bedankt ! Al hoor ik soms dat de versnellingsbakken van die granturismo niet zo super zijn. De andere keer hoor ik dan weer dat ze supersnel schakelen,... Welke van beide is dan de minst goede? automatic?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MASERATI Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichtenbedankt ! Al hoor ik soms dat de versnellingsbakken van die granturismo niet zo super zijn. De andere keer hoor ik dan weer dat ze supersnel schakelen,... Welke van beide is dan de minst goede? automatic?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichtenbedankt ! Al hoor ik soms dat de versnellingsbakken van die granturismo niet zo super zijn. De andere keer hoor ik dan weer dat ze supersnel schakelen,... Welke van beide is dan de minst goede? automatic?
Neem nu, een Quattroporte (met gerobotiseerde 6-handbak) is een luxe zakensedan, daar wil je niet zeeziek worden telkens je schakelt. Maar deze versnellingsbak is leuk als je snel rijdt en elke keer je schakelt effectief echt kloppen wil voelen. Maar bij normaal gebruik, als zakensedan, is het een onaangename automaat.
Met een GranTurismo is dit net hetzelfde, als je puur gaat kijken is het een wagen om BXL - Saint-Tropez te doen in 6 uurtjes Je wil in luxe cruisen, dus een rustige automaat die zacht schakelt.
Maar de S is de sportvariant van deze wagen, dus je wil een beetje dat geschommel en geklop telkens je schakelt.
Het geluid van deze wagen is fenomenaal en alleen al een reden om voor de S te gaan ipv de "gewone" GT. Dus veel S'sen zijn over de toonbank gegaan met de klacht nadien: "die versnellingsbak is niet goed voor te cruisen, ik wil rustige versnellingsovergangen." Dus op vraag van die Amerikanen (denk ik) heeft Maserati dan maar een GranTurismo S uitgebracht met hun nieuwe volautomatische versnellingsbak. Deze kan vlijmscherp zijn, maar zal nooit dezelfde beleving van een "gewone" S evenaren.
Dus mijn advies:
Zie je deze wagen als luxe wagen om te cruisen, dan raad ik je een GT S Automatic aan.
Ben je Maserati-fan, hou je van de beleving, de flair en het stijlvolle, maar eerder de ruwe kant ervan? Ga dan voor de GranTurismo S (met peddels) want deze wagen heeft alles.
Deze Italiaanse schoonheid heeft misschien niet de scherpste sturing, aan een rood licht zijn er snellere wagens, misschien kunnen de voorzetels beter, maar iedereen zal genieten als je voorbijrijdt, de looks, het geluid. De beleving...
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenOver de cambriocorsa, of hoe hij nu heet, zijn er alleszinds de meeste klachten. De automaat is een ZF en bij de beter in zijn soort, maar het is uiteraard een automaat. De cambriocorsa is bij de mindere in zijn soort als is hij fel verbeterd sinds de gransport en granturismo.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ferraghini Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk BerichtenHet hangt een beetje af voor wat je de wagen zou gebruiken.
Neem nu, een Quattroporte (met gerobotiseerde 6-handbak) is een luxe zakensedan, daar wil je niet zeeziek worden telkens je schakelt. Maar deze versnellingsbak is leuk als je snel rijdt en elke keer je schakelt effectief echt kloppen wil voelen. Maar bij normaal gebruik, als zakensedan, is het een onaangename automaat.
Met een GranTurismo is dit net hetzelfde, als je puur gaat kijken is het een wagen om BXL - Saint-Tropez te doen in 6 uurtjes Je wil in luxe cruisen, dus een rustige automaat die zacht schakelt.
Maar de S is de sportvariant van deze wagen, dus je wil een beetje dat geschommel en geklop telkens je schakelt.
Het geluid van deze wagen is fenomenaal en alleen al een reden om voor de S te gaan ipv de "gewone" GT. Dus veel S'sen zijn over de toonbank gegaan met de klacht nadien: "die versnellingsbak is niet goed voor te cruisen, ik wil rustige versnellingsovergangen." Dus op vraag van die Amerikanen (denk ik) heeft Maserati dan maar een GranTurismo S uitgebracht met hun nieuwe volautomatische versnellingsbak. Deze kan vlijmscherp zijn, maar zal nooit dezelfde beleving van een "gewone" S evenaren.
Dus mijn advies:
Zie je deze wagen als luxe wagen om te cruisen, dan raad ik je een GT S Automatic aan.
Ben je Maserati-fan, hou je van de beleving, de flair en het stijlvolle, maar eerder de ruwe kant ervan? Ga dan voor de GranTurismo S (met peddels) want deze wagen heeft alles.
Deze Italiaanse schoonheid heeft misschien niet de scherpste sturing, aan een rood licht zijn er snellere wagens, misschien kunnen de voorzetels beter, maar iedereen zal genieten als je voorbijrijdt, de looks, het geluid. De beleving...
Cambiocorsa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenZou je in een gewone GT nu de versnellingsbak met peddels of zonder nemen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenGewone gt is er enkel met automaat dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk BerichtenKeuze gemaakt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenPeddels dus hé?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TrAiL Bekijk Berichtenprachtige foto zeg :o2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenPeddels dus hé?
Dus veel keuze heb je niet.
Als deze wagen als weekendwagen zou worden aangekocht zou ik zonder enige twijfel voor de S gaan. Naargelang wie met de wagen gaat rijden, zou ik al dan niet voor de Automatic gaan.
Als je wil genieten telkens je ZELF terugschakelt ga voor de "gewone" S
Als je liever heel zacht en geleidelijk wil schakelen zonder peddels... Automatic
Comment
Comment