Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
    natte koppeling?... een koppelomvormer is altijd een natte koppeling hé... je bedoelt waarschijnlijk dat de facelift een "vaste verbinding" kan maken tussen ingaande en uitgaande as waardoor er minder verlies is in de koppelomvormer... had ik ni ergens gelezen datde nieuwe ook een 2l zuiniger is?

    Gezien de meeste automaten van de laatste 15-20 jaar reeds met een lock-up clutch uitgerust zijn, betwijfel ik sterk dat een C63 van 2008 dat niet heeft...

    Comment


    • thanks guys...da's al een pak duidelijker!

      Dus 't is enkel de 2011 die de MCT7 heeft?
      Porsche 996 GT3 RS
      Porsche 964 RS
      BMW ///M3 e30
      Mercedes c250 CDI AMG
      www.flamebox.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
        thanks guys...da's al een pak duidelijker!

        Dus 't is enkel de 2011 die de MCT7 heeft?
        Dat denk ik ook.

        Autogids heeft onlangs een deftige detailtest van C63 Facelift mét Sperdifferentieel gepubliceerd. Daar spraken ze toch van een grote vooruitgang t.o.v. pre-facelift.

        Comment


        • Thx mannen ik was dus toch juist maar kon het zo goed niet formuleren. Het verschil tussen die bakken is groot. De koppelomvormer was echt irritant met zijn momenten .

          Comment


          • tis eerst uitgekomen op de sl63 amg blijkbaar

            Oorspronkelijk geplaatst door evo.co.uk
            Moving off, the SL63 feels more like an automated manual than a torque-converter auto, the bite of the clutch varying with the throttle input. However, once you’ve shifted into second there’s little to suggest that there’s anything but a regular auto ’box shuffling the gears. Meanwhile the steering is meatily weighted and the ABC suspension, firmed up over the cooking versions, feels less absorbent than the SL55’s, no question, but there’s an edge, a directness, that suggests a quite different experience to the out-going model.


            edit:
            Last edited by ; 25/10/2011, 11:51.

            Comment


            • volgend weekend beschik ik over een SL 63 AMG... ik ben eens benieuwd naar de prestaties en vooral de sensatie die dit voertuig met zich meebrengt.

              hou jullie verder op de hoogte
              Last edited by psycho dad; 06/11/2011, 15:51.
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

              Comment


              • Gisteren een E AMG op Zolder gereden, de bandjes werkten wel niet optimaal mee onder al dat gewicht .

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  Gisteren een E AMG op Zolder gereden, de bandjes werkten wel niet optimaal mee onder al dat gewicht .
                  Weinig grip?

                  Comment


                  • Onlangs de kans gehad een half dagje met een E AMG op circuit Zolder te rijden. De laatste tijd het "geluk" gehad verschillende, "niet circuit wagens", op circuit te mogen rijden.

                    De nieuwe Jaguar XKR-S, Panamera Turbo en de Audi R8 V10 (en ja dat is eigenlijk geen echte cricuit wagen).
                    Buiten het feit dat met een niet circuit wagen, op een droog circuit, niet enorm veel fun te beleven valt (banden en olie worden te snel warm, in combinatie met "logge" gewicht), kort een reactie op de E.

                    - Stuurt enorm scherp, echt opmerkelijk zelfs voor zo een logge wagen, het scherpste van de 4 die ik vernoem

                    - De schakelbak is veruit de beste. Bij de 3 andere gaat in manual stand de auto heel snel (ook met esp off) overnemen van jou. Ik verklaar me nader. Je gaat de eerste chicane in op Zolder en verkiest dit, om voldoende motrociteit te hebben, in derde te doen. Behalve bij de E gaan de drie anderen daar automatisch naar tweede, omdat de bak zegt: ik kan die hier"sneller", wat dus in realiteit, in een chicane niet het geval is. Het is zelfs ronduit gevaarlijk bij nat wegdek en esp off..... de E is de enige die hier doet wat de bestuurder vraag, chapeau

                    - De ophanging in hardste stand heeft nog te veel overhang, ik vermeld er wel bij dat ik met gewone straatbanden reed. Het is van de 4 wagens de wagen die het meest "tegenwringt" in het bochtenwerk. Ik denk ook dat de achterbandjes van 285 echt wel te smal zijn om al hun power over te brengen. De 3 andere wagens hadden allemaal breder rubber.

