Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MASERATI Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Iemand een idee of een Quattroporte uit 2005 een goede koop is? Zijn die wat betrouwbaar?
    Je moet rekening houden met verschillende factoren.
    • De versnellingsbak is niet van de aangenaamste om mee te rijden, maar went wel na een tijdje. In manuele stand vind ik het nog goed te doen. Dat van die vervangingen is wel raar...
    • Af en toe kraakt er een iets, daar moet je ook rekening mee houden.
    • Het kan gebeuren dat hij je eens in de steek laat, maar dat is met sommige andere auto's niet anders.
    • Onderhouden zijn ook niet echt goedkoop. Je mag rekenen op een gemiddelde van minstens € 2 000,00. En dat, naargelang je de wagen gebruikt, elke 15 000km.
    • Met een tank van 90l doe je gemiddeld 400km, dus dat is dan elke keer € 120 aan de pomp.

    Doch als je er mee rijdt is de wagen schitterend, je voelt dat je met iets leuks onderweg bent.
    Het leder, het Jaeger-Lecoutre klokje in het midden, het subtiele motorgeluid dat er af en toe eens doorkomt. De acceleraties.
    De beleving is schitterend!

    Ik heb weet van een Quattroporte van september 2005 met nu toch al 150 000km op de klok (Wagen wordt dagelijks gebruikt). De wagen heeft veel kosten gehad, bvb onderhouden en slijtage-onderdelen, maar elke keer als de eigenaar er mee rijdt is het met een glimlach.

    Comment


    • Dat zijn heel nuttige tips, bedankt! Dat het niet de rationeelste keuze is hadden we al ingecalculeerd, maar dat is op zich geen probleem aangezien hij als 2de wagen gebruikt zou worden (puur voor het plezier dus). Maandag wordt er normaal beslist, ben benieuwd

      Comment


      • Op het forum zit er ook een van 2005

        Comment


        • Hou er wel rekening mee (gaf bij mij oa de doorslag om het niet te doen) dat je achteraan wel zogezegd plaats hebt voor passagiers, maar niet voor een zakenreis of trip van 2 uurtjes. Plaats is beperkt en eigenlijk eerder geschikt voor kinderen dan volwassenen.
          Achteraan ook zeer veel geluid van de wagen, dus voor lange afstand.....
          Leder: snel verslijten en uitrafelen.
          Versnellingsbak: nukkig

          Rijsensatie: beste vierzitter qua rijsensatie.
          Geluid: prachtig en zeer aanwezig
          Looks: top

          Samengevat: het is een "fun" wagen, als je hem ook praktisch wil kunnen gebruiken zijn er zeer veel negatieve punten die gaan doorwegen, nadat het plezier van het nieuwe er af is.

          Comment


          • dat probleem van dat leer, is dat ook bij de nieuwe modellen en oa de granturismo,, ook aanwezig?

            Comment


            • Autowereld nr255, pag 41

              " Het centrale bedieningspaneeltje vooraan is identiek aan dat van een Peugeot 807 -een blaam-, de ergonomie draag niet ver en in ons exemplaar begon het leder al te ruiven....."

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Hou er wel rekening mee (gaf bij mij oa de doorslag om het niet te doen) dat je achteraan wel zogezegd plaats hebt voor passagiers, maar niet voor een zakenreis of trip van 2 uurtjes. Plaats is beperkt en eigenlijk eerder geschikt voor kinderen dan volwassenen.
                Achteraan ook zeer veel geluid van de wagen, dus voor lange afstand.....
                Leder: snel verslijten en uitrafelen.
                Versnellingsbak: nukkig

                Rijsensatie: beste vierzitter qua rijsensatie.
                Geluid: prachtig en zeer aanwezig
                Looks: top
                Dat van die achterbank, ik denk dat je eerder een beschrijving geeft van een andere wagen.
                Je kan perfect ritten van lange afstanden doorbrengen op de achterbank. De zetels (links en rechts) kan je verschuiven (electrisch) zodat je rechtop kan zitten of eerder gaat (liggen). Als je in 'ligstand' achter de chauffeur zit en zijn zetel is volledig naar achter dan is er misschien net niet genoeg plaats. Maar dan zet je je gewoon achter de passagier en met een knop in de middenconsole achterin zet je zijn zetel gewoon naar voor.
                Ook het geluid achterin bij een 'normale Quattroporte' van 2005 is niet echt waar. Het geluid is aanwezig, maar in geen geval storend. (En dat zeg ik niet als liefhebber van de wagen, maar is gewoon een feit)

                Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Autowereld nr255, pag 41
                " Het centrale bedieningspaneeltje vooraan is identiek aan dat van een Peugeot 807 -een blaam-, de ergonomie draag niet ver en in ons exemplaar begon het leder al te ruiven....."
                In de Quattroporte die ik ken, heeft dat probleem niet gehad. Er zitten vaak jonge kinderen achterin, wat spijtig genoeg sporen nalaat. Maar het leder dat begint te ruiven, of afpellen, niet aanwezig in deze wagen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
                  Dat van die achterbank, ik denk dat je eerder een beschrijving geeft van een andere wagen.
                  Er IS plaats maar niet voor lange afstand, dat is wat ik schrijf:
                  "Slightly stiff in the knees if you're looking for S-class levels of comfort" (cfr Topgear)

                  " De ruimte binnenin valt tegen als je de buitenmaten hebt gelezen. Aan de andere kant valt die ruimte eigenlijk weer mee als je alleen naar de auto hebt gekeken"

                  "Quality control seems to have seen an ongoing improvement with Maserati's cars, so late models should be as good to own as they are to look at."

                  "One of the best and most natural-handling cars of this size, the Quattroporte was always designed to manage dynamic flair as well as practical space. Attack a twisty road and the QP disguises its bulk quickly and efficiently, understeering slightly before you either back off or induce grin-factor 10 oversteer. For a car that wears a fairly sober suit, the QP knows how to have fun"


                  De quotes die ik aanhaal doe ik gewoon om hetgeen ik net zei ook terug te vinden is in commentaren en test.
                  Ik tracht zo objectief als mogelijk naar een wagen te kijken, niet af te breken, niet te verdedigen. Maar blind zeggen dat iets alleen maar super is doe ik niet.
                  Er zijn zeker problemen met de (binnen) afwerking, daar moet je geen speurneus voor zijn . Maar ik begrijp dat je dat er bijneemt voor zijn rijplezier en sensatie gecombineerd met zijn looks.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Er IS plaats maar niet voor lange afstand, dat is wat ik schrijf:
                    "Slightly stiff in the knees if you're looking for S-class levels of comfort" (cfr Topgear)

                    " De ruimte binnenin valt tegen als je de buitenmaten hebt gelezen. Aan de andere kant valt die ruimte eigenlijk weer mee als je alleen naar de auto hebt gekeken"

                    "Quality control seems to have seen an ongoing improvement with Maserati's cars, so late models should be as good to own as they are to look at."

                    "One of the best and most natural-handling cars of this size, the Quattroporte was always designed to manage dynamic flair as well as practical space. Attack a twisty road and the QP disguises its bulk quickly and efficiently, understeering slightly before you either back off or induce grin-factor 10 oversteer. For a car that wears a fairly sober suit, the QP knows how to have fun"


                    De quotes die ik aanhaal doe ik gewoon om hetgeen ik net zei ook terug te vinden is in commentaren en test.
                    Ik tracht zo objectief als mogelijk naar een wagen te kijken, niet af te breken, niet te verdedigen. Maar blind zeggen dat iets alleen maar super is doe ik niet.
                    Er zijn zeker problemen met de (binnen) afwerking, daar moet je geen speurneus voor zijn . Maar ik begrijp dat je dat er bijneemt voor zijn rijplezier en sensatie gecombineerd met zijn looks.
                    Ik heb al lange afstanden gedaan in the back of a '05 Quattroporte, ik ben 1m75-78; bijna 1m80, en ik had beenruimte en plaats genoeg. Maar een S-klasse heeft misschien iets meer plaats.

                    Anders moet je eens vragen aan Wsam en 2 andere kerels die achterin zaten. Met 3 is er misschien iets te weinig plaats in de breedte, maar beenruimte heb je genoeg, net als comfortabele zetels.
                    Ik snap dat je het objectief bekijkt.

                    Mag ik misschien even de volgende vragen stellen?
                    Maar hoelang hebt u met een Quattroporte testgereden? Hoelang hebt u vanachter gezeten?

                    Mvg

                    Koen
                    Last edited by ; 03/01/2010, 16:35.

                    Comment


                    • Ik geef toe dat ik er maar even mee heb gereden (Waterloo) toen ik mijn keuze voor een nieuwe wagen moest maken. Verder heb ik er me wel in verdiept aangezien hij op mijn lijstje stond.

                      Zelf ben ik niet echt merk gebonden maar zoek ik naar wagens die me passen.
                      Qua uitstraling en emotie doe ik zeker geen afbreuk aan Maserati (is zelfs een van mijn favo's voor een tweezitter). Echter is het een wagen met redelijk wat punten die voor verbetering vatbaar zijn.
                      En je moet ergens toegeven dat het een wagen of merk is dat je koopt met je hart. (en daar is niks mis mee).

