Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LAMBORGHINI Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kamiel Bekijk Berichten
    iemand die een realistische waardebepaling kan geven over:

lambo gallardo bouwjaar 2005 (+ - 50 000 km's)

Wat zouden de volgende modellen nog waard zijn binnen + - 10 jaar

lambo gallardo bouwjaar 2005 (+ - 50 000 km's)
    Rekening houden met het feit dat er op 10 jaar tijd max 50 000 km's mee gereden worden.
    Tweedehands Lambo Gallardo's zijn in België moeilijk te vinden, tenzij soms bij de dealer als een klant een ander model koopt.
    Laat je niet misleiden door dat je denkt er soms eentje te kunnen vinden onder de 100.000 euro en als dat zo is heb ik al dikwijls de reden gezien, ongeval, geen historiek, geen homologatie, rechts stuur maar nooit een correcte.

In Duitsland kan je soms denken dat de prijzen aantrekkelijker zijn dan bij ons maar bedenk dan als je de wagen invoerd je alsnog 21% BTW en BIV dient te betalen.

In Nederland zijn de wagens dan weer een pak duurder dan in België, daar ga je zeker geen koopjes vinden.
    Wil je een Spyder dan liggen de prijzen nog hoger.

Hou ook rekening dat de oudere Gallardo's benzine verslindende machines zijn en 24 à 25 Ltr/100 km is geen aardigheid. Misschien minder belangrijk als je maar af en toe met de wagen rond rijdt maar het zijn ook nukkige wagens en niet meer vergelijkbaar met de LP560 die wel geschikt zijn voor dagelijks verbruik.

Overweeg je een aankoop van een Gallardo met 50.000 km hou dan ook rekening dat het grote nazicht nog moet gebeuren en dat is niet min. Hou ook zeker rekening of er een lifting systeem aanwezig is wil je niet elke straat moeten vermijden waar een vluchtheuvel aanwezig is.
    Last edited by ; 21/12/2010, 23:17.

Comment

• Bedankt voor de nuttige info gallardo-lp560.

In duitsland vind je af en toe wel mooie exemplaren <100K maar zoals je al zei je moet met heel wat dingen rekening houden.

Is er een groot verschil tussen een gallardo bj 05-06 tov ferrari F430?

Comment

Bedankt voor de nuttige info gallardo-lp560.

In duitsland vind je af en toe wel mooie exemplaren <100K maar zoals je al zei je moet met heel wat dingen rekening houden.

Ja.

Comment

• @ Hazen

zwak zwak zwak.

Anyway, ik had het voornamelijk over de verschillen inzake:

-onderhoud/slijtage
          - bepaalde kosten
          -waardevastheid

Comment

• Ik denk dat je toch mag stellen dat het grootste verschil tussen een Ferrari en een Lambo is dat de eerste vooral gekocht wordt door homo's en kappers.

Comment

Bedankt voor de nuttige info gallardo-lp560.

Alle gekheid op een stokje voor de foto's van Hazen.

Je hebt natuurlijk de verschillen in lijnenspel, je bent voor of tegen.
              Mijn liefde van het model gaat al jaren naar de Gallardo, het hoekige lijnenspel vind ik zo subliem, een streling voor het oog! Ik noem dat kunst en kan er naar blijven kijken.
              Dat gevoel heb ik ook als ik naar een Countach of Diablo en Murcielago kijk. Het blijven indrukwekkende wagens. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Bij Ferrari heb ik dat nooit gehad alhoewel ik moet toegeven dat voor mijn Gallardo ik even verliefd was op een F430. Ik heb er dan ook met proefgereden en eerlijk, deze wagen reed super maar is zeker geen dagelijkese wagen. Ik heb trouwens ook proefgereden met de nieuwe Ferrari 458 maar deze wagen kon me niet overtuigen, ook niet qua design, het interieur was trouwens teleurstellend. Vergelijk dit met het interieur van een Gallardo en dat is top.

Nadien ben ik met een Gallardo LP560 gaan proefrijden en binnen het half uur was mijn keuze gemaakt, dit is gewoonweg een super car, totaal niet vergelijkbaar met een Ferrari.
              De rijervaring is moeilijk te beschrijven maar is zo indrukwekkend.

