Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MASERATI Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Maserati Mexico 4.2 ( 1968 )















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Maserati Quattroporte (1966)





















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Maserati Quattroporte V8

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • inflatie is voor iedereen

          @ de tesla lidl

          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • Maserati Mexico (1969)



























            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Maserati Khamsin (1976)















              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • MASERATI HELEMAAL ELEKTRISCH VANAF 2030

                ELEKTRISCHE GRANTURISMO TE ZIEN EN KLAAR VOOR 2023

                Nu Maserati onder de vleugels van Stellantis opereert waait er opeens een opvallend frisse wind der vernieuwing. Binnenkort trekt het merk het doek van de Grecale, maar dat is lang niet het enige dat je van het merk kunt verwachten. Volgens jaar brengt het merk namelijk de elektrische GranTurismo Folgore op de markt die je op deze foto's ziet. Daarnaast verkoopt Maserati vanaf 2030 geen enkel model meer met een verbrandingsmotor.

                Maserati Folgore. Dat is de naam van Maserati's strategie waarmee het zich wil omvormen tot een fabrikant van alleen elektrische auto's. Dat gaat vrij hard. Hoewel Maserati op dit moment nog geen enkele EV heeft, biedt het vanaf 2025 van elk model ook een volledig elektrische versie. Vijf jaar later levert het merk alleen nog volledig elektrisch aangedreven auto's.


                Maserati GranTurismo

                In 2023 stelt Maserati zijn eerste elektrische auto naar voren. Dat is een elektrische versie van de nieuwe GranTurismo waar het merk alvast een drietal foto's van deelt. Overigens komt de GranTurismo ook beschikbaar met een machtige benzinemotor. Hoe vernieuwend de techniek van de GranTurismo wordt, zo herkenbaar wordt z'n uiterlijk. Ook de nieuwe GranTurismo wordt namelijk weer een klassiek gelijnde coupé met een lange motorkap, gewelfde voorschermen en opvallend weinig schreeuwerige lijnen. Opvallend zijn de lichtmetalen wielen van dit volledig elektrische Folgore-exemplaar.

                De GranTurismo blijft niet lang de enige elektrische Maserati. In 2023 komt namelijk ook een volledig elektrische versie van de binnenkort te verschijnen Grecale. De Grecale wordt de kleinere SUV-broer van de Levante waarmee Maserati ook in een lager segment wil profiteren van de populariteit van SUV's. Ook de MC20 krijgt een elektrische versie, hetzelfde geldt voor de Quattroporte en Levante. Bij de Quattroporte en Levante gaat het ongetwijfeld om volledig nieuwe generaties. De Ghibli lijkt de grote afwezige te zijn in Maserati's elektrische Folgore-lijn. Het merk rept met geen woord over die concurrent van auto's als de BMW 5-serie.

                Bron: Autoweek




                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Maserati Indy Autovettura 4700 (1971)

























                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • DE MASERATI KUBANG CONCEPT WERD VOORAL GEEN SUV GENOEMD

                    'SUV'S ZIJN TERREINWAGENS'

                    Het idee van een SUV voor Maserati ontstond al zo’n twintig jaar geleden, ook al werd die term nog zorgvuldig weggehouden bij het eerste serieuze studiemodel, de Kubang. Ontwerper Giugiaro sprak liever van een GT met ruime gebruiksmogelijkheden.

                    ‘Deze auto symboliseert mijn visie op een aangepaste SUV”, zo begint Giorgetto Giugiaro zijn relaas over de Maserati Kubang GT Wagon in het overzichtsboek ‘Design by Giugiaro’ van Peter Vann uit 2003 – het jaar waarin het onderhavige model debuteerde op de autoshow van Detroit. Toch een soort SUV, dus? Nee: “Ik heb altijd het idee gehad dat SUV’s terreinwagens zijn die gaandeweg een steeds geciviliseerder karakter kregen. Ze ontberen hoe dan ook het comfort en het rijplezier zoals alleen een personenauto die kan bieden.”


                    Idee van Ferrari-baas


                    Het idee voor een als hierboven omschreven model voor Mase*rati kwam van Luca di Montezemolo, hoogste baas van Ferrari, waartoe ook Maserati behoorde. Giugiaro: “Hij vroeg mij om een innovatieve Maserati voor een breed scala aan gebruiksdoelen te ontwerpen. Ik realiseerde mij dat wij daarmee de kans kregen om iets heel bijzonders te ontwikkelen: een authentieke gran turismo met het dna van Maserati – een droomauto voor moderne, sportieve en dynamische mensen.”


                    GT Wagon, geen SUV


                    De term SUV kwam nimmer voor in het plan; de concept-car kreeg heel bewust de aanduiding GT Wagon achter de in onze oren misschien wat explosief klin*kende naam Kubang. Had een gewone stationwagon misschien ook gekund? Niet wat Giugiaro betreft, die zijn ogen in het dagelijkse verkeer duidelijk de kost had gegeven: hij zag dat de beter gesitueerde automobilist het toen al letterlijk hogerop ging zoeken. De traditionele limousines maakten plaats voor even royale als snelle vierwielaan*drijvers, met name die van gerenommeerde merken. Als schoolvoorbeeld golden de Porsche Cayenne en de snelste versies van de BMW X5. Voor het platform voor zijn studiemodel wendde Giugiaro zich tot Volkswagen, dat destijds hoge ogen gooide met de Touareg, en Audi, dat toen werkte aan het studiemodel Pikes Peak quattro, de opmaat naar de Q7. De motor zou Maserati zelf leveren; het koos voor een hoogtoerige V8, zodat de Kubang het op de autostrada niet aan snelheid zou ontbreken. En natuurlijk was er vierwielaandrijving. Voor een optimaal weggedrag, welteverstaan. Want een Maserati in het terrein, daar wilde Giugiaro niets van weten.