                    - Remmen zijn super, verbazend sterk. Ik moest amper later in de rem dan bij een Porsche GT3, wat toch opmerkelijk is ! Alle 4 de wagens beschikten trouwens ook over uitstekende remmen.

                    - De sound is natuurlijk "af"

                    Ik kan er nog wat langer over lullen maar wil het beperkt houden, ondanks de zeer goede schakelbak en het scherpe sturen, is de te slappe ophanging klote. Het leuk aan circutrijden is het bochtenwerk en net daar is de ophanging bepalend. Zoveel belangrijker dan pure power.

                    De E klasse AMG is een hooligan, heel leuk om dagelijks mee te rijden en je te "amuseren", de leukste van de 4, maar op een droog circuit merk je dat een hooligan wat minder efficiënt is.

                    Ben steeds gestopt met vlammen wanneer de olie over de 130 graden ging en dat zit op ongeveer 5 toertjes.

                    De snelste wagen van de 4, is een nek aan nek tussen de Panamera Turbo (die op circuit de sterkste indruk heeft nagelaten) en de Audi R8.

                    De Jaguar en de E gaan strijden om de "traagste" tijd. Om een idee van tijden te geven: de E draait 1.54/1.55 op een dag zonder DB limiet (wat hier het geval was), wel met passagier. De R8 en de Panamera, op straatbanden, gaan niet ver van 1.52 zitten.

                    Volgende zomer nog eens herhalen maar met een Michelin supersport band, die toch wat meer circuit kan verdragen......

                    Conclusie: op een vrij zware limousine of sportwagen, met als voornamelijk doel de openbare weg, compenseert een 4x4 echt wel de minder ophanging en het logge gewicht.
                    Last edited by Jokke_vlo; 29/10/2011, 12:53.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Conclusie: op een vrij zware limousine of sportwagen, met als voornamelijk doel de openbare weg, compenseert een 4x4 echt wel de minder ophanging en het logge gewicht.
                      Dit begrijp ik niet goed, de pan turbo was beter owv de 4x4 maar had ook geen schitterende ophanging?
                      De merc is de leukste, maar in sé is de pan de beste op de weg?

                      Comment


                      • als er 1 bouwer het ideale ophangingscompromis kent, is het wel benz

                        ik heb nog nooit met die c30 gereden

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                          Dit begrijp ik niet goed, de pan turbo was beter owv de 4x4 maar had ook geen schitterende ophanging?
                          De merc is de leukste, maar in sé is de pan de beste op de weg?
                          Mijn ervaring is dat bij zulke zware limousines het trekken op de 4 wielen u gewoon makkelijker "uit" de bocht haalt. De Porsche is een stuk efficiënter en heeft een heel goede ophanging (voor een limo) dan de Merc. Maar bij dagelijks gebruik wordt dat efficient zijn saai.

                          De Merc is meer hooligan, maar dus ook een stuk minder efficient.

                          Mijn keuze is dus de Merc omdat het gewoon meer vraagt van de chauffeur en je iets moet "doen". Bij de Porsche gaat het als vanzelf.......ook voor dummies.

                          Comment


                          • + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                            Comment


                            • C63 so much fun op droog wegdek, net 250 km in regenweer moeten rijden.. HELL NO dan moet je echt gefocussed zijn anders ben je door

                              Comment


                              • 571 pk

                                Comment



                                • Comment



                                  • Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
                                      Mooie velgen!

                                      Comment

                                      Working...
                                      X