Nu zal ik waarschijnlijk alle ban bliksems van de Ferrari die hards over mij heen krijgen

De nieuwe Gallardo LP560 laat zich ook vlot dagelijks rijden. In mijn achterhoofd dacht ik ook, als Audi dergelijke motor in zijn wagens stopt nemen ze geen risico en moet dit top zijn. Het is een 4x4 dus geen probleem in slechte weeromstandigheden en het liftsysteem is onbetaalbaar bij dagelijks gebruik.

Bedenk ook dat de rekeningen van Ferrari niet min zijn. Zelf heb ik 5 jaar met een Ferrari gereden en het was te gek voor woorden. Ook heb ik in de familie iemand met een recente Ferrari 599 van een jaar oud, en de diverse mankementen die hij al heeft gehad zijn onaanvaardbaar voor dergelijke wagen vind ik. Ok, ze vallen nog in garantie maar het zou niet mogen.

Zelf heb ik mijn Gallardo nu 5 maanden en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Als je keuze is gevallen op een bepaald merk en het is een tweedehands, toch zeker Ferrari of Lambo laat dan zeker een diagnose uitvoeren bij een off. dealer. Dit is echt goede raad die ik je geef, een grondige diagnose zal je ongeveer 300 euro kosten maar het zal je nadien zoveel geld uitsparen aan risico's. Koop in dit geval nooit met je hart maar met verstand.

Het zijn speciale en dure wagens, een handelaar is dikwijls niet eerlijk over de wagen en de historieken zijn meestal twijfelachtig omdat de wagens voor 99% uit het buitenland komen en je nooit weet wat ermee gebeurd is.

En wat betreft je laatste vraag de waardevastheid, niemand heeft natuurlijk een glazen bol maar de Lambo is zowieso exclusiever, er rijden er maar weinig rond in België, minder dan 100 waarvan de meeste oudere modellen. Daarom zijn ze ook moeilijk te vinden tweedehands. Van Ferrari zijn er meer dan 5000 ingeschreven in België. Ga maar eens kijken bij Ferrari Antwerpen, Brussel of Latem, daar staan samen meer dan 100 occasies te koop.

Dus de waardevastheid ligt zeker hoger bij Lamborghini op voorwaarde dat je een correcte wagen hebt met juiste historiek en alle documenten.

Succ6
              Last edited by ; 22/12/2010, 10:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Ik denk dat je toch mag stellen dat het grootste verschil tussen een Ferrari en een Lambo is dat de eerste vooral gekocht wordt door homo's en kappers.
                Einde discussie. Het internet stopt hier, iedereen naar huis nu.

Comment

• volgens mij zit het verschil hem in doelpubliek. Een 430 zou meer voor de trackday persoon moeten zijn terwijl de gallardo meer voor de poser is in knokke (no offence). Het zijn 2 compleet verschillende wagens, maar toch elkaars dichtste concurrent.

Als ik de keuze zou mogen maken tussen een 430 of een LP560, dan zou het zeker de 560 zijn (of eigenlijk een 550-2 ). Komt de 458 ook binnen vizier, dan zal het opnieuw de ferrari zijn denk ik.

Maar ik kan niet oordelen, ik heb immers nog nooit deftig met een gallardo gereden (psssst rami )
                  Last edited by PJH; 22/12/2010, 09:58.
                  Captain Turbo
                  General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                  Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                    Een 430 zou meer voor de trackday persoon moeten zijn terwijl de gallardo meer voor de poser is in knokke (no offence). Het zijn 2 compleet verschillende wagens, maar toch elkaars dichtste concurrent.
                    Sommige F430 eigenaars gebruiken ook het circuit om te posen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gallardo-lp560 Bekijk Berichten
                      Zelf heb ik mijn Gallardo nu 5 maanden en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Als je keuze is gevallen op een bepaald merk en het is een tweedehands, toch zeker Ferrari of Lambo laat dan zeker een diagnose uitvoeren bij een off. dealer. Dit is echt goede raad die ik je geef, een grondige diagnose zal je ongeveer 300 euro kosten maar het zal je nadien zoveel geld uitsparen aan risico's. Koop in dit geval nooit met je hart maar met verstand.
                      Stel je LP560-4 eens voor in "Mijn Duitse Auto"

