sowieso boven zowat elke andere auto prefereer...

                                + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                (boksen volle neute!)

                                Leerrijke discussie voor de rest!
                                Het heeft wel iets inderdaad die compressorsound maar stoer vind ik dat niet echt klinken, zo'n hoog geluid.

                                Comment


                                • vind het geluid van die SLR ook niet echt mooi. Het heeft wel iets maar kan toch helemaal niet op toch het brute V8 geluid van bvb een SLS. SLR klinkt precies ook zo stil

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                    vind het geluid van die SLR ook niet echt mooi. Het heeft wel iets maar kan toch helemaal niet op toch het brute V8 geluid van bvb een SLS. SLR klinkt precies ook zo stil
                                    pas op met gebruik van het woord bruut

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                                      C63 AMG coupé.. ik wil er eentje... zo hard

                                      miljaar wat een kar!!!

                                      + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                      Ferm hé !!! spijtig dat dat niet past bij mij gebruik.......

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten


                                        Holy fack!
                                        Ik herinner me vooral die voorstoelen ! Zalige wagen maar de dynamiek leent zich wel niet voor leuke baantjes......iets te veel boot.

                                        Comment


                                        • Bon, deze voormiddag dus met een nieuwe CLS63 AMG gereden. Eerste keer dat ik met het nieuwe AMG 5.5 blok reed. Wat een monsterlijke auto, echt! Het geluid, de acceleraties, de souplesse... echt meesterlijke auto. Zeer gevaarlijke auto voor je rijbewijs, maar o zo veel fun!

                                          In vergelijking met de vorige CLS63 AMG, de atmosferische 6.2, vind ik toch dat de sound er een beetje op achteruit is gegaan. De belevenis in de vorige was, voor zo ver ik mij nog kan herinneren, toch nog een stukje intenser. Let op, de nieuwe brult ook wel fantastisch mooi, maar 't is toch niet op het niveau van zijn atmosferisch broertje. Maar als je op het juiste moment opschakelt naar de volgende versnelling, geeft hij een heerlijk brommetje in de uitlaat. Ook tijdens het terugschakelen een lekker dotje tussengas en een beetje geroffel en geplof in de uitlaat.

                                          Kortom, een fantastische bak! Uiteraard was dit model quasi full-option met oa carbon pack en nog andere leutigheden. Zo'n auto is echt wel een perfecte daily voor wie geld heeft.

                                          Morgen moet ik hem terugbrengen... looking forward!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X