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                        Ik geef toe dat ik er maar even mee heb gereden (Waterloo) toen ik mijn keuze voor een nieuwe wagen moest maken. Verder heb ik er me wel in verdiept aangezien hij op mijn lijstje stond.

                        Zelf ben ik niet echt merk gebonden maar zoek ik naar wagens die me passen.
                        Qua uitstraling en emotie doe ik zeker geen afbreuk aan Maserati (is zelfs een van mijn favo's voor een tweezitter). Echter is het een wagen met redelijk wat punten die voor verbetering vatbaar zijn.
                        En je moet ergens toegeven dat het een wagen of merk is dat je koopt met je hart. (en daar is niks mis mee).
                        Ik geef dat heel graag toe dat je zo'n wagen koopt met je hart. Er zijn te veel punten die voor verbetering vatbaar zijn. Maar eens je achter het stuur zit, waan je je de koning te rijk

                        Ik heb nu al verschillende keren in een Panamera gezeten. En die wagen is een schitterende keuze! Zeker als Turbo.
                        Maar hij wekt niet dezelfde emoties of gevoelens op als een Quattroporte.
                        Ik denk dat de Quattroporte de perfecte wagen is voor iemand die met een prachtige wagen wil rijden, waar je de kleine imperfecties erbij moet nemen. Waarschijnlijk ook de iets mindere betrouwbaarheid tov de Porsche.
                        Als je naar prestaties kijkt, dan verbleekt de Maserati spijtig genoeg. En dan komt de Panamera sterk naar boven.

                        Het is een rationele keuze van jou, maar ik ben er zeker van. Telkens je er 1'tje ziet zal je omkijken, zelfs met een glimlach als hij even gas geeft.
                        Maar je glimlach zal groter zijn als je in jouw wagen stapt.
                        Bij mij niet, bij mij is het omgekeerd.

                        Edit:
                        Waterloo is geen referentie als garage, die losers zijn spijtig genoeg allemaal opgeblazen apen omdat ze voor een merk als Ferrari of Maserati werken. Spijtig, want hun gedrag is zeker geen weerspiegeling voor een stijlvol merk als Maserati.
                        Last edited by ; 03/01/2010, 17:38.

                        Comment


                        • Zo heb je dat juist gezegd. Het ene is veel emotie en beperkte ratio, het ander veel ratio en beperkte emotie.

                          Ik kijk zeker om naar iedere Maserati die per slot van rekening steeds exclusiever zal blijven. Mijn glimlach zal niet groter zijn, bij mij is het echt een keuze voor het gebruik (comfort, zitplaatsen, muziek en ja toch ook wel wegligging en prestaties).

                          Dus niet looks, sound, feeling, rijgevoel. Dus steeds ik die Mas zie zal ik zeggen respect voor die keuze, want wat is er mooier dan het hart volgen ? Ik kon me simpelweg niet verzoenen met bepaalde dingen zoals aangegeven. En raar maar waar komt daar ook de keuze van de muziekinstallatie bij .

                          Garage zijn idd blaaskaken, maar die ervaring heb ik ook bij Porsche. Als ex Mercedes klant een wereld van verschil.....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                            En raar maar waar komt daar ook de keuze van de muziekinstallatie bij .

                            Garage zijn idd blaaskaken, maar die ervaring heb ik ook bij Porsche. Als ex Mercedes klant een wereld van verschil.....
                            Ik vind de Bose muziekinstallatie toch niet slecht in de Maserati. Welke zit er in je Porsche?

                            Ik wou eens kijken naar een C63 AMG voor een goede vriend/klant. Ik heb 3 Mercedes garages opgebeld en ik vond dat zij heel 'uit-de-hoogte" reageerden op mijn vraag. Vroeger reden mijn ouders ook Mercedes en niets dan complimenten als je er klant bent.
                            Garage is ondertussen failliet waar men ouders klant waren dus ik kon hen niet raadplegen ivm de C63.

                            Comment


                            • Burmester. We hebben Bose en B&O op het werk in een Alfa en een Audi. Zelf had ik ervoor HK, (en in vroegere auto's allemaal aftermarket inbouw) moet wel zeggen Burmester is het beste dat ik ooit hoorde, huiskamer en discotheek inbegrepen. En dat is echt niet overdreven.....

                              Comment


                              • Comment


                                • Damn

                                  Comment




                                  • Comment








                                    • Comment






                                      • Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
                                          Verlaging staat 'm goed! Prachtige configuratie

                                          Comment

                                          Working...