Comment

• Duitse?
                        1991 Mazda MX-5 NA
                        Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                        www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                          Stel je LP560-4 eens voor in "Mijn Duitse Auto"
                          Gelijk heb je want er zit veel Duits in, de goede dingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                            Duitse?
                            Haha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Ik denk dat je toch mag stellen dat het grootste verschil tussen een Ferrari en een Lambo is dat de eerste vooral gekocht wordt door homo's en kappers.
                              En lambo's worden gekocht door mensen die op Teva's rondlopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                                Fuck yeah. Beste sandalen die ik ooit gehad heb!!! Teva rulesss!

Comment

Tweedehands Lambo Gallardo's zijn in België moeilijk te vinden, tenzij soms bij de dealer als een klant een ander model koopt.
                                  Laat je niet misleiden door dat je denkt er soms eentje te kunnen vinden onder de 100.000 euro en als dat zo is heb ik al dikwijls de reden gezien, ongeval, geen historiek, geen homologatie, rechts stuur maar nooit een correcte.

In Duitsland kan je soms denken dat de prijzen aantrekkelijker zijn dan bij ons maar bedenk dan als je de wagen invoerd je alsnog 21% BTW en BIV dient te betalen.

In Nederland zijn de wagens dan weer een pak duurder dan in België, daar ga je zeker geen koopjes vinden.
                                  Wil je een Spyder dan liggen de prijzen nog hoger.

Hou ook rekening dat de oudere Gallardo's benzine verslindende machines zijn en 24 à 25 Ltr/100 km is geen aardigheid. Misschien minder belangrijk als je maar af en toe met de wagen rond rijdt maar het zijn ook nukkige wagens en niet meer vergelijkbaar met de LP560 die wel geschikt zijn voor dagelijks verbruik.

Overweeg je een aankoop van een Gallardo met 50.000 km hou dan ook rekening dat het grote nazicht nog moet gebeuren en dat is niet min. Hou ook zeker rekening of er een lifting systeem aanwezig is wil je niet elke straat moeten vermijden waar een vluchtheuvel aanwezig is.
                                  Ik hoop voor jou dat je geen in Duitsland hebt gekocht met 21% BTW extra er bij, want dan ben je dik in 't zak gezet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                                    Ik hoop voor jou dat je geen in Duitsland hebt gekocht met 21% BTW extra er bij, want dan ben je dik in 't zak gezet.
                                    Mijn antwoord was gericht aan Kamiel ter informatie en waarom zou je in het zak gezet worden in Duitsland ? Hangt ervan af waar en bij wie je koopt.
                                    Zelf koop ik altijd nieuw.
                                    Last edited by ; 22/12/2010, 12:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                                      Dashboard gemaakt door de duitsers, en de italianen hebben de middenconsole erin mogen zetten?

Comment

Mijn antwoord was gericht aan Kamiel ter informatie en waarom zou je in het zak gezet worden in Duitsland ? Hangt ervan af waar en bij wie je koopt.
                                        Omdat je insinueert dat je een wagen vanuit Duitsland moet invoeren, zoals je dat doet vanuit Zwitserland, en dus met alle gevolgen van dien.
                                        Als je vindt dat niemand anders dan Kamiel mag repliceren op jouw post, dan moet je'm maar een PM sturen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                                          Omdat je insinueert dat je een wagen vanuit Duitsland moet invoeren, zoals je dat doet vanuit Zwitserland, en dus met alle gevolgen van dien.
                                          Als je vindt dat niemand anders dan Kamiel mag repliceren op jouw post, dan moet je'm maar een PM sturen
                                          Vicious jij mag reageren hoor maar je moet mijn posts eerst goed lezen.

Ik insinueer niets maar gaf Kamiel gewoon de informatie dat hij rekening moet houden met het feit dat als je een wagen koopt in Duitsland en die invoerd hier in België dat er dan nog de 21% btw en BIV moet betaald worden. Nogmaals bij wie je koopt en historiek zijn belangrijk, maar controle bij dergelijke wagens die uit landen als VAE e.a. komen zijn altijd moeilijk te controleren.
                                          Last edited by ; 22/12/2010, 12:31.

Comment

Working...
                                          X