                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Maserati GranTurismo

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Camouflagepak of toch iets anders?

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Comment


                          • Maserati Merak SS review. Driving Maserati's V6 154mph supercar classic

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Zal hem hier ook nog's posten :

                              Comment


                              • 'MASERATI NEEMT AFSCHEID VAN GHIBLI, NIEUWE QUATTROPORTE KLEINER'

                                OOK V8 OP DE SCHOPSTOEL

                                Maserati heeft op dit moment nog twee sedans in het aanbod: de Ghibli en de Quattroporte. Vanaf 2024 gaat dat echter veranderen. Dat stelt Grant Barling, topman van de Australische tak van Maserati, tegenover Drive. De Ghibli houdt dat jaar namelijk op te bestaan en de volgende Quattroporte neemt in 2025 deels diens plaats in. Daarnaast stopt Maserati in dat jaar met de productie van de V8.

                                Het gaat niet zo best met de verkoop van de sedans van Maserati. In een markt die in toenemende mate draait om SUV's, neemt de populariteit van de Ghibli en Quattroporte behoorlijk af. Het helpt daarnaast niet mee dat de twee modellen in de basis al meegaan sinds 2013 en sindsdien slechts relatief milde updates hebben gekregen. Maserati gooit het roer dus om. In 2024 gaat de Ghibli uit productie en komt het aan op de nieuwe Quattroporte, die een jaar later op de markt komt. Dat zal dan de enige sedan zijn in het aanbod van de drietand. "De Ghibli zal vervangen worden door de Quattroporte", aldus Barling. "De nieuwe Quattroporte krijgt dus het formaat van de Ghibli."


                                Arriverderci, Ghibli.

                                Die stap betekent dus dat de Quattroporte ongeveer gaat krimpen tot het formaat van de vorige generatie, die in 2004 op de markt kwam. De huidige Quattroporte is namelijk 5,26 meter lang, terwijl de vorige generatie 5,09 meter lang was. De huidige Ghibli meet 4,97 meter in de lengte, dus dat ontloopt elkaar niet veel. De verkoopcijfers vormen overigens de reden voor de krimp van de Quattroporte. In het segment van de Quattroporte krijgt Maserati volgens Barling hardere klappen dan in dat van de Ghibli, dus loont het voor het merk om het segment van de topsedans vaarwel te zeggen. Waarom Maserati dan kiest voor de naam Quattroporte in plaats van Ghibli wordt niet duidelijk, maar vermoedelijk heeft dat iets te maken met de historische waarde. Waarschijnlijk wordt de Quattroporte ondanks zijn kleinere formaat ook weer hoger in de markt gepositioneerd dan de Ghibli.

                                Een elektrische Quattroporte?

                                Naast het nieuws over de nieuwe Quattroporte en het verdwijnen van de Ghibli zegt Barling terloops dat Maserati in 2024 ook stopt met het leveren van de V8. Die 530 pk sterke krachtbron gebruikt het merk momenteel in de Trofeo-versies van de Ghibli, Levante en Quattroporte. Dat is op zich een logische stap, aangezien Maserati vanaf 2030 volledig elektrisch wil zijn. De nieuwe Maserati GranTurismo Folgore is de eerste stap in die richting, in 2023 introduceert het merk een elektrische variant van de Grecale. Ook staat een elektrische versie van de MC20 op het programma. Het zit er dik in dat de Quattroporte het vierde elektrische model van Maserati wordt en op één van de nieuwe STLA-platformen van moederbedrijf Stellantis komt te staan. Dan zou de Quattroporte een mooie concurrent zijn voor de Porsche Taycan en Tesla Model S.

                                Het zou ook kunnen dat Maserati net als bij de GranTurismo, Grecale en MC20 eerst een tussenstap doet en de nieuwe Quattroporte aanbiedt met zowel verbrandingsmotoren als een elektrische aandrijflijn. Dat is vooralsnog echter koffiedik kijken. De komende jaren zal Maserati het eerst moeten hebben van de elektrische GranTurismo en Grecale, de huidige Ghibli en Quattroporte hebben ook nog even te gaan tot hun pensioen.

                                Bron: Autoweek


                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Daar was er inderdaad eentje overbodig. Je ziet bijna het verschil niet tussen een Ghibli en een Quattroporte. De ene is wat groter dan de andere. Ik had die samensmelting al wat eerder verwacht.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Maserati built remarkable racing cars in the 1950s that are highly valued by many drivers in historic racing today. The darling among these cars is the A6GCS.


                                    Interessant boek over Maserati.
                                    De 50's zijn voor mij toch nog altijd de meest intrigerende periode op autosport gebied.
                                    Heerlijk semi-amateurisme.

                                    Comment


                                    • Buying back the rare car his parents had from new - Maserati Indy 4700 GT

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          Kende dit model niet.
                                          Wat een heerlijk puur design mmmmm
                                          Heel knap interierur ook.
                                          Carporn.

                                          Dat grote logo in de grill vind ik ook très speciale.

                                          Comment

                                          Working...