Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Verder is er ook nog nieuws omtrent de koppeling van deze Aventador. In tegenstelling tot wat je zou verwachten, beschikt de Aventador niet over een dubbele koppeling. Weegt teveel, zeggen ze bij Lamborghini. Daarom ontwikkelde het merk een nieuwe koppeling met ISR (Independant Shifting Rod). Deze koppeling is lichter dan een dubbele koppeling en zou bovendien 50% sneller schakelen dan een DSG-bak.
kweet ook niet of dat gerucht waar is mabon
Verder is er ook nog nieuws omtrent de koppeling van deze Aventador. In tegenstelling tot wat je zou verwachten, beschikt de Aventador niet over een dubbele koppeling. Weegt teveel, zeggen ze bij Lamborghini. Daarom ontwikkelde het merk een nieuwe koppeling met ISR (Independant Shifting Rod). Deze koppeling is lichter dan een dubbele koppeling en zou bovendien 50% sneller schakelen dan een DSG-bak.
kweet ook niet of dat gerucht waar is mabon
Ik denk eerder dat ie 50% sneller zal schakelen dan de laatste generatie E-gear.
't nieuw speelgoed heeft maar één koppeling, en is dus 'n pak lichter dan DSG, maar sneller dan E-Gear, trager dan DSG. Target rond de 50ms, dus F430 Scuderia-achtig van snelheid, maar wel veel lichter
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Bwa da's niet zeker. Een gewone "boite" is relatief licht in vergelijking met een automaat of DSG, dus never say never...
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
ik denk niet dat we in de toekomst nog veel manuele wagens gaan zien, simpelweg omdat ze altijd willen beter doen dan de concurrentie in de 0-100 oorlog, en als je dan 3 tienden verliest door een lompe boer die zit te schakelen tja...dan is sub 3 sec wel erg moeilijk
ik denk niet dat we in de toekomst nog veel manuele wagens gaan zien, simpelweg omdat ze altijd willen beter doen dan de concurrentie in de 0-100 oorlog, en als je dan 3 tienden verliest door een lompe boer die zit te schakelen tja...dan is sub 3 sec wel erg moeilijk
Ze moeten maar zorgen dat ze in 1e tot aan 100 geraken
Bwa da's niet zeker. Een gewone "boite" is relatief licht in vergelijking met een automaat of DSG, dus never say never...
Lamborghini claims the new gearbox is tidier and smaller than the old transmission, a factor that should free up cabin space in the Murciélago’s replacement. The firm also says almost all customers want this set-up - and as a result, the car will not be available with a regular manual.
All the key facts and figures on Lamborghini's new V12 engine and automated manual gearbox
->
Oorspronkelijk geplaatst door roytoy2003
Correct..also keep in mind another major factor is the cost for the factory to stock two types as well as differnt installation style and wiring harness, causes a slow down on the line and two froms of training for the employee. ALSO for the USA the manufacture is "required" to maintain a stock of 10% of ALL items sold on a model for warranty and recall services for a period of 10 YEARS from date of last manufacturing and available to the public...so agian they have to "stock" on the shelf replacement parts that are not heavily sold.
I of course AM a 6 speed guy. I am in the process of working with several talented people in the are of this issue. We may "switch" a new car to the 6 speed manual gear box our slefs afer obtaining the car next year.
Comment